{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
190 visninger | Oprettet:

Mærsk Tankers {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/udland/malta-migranter-paa-dansk-maersk-skib-er-ikke-vores-ansvar

Hvor er det bare en trist situation for besætningen på Etienne
De udfører deres arbejde til UG ved at samle nødstedte op. Og derefter vil ingen modtage dem.
På trods af de har pligt til det....
Det er simpelthen umenneskeligt for alle parter.
Det er en arbejdsplads og ikke et mini Cruise

Og nej Danmark skal ikke ta imod dem. For er enig med Søren Espersen i at så bliver vi også bare kendt for det og dernæst så handler det om at finde et dansk skib.

Kommentarer på:  Mærsk Tankers
  • #1   11. sep Det er jeg ikke enig i. Danmark bør i det mindste tage en del af de uledsagede børn.

Det er også sådan en situation, hvor det skriger til himlen at der mangler internationalt samarbejde omkring flygtninge. Det er muligt at landene omkring middelhavet er forpligtet til at tage de flygtninge, men de har hidtil taget langt den største del af flygtningene, så de har måske ikke plads til flere. Det har Danmark ... og de andre nordeuropæiske lande.

• #2   11. sep Hvor er det bare en trist situation for besætningen på Etienne
    De udfører deres arbejde til UG ved at samle nødstedte op. Og derefter vil ingen modtage dem.
    På trods af de har pligt til det....

Ingen har den mindste pligt til at modtage dem, hvem skulle det være?

• #3   11. sep Så må du etablere nogle boliger til dem, der er kun 27 og forsørge dem, du har midlerne og overskuddet til dem og et hjerte så stort #1.

• #4   11. sep Danmark skal ikke tage børn, da de kan ansøge om familiesammenføring og lige pludselig så har vi flere tusinde i Danmark.

Det er da en blæst ide.

Næ...sæt dem på et skib og sejl dem tilbage hvor de kom fra, jeg er sikker på de savner deres medborgere. Måske et landgangs skib og lods dem af ved deres kyst. Når det rygtets at man gør det så stopper det af sig selv.

• #5   11. sep Annella
    Det farevand som de bliver samlet op i har pligt til at modtage dem så de kan søge asyl der.

• #6   11. sep Nix Kittzy INGEN er forpligtet til at modtage dem, forpligtet er kaptajnen til at bringe de reddede til en sikker havn - han har endda ret til at bringe dem tilbage til Lybien, hvor de er kommet fra, det er forankret i Søfartsloven.

• #7   11. sep Ja men de vil ikke modtage dem... for ellers havde de jo nok ik sejlet ikke rundt i en måned

• #9   11. sep Hvor er det godt, at vi har det lunt og godt her i Danmark. Så kan vi bare blæse resten af verden en lang march.

I Grækenland er der nogle flygtningelejre, der er brændt ned, og mange mennesker lever på gaden. Også børn, De har hverken penge, mad eller senge at sove i. Eller medicin, hvis de bliver syge.

I syrien er der udbrudt Corona i flere flygtningelejre. Sidst, jeg hørte om det, var der omkring 30 danske børn i IS-lejrene.

Men skidt, bare der ikke er noget, der gør ondt på mig, så lad bare resten af verden gå ad h..... til.

Sådan er der nogle, der har det, og de kalder andre dårligt begavede.

• #10   11. sep Alis

Så har jeg det fint med at være dårlig begavet med hensyn til flygtninge - ja faktisk stolt.Du er også velkommen til at kalde mig racist - som nok får mig til at vokse nogle centimeter. Det eneste jeg ikke vil kaldes er - tidlig op om morgenen hvor jeg i min infoldighed sidder og får æg, ristet brød og cornflakes som jeg har knoklet for at få - imens jeg sender en doven tanke på alle de dovne sorte som formere sig som ind i helvede godt hjulpet af resten af verden på trods af deres land slet ikke kan brødføde overbefolkningen.

Så tager jeg mine sandaler på som sikkert er lavet af en 5 årig fra Indien - som jeg hykler, har købt for at støtte børnearbejde så familien dog har lid at leve af.

Så tager jeg ind i Centrum for at få en latte som sikkert er plukket af børnearbejdere så de i det mindste har råd til at forsørge deres familie.

Kigger i butikker for dog at finde mere jeg kan købe som er lavet af børn for igen at være med til at de har lidt at leve af. Nu er jeg træt og tager en taxa hjem - hvor chaufføren i bedste Emanuel stil i Faulty Towers siger ??? når jeg siger adressen - og får en historie om at han har 12 børn og forsørge så husk at give drikke penge - desværre kan jeg ikke arabisk så jeg må give tegn hele tiden - højre venstre ---prøver at forklare at bolitigaar hedder politigård.....Jeg må snarest få mig en arabisk app - for det er sgu træls.

Hjemme igen og jeg tager min første smøg som helt sikkert også er plukket af børnearbejde...

Så jeg behøver ikke at sende penge til udlandet for jeg har allerede gjort mit.

Tak for i dag.... smiley

• #11   13. sep #9 - og når det handler om penge, så bare det ikke er mine penge. Du er meget gavmild, når det handler om andres penge, undtagen dine egne eller hva ??

Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide, hvad du giver til og hvad du gør for alle disse stakkels mennesker.

• #12   14. sep Jetset # 11

"Jeg kunne virkelig godt tænke mig at vide, hvad du giver til og hvad du gør for alle disse stakkels mennesker. "

Jeg betaler skat! Sådan fungerer det her i Danmark, man betaler sin skat, og så er det folketingets opgave at fordele pengene til hjælp rundt omkring i verden, hvor der er brug for det.
    Det er jeg sikker på, at du ved. Dit parti arbejder for at de rige ikke skal betale skat, og penge til flygtningehjælp skal tages fra pensionister og de socialt dårligt stillede.

Derudover så arbejder jeg for at forklare, hvor meget nogle mennesker er i nød rundt omkring i verden, for i er mange, der ikke tænker på det. Mennesker, f.eks. der lever af at sælge børn til bordeller har forlængst opdaget at uledsagede flygtningebørn er nærmest lige til at plukke. Derfor bør vi her i Danmark stemme på de partier, der vil sætte penge af til at hjælpe i det mindste børnene, og helst også deres forældre.

• #13   16. sep Danmark kan ikke brødføde hele verden, jeg synes det er en mærkelig mentalitet, at tro det. Du ved også godt, at vi har en del fattige mennesker i DK, skal vi ikke først sørge for dem ??

Vi er anno 2020 - de må lære at blive bedre til at gøre brug af alt det DK har gjort i den 3. verden, men det er ligesom om, det ikke siver ind, de tror, det er en evig hjælp, jeg har været i Afrika og set med egne øjne og gennem 1900-tallet set, hvad der ikke er blevet startet op af projekter, helt uden nytte, fordi de faktisk ikke gider, derfor er jeg stået af, vil ikke være til grin - de eneste der er flittige er kvinderne og det er ikke nok.

• #14   16. sep Jetset

Som et ps...

Vi kan læse på nettet af utallige projekter lige pludselig forsvinder i den blå luft, skoler hvor mursten for musten forsvinder så kun fundamentet står, brønde - ha ha - nogen stjal pumpen - nogen stjal generatoren. osv....Hvor mange generator skal man smide i det sorte lorte hul hvor de formere sig langt mere som rotter.

• #15   16. sep Jeg er enig.

• #16   20. sep Jetset # 13

"Danmark kan ikke brødføde hele verden, jeg synes det er en mærkelig mentalitet, at tro det. Du ved også godt, at vi har en del fattige mennesker i DK, skal vi ikke først sørge for dem ?? "

Vi kan i det mindste brødføde dem, vi er forpligtet til at tage imod som kvoteflygtninge. Undskyld at jeg siger det rent ud, men det er en ualmindelig dum undskyldning at vi ikke kan brødføde hele verden. Det er der jo ingen, der forlanger. Angående at sørge for vores egne fattige først - jo kom bare igang, hvad holder sig tilbage?

"Vi er anno 2020 - de må lære at blive bedre til at gøre brug af alt det DK har gjort i den 3. verden,"

Du mener at det er så pænt af os at danskerne har flyttet deres virksomheder til den 3. verden, hvor der var råstoffer og billig arbejdskraft? Jeg tror ikke de er taknemmelige, og det tror jeg heller ikke de har grund til. De har aldrig bedt om at få tvunget vores kapitalistiske system ned over hovedet, og de klarede sig udmærket før folk fra den såkaldt frie verden kom og fortalte dem, hvordan de skulle leve.

Nu har vi splittet deres kultur og udsultet dem, og nu beklager vi os over, at de kommer som flygtninge fordi deres hjemlande er blevet ødelagt.

• #17   20. sep Forpligtet ???

Ha Ha ...vi er ikke forpligtet en skid - vi gider sgu ikke fylde danmark op med en masse bæster som bare vil sutte på vores system.

Men tag du ned til Tyskland og hjælpe de 1500 som beton Merkel vil tage imod i håb om at resten af EU vil følge...De snothoeder har futtet Lesbos af og forventer at vi tager alle de ildpåsættere....smid dem i havet - og lad være med at lære dem at svømme.

• #18   21. sep Men tag du ned til Tyskland og hjælpe de 1500 som beton Merkel vil tage imod i håb om at resten af EU vil følge.

polysl

Hvis det så blot var 1500 men nej, vi er oppe på omkring 3000 og tillige bliver der diskuteret om, at disse flygtninge uden store problemer skal kunne få familesammenførelser .

Men Merkel har jo øvelse i at skabe flygtningeproblemer ikke kun for Tyskland men for hele EU, det er ikke første gang, hun vender på en tallerken.

• #19   21. sep De har aldrig bedt om at få tvunget vores kapitalistiske system ned over hovedet, og de klarede sig udmærket før folk fra den såkaldt frie verden kom og fortalte dem, hvordan de skulle leve.

Nu har vi splittet deres kultur og udsultet dem, og nu beklager vi os over, at de kommer som flygtninge fordi deres hjemlande er blevet ødelagt.

profilbillede
  • #20   21. sep Til polysl og andre der forstår tysk:

profilbillede
  • #21   21. sep Ha Ha...annella - den var sgu god.

Kommentér på:
Mærsk Tankers

x