{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
106 visninger | Oprettet:

Nu overvejer de at bruge pengene på pingviner {{forumTopicSubject}}

https://www.avisen.dk/krise-i-kommune-nu-vil-de-bruge-pengene-paa-pingvine_537588.aspx

Der har længe været krisestemning på rådhuset i Norddjurs Kommune, der skal spare 115 millioner kroner om året de næste fire år. Alligevel synes flere af de lokale politikere, at det er en god idé at bruge flere millioner kroner på et nyt pingvincenter i Kattegatcentret.

Alan/Markgreven - hvad siger du til sådan et pingvincenter?

I andre må da også gerne sige jeres mening:D

Har Danmark brug for sådan et center på beskostning af, at der bl.a. skal fyres omkring 50 ansatte i ældreplejen og 30 folkeskolelærer skal se sig om efter nyt job?

Altså uden nu at gøre Alan ked af det her på en søndag (forøvrigt heller ikke på ugens andre dage) - så er svaret fta mig NEJ, vi har ikke brug for en pingvincenter til ca. 45 mio.kr. og slet ikke i en kommune, der i forvejen er i økonomisk krise.

- Til selve pingvincenteret fik vi lavet en Epinionsundersøgelse for et års tid siden. Den viste, at der ville komme 45 millioner tilbage til samfundet og 28 millioner til lokalområdet og 60 arbejdspladser og 16 millioner tilbage i skatteindtægter, siger Lars Østergaard.

Den undersøgelse er for mig ikke andet end en spådom, jeg absolut ikke tror på, bliver til realitet.

Kommentarer på:  Nu overvejer de at bruge pengene på pingviner
  • #1   10. feb Et pingvin center er da en udmærket ide for dem der gider glo på dem. Jeg gør ikke.

Men det har jo lidt Pondus over sig

Al udvikling er med en forvisning på at det kan tjene sig hjem, det hedder at tage en risiko og som trængt kommune er man nød til at trække alle de mulige kort man kan.

• #2   10. feb Helt åndsvagt.

• #3   10. feb Troede Nordjylland var udkants-Danmark uden penge...???

• #4   10. feb Lone.

Jeg ved snart ikke hvad jeg skal svare, men måske blander man æbler og pærer sammen, forstået på den måde, at man ingen tiltag kan lave før eksempelvis alle hjemløse har fået en bolig, alle gadebørn har fået en sikker fremtid etc.

Jeg ser da også gerne at penge bliver kanaliseret i den rigtige retning.
    Jeg ville da ønske at hr. Møller havde brugt penge på de udsatte fremfor en Amaliehave og en opera, hvoraf Københavns kommune skulle betale halvdelen af operaen.

Der har lige været en danmarks indsamling som gav omkring 75 millioner kroner, og som skal kyles af helvede til. - Hvad med at indsamle til udsatte danskere i stedet?
    Men det er nok ikke så populært.

Så jo, lad os få nogle flere pingviner og pingvincentre, og nu vi er ved det, syntes jeg man skulle lave en kæmpe voliere på størrelse med Rådhuspladsen i København til søpapegøjer.

• #5   10. feb Alan

Jeg ser da også gerne at penge bliver kanaliseret i den rigtige retning.
    Jeg ville da ønske at hr. Møller havde brugt penge på de udsatte fremfor en Amaliehave og en opera, hvoraf Københavns kommune skulle betale halvdelen af operaen.

Og vedligeholdelsen af operaen betaler skatteyderne.

Der har lige været en danmarks indsamling som gav omkring 75 millioner kroner, og som skal kyles af helvede til. - Hvad med at indsamle til udsatte danskere i stedet?
    Men det er nok ikke så populært.

De 75 mio. kr. havde sikkert gjort mere gavn i Danmark til glæde for mange, i stedet for igen at smide pengene ud til nytteløse projekter i den 3. verden.

• #6   10. feb Lone.

Der er sgu alligevel meget vi er enige om.

• #7   10. feb

Kommentér på:
Nu overvejer de at bruge pengene på pingviner