{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 71 Emner: 213 Svar: 1.646

Mens vi venter på foråret...... {{forumTopicSubject}}

Efter Claus' rigtig gode tråd om vinter/kulten fortsætter jeg årstiden med en forårstråd;

Meget forår er ikke hos os i Berlin, efter vi i går havde strålende solskin og 17 graders varme, har vi øsende regnvejr og 5 graders varme.

Meeen foråret må være på vej, for i går så jeg de to første stære spankulere rundt på vores græsplæne.

Og her et billede fra Google af forårsblomster

Kommentarer på:  Mens vi venter på foråret......
  • Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 7 Følgere: 26 Emner: 50 Svar: 1.680
    #1   12. mar Ja også her er foråret begyndt. For første gang er vores burganvillaèr sent ude. jeg troede at de ligesom alt andet var gået ud. så jeg begyndte at skære dem ned. men det kunne ikke passe tænkte jeg. og rigtigt nok. for nu er de begyndt at skyde igen. måske hjalp det også lidt at skære lidt.. Men det er stadig køligt om morgenen. hvor jeg plejer at køre Bente ud på terrassen. Inden solen få magt skal vi frem til middag.
    Kigger jeg ned ad mig selv under morgenbadet. er der sgu ikke meget forår. Nå det er måske en anden sag. hihihi
    Men der er purløg på vej.

• #2   12. mar På mine kanter slås vi i disse dage med tåge. Vil gerne hjælpe den lidt på vej væk med Carl Nielsens 'Tågen letter'.
    https://www.youtube.com/watch?v=S4-XoWsmuFU

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 11 Emner: 34 Svar: 1.391
    #3   12. mar Idag har der også været tyk tåge her i det midt og sydvest Fynske. Ca 7 graders varme kunne det blive til idag hos os.
    De varsler at der kommer noget dagsfrost igen inden for den næste uges tid, øv.

• #4   12. mar Jeg hørte også i nyhederne, at der var vildt tåge omkring den nye Lillebæltsbro, mega kø på begge sider, vi taler om flere kilometer, der var vist ingen, som kunne se, også en del sammenstød. Nej, jeg mærke nu ikke noget forår 12. marts 2018, hvor har denne her vinter været lang, grå og mega våd, jeg er træt

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#5   12. mar Vi har nu også fået tåge, det er så tåget, så jeg næsten ikke kan se vores havehus 40 m nede bag i haven, derudover øsregner det. Og så lover de 'væmmelige' meteorologer --10 grader fra fredag og nogle dage frem.

• #6   12. mar ØV, jeg har også lige kigget ud, og her hvor jeg bor er der også tåge, regn og atter regn, jeg føler snart at gå på vand med en sumpet bund, det er bestemt ikke vand vi mangler, tænker også på, om buske, træer og andet ikke snart rådner og så kan jeg begynde at dyrke ris

• #7   12. mar # 6 jetset

" så kan jeg begynde at dyrke ris" Thumbs Up!

Den eneste fordel ved det våde vejr, jég kan få øje på, er, at jeg kan bruge mine lækre gummistøvler (Julegave) fra Ilse Jacobsen, også på byture.

• #8   12. mar Ja, så pyt, bare man kan se nice ud - synes godt nok altid, jeg ligner en drukken mus i regnvejr

• #9   12. mar I morgen i skal få et billede her fra

• Claus G

#10   13. mar Regn, regn regn. Ingen tåge idag, men ca 3 graders varme tidligt i morges. Det mest positive der kan graves frem, er nok at man nu for alvor kan fornemme at dagene byder på mere lys

• #11   13. mar Jamen sidst på ugen streng nattefrost, kulden vil ikke forlade os og så er der nogen der siger, global opvarmning ...., hvor

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#12   13. mar Sidst på ugen hos os i Berlin også både natte- og dagsgrost med snevejr, og det er noget l... for på fredag morgen kl. o8.00 har planteskolens medarbejdere meldt deres ankomst til at nedskære alle vores træer og buske.

• #13   13. mar Jamen, så længe det er frost, må vi gå ud fra, at de ikke er i vækst, så de kan klare en nedskæring

• #14   13. mar ja men se nu bare her Gudskelov for at de overlever

• Claus G

#15   15. mar Idag, eller i hvert fald fra ved en 4-5 tiden i morges og frem til nu, der er det køligt og meget blæsende. Efter de seneste prognoser, så skulle vi få en del nattefrost de kommende dage, og en enkelt dag med frost hele dagen. Er lidt spændt på at se om vores forårsblomster i haven, de overlever det denne gang.
    Men tilgengæld har solen efterhånden så meget magt, at vi snildt kan få 15-20 grader i drivhuset i løbet af dagen.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#16   15. mar Hos os er 3 graders 'varme' - det føles som -20 grader, da der fyger en iskold vind.

• Claus G

#17   15. mar Og så blev det snevejr her, øv. Typisk det sker når man får fyraften.

• #18   15. mar Her hvor jeg bor er den på 0 gr., men det føles meget koldere, det er godt nok sent, vinteren har taget sit indtog, hvor har den bare været lang og regnfuld, grå og her på det sidste med hård frost, gider ikke mere

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#19   15. mar #18
    Forståeligt nok jetset, at du ikke mere gider, det gør vi heller ikke, men vi har desværre ikke noget valg og må affinde os med vejrets luner, men det er efterhånden deprimerende at se hele naturen så farveløs, hos os har de lovet 8 dages ret streng frost, så jeg har lige været nede i centret og købe nye portioner fuglefrø.

• #20   15. mar Ja, fuglene må vi heller ikke glemme, mit fuglehus væltede omkuld, da vi havde den sidste storm, men jeg lægger frugt, brødkrummer og så laver jeg en fedtkugle til dem, mine katte gider ikke det der mad, men fuglene gider godt. Min græsplæne er da også hvid og lige om lidt går vi over til sommertid, faktisk om en god uge, s o m m e r t i d

• Claus G

#21   15. mar Jeg har 30 kg vildtfugleblanding Dog bruger vi det som høseguf, men havens fugle får fedtkugler, så rotterne ikke får glæde af det
    Så vores dyr, både indvandrere og de fastboende, dem passer vi godt på her i kulden

• #22   15. mar Claus G "15 + 21 det skal du nok få brug for har lige været ude og cykle og det er pisse koldt

• Claus G

#23   16. mar Det er jeg helt sikker på Leon, hønsene og ænderne elsker at få et par håndfulde af det dagligt. Der skal lidt fedt til, for at de kan holde varmen i disse dage. Og havens fugle, de har stor fornøjelse af fedtkuglerne
    Men nøj hvor det for alvor blæser nu. Det er ikke videre morsomt at være udenfor

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#24   16. mar Det er heller ikke sjovt at være ude her i Berlin, en iskold nordøstvind er ved at vælte os omkuld, når vi bare åbner et vindue for at lufte ud, og de lover snestorm i løbet af formiddagen.

• Ronald G
    dec 2015

#25   16. mar Sådan her gav jeg fuglene brød og korn. det smarte var at det ikke blev blæst væk. den gyngede bare. og fuglene havde ikke problemer med det.

• #26   16. mar Du er bare fuld af gode ideer, det kunne jeg jo også gøre, hvor er det kært, fugle er hyggelige

• Ronald G
    dec 2015

#27   16. mar Ja her er en til -- en gammel lårknogle, fyldt op med fedt fra stegepanden. det kan alle lide.
    jeg har da flere gode ideer.

• #28   16. mar Søren Spætte er sjov, ham har jeg også besøg af nogle gange, da jeg havde mit fuglehus, sad han nede under og hakkede op i brættet, den frækkert

• Ronald G
    dec 2015

#29   16. mar Her har vi et Egern på besøg. det er da sjovt

• #30   16. mar Mit indlæg forsvandt

Ron, du kan udgive en hel bog med gode ideer, den ville blive solgt i 1000 vis, tænk over det

• Ronald G
    dec 2015

#31   16. mar Hvis det kunne gøres Jet, så ville jeg hellere lave en bog om hvordan min Situation er blevet. vedr. at fuldstidpleje min bedre halvdel. hold kæft hvor har jeg lært meget. . Det kunne mange have brug for. der er ingen faste regler. det meste må man selv finde på. - jo det kunne der godt skrives en lille bog om, som gammel boghandler har jeg jo set mange bøger. ???
    Mig som Konfirmand, derefter hed det Flensborgs Boghandel Roskilde -4 år. år. 1950.

• #32   16. mar Jamen den gang, var du jo også en flot fyr - ja, Ron, der er ikke noget vi lærer mere af end modgang, får lige pludselig et helt andet synd på mange ting, men du er jo en robust mand, der er mand for at kunne klare det.

Og jo, der kunne faktisk blive nogle gode bøger ud af det, du må begynde at skrive om natten, jeg er sikker på, at de ville blive en succes, jeg vil i hvert fald gerne købe

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#33   18. mar Forår - nogen der set noget til foråret 2018?

Hos os er det iskoldt -8 grader men ikke nok med det, der pisker en iskold vind, så det er ikke til at åbne et vindue, vinder piver ned gennem skorstenen og gennem emhætten i køkkenet, så nu har vi tændt op i kaminen for at få noget varme, men ellers er vi ikke så begejstret for kaminvarme og slet ikke det svineri, når kaminen efter brug skal rengøres.

Alle mine forårsblomster, der allerede havde stukket hovedet op af jorden, ser så sørgmodige ud.

Vores kat er lige blevet lukket ud på terrassen, i det øjeblik kom der et vindstød uden lige, og vi kan slet ikke være bekendt, hvordan vi skreg af grin, da den fløj 3 meter over terrassen og blev forskrækket.

• Claus G

#34   18. mar Her er der kommet sne igen, vinden har dog lagt sig lidt siden stormvejret igår. Vi har pt -1 grad. Men det afholder mig ikke fra at grille.

• #35   18. mar Det eneste gode er, at vinden har lagt sig, så føles det ikke lige så koldt, bidende koldt som i går - og mine katte, de flyver ud og når de er færdig med at lave sø og prut prut, så vil de ind.

Jeg har -2 og altid noget, solen skinner, men forår, der er længe til forår, hvis vi i det hele taget får noget forår. Nu er Putin sur på Vesten og har bestilt sibirisk kulde til os. Han er godt nok en kold skid

• Claus G

#36   18. mar Vi får en kold skulder af Putin.
    Jeg forbereder i stedet et varmt måltid

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#37   18. mar Nu er Putin sur på Vesten og har bestilt sibirisk kulde til os. Han er godt nok en kold skid

Du overtræffer dig selv i dag jetset

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#38   18. mar Det ser vel nok lækkert ud Claus, min mund løber i vand, jeg ved heller ikke hvorfor, jeg så tidligt på dagen er sulten, det plejer ikke være, men det hænger nok sammen med kulden, og der er 1 time til til vi skal spise.

• #39   18. mar Ja, jeg synes også det ser lækkert ud, men skal du ikke bruge ekstra kul for at få den rette temperatur i Grillen eller den er måske så godt isoleret, at du ikke behøver at tænke på det ??

• Claus G

#40   18. mar Det var aftensmaden igår Det var en yderst kold oplevelse at så med bidende kulde lige ind i ansigtet.
    Idag skal jeg grille flæskesteg hehe. Så jeg håber da på at det ikke begynder at blæse op igen.
    Den bruger ikke mere kul, selvom det blæser og er iskoldt

• #41   18. mar Hvis jeg skulle tænde op i min tynde kuglegrill, så skulle jeg bruge ekstra, så det venter jeg med til det bliver sommer, jeg vil helst svede, når jeg laver mad

• Claus G

#42   18. mar Hehe, så må du igang med at piske flødeskum på gammeldaws måde, så får du nok varmen

• #43   18. mar Ja, jeg synes lige meget hvor meget tøj jeg tager på pt., så fryser jeg og vi har den 18. i dag. Vinteren er lige startet ...

• Claus G

#44   18. mar Og nu er det selvfølgelig begyndt at blæse op igen, øv.
    Det er også modbydeligt koldt. Kan være at Hans Aage har noget sprut vi kan få varmen på

• #45   18. mar Ja, så vi kan komme til at ligne Rudolf med den røde tud

• Claus G

#46   18. mar Pulemanden med pot måske?
    Man får helt lyst til at synge med på :
    Det er en kooooold tid, som vi lever i, alle går rundt og fryyyyyser....

• #47   18. mar Ja, jeg er også godt træt af at fryse, jeg kan godt forstå dem, som bor på bænken, at de skal have noget indenbords, for at holde varmen, hvor må det være koldt

• Claus G

#48   18. mar Det er kølervæske, eller anti freeze som de kalder det i landet med de mange stater
    Ja der skal lidt til, før sutterne ikke fryser fast til bænken. Er der egentligt en bænk i Brylle?

• #49   18. mar Jeg ved det ikke, jeg har aldrig været i Brylle

• Claus G

#50   18. mar Vi skal da på rundtur der en dags tid så

• #51   18. mar Ja da, mindre kan ikke gøre det

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#52   28. mar Forår? ikke i Berlin, det er mørkt og det sner, meeeen et lyspunkt har vi, det er alle de med påskeæg pyntede buske og træer i haverne - billedet er fra Google for at give et eksempel på, hvordan en pyntet syrenbusk kan se ud (jeg kan desværre ikke finde ud af at sætte mine egne billeder ind, efter jeg har fået ny pc og nyt pc-system)

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#53   28. mar Her et billede mere fra google:

• Claus G

#54   28. mar Vi har ikke fået sne hos os, men blot 25 km fra os, der var veje og biler dækket med fint lag sne.

Sjovt med de påskeæg. Jeg så i sidste uge, en rundkørsel hvor beplantningen i midten var pyntet godt til med påskeæg. Tænker det er en lokal børnehave der rigtig har hygget sig

• Ronald G
    dec 2015

#55   28. mar Og hvorfor ikke Anella. Ny PC. skulle jo netop kunne klare det hele. er det med Win 10. og bruger du ikke en smart phone. . jeg lægger ind direkte fra min phone. det er en LG 8K, det er såre nemt.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#56   28. mar Jo Ron jeg har fået Windows 10 men jeg kan ikke finde mig tilrette med systemet.

• #57   28. mar Jeg ved ikke rigtig, hvad jeg mener om alle de påskeæg, det ligner da et fastelavnsris, jeg kan ikke li noget, der er overpyntet, ligesom med julelys folk sætte op fra sokkel til tag, synes det er afskyeligt.

Og så er det virkelig koldt, der blæser en iskold vind der skære i huden som skarpe knive - snart træt af den kulde

• Ronald G
    dec 2015

#58   28. mar Anella - det kunne jeg heller ikke i starten, men i dag er jeg glad for den. og den fungerer meget fint.så nu savner jeg ikke længere den gamle XP.. som jeg for øvrigt stadig har på mit gamle Tårn.. den kan dog ikke opdateres længere. men fungerer fint.
    OK, så skulle der ikke være noget problem med at overføre billeder fra tlf. til g mail eller facebook.

• #59   28. mar Jeg savner også XP og Vista, al´ tekst til mine billeder er forsvundet siden jeg fik 8,1 og 10,0, og jeg kan heller ikke lægge ny tekst ind.

• Claus G

#60   28. mar Passer temmelig godt

• #61   28. mar Jeg tror så ikke, at gæsterne bliver så længe

• Claus G

#62   28. mar Så er der mere mad til mig

• Ronald G
    dec 2015

#63   28. mar Ja Greve det er faktisk utroligt at den Win 10 kan opføre sig så forskelligt.
    Og ingen kan svare på hvorfor.
    Jeg havde f,eks, en del mapper der forsvandt efter en opdatering. men de er kommet tilbage. uden at jeg har gjort noget.. Jeg gider ikke. for jeg har alting på små USB stik. og sat alt ned på en extra harddisk.
    Ellers er jeg tilfreds.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#64   29. mar Skærtorsdag hedder på tysk Gründonnerstag, Grün betyder grønt, men her er sandelig ikke meget grønt, her er det mørkt, farveløst, regn og storm, stormen skal tage til i løbet af formiddagen, og så er Skærtorsdag forøvrigt ikke helligdag i Tyskland.

• Claus G

#65   29. mar Vi har 8-10 cm sne, og det drysser stadig ned

• #66   29. mar Jeg har en bidende kulde med storm

• #67   29. mar Har de ikke lovet, at vi ville få op til 20 cm sne i dag

• Claus G

#68   29. mar Jo der er vist nogle steder i landet hvor der skulle komme en god dyne.

• #69   29. mar Det sner også nu hos mig, vi kan godt glemme alt om kartofler, sommerblomster og så behøver vi heller ikke slå græs i år, hvad skal vi så lave

• Claus G

#70   29. mar Jeg skal grille og skrabe sne i indkørsel Det er hvad jeg skal lave i sommerferien

• Ronald G
    dec 2015

#71   29. mar Jeg skal op og smøre min Vejrhane/høne -- hun piver.
    desværre er det en Gif. så i må bruge fantasien.

• Claus G

#72   29. mar Hahahaha. Stiv kuling

• Ronald G
    dec 2015

#73   29. mar Claus jeg sætter den på fjæsen. så kan du stjæle hende der.hihi

• Claus G

#74   29. mar Den napper jeg Ron

• Claus G

#75   29. mar Vi kan lige så godt lave lidt sjov ud af situationen. Vi kan ikke ændre den alligevel

• #76   29. mar Ja, det har du fuldstændig ret i, og sjovt nok, så har vi mere sne nu end vi havde, da det var jul, en frustreret tid, det er ikke ordet

• Claus G

#77   29. mar Ja det er lidt pudsigt. Bevares det er da hyggeligt nok med sne, men når det er overstået, så ville forår altså ikke gøre noget som afløser.

• Ronald G
    dec 2015

#78   29. mar OK. se så lige min klippede pipfugl fra DK. den tog mig 14 år at lave, sådan en gror jo meget langsomt. Men det tog den nye ejer 5 min at klippe den ned. han ødelagde alt

• #79   29. mar Slet ikke, og det er nu heller ikke det, jeg forventer af 29.3., tænk om vi lige kunne finde en læplads i solen, men iiiiiiiiiiii nej, tag skiundertøj og skidragt på og gå en tur, hvis du ellers har lyst, jeg tror slet ikke vi får forår i 2018, men noget der kunne minde om sommer i stedet.

Hvor blev lige de 4 årstider af

• #80   29. mar Hvor er den flot og også sjov, og ja, nogle kan ikke se det kunstneriske i det

• Ronald G
    dec 2015

#81   29. mar Var det ikke Carl Nielsen der rendte med dem. ????
    Jeg er ikke så god til den slags,

• Claus G

#82   29. mar De 4 årstider er noget man lytter til jetset

• Ronald G
    dec 2015

#83   29. mar Han ødelagde den grund totalt. En ven til mig var kørt forbi og filmet stumperne.
    Min trøst er at Konen smed ham ud. desværre for sent.
    det eneste der blev tilbage, er den Pavillon jeg byggede. selv min store flotte sø blev kastet til.

• Claus G

#84   29. mar Nogle folk er bare gode til at ødelægge, det er deres eneste kompetence.

• #85   29. mar Hvor ser det dejligt og flot ud, Ron - men han havde nok en ide om, at han kun kunne overskue en græsplæne

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#86   29. mar Dette billede er da lovende på det forventede forår, der står nemlig:

Snart er det forår, man ser allerede rådyr på engen

• #87   29. mar Det er nu ikke fordi det er så enestående med sne på denne årstid, Påsken falder tidligt, så det er måske derfor vi er irriteret.

• #88   29. mar Ja, det jeg er irriteret over, at vinteren først kom den 15.2.2018, det er da noget sent, og det er ligesom om det ingen ende vil tage. Det var mildt i nov., dec., jan., men vi får nok ikke noget forår, det vi får kunne bare minde om en god sommer.

De 4 årstider var engang

• #89   30. mar Så må vi nøjes med at høre Vivaldis de 4 årstider.

• #90   30. mar Der var faktisk skønt i solen i dag, så det kan være mit humør bliver lidt bedre

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#91   1. apr Sangen 'Stormy weather' blev skrevet af Harold Arlen og sunget første gang i 1933 - men jeg må sige det 'Stormy weather' er sandelig hårdnakket, nu skriver vi 1. april 2018, og vi har stadigvæk 'Stormy weather' her i Berlin, og ikke nok med stormy weather, det sner, er koldt og mørkt.

• Claus G

#92   1. apr Her er der vindstille, men hold nu op hvor har vi fået meget sne i nat og de tidlige morgentimer. Det er direkte deprimerende. 1 grads varme, så det når nok at tø inden dagen er omme.

• Claus G

#93   1. apr Billede her fra os.

• Ronald G
    dec 2015

#94   1. apr Dette er taget på et mere normalt tidspunkt i DK.
    MIT skud er fra o5-o1-2003, Den flotte Gran, stod midt i vores have ved vores Sø.
    men overlevede heller ikke den nye ejer.
    Som det lige kan ses i nederste højre hjørne. så lavede jeg kun stier i sneen hvor jeg skulle frem. Sneen fik lov til at ligge urørt, så vi kunne se alle dyrespor. det var interessant.

• Claus G

#95   1. apr Super fin gran. Rigtig julebillede

• Ronald G
    dec 2015

#96   1. apr Her ses så hvorfor det er sådan et helvedes dårligt vejr over det meste af kloden.

• #97   2. apr Claus, du har et smukt julekort - ja her i Nrsj har vi ikke fået noget sne, men is koldt, men de har lovet, at vi kan tage til stranden på næste søndag, det er sq da altid noget

• Claus G

#98   2. apr Ja op til 16 grader vist? Det glæder jeg mig til

• #99   2. apr Jeg har hørt op til 20 gr., så badebukserne skal findes frem

• Claus G

#100   2. apr Uha da, det lyder lækkert

• #101   2. apr Ja og vi har en lille forsmag i dag, det er et flot solskin og en læplads, så kan den godt nydes - lige hvad jeg trænger til

• Claus G

#102   2. apr Ja det er flot vejr. 25,8 grader i udestuen, ca det samme i drivhuset, og 9 grader i skyggen udenfor. Det er så lækkert vejr

• #103   2. apr Ja, det kan vi li, ikke mere kulde og frost for denne gang, tak

• Claus G

#104   2. apr Nu vil jeg ud og så græs og sætte kartofler Skønt vejr, og med musik i ørerne mens man går i solen, bliver man helt euforisk

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#105   2. apr #102
    Og vi har 28 grader i udestuen, vi har godt nok solskin men kun 6 graders varme ude.

• #106   2. apr Ja, kan vi ikke finde på andet, kan vi altid snakke om vejret.

• Claus G

#107   2. apr Jeg har været i haven, og nøj hvor var det dejligt varmt. T-shirt og arbejdsbukser. Det gav lidt stram hud til sidst Det minder jo ligefrem om forår.

• #108   2. apr I København var vejret skønt i dag, ingen vind og masser af sol.

• Claus G

#109   3. apr Og så hedder det regnvejr og ca 1 grad varmt nu. Godt man kan leve lidt på igår

• #110   6. apr Og så skal vi til stranden i weekenden, det skulle blive op til 20 gr og husk, det må være skyggetemperatur weeeeeeeeee, men vandtemperaturen er nok noget der kunne minde om vinterbadning og det er der ikke nogen, der kan lokke mig til, jeg skulle ihvertfald have mill for det

Jeg ææælsker bare Vesterhavet

• Claus G

#111   6. apr Jeg skal i haven
    Og så skal drivhuset gøres klar til at blive taget i brug. Mon ikke der også bliver grillet lidt.
    Tror ikke stranden bliver aktuel, tror stadig vinden er lidt kølig

• #112   6. apr Ja, jeg skal også ud, men først skal jeg lige finde ud af, hvad jeg mangler, og så kan jeg i dag nøjes med at se på haven, synes godt nok, den ser lidt vinter træt ud, men der er gået forår i Misserne og min hunkats kæreste er kommet, igår lå han så sødt og ventede på hende, men han stresser og min hankat kan ikke fordrage ham, jeg skal se, om jeg har et billede, jeg kan finde ud af at smide ind her, for han er sq en flot fyr, men hold nu op, hvor han lugter af hankat

• Claus G

#113   6. apr Hehe ja dyrene er helt sikker på at det er forår Så vi må tro på det.
    Haven ser nemlig død trist ud endnu, men tror ikke det varer mange uger før bøgen får fine lysegrønne blade. Og så tager det rigtig fart derfra.

• #114   7. apr Nå, jeg tror, jeg dropper stranden i dag, det er da ikke vildt varmt, hvor blev de 20 gr af

• Claus G

#115   7. apr Det er køligt, blæser vildt meget, og der varsles om regn
    Hva faen er nu det. Da jeg kom hjem i morges kl 2.30 var det SKØNT vejr, lunt og vindstille. Øv.

• #116   7. apr Ja, jeg har nu heller ikke strandvejr, det er bare for irriterende, men jeg kan se i vejrudsigten at lille Danmark har mange forskellige temperaturer i dag, der er hele farvespekteret fra blå meget koldt til knald rød masser af varmegrader, jeg kan se på Fyn i har gul, det har jeg også, det er bob bob

• #117   7. apr Og Amager har mindst.... 7 grader har jeg set.

Men solen skinner.

• #118   7. apr Hej Alan - jeg har en stærk fornemmelse af, hvorfor solen skinner på Amager - må jeg sige det højt

• Claus G

#119   7. apr Der er ca 10 grader her ved os nu. Der er plads til forbedring som man siger
    Vejrstationen siger regn inden for det næste døgns tid, det håber jeg ikke.

• #120   7. apr Libbie.

Det har vel noget med et højtryk at gøre.

• #121   7. apr Er det i dag, vi skal have havefest eller Garden Party

• #122   7. apr Alan, normal vis, bare ikke i dag, da det er en særlig dag

• #123   7. apr Skal man mindes om det?

Jeg tager på Bakken i dag, så har i fred for mig.

• #124   7. apr Det er 100 år og en sommer siden, jeg har været på Bakken, der er nu meget hyggeligt, kan jeg huske. Du skal bare have en god tur, husk hvornår det sidste tog kører

• #125   7. apr Libbie.

Så længe bliver jeg ikke væk, så spændende er der nu heller ikke derude.

• #126   7. apr Jeg har holdt min 18 års fødselsdag på Bakken og synes ikke, jeg har været der siden, Vin og Ølgod, Valhal, men det kommer også an på, hvem man er sammen med, en skovtur og ende på Bakken, men jeg har også været i Cirkusrevyen, så det er blevet til mere en engang. Alle de virkelige sjove fra Cirkusrevyen er snart døde og borte, jeg kan blive ved med at se det på film, og kan da stadig grine af det

• Claus G

#127   7. apr Så skal der grilles
    Selvom det blæser lidt, så har vejret alligevel artet sig nogenlunde idag

• #128   7. apr MUMS 2 beskidte bøffer - ja, det blev også OK her

• Claus G

#129   7. apr Ja vi er kun to til aftensmad idag, så kun to bøffer

Er spændt på om det holder stik med at det bliver bedre vejr imorgen.

• #130   7. apr Ja, det er jeg da også - det har bare at blive dejligt varmt, synes jeg trænger til noget varme

• Claus G

#131   7. apr Vi har manglet den forårs rus i noget tid, men bedre sent end aldrig

• #132   7. apr Ja - jeg tror også, at der er meget, der lige er blevet sat tilbage, hvis det ellers har overlevet, min have ser godt nok noget træt og brunt ud, gad li at vide, om der kommer en vækst, men skoven ser nu også død ud

• Ronald G
    dec 2015

#133   7. apr Jeg har så den fornøjelse at se de nysåede rabarbere, begynde at titte frem. det er spændende, for det kan man ikke få hernede.

• Claus G

#134   7. apr Vores vinrabarber, dem åd hønsene en dag de var sluppet ud af indhegning. Så ingen rabarber her hos os mere
    Har du så nok til rabarberkage Ron?

• #135   7. apr Der var sgu halv koldt på Bakken, men ellers hyggeligt.

22 grader så er jeg glad, det skal heller ikke være for varmt.

• Claus G

#136   7. apr Håber du har haft en fantastisk dag Greve

• #137   7. apr Claus.

Jo tak Claus, men den kollektive trafik, puha...

Velankommet til hovedbanen erfarer vi, at linje C til Klampenborg slet ikke kører grundet sporarbejde, så hvad nu?
    Ok, regionaltoget selvfølgelig.... Nede på perronnen erfarer vi så, at det ikke stopper mellem Hellerup og Skodsborg...
    Ok, vi hopper så af i Hellerup og skifter til F toget, og når endelig til Klampenborg.

Da vi skal trække billetter hjem er automaten på Klampenborg station i stykker, og da jeg ikke gider diskutere med en tog revisor, vælger vi at vente 20 min. på bus 1A, som vi tager til Hovedbanen.... Men bortset fra det, var det en dejlig dag.

• Claus G

#138   7. apr Lidt udfordringer, ja det er nok umuligt at undgå i den offentlige trafik hehe, men skønt i trods alt havde en dejlig dag

• #139   7. apr Men tænk hvis man havde været turist fra et andet land, det havde jo været så godt som umuligt at finde derud, medmindre man havde taget en taxi.

• Claus G

#140   7. apr Ja det havde været et sandt mareridt at komme rundt, puha. Det kunne lige have passet med at der også havde været sporarbejde på hovedbanegården og så en strejke iblandt buschaufførerne Så havde det været helt tosset.

• #141   7. apr Claus.

Så havde det været en taxi, og den oplevelse rigere.

Hvis det havde været til at få en....

• Claus G

#142   7. apr Ja det er jo så liiiiige det. En pirat taxa er vel altid at få fat i

• #143   7. apr Jo, det har jeg da prøvet et par gange til Nytår.

• Claus G

#144   7. apr Hihi, jeg havde nok gjort det samme. Nød lærer nøgen kvinde at spinde... Eller hvordan faen er det nu

• #145   7. apr Jeg har nu aldrig forstået, hvordan en nød kan lære en nøgen kvinde at spinne.

• Claus G

#146   7. apr Det må være exit eller indgang på et egern.

• #147   7. apr Ja, egernets røvhul er en nødudgang.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#148   8. apr Vi har nu haft forår siden i torsdag, tempaturer mellem 19 og 20 grader, anemonerne er kommet frem i skovbunden, og påskeliljerne er begyndt at blomstre i min have, men træerne ser stadigvæk så sørgelige ud, jeg synes knopperne er så små i år og endnu ikke et eneste grønt blad at se.

Den gode vejr skal fortsætte hele næste uge, i dag har de lovet 24 grader.

• #149   8. apr Jeg synes også det er pisse irriterende, hver gang jeg skal med offentlige transport, så er der altid et eller andet, toget kører ikke mere på skinner

Men at vi heller ikke kan trække billetter, fordi det elektroniske ikke virker, kan kunderne vel ikke gøre for, sørg' for at jeres lort virker, det skal kunderne vel ikke bøde for

Men ellers er det også et dejligt vejr hos mig

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#150   8. apr Så har vi startet cykelsæsonen 2018, vi er lige kommet hjem fra en tur på 25 km , meeen vi er sandelig sene på då i år, normalt begynder vi cykelsæsonen i slutningen af februar/begyndelsen af marts - det er med at få trænet nu, for i juni tager vi igen til Dolomitterne for at cykle en af vores årlige bjergture, og det er ikke noget med kun pjattede 25 km om dagen, næh de daglige ture er på mellem 65 og 75-80 km.

• #151   8. apr Holda op - så må det være på cykler, der er godt gearet, det er god motion, som skulle være noget så sundt

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#152   8. apr #151

Ja jetset vores cykler Mountain-bikes har 27 gear.

• Claus G

#153   8. apr Jeg sidder i haven, nyder solen og de 21 grader her er Det er skønt. Jeg gider ikke lave det store idag, ud over at slappe af
    Har lige været på sygehuset og besøge min onkel, det må være dagens gode gerning, i hvert fald indtil jeg skal grille aftensmaden

• Claus G

#154   8. apr Nå, ja det kunne jeg åbenbart ikke overholde, det med at slappe af
    Gik igang med at tømme drivhuset og bagefter vaske det grundigt ned med noget krads stads til at fjerne utøj og alger, og så højtryksspule det efterfølgende
    Glemte at få solcreme på, så huden er lidt stram efter nogle timer i direkte sol og i nærheden af glas hehe, ups.
    Bilerne fik også lige vask og rengøring bagefter, når nu jeg i forvejen var gennemblødt. Nu er der gang i grillen, det er simpelthen bare skøøønt vejr, det har været savnet.
    Håber også at i andre har nydt dagen.

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#155   8. apr #154
    Hold da helt op Claus, hvor dit drivhus skinner, det stråler jo ligefrem om kap med solen

• Claus G

#156   8. apr Missen kom ud idag også, selvom han var lidt utilfreds hehe. Lige indtil han fandt ud af at der vand i fuglebad

Nu mangler vi bare lidt flere dage med solskin så dahliaer og div andre blomster kommer op og giver lidt farve i haven. Den er stadig helt bar og kedelig at se på. Det varer dog ikke længe før tulipantræet står med blade og blomster
    Tror godt vi må sige, at foråret endeligt er her, med lidt forsinkelse

• Claus G

#157   8. apr Hov, lige et billede af missedyret

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#158   8. apr Aiijjj hvor er den sød, vores kat drikker også vand i fuglebadet, men jeg kan ikke finde ud af at sætte billeder ind på min pc.

• Claus G

#159   8. apr Det smager nok lidt af fugl

• #160   8. apr Ja, jubiiii, jeg elsker bare sådan et vejr og temperaturen, vi kan også arbejde i den, men jeg opdager nok i morgen tidlig, at jeg i dag har lavet noget uvant. Misserne har også nydt, at jeg har været ude sammen med dem, er sikker på de har tænkt, at nu går hun da helt a m o r k

• Claus G

#161   8. apr Ja det er lækkert med et skud naturlige D vitaminer.
    Vi får lidt vitaminer i aftensmaden idag
    Løgringe med bacon om. Asparges med bacon, pølser i baconsvøb og så et groft hvidløgsbrød

• #162   8. apr Men mine Misser gider overhovedet ikke en ren drikkeskål, nej de foretrækker min "flod" ude i haven, en møg beskidt spand med vand, de ved ikke noget bedre, når de drikker, kan de se et vandspejl, der må være noget over det, den står lige foran trappen, så de kan halvvejs stå på hovedet i den

• #163   8. apr Nu flytter jeg altså snart til Fyn

• Claus G

#164   8. apr Ja det er faktisk pudsigt, at de vælger "beskidt" vand frem for rent. Måske det er fordi de selv har fundet det, hvad enten det er vandpytter eller klamt vand i fuglebad hehe.

• #165   8. apr Jeg har engang læst mig til, at de har et særligt forhold til vand i bevægelse, det kan de ikke få i en lille skål og at deres vandskål ikke skal stå ved siden af deres mad, jeg husker min gamle kat, hun var bare helt vild med at lægge sig i vasken, og når jeg åbnede for vandet, var hun helt vild med at drikke og lege med strålen

• Claus G

#166   8. apr Vores skal op i vasken, hvis vi lige har taget vand eller skyllet noget af. Den er total ligeglad om der er sæberester eller andet i
    Vores gamle maine coons de skrabede omkring vandskålen før og efter de drak vand. Det er åbenbart nogle kraftige gener.

• #167   8. apr Ja, det har jeg også oplevet, min gamle hunkat var en ganske alm huskat, men prøv at se på de vilde store katte, de gør et samme. Jeg ææælsker bare katte og mine katte fortæller mig, på deres helt specielle måde, når de også æælsker mig

Hvor har det bare været en helt vidunderlig søndag UDENDØRS for engang skyld, flere af dem

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#168   8. apr #159
    Altså Claus min kat ved ikke, hvad en fugl er, og hvad en fugl smager af, han jager heldigvis ikke fugle, min opdragelse af den har båret frugt det eneste min kat jager udendørs er naboens kat, den kan han ikke acceptere i haven, men de kan sagtens ligge ved siden af hinanden og sove for det meste på en af sengene på gæsteværelset.

• Claus G

#169   8. apr #167
    Ja katte er nogle vidunderlige dyr. De er så kloge, og de kan mærke hvis man har det skidt, så kommer de og vil kæle og ligge tæt på, så de kan få ledet opmærksomheden over på dem. Katte er gode til at passe på deres ejere.

Du har opdraget ham godt Nu er det hankatten du nævner, ikke sandt? og ikke ham du deler avis med.
    Ja de er pudsige de kære katte. Vi havde også to hankatte der normalt ikke kunne udstå synet af hinanden, men når det var slumretid, så ville de gerne ligge og putte op af hinanden

• Annella
    Annella Online Tilmeldt:
    nov 2016

#170   8. apr #168

Claus du nu igen

• #171   8. apr Og jeg var ovre og se Fremad Amager tabe 0-1 til Esbjerg i Sundby idrætspark, men sikket skønt vejr.... Selv Fremad Amagers tørklæde måtte jeg tage af, så varmt var det.

• Claus G

#172   9. apr Og her i morgentimerne, ligger temperaturen helt fint på 12 graders varme.
    Vejret skulle dog blive dårligere i løbet af de næste dages tid, men stadig nogenlunde temperatur, som man kan forvente af foråret

Kommentér på:
Mens vi venter på foråret......