{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
95 visninger | Oprettet:

Er den vestlige civilisation på randen af sammenbrud? {{forumTopicSubject}}

Ifølge historien har alle kulturer en udløbsdato. Spørgsmålet er derfor, om politisk ufred, alvorlig ulighed og klimaforandringer betyder, at Vestens tid er kommet?

Det skriver Berlingske.

Hvad mener du, er vores vestlige civilisation på randen af sammenbrud?

Det kan den uden videre være, selvom 'vi' sikkert ikke kommer til at opleve det endelige sammenbrud, Vestens civilisation har sikkert ikke patent på at bestå til evige tider, tænk alene på hvor mange civilisationer, der er i løbet af århundreder/årtusinder er forsvundet f.eks. Maya's høje kultur, hvoraf stadig ruinerne af mægtige pyramider og paladser vidner, oplevede et dramatisk fald for mere end 1000 år siden. For 4000 år siden var et imperium faldet i kaos i det gamle Egypten, hvor faraoer havde regeret med hidtil ukendt storhed og magt, Romerrigets undergang, Det Antike Grækenlands kollaps m.fl.

Jeg tror, en kultur ødelægger sig selv indefra og ikke med faktorer , der kommer udefra.

Kommentarer på:  Er den vestlige civilisation på randen af sammenbrud?
  • #1   10. mar Helt uenig Anella og jeg tillader mig at svare med lidt genbrug fra en anden tråd:
    "Lidt samme tendens ser vi i hele Vesteuropa hvor kristne befolkninger i større og større omfang hovedløst underkaster sig islams værdier.
    Alarmklokkerne har bimlet de sidste 20 år, men kun et mindretal har taget advarslen alvorligt desværre.
    En kombination af konventioner, EU liderlige globalistiske judaspolitikere og politisk korrekthed har elimineret flertallets realitetssans.
    Dette har desværre en selvforstærkende effekt da de unge generationer er vokset op med denne underdanige samfundsorden "

Som en yderlige årsag til civilisationens sammenbrud kan nævnes vores såkaldte medier der, om nogen, er medvirkende til at føre befolkningerne bag lyset med deres fortielser, omskrivninger og bagatellisering af islamisk indvandring

• #2   10. mar Annella

det du nævner er centraliserede kulturer og ikke som i dag hvor alle kulturer er spredt over hele verdens lande i et stort virvar.

• #3   10. mar #1
    Cody -

Du giver mig jo faktisk ret i, at en kultur ødelægger sig selv indefra med dette svar:

Som en yderlige årsag til civilisationens sammenbrud kan nævnes vores såkaldte medier der, om nogen, er medvirkende til at føre befolkningerne bag lyset med deres fortielser, omskrivninger og bagatellisering af islamisk indvandring

• #4   10. mar #2
    polysl

det er da komplet underordnet, hvad årsagen er til, at en kultur forsvinder, en kendsgerning er, at mange kulturer i tidens løb ikke længere eksisterer, så det er da ikke utænkeligt, at vores vestlige kultur også helt forsvinder på et tidspunkt.

• #5   10. mar Kan til dels give dig ret bortset fra at medierne kun kan fortie konsekvenserne af de politiske beslutninger som de jo ikke har indflydelse på.
    Havde vi ex. haft en Viktor Orban havde invasionen ikke fundet sted og medierne dermed ikke noget at lyve om

• #6   10. mar #5
    100% enig hvad angår Orban, jeg ved ikke, hvad den mand har fortjent af medaljer for at holde sit land og dermed ungarerne fri for Vesteuropas invasion af muslimer og deraf medfølgende terror og anden kriminalitet.

• #7   10. mar Cody N jeg bøjer mig ikke for nogen religion - jeg levet sammen med dem alle og sammenbrud den kommer måske i næste måned

Kommentér på:
Er den vestlige civilisation på randen af sammenbrud?