{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
210 visninger | Oprettet:

Marked for lopper {{forumTopicSubject}}

Nogen af jer der er til loppemarkeder?

Jeg er det både ja og nej - ja til at jeg synes, det interessant og sjovt at se alt det, der bliver solgt på sådan et marked, og nej fordi jeg kun en eneste gang har købt noget på et loppemarked, og det var en gammel mælkejunge malet med almuemotiver, og den bliver brugt som paraplystander.

https://jyllands-posten.dk/aarhus/ECE11105224/ragelse-eller-roegelse-det-gamle-er-stadig-det-nye/

Kommentarer på:  Marked for lopper
  • #1   7. jan Jeg har købt min gode symaskine på et jysk loppemarked for ca. 20 år siden, og den har
    fungeret udmærket til dd. Ikke så dårligt, hvis man tænker at den har kostet mig en halvtredser

• #2   7. jan Elena

det er vist det, man kalder et røverkøb, jeg ved at mange af mine naboer i min ven- og bekendtkreds og også genboer elsker at gå på loppeder, og jeg må sige flere af dem har tit gjort et kup med køb af brugte ting.

• #3   7. jan Jeg er mest med på en 'kigger', men er vild med glas og osteklokker.

Den er ved juletid fyldt med konfekt og står på en juleplatte, som man ellers ikke bruger mere.

Så vender man osteklokken om, ta'r platten af og byder chokolade derfra.

Men et af Holmegårds første vinglas købte jeg dyrt på en antivitetshandler stand på "Børsen"....

• #4   7. jan DET Madonna skulle jeg bare have vidst, at du er vild med glas, du kunne have fået hundredvis af glas af mig, jeg kunne have åbnet en forretning med alle de glas, jeg havde fra flere generationer, men nu er de landet hos "Den evangeliske Johannesstiftelse", de sælger alt, hvad de får foræret af folk, på loppemarkeder og pengene går til karitative formål, den stiftelse, hvor vi bringer vores overskudsting, bruger de tjente penge udelukkende på handikappede børn.

• #5   7. jan Ja men jeg er vild med genbrug

• #6   7. jan #5
    Jamen Leon jeg tror du i det hele taget er en vild mand, kvinderne skal tage sig agt for

• #7   7. jan #5

"Men de vilde er vel de værste", sagde Kim Larsen

• #8   7. jan Og Kim Larsen havde sikkert ret i den udtalelse.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #9   7. jan Jeg går ikke meget på loppemarkeder. Men jeg har haft lidt med genbrug og gøre igennem nogle år, bla som frivillig i en af kræftens bekæmpelses genbrugsbutikker, samt som lønnet butikschef for en af Røde Kors' genbrugsbutikker.
    Det er spændende at rode med den slags, og nogle gange skulle man passe på med at man ikke fik købt sig fattig, mens man var på arbejde
    Loppemarkeder har jeg ikke gjort i, siden jeg flyttede fra Sjælland. Der var det primært ved dyrskuepladsen i Roskilde, et par gange om året. Det blev sjældent til noget køb dog

• #10   7. jan Annella griner og nej da

• #11   7. jan jeg tror at alle drømmer om det større loppefund, selv om man ofte vender tomhændet hjem igen. Nogle få er dog heldige , som en amerikaner, der har fundet et Farbergé æg på et loppemarked. Værdi : 33 millioner dollars .

historien kan læses her:

https://www.jckonline.com/editorial-article/33-million-faberg-egg-found-at-flea-market/

• #12   7. jan Jeg har også af og til hørt om nogen, der på loppemarkeder har købt et eller andet billigt og det viste sig at være millioner værd, det sker vist mest med malerier.

• #13   7. jan Man kan jo altid være heldig, at en sælger ikke ved nok om, hvad tingene egentlig er værd....

• #14   7. jan jeg tror de fleste historier er skrøner, kun få er sande

http://mentalfloss.com/article/56932/8-insanely-lucky-flea-market-finds

• #15   7. jan Hørte lige igår i radioen, omkring et ur, som var arvet, og 'dimsen' som skal trække uret op var gået i stykker. Enten kunne det billigt repares eller det ville blive kasseret!

Ur-handleren var retfærdig, og sagde vent lige et øjeblik. Hans mening var at uret var 44.000 kr. værd.
    Og det blev faktisk solgt til den værdi på en auktion, hvorefter personen kunne gå derfra med godt 40.000, (salær frataget).

Så man skal ikke glemme de gamle ting som man evt. har liggende gemt væk, eller tror bare er tingel tangel.

• #16   7. jan En lille kinesisk skål købt på loppemarked for en tyver blev solgt for 12 mil på auktion.

https://edition.cnn.com/2013/03/20/business/sothebys-china-bowl/index.html

ja, drømme, drømme. Vi håber alle at vi bliver svineheldige en dag...

hørt af mig i den lokale genbrugsbutik:

"Nårh, der var ingen Asger Jørn i dag, så må jeg gå hjem igen"..

• #17   7. jan Ja vi kan vel alle blive enig om at vi alle har ting i eget hjem vil syntes er smukke og mit hjem består jo kun af smukke genbrugsting

• #18   7. jan #17
    Det er jeg ikke i tvivl om, at i dit hjem er der kun smukke genbrugsting, du er jo også selv en smuk mand, og det ser altig bedst ud i et hjem, når tingene passer sammen og harmonerer med hinanden.

• Claus G

#19   7. jan Jeg har i kræftens bekæmpelse haft fornøjelsen af at få en Børge Mogensen sofa ind. Det var arvinger fra et dødsbo, der ikke ville have sofaen, den passede ikke i deres stue. Sofaen røg til Lauritz.com og røg, så vidt jeg husker for i nærheden af 20000kr.
    Så jeg tænker bestemt det samme sker på loppemarkeder. Dog plejer det at være opkøbere og antikhandlere der får fingrene i "guldet". Det er vist ikke så til at den menige handlende får fat i de fede sager.

• #20   7. jan #19

Claus: Dog plejer det at være opkøbere og antikhandlere der får fingrene i "guldet". Det er vist ikke så til at den menige handlende får fat i de fede sager.

det er også mit indtryk, men vi bevarer håbet alligevel

• Claus G

#21   7. jan Ja selvfølgeligt Elena Aldrig opgive håbet. Jeg spiller stadig lotto, selvom jeg aldrig har vundet noget stort. Men tænk nu hvis...

• M.m
    M.m Tilmeldt:
    feb 2017

Følger: 10 Følgere: 1 Svar: 5
    #22   8. jan Hej tager meget på loppemarked/genbrug,næsten hverdag i Trekantsområdet. Kan ikke lade være med at samle,helst gamle specielle ting andre ikke har .Gamle blikdåser,Gamle ting i original indpakning og lign. Samler også en del Søholm ,mågestel,gammelt Kay bojesen.Har fundet mange sjove og gode køb,det er svært at stoppe igen når man er bidt af det .Ikke fordi jeg bliver rig af det ,det er bare en sjov hobby.

• #23   8. jan #22
    M.m.

Jeg synes det er alle tiders, at du har glæde af loppemarkeder, og jeg synes også, det er god hobby, du har.

Kommentér på:
Marked for lopper