{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Mosker i dk
  • #1   29. jul Jeg læste også det indlæg i Politikken om de udtalelser fra formanden for Grimhøj moskeen. Og som sædvane så benægter han at have sagt det, han benægter at 22 unge er rejst til Mellemøsten for at støtte op om IS. "bag sløret" gav et meget godt billede på hvordan muslimer behandler deres børn og kvinder - hvordan man benægter at accepterer demokrati.

De så også gerne at muslimer bliver statsstøttet på lige fod med kristne - nu er jeg enig i at det ikke er en statsopgave at støtte en ankommen religion da hoved religionen er kristent. Hvis de vil bygge en moske skal det ikke være muligt fra støtte udefra - da med støtten vil følge modkrav som retningslinjer for hvordan den skal drives og formålet med den.

Jeg blev enorm irriteret over det tøvende ævl fra Omar El Saadi - kunne de virkelig ikke finde en der talte mere forståeligt dansk?

<spørgsmål>Du har sagt du ønsker sharia i Danmark -

Nu skal man ikke kigge på sharia som i andre lande, men en hvor man følger den danske lovgivning - What The Fuck?????

//citat
    Formand for aarhusiansk moské: »Jeg håber, at IS vinder, og vi en dag har en islamisk stat i verden«
    //citat slut
    https://bit.ly/3g9hXYJ

Desværre er jeg ikke abonnement.

• #2   29. jul Hvis jeg nu nøjes med at sige nej tak til sharia tror jeg at mit budskab står stjerne klart smiley

• #3   29. jul Formand for aarhusiansk moské: »Jeg håber, at IS vinder, og vi en dag har en islamisk stat i verden«

Med sådan en udtalelse sku man fanme ryge ud hurtigere end sætning er fuldført.
    For så vil simpelthen ikke verdenen noget godt.

Kan slet ik forstå man vil være bekendt at støtte op om IS.

• #4   29. jul Kitty

Imamer leger med vores demokrati, for omtalte citat må man godt sige og mene da vi har ytringsfrihed. På samme måde jeg må sige: Jeg ønsker alle muslimer ud af Danmark, bare så ikke lige på Facobook - her koster det en tur i fryseren i 14 dage. Men ellers andre steder sker der ikke noget.

• #5   29. jul Jeg synes ikke man behøver at ytre sig om alt bare fordi man må smiley

Vil ikke bruger leger....nærmere udnytter smiley

• #6   29. jul Eller pænere sagt benytter sig af vores ytringsfrihed

• #7   29. jul Kitty

Problemet med den ytring er at den ikke er fremmende for integrationen, hvis man lære unge i moskeen at det er ok at bekæmpe demokrati og glorificerer is med deres terror.

Omar El Saadi har et ansvar som imam - og det undre mig at ingen fangede den i forbindelse med udsendelsen. En imams meninger er lige så troværdige for muslimer som ordene i koranen.

Han må godt have radikale meninger, men ikke udbrede dem til de unge i moskeen.

• #8   29. jul Som kom der ellers liv i hvepseboet. Økonomisk tilskud til danske moskeer fra udlandet??

Jeg har hørt det første kvarter af radioudsendelsen, og jeg abonnerer på Politiken, og jeg har allerede rigeligt at forholde mig til.

Først: Jeg er modstander af iS og selvom jeg normalt ikke tror man kan løse problemer med krig, så er kampen for at stoppe IS end undtagelse. Jeg håber det lykkes at stoppe dem. Der er en tilsvarende afrikansk organisation, der også burde stoppes.

Angående penge til moskeer, så siges det allerede i indledningen, at det kommer an på hvilke betingelser, der følger med. Hvis betingelserne er i overensstemmelse med dansk lovgivning, så må det være i orden. Jeg kan sagtens forstå at muslimerne gerne vil have et sted, hvor de kan være fælles om det, de tror på. Men kunne Danmark ikke financiere det eller dele af det? Nu har vi jo ikke så store udgifter til folkekirken mere.

Angående TV2s skjulte optagelser fra en moske så kom det frem allerede dengang, at muslimerne ikke var orienteret om optagelserne, og de fik ikke lov at svare på hvad de blev beskyldt for.
    Hele debatten omkring Islam er fyldt med løgne og overdrivelser, og det gør det meget vanskeligt at diskutere, for man ved ikke, hvad man skal tro på af det, der bliver sagt. Muslimerne selv opfatter sharia helt anderledes end danskerne udlægger det. Det ville være lykken hvis de selv fik lov at have så meget ytringsfrihed, at de selv kunne fortælle, hvad de mener.

Hvis man ser efter vil man opdage, at danske islamofober er lige så krigeriske og uforsonlige som IS. Begge er et problem.

• #9   29. jul Ja i alt den tale tænker jeg på hvad der vil ske hvis der kom 1-2-3-4 styks pølsevogn ind og stod i Gelleruppakken smiley

• #10   29. jul Alis C det køre helt af sporet når der tales om frihed og hvordan Danmark må eller skal underkaste sig vores gæster og selvom jeg er meget frihedselskende kommer det aldrig til at ske i min verden - ja ja jeg vil gerne have opsat en marsterleon kirke i alverdens lande selvføleligt på de respektive landes bekostning smiley

• #11   29. jul Muslimer har da lige så meget lov til at yrre sig i det offentlige, aviser, lokal radio, eller lokal udsendelser i tv.

Men man høre ikke et pip.

OG Alis du må sgu have tabt sutten at fordi kirken ikke mere har store udgifter så skulle staten financerer en moske??? Gu i helvede skal vi ikke, heller ikke for nogen som laver en religiøs forening med tema om at havenisser bliver levende om natten og slår græsplænen.

Den dag man kan købe bibelen i Saudi Arabien så går jeg ind for ubegrænsede bygning af moskeer og bønnekald fra store højtalere fra minareterne. Den dag er også indbefattet af at kristne kirker ikke afbrændes i Mellemøsten og speciel i Egypten.

Når vi må bygge kirker i Saudi Arabien - så må de bygge moskeer i Danmark. Den dag hvor man ikke advares af British Airways om ikke at have en bibel eller kors med på turen til Saudi Arabien så lægger jeg mig fladt ned og konverter og lover at banke hovedet ned i gulvet 10 gange om dagen.

• #12   29. jul Men kunne Danmark ikke financiere det eller dele af det? Nu har vi jo ikke så store udgifter til folkekirken mere. Jr. Alis.

Det håber jeg aldrig kommer til at ske. Vi har både udgifter og problemer nok med muslimer. Det kan aldrig komme det danske samfund ved, hvad de vil have af moskéer, noget kunne tyde på, at de har valgt et forkert land at bosætte sig i. Men SA støtter rundt omkring i Europa, så kan de jo henvende sig der.

Muslimerne selv opfatter sharia helt anderledes end danskerne udlægger det. Det ville være lykken hvis de selv fik lov at have så meget ytringsfrihed, at de selv kunne fortælle, hvad de mener.

De har da lige så meget ytringsfrihed, som du har, mærkelig postulat og så må du gerne forklare, hvad forskellen er på muslimernes opfattelse af sharia ctr danskerne, jeg mener ikke, den kan gradbøjes.

Hvis man ser efter vil man opdage, at danske islamofober er lige så krigeriske og uforsonlige som IS. Begge er et problem.

W A A U W smiley

• #13   29. jul Jetset # 12

"De har da lige så meget ytringsfrihed, som du har, mærkelig postulat og så må du gerne forklare, hvad forskellen er på muslimernes opfattelse af sharia ctr danskerne, jeg mener ikke, den kan gradbøjes. "

https://www.religion.dk/islam/hvad-er-sharia

citat "Begrebet sharia handler om, hvad der er den rette vej til fred, og det dækker over et kompleks af etik, ret og religiøse normer, som ikke let lader sig indfange i en kort definition, fortæller religionsforsker Niels Valdemar VindingFra arabisk betyder sharī’a blot “vej”, og det underforstås, at det er den vej, der leder til kilderne eller til oaserne. Billedet er næsten helt karikeret; man ser karavanen på vej gennem ørkenen imod oasen, og pointen er, at følger man på den måde Guds åbenbarede retningslinjer, så kommer man sikkert frem. Hvis ikke farer man vild og fortabes i ørkenen. " citat slut

Sharia betyder vejen til fred! Muhammed, som blev født i 600-årene levede i et land, hvor der var mange religioner og forskellige sociale love, og man sloges indbyrdes om hvad der var rigtigt. Han gik ud i ørkenen og mødte en profet, der lærte ham om hvad den rette lære er. Det prøvede han at indføre, men det blev der naturligvis også strid om og han blev fordrevet. Derfor samlede han en hær og besejrede sine modstandere.

Både Kristendommen og Islam har det gamle testamente som fundament, men de har hver sin profet. Jesus kom ridende til den hellige stad på et æsel, og Muhammed indtog den med en hær.

Faktum er at Sharia er vejen til fred og en socialt retfærdig verden.

• #14   29. jul Jeg må lige tilføje, at Muhammed er født år 571, og at den profet ham mødte, var ærkeenglen Gabriel.

• #15   29. jul Faktum er at Sharia er vejen til fred og en socialt retfærdig verden. Jr. Alis

Og vejen til dødsstaf, stening, undertrykkelse og mishandling af kvinder og børn.

Sharia = fred.
    Islam = undertrykkelse

Så kan vi da ikke ønske os mere, ironi kan forekomme smiley

• #16   29. jul Jeg ser nu helst Danmark forbliver et kristen land med overtal af kristne
    Ville da være meget ked af hvis IS overtager Danmark.
    Og jeg er meget uforstående overfor hvordan man kan ønske sig det smiley
    Så har man valgt det helt forkerte land.
    Kunne forestille mig de fleste danskere ikke har noget i mod der bor andre religioner i Danmark hvis ellers bare de kunne acceptere at vi er et kristen land og derfor ikke skal rette os ind efter udefra kommendes religion.

Jeg er ikke tilhænger af den der med hvis de skal ha lov så skal vi også ha lov i deres land.
    Synes det er sådan lidt barnagtigt st anskue tingene sådan.
    Nej for ingen danskerne har da lyst til at bo i et land hvor IS styre det hele.
    Og de skal sku ikke ha lov at overrumple os med deres religion i vores land

• #17   29. jul Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad forskel, der er på Sharia og IS smiley

• #18   29. jul Jeg har lige set kalifat på Netflix.... det skræmmende og uhyggeligt at man i 2020 lever på den måde....
    tænk at en imam kan hjernevaske så meget smiley
    Og de rejste sku frivilligt.

• #19   29. jul Ja, så er vi fri for dem smiley

• #20   29. jul Ja ja det siger du nok smiley men helt fri er vi ik alligevel smiley

Har du set kalifat ?

• #21   29. jul Nu fik jeg hørt hele radioudsendelsen fra indledningen til tråden, og jeg fik sat Kalifat på min liste hos Netflix.

Som sædvanlig irriterer Skårup mig mere end almindeligt. Der er et medlem fra Grimhøjmoskeen, der forklarede sig, og Skårup fordrejede hans ord, og selvom han blev gjort opmærksom på det, så fortsatte han med det.
    Det er sådan noget, der gør debat vanskelig, og som gør det vanskeligt at forstå tingene rigtigt.

Jeg er lidt ked af at S desværre er kørt med på vognen. De vil ikke bevilge penge til en moske, for det er ikke regeringens opgave, men de vil da gerne være med til at forbyde donationer udefra. Hvor skal moskeerne så få penge fra?

Moskeerne kan gøre et vigtigt arbejde med at hjælpe unge muslimer med at finde fodfæste i Danmark. En af debattørerne i radioen fortalte også at han ikke kendte Islam så godt, hvorpå en anden sagde at så skulle han måske starte der.

Jeg tror ikke på at muslimer er krigeriske, men alle mennesker kan blive krigeriske hvis de konstant bliver mødt med mistænksomhed og modstand. Hvis vi ikke havde den konstante hetz mod muslimer, så kunne iS ikke rekruttere krigere i Danmark. Hvad med at starte der, hvis vi gerne vil have ophævet og nedlagt IS?!

Jetset skriver "Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad forskel, der er på Sharia og IS"

Sådan en bemærkning viser, hvor lidt du har forstået. Rettroende muslimer anerkender slet ikke IS som Islam, og hævder at det vi har set af offentlige henrettelser ikke har noget at gøre med Islam. Det ville være lige så mærkeligt hvis du spurgte hvad forskellen er på kristendommen og Hells Angels.

Angående muslimer og kristne, så kunne jeg godt lide Obamas bemærkning om at det ville være godt hvis Abrahams børn en dag kunne enes.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

Følger: 1 Følgere: 113 Emner: 457 Svar: 2.522
    #22   30. jul Faktum er at Sharia er vejen til fred og en socialt retfærdig verden.

profilbillede
  • Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#23   30. jul Er det ikke bemærkelsværdigt, at der er en udbredt skepsis mod islam i Tjekkiet, hvor det tjekkiske parlament diskuterer et forbud mod islam?

”Vi har foreslået, at alle ideologier, der fremmer had og vold, skal forbydes. En af de ideologier er islam. Og så er der fascisme og nazisme,” siger Jiri Kobza, der er parlamentsmedlem for Svoboda a pímá demokracie (SPD), som direkte oversat betyder Frihed og Direkte Demokrati.

Kobza forklarer, at han og partiet ikke kun definerer islam som en religion, men også som en ideologi. Derfor mener partiet, at man kan og bør forbyde islam.

”Hvis nogen opfordrer til, at man skal slå vantro og jøder ihjel, er det ikke fredens religion.”

”Vi har 530.000 lovlige migranter, der bor her, og dem har vi ingen problemer med,” siger han og peger på, at indvandrere er kommet i flere bølger, blandt andet fra Jugoslavien.

Det er muslimerne, der er problemet for tjekkerne, understreger Jiri Kobza.”Vi kan jo se, at nogle golfstater finansierer islamisering, finansierer moskéer, imamer, islamisk litteratur og får adgang til skoler, hvor de styrker islamiseringen blandt skolebørn og øger deres indflydelse,” siger han.

Den tjekkiske holdning er udbredt i det meste af Østeuropa.

• #24   30. jul Hvis sharia er vejen frem til en fredelig verden, så må du Alis garanterer at det også sker. Det ville betyde at man kan undvære politi, retsvæsen, fængsler.

Men det mærkelige er at historien viser noget andet, før nogen som helt i verden blandede sig i muslimske lande, så har de altid være i krig med hinanden. For en muslim er sharia en del af deres religion/livsforståelse/levevis, som også kommer i konflikt med andre muslimer som har en anden fortolkning af hvad sharia er, eller hvordan koranen skal fortolkes.

Det er ikke ukendt for nogen at shia og sunnier altid har ligget i krig, der også har ligget i krig med andres fortolkning af koranen.

Så den her stålsatte tro på at sharia er de vises sten til fred - holder ikke en meter.

Tænk en rodet verden hvis kristne og jøder kæmpede om hvilke der skulle gælde - det nye testamente eller det gamle. Tænk hvis vi lå i krig med katolikker om hvordan det nye testamente skulle fortolkes. Heldigvis er vi helt forbi den hjernedøde måde at leve på.

Tænk hvis muslimer i Danmark ikke vil ekspederer indpakket grisekød eller spiritus som der er masser eksempler på i England og Frankrig, hvor man har specielle kasser for muslimer og infidelle. Tænk hvis som i England og Frankrig ikke måtte ligge grisekød ved siden af okse,lam,osv, Godt vi ikke har det religiøse hysteri. Tænk hvis mandlig muslimsk lægestuderende ikke vil behandle kvinder som der har været eksempler på i England - hvor den lægestuderende ikke kunne gennemfører sin uddannelse pga. sin mærkværdige tro - hvorfor i det hele taget starte en uddannelse som ikke kan gennemføres.? så er der vist ikke mange hjemme i paradiset.

• #25   30. jul Tænk hvis vi havde ladet muslimerne have deres tro i fred!!

Man snakker uden om de egentlige problemer. De egentlige problemer er at de muslimske lande havde en masse som amerikanere og europæere gerne ville have fat i, og som de troede de havde lov til bare at stjæle. Olie f.eks. men også meget andet.

Vores religion hedder penge, og alt og alle må bøje sig for pengenes magt. Her i Danmark legaliserer pengenes magt at man lade folk ligge og fryse ihjel på gaden, og at syge mennesker ikke engang har råd til medicin. Pengenes magt forhindrer også pressen i at fortælle om de egentlige forhold, for så får de ikke solgt deres aviser.

Lige nu har jeg åben for en film på Viaplay, der hedder "Ser du månen, Daniel" Den handler om gidsler hos IS der forsøger at presse familier og regeringer for penge. Esben Smed spiller Daniel, og det gør han så godt, at ind imellem presser tårerne på hos mig som tilskuer. Det er simpelthen rædselsfuldt at sådan noget sker i verden. Araberne har klædt gidslerne ud i orange dragter, og så skal de behandles ligesom amerikanerne behandler fangerne i Guantanamo.

Og så sidder man her i vores indtil videre trygge Danmark og hyler over at flygtninge koster skattekroner. Vorherrebevares! Hvad om man i stedet spekulerede på, hvordan vi kunne være med til at stoppe alle de krige og deres følger. I Danmark kunne vi respektere og integrere flygtninge og give dem den nødvendige uddannelse. Så kunne de også være med til at belære deres hjemlande om, hvordan man lever i fred.
    I stedet har vi fået placeret Danmark ret højt på terroristernes liste ved at lave ufred mellem kristne og muslimer, og mellem rige og fattige. Og fylder iøvrigt befolkningen med løgn.

Protestanter og Katolikker har også bekriget hinanden og endda brændt hinanden levende på bålet. I forrige århundrede skød de hinanden i Irland.

• #26   30. jul Værsgo' Alis, det er lige sådan noget, du kunne tænke dig, alt dit skriv om ISLAM, Sharia og alle dine elskede muslimer. Det stemmer bare ikke med, at du synes menneskeheden selv skal have lov til at bestemme og tænke selv, du er ret så modsigende, men LÆS her, ret interessant læsning:

http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1891

Jetset skriver "Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad forskel, der er på Sharia og IS"

Sådan en bemærkning viser, hvor lidt du har forstået. Rettroende muslimer anerkender slet ikke IS som Islam, og hævder at det vi har set af offentlige henrettelser ikke har noget at gøre med Islam.

Jamen, IS har Sharialov og udøver det til fulde, det du går ind for og mener er fred. Det er fred på den måde, at ytre sig er forbudt smiley

• #27   30. jul #25

"Tænk hvis vi havde ladet muslimerne have deres tro i fred!! "

Du følger overhovedet ikke med, kvinde!!!

Allerede i 80erne, hvor vi havde et par enkelte muslimer, blev vi i samarbejdsudvalget blev orienteret om, at en enkelt rullede bedetæppet ud et par gange om dagen, og det vi skulle ikke lade os afskrække af, samt han også vaskede fødder før han bad, hvortil en af udvalgets medlemmer bemærkede, at det var der sikkert flere, der kunne trænge til. smiley

Muslimerne kan be' alt det de vil privat, og jeg nægter at tro, at vi var den enenste virksomhed, der tillod at de indimellem vendte sig mod Mekka.

Og tilmed kan de frekventere alle moskéerne og løbe rundt i lette gevandter, og den gang jeg en kort overgang var ansat på en indvandrersprogskole, vaskede de både hænder og fødder, og discountfirmaerne sad på spring for at hverve alle dem, der kunne gøre sig en smule forståelige på dansk.

Men vi havde også politiet rendende ustandseligt pga. kriminelle handlinger hos disse eleverne, og fraværsstatistikkerne talte deres eget sprog.

De udefra kommende har fået ALLE chancer...

• #28   30. jul Alis

Hvad kristne har gjort mod hinanden i fortiden er ligegyldigt, det som er vigtigt er at de ikke gør det i dag.

Hvad er det for en løgn man fylder befolkningen med? At en masse mennesker skriver deres subjective mening omkring islam har de lov til. Folk kan så bare ignorerer det eller blive krænket og skrive retur.

//citat
    i stedet spekulere på, hvordan vi kunne være med til at stoppe alle de krige og deres følger.
    //citat slut

Det var da et skud i foden på dig selv der vil noget, Dig som hele tiden siger vi ikke skal blande os, og nu pludselig så skal vi have jenser hjem i en sæk.

Nej...lad dem selv kæmpe deres kamp, vi skal ikke blande os, historien viser at det ingen forskel gør. Man dræber hussein og føre landet ud i en klankrig. Man går ind i Afghanistan og prøver at vise at landbrug er vejen frem - fremfor narko høst. Det gør så bare at landmænd får narkokarteller på nakken - er det nu vi skal klappe over den geniale løsning?

Man prøver at lave en regering i Afghanistan men fakta er at ingen nogensinde anerkender en Afghansk regering - da hele landet er styret af klaner.

Så nej tak til at blande os mere nogensinde. HVis du stadig tror at man kan sidde og snakke om tingene i Afghanistan eller Irak så er du sgu så naiv at det burde være kriminelt.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#29   30. jul I stedet har vi fået placeret Danmark ret højt på terroristernes liste ved at lave ufred mellem kristne og muslimer, og mellem rige og fattige. Og fylder iøvrigt befolkningen med løgn.

profilbillede
  • #30   30. jul Annella, det er det rene nonsens, der i afmagt sprøjtes ud, konen magter jo ikke at se, HVAD muslimernes religion indebærer, men det er hun desværre ikke ene om, blandt politikerne finder man også nogle af hendes lidelsesfæller...

• #31   30. jul Alis
    Jeg har hørt P1 debat udsendelsen igen idag...
    Synes stadig den er god og spændene.
    Men det irritere mig lidt at de sidder og griner af andres holdninger... det er lidt respektløs efter min mening

Men det er en virkelig god serie kalifat og den giver et indblik i deres forfærdelig tilgang til livet..
    Når du har ser kalifat så kunne vi eventuelt vende det sammen om hvad vi hver især har fået ud af den.
    Den er de 8 afsnit værd.
    Jeg vil se den igen smiley

• #32   30. jul Kitty

Jeg kommer så ikke til at se den, men afventer spændt på dialogen omkring den.

• #33   30. jul Hvorfor ik poly?

• #34   30. jul Kitty jeg har ikke tvpakker eller netflix - jeg nøjes med at streame hvad der er gratis.

• #35   30. jul Kitty - Kalifat står næst på TV-programmet her. Når jeg fik åbnet for den anden, så var det fordi der var en reklame, der poppede op da jeg tjekkede Facebook idag.
    Filmen om Daniel er forfærdelig - men det er også mennesker, der slås for deres liv. Blot er det helt uacceptabelt at de lader det gå ud over andre på den måde. Derfor bakker jeg op om krigen imod IS.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#36   30. jul 30
    Madonna

Annella, det er det rene nonsens, der i afmagt sprøjtes ud, konen magter jo ikke at se, HVAD muslimernes religion indebærer, men det er hun desværre ikke ene om, blandt politikerne finder man også nogle af hendes lidelsesfæller...

smiley men hun bringer da en vis underholdning ind i en 'debat' med alt hendes ævl - ren provokation ikke andet.

• #37   30. jul # 36

Ja, underholdningsværdien er da høj, men man kan jo ikke klassificere hende som en seriøs debattør.

Hun er gået gennem livet med skyklapper, og ligesom hun selv føler sig forfulgt, og føler hun et fællesskab med de udefra kommende, og mener hun og de bare kan kræve ind, og har andre knoklet for deres penge, så har de bare at dele med dem, der føler sig uretfærdigt behandlet.

• #38   30. jul STOP NU, den ene har blokeret hende og den anden forfølger hende, det er ikke skøn læsning, det tangere til taber adfærd smiley

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#39   30. jul

profilbillede
  • #40   30. jul smiley men hun bringer da en vis underholdning ind i en 'debat' med alt hendes ævl - ren provokation ikke andet.

Nå så det ævl fordi hun har en mening.... det synes Jeg bestemt ikke...
    Så måske lige #36 og #37 sku ta og dæmpe jer lidt smiley
    Men i føler jer måske lidt provokeret fordi Alis er så velformuleret og skriver nogle gode debat indlæg.

• #41   30. jul #38
    Det tangere ikke kun til taber adfærd. Det er taber adfærd smiley

• #42   30. jul Ja, og den ene er ekspert i avisartikler og nu også i billeder smiley smiley smiley

• #43   30. jul Ja ja men et billeder er da os meget bedre end en masse ord smiley

Nu hedder det ik længere sig det med blomster.
    Men sig det med billeder smiley

• Gas a
    Gas a Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #44   30. jul Moskeerne er muslimernes trojanske hest.....
    Stol aldrig på en Muslim da de altid taler med 2 tunger......

profilbillede
  • #45   31. jul Jetset # 26

Jeg havde kun læst nogle få linier i det link, du har sat ind, for at forstå, at her er endnu en fake udlægning af Islam. Derefter forsøgte jeg at finde noget oplysning om forfatteren på Nettet, men fandt ikke noget, jeg kunne bruge. Selv angiver hjemmesiden at foreningen arbejder for dansk kultur.

Jeg kan bedre lid at muslimerne selv får lov at fortælle, hvordan de opfatter deres religion. Hvorfor skal alle andre fortælle dem, hvad de tror og mener. De angiver selv at det er fredens religion, og det er det, hvilket fremgår af det link, jeg satte ind tidligere.

IS praktiserer en afart at Islam, som de rettroende muslimer ikke vil kendes ved. Det kender vi også fra Kristendommen. Det mest skræmmende eksempel er Jonestown hvor 900 medlemmer af en sekt begik kollektivt selvmord. Rettroende kristne anerkender ikke den sekt som repræsentativ for Kristendommen.

"Jamen, IS har Sharialov og udøver det til fulde, det du går ind for og mener er fred. Det er fred på den måde, at ytre sig er forbudt"

Højrenationalisterne skaber også fred ved at tvinge alle til at mene det samme. Der er ingen grænser for hvad vi, der har en anden holdning, vi kan blive beskyldt for.

Så bruger du et udtryk som at jeg elsker muslimer. Det er misvisende, Jeg holder af mennesker og af frihed, og fordi nogen har en anden religion end jeg har, så bliver de ikke nedvurderet her. Alle har lov at leve efter deres egen overbevisning.

• #46   31. jul Polysl # 28

"Hvad kristne har gjort mod hinanden i fortiden er ligegyldigt, det som er vigtigt er at de ikke gør det i dag. "

Du misser pointen. Et af de vigtigste bud i den kristne tro er at du må ikke slå ihjel. Alligevel har katolikker og protestanter slået hinanden ihjel for et godt ord og endda brændt hinanden levende på bålet. Man har også brugt Kristendommen som begrundelse for korstog, hvor man slog ihjel og plyndrede. Vores dannebrog faldt iflg. savnet ved fra himlen ved korstoget til Estland i 1219 - det synes jeg ikke er nogen god reklame for vores flag.

"Hvad er det for en løgn man fylder befolkningen med? At en masse mennesker skriver deres subjective mening omkring islam har de lov til. Folk kan så bare ignorerer det eller blive krænket og skrive retur. "

På samme måde som religion bliver misbrugt, så bliver ytringsfriheden også misbrugt. Det har aldrig været meningen med ytringsfriheden at den skulle bruges til at skabe racisme, tværtimod!!

"Det var da et skud i foden på dig selv der vil noget, Dig som hele tiden siger vi ikke skal blande os, og nu pludselig så skal vi have jenser hjem i en sæk. "

Jeg taler ikke om at stoppe krig ved at slå fjenden ihjel og blive ved indtil de er helt udryddet. At stoppe krig begynder med at forstå, hvad der starter krig og så gøre noget ved årsagerne. Racisme er en af årsagerne. Det siger sig selv, at når man diskrimineret en midretalsgruppe, så forsvarer de sig. Det behøver man ikke at have taget studentereksamen for at forstå.
    En anden opgave er at stoppe aktier i våben. Sålænge folk kan tjene penge ved at investere i handel med våben vil krigene fortsætte.
    Der er mange flere emner, der bør debatteres angående hvordan man stopper krig.

"Nej...lad dem selv kæmpe deres kamp, vi skal ikke blande os, historien viser at det ingen forskel gør."

Vi skal stoppe forbrydelser imod menneskeheden, og derfor skal vi stoppe IS. Det er en international opgave!

• #47   31. jul Kitty # 31

"Men det er en virkelig god serie kalifat og den giver et indblik i deres forfærdelig tilgang til livet..
    Når du har ser kalifat så kunne vi eventuelt vende det sammen om hvad vi hver især har fået ud af den. "

Nu har jeg se den på nær de sidste 10 min. Du har ret, den er virkelig god. Den virker også realistisk angående hvad der sker i IS-lejrene.
    Når jeg ikke har set de sidste 10 min endnu er det fordi jeg pludselig ikke kunne klare mere vold og selvmordsbombere og konflikter. Nu hopper jeg af her og får den set færdig.

• #48   31. jul Alis:
    Jeg undre mig stadig over hvordan 2 så inteligente søstre med en god sund kerne familie som rent faktisk intrigere sig og det er lidt den omvendte verden. Forældrene er bedre intrigeret end deres døtre som går i svensk skole.
    Det virker lidt som et ungdoms oprør.
    Som koster dem dyrt i sidste ende.
    Faderen vil ikke ha hun går med tørklæde.
    Den familie tegner et andet billede hvad man ellers får tudet ørene fulde af.

Den anden pige er jo nærmest et taknemmelige offer.
    Med hendes baggrund er alt andet jo bedre end den far hun lever med.

Synes der er så mange vinkler i den serie som overrasker mig.
    Feks den 2 svenske brødre.. ja de har hellere ik meget opbakning hjemme fra med den mor.

Er spændt på at hører fra dig når du har set de sidste 10 min. Som klart ligger op til en sæson 2.

• #49   31. jul #46

Du bliver ved med at ævle om hvad kristne gjorde engang - og ikke i nutiden. Nu siger muslimer selv at et mord retfærdiggøres af morderen aflives som skræk og advarsel - som stadfæstet i sharia loven.

Du løber også let hen over at muslimer stadig i dag kæmper mod hinanden fordi andre har en anden fortolkning eller retning af koranens ord. Her snakker jeg ikke om IS eller terrorgrupper - det kan man ikke give vesten skylden for. Hver dag kan man læse om mord på andre muslimer udført af muslimer bare fordi de er sunnier eller den anden vej shia. De muslimske kampe er ikke engang om magt, men om at få ret.

Afghanistan er nok det værste eksempel på religiøse kampe mellem muslimer, hvor klaner bekæmper hinanden om magten i et område.

Det er ikke noget du vil kommenterer på men stadig ævle om at kristne for flere 100 år siden brændte folk, gik på korstog - I Irland var ikke engang en religiøs krig, hvor protestanter og katolikker bekæmpede hinanden - mere af den grund af den ene part støttede englands invasion af Irland - hvor kampen gik på at gøre nordirland selvstændig.

Kigger man på en graf hvem der har slået flest ihjel (2001-2015) så er muslimer stort set de eneste - hvis man kigger på et religiøst motiv. Andre er rubiceret som solo eller sepreratister. hvor det stort set er politisk.

• #50   31. jul Poly

For noget tid siden modtog jeg et billede af min yngste fætter og hans nye kæreste smiley
    Sådan en smuk pige Wow smiley

Nå var så sammen med hans forærldre i sidste uge.
    Hans far er det mest tolerante menneske i hele verdenen. Han var jo så glad på sønnens vegne og hun var så sød osv
    Var så ude at gå tur med moderen. Hun var noget så sur. Eller nok nærmere bange. For sønnens nye kæreste var fra Somalia og muslim !!!!!
    Det var jo klart et hemmeligt forhold overfor hendes familie osv. og som moderen sagde det kan jo aldrig blive til noget.
    Nu ska man ikke se spøgelser...
    Men da jeg kørte hjem. Kunne jeg da lige se det for mig med æres drab og en ulykkelig familie ;-(
    Jeg ønsker kun min fætter det bedste. Men det der ser jeg ikke som det bedste for ham smiley

For ved sker der hvis hendes familie opdager det ???? Formentlig ikke noget.... men der er en lille chance for der gør ;-(

• #51   31. jul Jeg kan bedre lid at muslimerne selv får lov at fortælle, hvordan de opfatter deres religion. Hvorfor skal alle andre fortælle dem, hvad de tror og mener. De angiver selv at det er fredens religion, og det er det, hvilket fremgår af det link, jeg satte ind tidligere. Jr. Alis

Det link, jeg satte ind henviser til Sura. Det jeg har læst i det link er også det, som jeg har set skjulte dokumentarer om, hvor bange og skræmte folk er, hvor undertrykte kvinder og børn er, de får ikke lov til at have en mening om noget, det er måske kun i deres tanker, men diktatur er nok tvungen fred.

Og hvis Sharia er fredens religion, hvorfor er der så altid krige i disse lande, hvis ikke der er borgerkrig så er der krige lande imellem.

Men eet er, hvad Sharia er og et andet er, hvordan det udøves.

• #52   31. jul Kitty - jeg ville også være ulykkelig, hvis mine drenge kom hjem med sådanne stærke kontraster, uanset hvad, så tænker vi bare ikke ens. Men jeg formoder de er meget unge og det holder måske ikke så længe, det er ikke gode tegn, at dette forhold skal holdes hemmeligt.

• #53   31. jul Kitty

I vores familie har vi både iraker, israeler, tysker, Hollander - indtil nu er har der kun været en skilsmisse fra Irakeren. 2 år holdt det. Men lige at komme hjem med en somalier indbyder til ballade.

• #54   31. jul Ved godt at man ikke selv bestemmer over sine følelser smiley
    Men det der er bare og gøre sig selv ked af det i det lange løb smiley

• #55   31. jul Hvis jeg havde en datter som kom hjem med en somalier, så var han krøllet sammen og smidt ud fra storebælt - så var jeg kun blevet sigtet for at smide affald i havet.

• Gas a
    Gas a Tilmeldt:
    nov 2007

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 20
    #56   1. aug Hvis man har et barn som kommer hjem med en muslim så har man ikke opdraget sit barn ordentligt.
    Islam skal ud af Danmark.....

• #57   1. aug Nogen har ikke forklaret mig rigtigt hvad opdragelse er.

• #58   1. aug #57

"Nogen har ikke forklaret mig rigtigt hvad opdragelse er. "

Det kan du godt bilde os ind... smiley smiley smiley

https://ordnet.dk/ddo/ordbog?query=opdragelse

• #59   1. aug Så det skulle være god opdragelse at sværte andre i et offentligt forum?

• #60   1. aug Alis

Det gør de i folketingssalen hele tiden, og så må det være i orden. Politikere der, er en spejling af samfundet skulle man mene, da folket har valgt dem. Det er ikke kun visse partier, men alle når de til tider latterliggøre andres mening eller holdninger.

Kommentér på:
Mosker i dk

x