{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

Rugemødre. {{forumTopicSubject}}

Det er forbudt her i DK (og self mange andre lande) at benytte en rugemor.

Jeg syntes det er forkert...

Hva syntes I? Syntes I det er okay og/eller forståeligt at det er forbudt herhjemme - eller syntes I også det er forkert?

Jeg kan f.eks. ikke selv få flere børn og jeg syntes det er en rigtig go ide - under de helt rigtige forhold self. :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rugemødre.
  • #1   14. jan 2008 Jeg synes det burde være lovligt. synes sq det er synd for de danskere som ikke kan få børn .. det er ikke alle der har lyst at adoptere .. og jeg ville ikke have noget imod at en anden skulle føde mit barn, det er jo trods alt ens mands sæd og de er jo ikke sammen på nogen måde ..

  • #2   14. jan 2008 Har det som dig Heidi *ss*

  • #3   14. jan 2008 JEG SYNES DET ER FORKERT, så er det slået fast.
    Gruden til at jeg finder dette er forkert er at ligesom i dit tilfælde, så findes der mange kvinder som ikke har muligheden for at få børn (og for den sags skyld mænd hvis sædkvalitet er så forringet at det er umuligt for dem at give deres arv vidre). Folk der brændene ønsker sig at få børn, men ikke har muligheden bliver frataget retten til noget som i mine øjne er en menneske ret, AT FORMERE SIG OG FÅ BØRN. Som kunstig befrugtning og sæddonation er en rugemor et redskab til at hjælpe barnløse med at få børn. Denne rugemor vælger selv at blive det, der er ingen som kidnapper unge kvinder og stikker befrugtede æg op i den i løbet af natten i bedste alien stil, derfor ser jeg ikke problemet i at hjælpe andre, når barnet kommer ud står der en glad mor og far klar til at passe på og elske barnet.
    Dog ville jeg forstå hvis man sage at dette kun var et tilbud for folk som ikke havde andre muligheder, da grunde som "jeg vil ikke ødelægge min krop, eller jeg tør ikke selv at føde" bare ikke er grunde nok til at en anden skal gøre det for en, så bør man slet ikke få børn....


  • #4   14. jan 2008 Tanja: Ja - og det kan jo også være "dit" æg - så i realiteten er hun "kun" ovnen barnet skal bages i.. :o)) Syntes det er så vildt stort at nogen har det overskud til at kunne hjælpe andre på den måde..... Kan godt forstå ikke alle ville kunne blive anerkendte rugemødre - men dem der har tingene iorden, syntes jeg da ikke man kan nægte at hjælpe andre...

    Men kan forstå på det at det er fordi folk er bange for det blir lige som en ting man handler med.... Hvem vil se et barn som en ting? Hvis man ønsker at hjælpe barnløse famillier osv....


  • #5   14. jan 2008 Altså jeg synes det er forkert at det er ulovligt ! ! ! ! !

    Tanja L

    Jeg læste et sted at man faktisk kan, ligesom ved kunstig befrugtning, tage et æg fra moderen og sæd fra faderen og sætte det sammen oppe i rugemoderen...
    barnløshed kan skyldes at ægget ikke kan hænge fast i livmoderen... og det barn der kommer ud er altså lidt som... det lyder lidt koldt, en baby der bor til leje i en anden mave....
    men barnløshed kan selvf. også skylde dårlig sædkvalitet eller dårlige æg eller hvad man skal sige smiley


  • #6   14. jan 2008 Night er gået undercover: Ja kun til de folk der ikke KAN få børn selv.... og ikke pga kosmetiske skrubler osv.... Men til dem der virkelig har problemer med det...

  • #7   14. jan 2008 ja det rigtig det kan man .. det har jeg også set et eller andet sted .. men synes virkelig det skal være lovligt .. og ved at der er mange danskere der gerne vil være det .. og tror sq også at der et eller andet sted findes nogen der gør det alligevel her i Danmark ..

  • #8   14. jan 2008 Night: Lige præcis derfor jeg ikke kan gennemføre en gravilitet - fordi ægget ikke vil "hænge fast" Så du har ret... også derfor jeg mener muligheden burde være der for dansker også...

  • #9   14. jan 2008 Tanja: Jeg har ikke hørt om nogen herhjemme der er rugemødre - men flere danske par tager til udlandet og gør det via det "sorte marked" Det er forfærdeligt nogen er nød til at skride til sådanne handlinger for at få børn, men jeg forstår dem godt...! Jeg er så heldig at jeg har fået et barn - så jeg skal self. heller ikke sidde her og klynke, men jeg ville da gerne ha muligheden for at få et barn til - og det kan jeg ikke. Men nu tænker jeg self på dem der ingen børn har eller kan få....

  • #10   14. jan 2008 jeg tror da at hvis min veninde ikke kunne ville jeg da gøre det hvis hun ønskede det .. (:

  • #11   14. jan 2008 Hører også lige i tv - at man kun kan straffes hvis der er en mellemmand involveret (her i DK) ... som f.eks. en klinik osv... Men ellers kan man ikke - og der er ikke rejst en eneste sag om det her i DK...

    Tanja det er stort af dig at sige.... :o)) Men sådan noget skal tænkes igennem 100 gange - og når det er gjort skal det lige tænkes igennem én gang til... Det må ikke vøre nogen let ting at komme igennem.... Tror jeg. :o)


  • #12   14. jan 2008 det er ikke sikkert .. men tror jeg ville gøre det , nu er jeg selvfølelig ikke så gammel endnu at jeg har taget stilling til om jeg ville gøre det for en jeg kendte , men sådan når man sidder og tænker over det ville man jo gerne lige nu (:

Kommentér på:
Rugemødre.

Annonce