{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
122 visninger | Oprettet:

Corona - et vendpunkt til mindre? {{forumTopicSubject}}

Skal vi sætte spørgsmålstegn ved krisen som en advarsel, for forbrug og livsstil i fremtiden og være tilfredse med mindre?

Er tiden kommet til grundlæggende at ændre livsstil, forbrugeradfærd og økonomi?

Ja - jeg er overbevist om, at Corona-krisen er et vendepunkt til at flertallet skal være tilfredse med mindre, det kommer for mange ikke til at fortsætte som før krisen.

Jeg er overbevist om, at der vil blive konsumeret langt mindre og ligeledes vil rejser til andre/fjerne lande også blive langt færre bare for at nævne et par eksempler.

Kommentarer på:  Corona - et vendpunkt til mindre?
  • #1   16. maj Helt sikkert, vi vil gå ned i gear, og flyrejser, især til de eksotiske egne vil mindskes, og det vil vel heller ikke skade at gå ned i tempo...?

Og så kan firmaerne og det offentlige spare på alle de møder verden rundt, og der kan spares lokaler, da folk kan arbejde hjemme over nettet, og mange møder kan holdes over Skype, Facetime osv.

Ligesom børnene kan undervises på denne måde, tænk på hvor mange skoler, kontorer, og lokaler i det hele taget, der før er blevet renoveret.

Børnene i Australien med de store afstande, er jo i masser af år blevet undervist på denne måde.

Og både den offentlige trafik og privatbilismen vil samtidig blive mindre.

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 3 Følgere: 38 Emner: 36 Svar: 1.379
    #2   16. maj Altså jeg skal til Frankrig og hente en båd sammen med min nabo. Men hvad skal vi gøre, vi må jo ikke køre over grænserne. Jeg synes det er noget lort

• #3   16. maj Ja der vil ske ting måske ting vi ikke drømmer om - men måske det er godt for noget smiley

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#4   16. maj Hvad er godt for noget Leon?

• #5   16. maj Claus, det er vel et luksusproblem, og det kan vel ikke vare længe inden de åbner grænserne?

• #6   16. maj Claus G giv mig lidt tid så skal jeg komme med en liste smiley

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#7   16. maj Er det at de fleste smittende og døde her i landet er perkere? Så er du jo racist. Men faktum kan vi jo ikke ignorere. Igen er det de primitive muslimer der belaster og trækker overskrifter og fandeme om de ikke så også skal hæves, her på baboom. Det er klamt.

• #8   16. maj #5
    pssst Madonna - indtil nu er tale om først at åbne grænserne i Frankrig den 15. juni, men det kan selvfølgelig godt ændre sig.

• #9   16. maj #2
    Claus

Hvis du på en eller måde kan gøre det til en 'nødvendig forretningsrejse, at hente båden i Frankrig, kan du få tilladelse til at passere grænsen ihvertfald fra Frankrig til Tyskland og fra Tyskland til Danmark.

Kender du ikke et firma, der kan udstede dig en bekræftelse på en arbejdsrejse for dette firma?

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#10   16. maj Annella, vi kører uanset hvad. Om ikke andet, kommer vi der ned, så må jeg sejle båden hjem, da jeg har certifikat til at må sejle den. Det har min nabo ikke, men han har kørekort til at må transportere den på traileren, da båden vejer 2100kg smiley så vi må se hvad der sker, enten sejler jeg den hjem fra Frankrig eller også kører vi den hjem.

• #11   16. maj Claus G hvis jeg starter med at sige at det må havde været en øjneåbner for verden - hvordan vi mennesker kan nå at ændre på den måde vi ødelægger jorden på altså at vi kan redde jorden ved at bruge mindre af de fleste ting og flere dyr har jo haft godt af at vi mennesker har måtte stoppe op - jeg kommer igen smiley

• #12   17. maj Som nationalist ser jeg absolut frem til mindre verden, mindre EU og mere Danmark smiley

• #13   17. maj Nu er der nok en masser tosser med deres regneark vil konstaterer at folk rejselyst ikke er så stor som år tilbage - og at folk ikke vil rejse så meget i år 2020. Det er noget som en 5 år i vuggestuen kunne regne ud. Folk er i 2020 økonomisk udfordret og som der blev sagt for flere år siden så er danskere blevet mere kloge med at investerer og spare - som også har vist sig som en god ide. Men Pengetanken er tømt for de fleste så udlandsrejser står i det uvisse om ikke helt er opgivet i år 2020.

De eneste er nok de fattige som får råd til at rejse som nok skal afspejles i at man i stor stil igen knalder dem i både Kastrup eller som et samarbejde med Tyskerne i Hamburg.

De her Alis fattige vælter rundt med kuverter med penge som de hylende og råbende brokker sig over at de konfiskeret fordi stort set alle skylder penge til det offentlige. Der er ikke et tørt tørklæde - som så må vende tilbage til Ghettoen og en samtale med det offentlige om at de ikke har meldt ferie og dermed trækkes i bistand.

• #14   18. maj Jeg er ligeglad med det hele, og fortsætter med at leve som hidtils, når forholdene tillader det.

I dag er det en festdag, mit stamværtshus åbner igen. smiley smiley

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

#15   18. maj Skål Greve smiley

Kommentér på:
Corona - et vendpunkt til mindre?

x