{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
803 visninger | Oprettet:

Politi har løst mysterium om forsvundne katte på Bornholm {{forumTopicSubject}}

Efter mange måneders mystiske sager om forsvundne katte, kan katteejere nu ånde lettet: Politiet har fundet frem til gerningsmanden.

Det viser sig at der en en mand fra Rønne, som fangede katte og sendte dem på et obligatorisk overlevelseskursus. Han kørte dem et stykke væk fra Rønne ud i naturen og slap dem løs der. Han var træt at kattene sked på hans matrikel.

https://jyllands-posten.dk/indland/politiretsvaesen/ECE11272516/politi-har-loest-mysterium-om-forsvundne-katte-paa-bornholm/

Umiddelbart tænkte jeg, at det må være en meget fredelig kommune, hvis politiet har travlt med at løse den slags mysterier...

Men på den anden side har jeg sympati med de stakkels katteejere, som nu skal prøve at finde deres katte, hvis de altså har klaret livet i den barske bornholmske natur... hvor der ikke står Whiskas på menuen ... ( billedet fra videnskab.dk)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi har løst mysterium om forsvundne katte på Bornholm
  • #2   24. mar 2019 #1
    Hvor skal ham ' udsættes' i naturen?
    Har du nogen ide om det?


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #3   24. mar 2019 Uha uha kattesnak kan vække store følelser og gøre gode venner til uvenner så jeg vil blot sige at der burde være ens regler for alle husdyrhold smiley
    Selvom jeg er hundemand kan jeg sagtens synes katte er nuttede, men jeg er dog generelt imod at folk ikke kan indse at når de køber en udekat er det hele nabolaget der bliver påduttet en kat uden at blive spurgt smiley
    Som hundeejer er du ansvarlig for dit dyr 24/7 og det mener jeg også burde være tilfældet for katteejere smiley
    Jeg har intet tilovers for manden på Bornholm, men jeg kan da sagtens følge frustrationen hos folk der værner om sine guldfisk og havens fugleliv samt vreden når barnebarnet sidder i sandkassen med en kattelort i hånden smiley


  • #4   24. mar 2019 #3
    Cody: "Uha uha kattesnak kan vække store følelser og gøre gode venner til uvenner så jeg vil blot sige at der burde være ens regler for alle husdyrhold"

    Cody, jeg kan forsikre dig at hundesnak også kan have den samme effekt smiley
    Mine genboer holdt 2 hunde i deres have. Problemet var at de to hunde gøede konstant fra morgen til sent på aftenen, til alles beboernes og forbigåendes irritation. Nu har de anskaffet sig en anden race, så er 3.ie verdens krig undgået...


  • #5   24. mar 2019 #1

    Det er da katteejerne som skulle udsættet et eller andet sted, for det er dem som er mest skyldig. Jeg ville da være lige så irriteret hvis en flok katte sked og tisser i min have -

    Mange katte har ikke andet en chip eller øretatovering, og skulle han hver gang gå til dyrlægen og få ejernes navn så er det en kostbar fornøjelse. Han har bare fjernet problemet så langt væk at hans have ikke bliver et katte toilet.

    Nu er det så en person som har fjernet kattene, men de kunne i realiteten være blevet kørt ned som udekat, det er en risiko katteejere må tage.

    Som cody pointerer med at de tager guldfisk som en har haft i mange år - det er sgu da svineri - samt skræmmer fugle væk fra folk haver.

    Katte ejere er i flere tilfælde total blinde for hvad deres udekat laver og forsvare det med at det er deres natur.


  • #8   24. mar 2019 #7 ha ha ha Annella,
    Jeg tror han kommer til straks at fortryde hans ugerninger...

    Jeg tænker at Polysl har en pointe her: en katteejer aner ikke hvor katten strejfer og hvad den laver.

    Tilbage til vores historie på Bornholm.
    Det undrer mig at alle katte i nabolaget valgte netop mandens have for at besørge... Det forekommer lidt besynderligt imo. Jeg har en mistanke om han hader katte og lokkede dem i haven for bagefter at fange dem og køre dem ud i skoven...


  • #10   24. mar 2019 # 9
    Annella, det er trist, men sandt... smiley


  • #11   24. mar 2019 HUM ja talen om katte og hunde går langt katte skider i folks haver og hunde gør på alle tidspunkter jeg er selv dyre menneske og vil gå langt men kan nu godt forstå dem der syntes dyr kan være træls - jeg vil dog nødigt undvære dyrene smiley

  • #12   24. mar 2019 Annella

    Jo jeg har stadig kat og den er udekat med de risici der er at lade den rende. Hvad loven er i Tyskland er jo ligegyldigt lige pt. da det ud fra dansk lov at holde styr på sine kat/katte - i min kommentar ser jeg det fra hans side og alle ved at katte pis stinker og er der tilstrækkelig tisseri i hans have så er det mærkbart. En lort kan man bare samle op og smide ind til naboen smiley - - som har kat.


  • #16   25. mar 2019 #13

    Når en kat kræver sit territorium starter den med at lægge en synlig lort for at fortælle her bestemmer jeg.


  • #18   25. mar 2019 #17

    jaså?

    Dominante katte graver ikke sin lort ned.....


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #19   25. mar 2019 Jeg vidste at katte emnet ville vække stærke følelser, men det hjælper ikke at du Claus afsporer emnet ved at blande cigaretskod ind i debatten, det er useriøst smiley
    Lige så vel som at hundelorte på fortovet er ejerens ansvar er kattelort i sandkassen også ejerens ansvar og hvis det er svært at finde ejeren til en hundelort er det omend endnu sværere at finde ejeren til en kattelort smiley
    Det store spørgsmål må være, at hvis alle er enige om at man ikke kan spærre katte inde på samme måde som hunde, hvorfor er det så overhovedet lovligt at købe en udekat ?
    Mig bekendt er katten det eneste husdyr der ikke er underlagt reglerne om at ejer skal holde sine husdyr på egen matrikel smiley


  • #21   25. mar 2019

    Ja jeg må indrømme at jeg står med et ben i begge lejre, jeg har en ude kat som faktisk kun sover og skal kæles herhjemme, og kun når det passer den, Jeg elsker min kat men kan også forstå de der ikke selv er yndere af katte, for det er sådan set en vis frimodighed vi katte ejere tiltager os, vi overlader problemerne med lort og pis til andre, Og det behager mig bestemt ikke Jeg har dårlig samvittighed, men er også delt med hensyn til at min dejlige mummie skulle sidde inde hele dagen og kede sig, Jeg nyder det når jeg ser ham lege i haven med en mus,( jeg er bange for løsgående mus) og han har en hel lille dyreverden at gå på opdagelse i. så det er et meget svært emne at komme om ved. Jeg ved at det er forkert at lade et lille rovdyr gå frit rundt og tage så mange småfugle at ornitologerne klager over det, Og de elsker jo fugle så dette er en endeløs debat, Og man kan ikke blive enig, ingen gang med sig selv SÅÅÅÅ


  • #24   25. mar 2019 Vores kat lå nede i fritidshuset med forbenene over kors i venteposition, i lang tid ved komfuret, så jeg undersøgte territoriet, og fandt et lillebitte hul ved væggen bag komfuret, og ud kom de 2 sødeste museunger, den ene var hurtig og smuttede tilbage i hullet, den anden sad katten omgående med i munden, og den anede jo ikke, hvad den skulle gøre ved den... smiley smiley

    Sådan er det med godt fodrede indekatte. smiley


  • #25   25. mar 2019 I vores familie har vi altid haft katte, og der var ret mange i mine ungdomsår, men jeg kan da ikke genkende, at der var lugtgener fra kattelort/pis. Det er fordi kattene altid
    havde adgang til en meget stor have. Jeg tror også at katteefterladenskaber nedbrydes meget hurtigt i naturen, og lugten forsvinder ret hurtigt, især de ikke vejer ret meget....

    Søren Ryge maner til besindighed på en fin og lidt humoristisk måde.
    Læs hans svar til et læsebrev, sendt af en panik- og angstramt læser:

    https://politiken.dk/forbrugogliv/boligogdesign/bolighaven/boligsporgsmaal/art5605241/S%C3%B8ren-Ryge-Ingen-grund-til-panik-over-bes%C3%B8rgende-kat-i-k%C3%B8kkenhaven



  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #26   25. mar 2019 Claus #20
    Rettelse: Der er ingen der blander sig i et åbent forum emne fordi alle der har lyst er velkomne med sine meninger, det troede jeg du vidste smiley
    Hvis du ikke ønsker min indblanding må du oprette en lukket gruppe smiley
    Min manglende viden om katte, som du påpeger, understregede jeg netop ved at oplyse at jeg er hundemand og det har intet med afsporing at gøre smiley
    Cigaretskodder har, efter min mening, til gengæld intet med emnet at gøre hvilket jeg påpeger smiley
    Manden og bolden handler om forskellen på personangreb kontra angreb på meninger hvilket jeg også tror du kan se forskel på smiley
    At jeg skulle have provokeret dig er vist en sandhed med modifikationer og har vist ikke meget med forum freden at gøre smiley


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #27   25. mar 2019 Anella #22

    At jeg er hundemand er en forklaring på mit ringe kendskab til katte og har ikke noget med afsporing at gøre smiley


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #28   25. mar 2019 Jeg skrev tidligere at katte, mig bekendt, ikke var omfattet af reglerne om husdyrhold skal begrænses til egen matrikel smiley
    Det var en fejl smiley
    Jeg undersøgte sagen og det viser sig at katte skam er omfattet af de samme regler som alle andre husdyr smiley

    “Ifølge loven om mark- og vejfred er det katteejerens pligt at holde sin kat inde på egen grund, ligesom man også skal holde køer, heste, får o.s.v. på egen grund. ... Mark- og vejfredsloven er en gammel lov, som sigter på landbrugsdyr, men den gælder også for katte og andre kæledyr.”


  • #30   26. mar 2019 Det ligger i kattens natur at strejfe og være nysgerrig, derfor er det svært, for ikke at sige umuligt at begrænse det areal hvor hun færdes. Jeg har ikke hørt endnu om katte der holder sig til ejerens matrikel smiley
    Syge og ældre katte har dog ikke så meget lyst til at strejfe, skal det også siges.

    Tilbage til bornholmersagen... Manden kan se frem til en klækkelig bøde.

    og i øvrigt har Dyrenesbeskyttelse en fremragende brochure om hvordan man skal forholde sig til katte.
    https://www.dyrenesbeskyttelse.dk/sites/dyrenesbeskyttelse.dk/files/Familiedyr/Katte/Hvis-katten-ikke-er-din-2016_low.pdf


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 132 Svar: 2.252
    #31   26. mar 2019 #26
    Nu skrev jeg at du nok kunne skelne ml. mand og bold, men det lader så beklageligvis ikke til at være tilfældet alligevel smiley
    Dæmoner kender jeg ikke noget til så dem må du have for dig selv smiley
    Vi har vist ikke mere nyttigt at sige hinanden i denne tråd så i respekt for trådstarter bakker jeg ud smiley


Kommentér på:
Politi har løst mysterium om forsvundne katte på Bornholm

Annonce