{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
100 visninger | Oprettet:

Udgangsspærre {{forumTopicSubject}}

Fra i nat kl. 24.00 er udgangsspærre trådt i kraft hos os i bundeslandet Brandenburg. Sådan lyder reglerne:

Det er strengt forbudt at færdes på offentlige steder "især offentlige stier, veje, gader, pladser, trafikfaciliteter, grønne områder og parker".

Færden på offentlige steder er dog tilladt alene eller ledsaget af mennesker, der bor i den respektive husstand eller af een person, der ikke bor i den respektive husstand.

Derudover er alt lukket med undtagelse af apoteker, enkelte banker, tankstationer, læger, tandlæger, fødevareforretninger og dyrlæger.

Reglerne gælder delvis til og med 5. april andre til og med 19. april.

Kommentarer på:  Udgangsspærre
  • #1   23. mar Strenge, men sikkert nødvendige regler, for at kurven kan vende.

Men må I stadig gå i skoven eller regnes de med under grønne områder og parker?!

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 210 Emner: 565 Svar: 7.393
    #2   23. mar Hvis udgangsforbud kommer til Danmark, så kan man takke alle de kolbøtter som ignorer de udstukne regler.

Så bliver folk først rigtig stressede - og måske se mere vold i hjemmet.

• #3   23. mar Jeps polysl - ikke overholdte regler var netop årsagen til, at Merkel og Co. måtte gribe til drastiskere ikke kun regler men til forbud.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 13 Følgere: 37 Emner: 94 Svar: 2.537
    #4   23. mar Hernede har vi udgangs-forbud, og det ser ud til at fungere fint . Og her er fandme stille. normalt plejer der at være lidt musik at høre, fra Hotellerne omkring. Men alt er ophørt. det er underligt men faktisk rart. Jeg kan høre når Katten fiser. hæhæ

• #5   23. mar Klokken 15 holder statsministeren pressemøde i Danmark.

Efter at have hørt den kolbøtte af en svensk statsminister i går, der stort set ikke laver nogen tiltag, men at forsamlinger på 500 stadig er i orden, samt at sidde på cafe i solen. Så håber jeg på, at vores statsminister stopper for pendlere mellem Danmark og Sverige og omvendt.
    Tiltagene herhjemme hjælper jo ikke noget, hvis de svenske tosser skider på det hele.

• #6   23. mar Undrer mig, at Tyskerne tillader tandlægebesøg - herhjemme har tandlægerne lukket ned, foreløbig til Juni.

• #7   23. mar # 6

Tandlægebesøgene gælder nok kun ved smerter o..lign. uopsætsligt som i DK, og ikke rutinetjek og tandrensninger...

• #8   23. mar #7

Korrekt Madonna

• #9   23. mar #4
    Ron

Endnu fungerer udgangsforbuddet hos os ikke til tilfredshed, men det gør derimod stilheden, så stille har der vist aldrig været før her hos os i skoven, jeg har indtrykket af at ingen gang fuglene tør pippe smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 210 Emner: 565 Svar: 7.393
    #10   23. mar Markgreven #5

Det er bekymrende at svenskerne ikke følger samme procedure som Danmark - Her burde man lukke helt af for Sverige for pendlere - hvis det ikke allerede er sket.

• #11   23. mar

profilbillede
  • Brok S
    Brok S Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Svar: 21
  • #13   24. mar Min datter og søn kommer ikke og besøger mig i øjeblikket, for jeg har både KOL, Astma og dårligt hjerte.... Wauw.
    Men jeg handler selv ind, ellers bliver jeg sindssyg.
    Mødes så med en kammerat på en bænk, og drikker en øl eller to med ham, selvfølgelig med afstand.
    Det hele er mit eget valg.

Kommentér på:
Udgangsspærre

x