{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
257 visninger | Oprettet:

'Helt ærligt, hr og fru Danmark? Hvad er det egentlig, I er bange for?' {{forumTopicSubject}}

Hvis i har lyst til en debat til trådens spørgsmål, så læs bloggen i dette link:

https://www.bt.dk/blogs/22-aarige-enna-sofie-helt-aerligt-hr-og-fru-danmark-hvad-er-det-egentlig-i-er-bange

Jeg ved ikke om blogskriveren er naiv, om hun selv tror på det, hun skriver eller om hun ikke har den mindste anelse om, hvad der sker omkring hende i dagens Danmark.

Jeg tendere til sidstnævnte, interessant er for øvrigt afstemningen til spørgsmålet:

Frygter du for en islamisering af Danmark?

3732 stemmer:

JA : 66%

NEJ: 34%

Jeg har stemt ja, hvordan vil du stemme?

Kommentarer på:  'Helt ærligt, hr og fru Danmark? Hvad er det egentlig, I er bange for?'
  • Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 29 Emner: 36 Svar: 2.033
    #2   7. mar Nu er jeg jo flyttet, og kommer aldrig tilbage til Lille Danevang,
    Så egentlig kan jeg være ligeglad, Det er bare synd at dette sker imod befolkningens vilje.
    Hvem man skal stemme på, kan snart være lige meget. de er lige rådne, alle partierne
    Hvis jeg var hjemme i DK. ville mit svar være "" JA "" . Og så ville jeg flytte.
    Dette problem eksisterede jo ikke da jeg boede i Danmark, Jeg ville bare selv bestemme lid over mine egne penge. og så have det lidt varmere... For som pensionist, er det sgu ikke attraktivt at bo i Danmark.

Og ham her kan i godt glemme. Han Sover.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 15 Emner: 39 Svar: 1.622
    #3   7. mar Jeg "flygter" også fra Danmark, lige så snart mine børn er etableret og har startet deres eget liv op, som voksne. Det sker nok om ganske få år. Jeg vil absolut ikke bo i eller støtte den slags der foregår her i landet nu. Det ender galt, på et tidspunkt er der en eller flere der får held med at splittet landet, og vores værdier, og så har vi for alvor balladen.
    Jeg bryder mig ikke om at være Dansker i Danmark, når de største idioter bare får lov at få en løftet pegefinger, og de harmløse bliver straffet hårdest.
    Når jeg sidder og læser at folk synes det er synd for flygtninge der ikke opfører sig ordentligt, folk der sidder og nedgører og gør sig morsom på bekostning af modsatte køn, og er direkte respektløse over for autoriteter, så er jeg ikke stolt af at være Dansker, heller ikke selvom jeg har et Dansk navn, og har Danske rødder i mange generationer tilbage. Så er jeg den der er smuttet. Det er ikke en udvikling jeg vil støtte.

• Ronald G
    dec 2015

#4   7. mar Dårskaben florerer, og dem der støtter, er udelukkende dem der ikke har været ude for nogen overgreb. ## ENDNU ## -- men de får hurtigt en anden tone på. når realiteterne rammer. den der med at det sker kun for naboen.., dur ikke længere-.
    Så stort JA. flyt mens i kan. . sjovt nok , har vi ingen problemer med herboende Islamere. Muslimer, og hvad de ellers kalder sig. Vil de have mad i munden. må de arbejde, og det gør de. Jeg handler også med dem.
    Det går røvegodt.

• Ronald G
    dec 2015

#6   7. mar Jeg bor ikke i Spanien ... Gran Canaria, og det er noget helt andet.
    Derhjemme forgylder i dem jo. lad dog være med at give dem så mange penge. helt åndsvagt.

• #7   7. mar #5
    OleS

Det behøver du da ikke påpege, ikke et eneste land i Vesteuropa er fri for islam, og bliver det sikkert heller aldrig igen med de vattede politikere, vi er belastet med.

• Claus G

#9   7. mar Det er da utroligt som du kan ole. Så flyt dog ned til din kone, så er du fri for at kritisere landet her. Du bliver så alligevel i Danmark, men intet ud over din pension holder dig tilbage. Du kunne jo bare smutte når det passer dig, ingen forpligtelser. Hvorfor bliver du så tilbage? Ud over den offentlige økonomiske støtte altså. Men du vil satans gerne brokke dig over landet her alligevel uden af gøre noget ved din brok. På trods af intet tilbageholder dig i Danmark. Men du er vel nok afhængig af landets støtte til dig.
    Du er i mine øjne ikke mere Dansk end Gimi. Du brokker dig over landet her, men du flytter ikke selvom du har muligheden. Du elsker at udnytte goderne her i landet, men elsker også at brokke dig over alt. Hvorfor gør du ikke noget ved det, når nu du har muligheden?

• Ronald G
    dec 2015

#12   7. mar Gudskelov er jeg ikke flygtet fra noget som helst. som jeg har sagt. er det ikke videre attraktivt at bo som pensionist i DK.
    Her bor vi for en pension, og lever for den anden. og så kan vi oveni købet spare lidt op, hvis vi ville. - og vi kan ikke få så meget som et halmstrå i støtte, som man kan hjemme i DK. Det er nok det der holder de fleste hjemme. man kan få tilskud til både ditten og datten, eller i hvert fald søge om det. det kan vi ikke. men fandme om jeg vil bytte.

For øvrigt har Marokko forsøgt sig med hensyn til vores Øer. De mener det er deres. Men Spanien tog dem i hoved og røv og smed dem ud, ligesom de gjorde i hovedlandet. Spanien falder ikke til patten . Det er ikke Danmark. og Spanien bliver ikke et muslimsk land igen. det kan de godt glemme.

Denne er til dem der ikke kan finde ud af det. hir hir . bundfald.

• Claus G

#13   7. mar Jeg glæder mig til at flytte ned på Gran Canaria Ron. Ikke dermed sagt alt er fryd og gammen, men der bare ikke den samme slags anspændte holdning til muslimer og lign udfordringer.

• Ronald G
    dec 2015

#14   7. mar Det kan jeg roligt anbefale Claus. Jeg tror du vil blive meget forbavset over den venlighed man møder overalt. Sygesikrings-mæssigt, er det da lige så godt som hjemme. Og det er noget billigere at leve her. Tænk bare på den varmeregning du sparer, en Bil koster ingenting, Jeg giver vist 73 € om året i vejskat. er en bil 5 år gammel skal den synes hvert andet år. det koster ikke ret meget, det der er lige så dyrt som hjemme. kan man jo bare gå uden om , madmæssigt kan man få alt. det eneste jeg mangler er ÅL. så stegte ål kan du godt glemme. Røget Ål kan jeg finde. Vi har Dansk Bager og Dansk Slagter. godt nok kun i en by, men Øen er jo ikke så stor. og så lærer man at købe ind til fryseren.

Denne udsigt havde vi i 9 år, men på 4,sal.

• #15   7. mar Skal vi være bange for en udvikling vi sandsynligvis intet kan ændre på, eller skal vi være realistiske og se i øjnene hvad fremtiden vil byde på?
    Fortsætter den udvikling som startede for årtier tilbage hvor vi åbnede op for indvandring syd fra uden at stille krav til dem der kom, og til i dag hvor fortolkning af vore konventioner, der som udgangs punkt er ganske fornuftige, men hvor man fortolker og ændre på dem så de i dag hverken er til gavn for flygtninge som der findes millioner af, og bestemt heller ikke til gavn for modtager landene inkluderet Danmark.
    Og vel ej heller for de mennesker vi har fået her op uden uddannelse og sprog kundskaber, der forventer et paradis og finder et land der ikke forstår deres kultur, og hvor kun få reelt for fodfæste.
    Det er en udvikling som langsomt vil ændre landet til ukendelighed, og hvor etniske danskere til sidst bliver en uddøende race.
    Så kan de sidste etniske Danskere før de siger farvel, spørge sig selv hvad fik landet ud af at være klassens duks, og stædigt forsvare diverse konventioner, som alle partier undtagen DF var enige om at være lykken for et land som vores at bevarer.
    Kan denne udvikling stoppes, nej det er for sent, men den kan udskydes hvis man lige som Ungarn, som vi i øvrigt kan takke for at vi ikke har værre end vi har det i dag, følger Ungarn og de øvrige øst Europæiske lande, med et totalt stop for indvandring, og hvad flygtninge angår i stedet bruge pengene i nær områderne hvor de faktisk kan gøre en forskel, hvad de ikke gør ved ar blive brugt herhjemme på reelt illegale indvandrere.
    Og så kan man jo ikke stemme ja eller nej til en proces der er i fuld gang, det er en kendsgerning som man må tage til efterretning.

• #16   8. mar Ja Ole S, afgrunden venter forude og vi kan blot magtesløse se til fra sidelinien og i vores stille sind trods alt være tilfreds med at vores alder betyder at vi ikke kommer til at opleve selve magtoverdragelsen til islam.
    Anderledes ser det ud i vores naboland hvor islamiseringen er langt mere fremskreden som flg. link understreger:
    https://www.b.dk/globalt/frifindelse-af-svensker-anklaget-for-hustruvold-antaender-debat-om-religioes

Det viste sig at to ud af de tre domsmænd var muslimer hvoraf den ene åbenlyst agiterede for indførelse af Sharia i Sverige.
    Jeg har uendelig svært ved at forstå hvordan uansvarlige politikere rundt om i Vesteuropa fortsat kan hente opbakning til denne selvdestruerende indvandringspolitik.
    Islams magtovertagelse af Europa er historisk på flere områder idet en verdenskrig banede vejen for et sæt regler der skulle beskytte religiøse mindretal, men ender ud med at blive selve våbnet til magtovertagelsen.
    Historisk er også at Europas befolkninger trods årtiers skræmmende advarsler fortsætter frivilligt frem til skafottet med deres støtte til Judas politikere der uvist af hvilken grund sidder i EU klubben og lader dette ske

• #17   8. mar Denne her Enna Sofie, 22 år, hvad ved hun egentlig om det, hun er jo vokset op med "flygtninge"/indvandrere, hun ser det, som den mest naturlige ting i verden. Men når hun så bliver lidt ældre, så kan det være, hun får nogle andre øjne at se med.

Jeg vil stærkt anbefale at se filmen: Ikke uden min datter + andre lignende dokumentarer, så kan det være, hun måske har den samme tankegang, som os andre.

Jeg har stemt: JA

• #18   8. mar Ja Jetset, som 22 årig vil hun uden tvivl blive beriget med en åbenbaring som vi ældre heldigvis slipper for - håber jeg

• #19   9. mar Cody, der er også uhyggelig mange unge kvinder, der konvertere til ISLAM, jeg ved ikke, hvad jeg skal kalde dem, jeg mangler ord ....

• Ronald G
    dec 2015

#20   10. mar Jet - måske en kombination af at mange af fyrene ser jo godt ud, og det er dem de snotdumme tøser falder for.

• #21   10. mar Ja Jetset - og når stodderen bortfører ungerne til hjemlandet kommer disse konvertitter vrælende hvorefter vi andre skal punge ud til alskens arabiske advokater for at få deres unger hjem igen, hvilket som regel ikke lykkes.
    I bogen du omtaler tager moderen selv derned og får ungerne med hjem under dramatiske omstændigheder.
    Alligevel fortsætter tomhjernede og naive tøser med at søge et lukket liv som andenrangsborgere omringet af andre underkuede og formummede kvinder opdraget til at føde børn og underkaste sig mandens vilje efter allah's ønske.
    Lidt samme tendens ser vi i hele Vesteuropa hvor kristne befolkninger i større og større omfang hovedløst underkaster sig islams værdier.
    Alarmklokkerne har bimlet de sidste 20 år, men kun et mindretal har taget advarslen alvorligt desværre.
    En kombination af konventioner, EU liderlige globalistiske judaspolitikere og politisk korrekthed har elimineret flertallets realitetssans.
    Dette har desværre en selvforstærkende effekt da de unge generationer er vokset op med denne underdanige samfundsorden

• #22   10. mar #20 - Ron, jeg foretrækker til enhver tid en dansker, jeg synes de midaldrende udenlandske mænd er kedelige sammen med deres fede koner.

• #23   11. mar Denne 22 årige har jo ingen livserfaring, eller bag-kundskab til ting, og ser kun lige til sin egen næsetip!

Vores forældre, bedsteforældre kæmpede en hård kamp for et godt velfærdssamfund, uddannelse til alle, uanset baggrund. Et sikkerhedsnet hvis man mistede arbejde, blev arbejdsskadet, eller var handicappet o.lign. Så man ikke skulle miste alt, hus og hjem.

Alt dette kostede 'blod, sved og tårer', men med intentionen at det ville komme deres efterkommere tilgode.

Man begynder så at se at dette sikkerhedsnet bliver udnyttet af folk med en anderledes kultur og tankegang, men man gør intet!
    Det fortsætter og fortsætter.

Der bliver taget så stort et hensyn til disse mennesker, mere end den etniske dansker, at parallelsamfund blomster i fuldt flor.

Nu er man så nået så vidt, at tiltag skal ske, mængder af love og regler tilføres, for at få disse mennesker i uddannelse, at arbejde for de penge de får ind på kontoen. Men man må jo ikke diskriminere vel!,
    Så det går også ud over etniske danskere som forsøger deres bedste, men bliver sat i samme bås, for der er jo ikke mere fleksibilitet eller orden i ting mere!

Meget forenklet udsavn, ja, for der er meget mere i det.

• #24   20. mar I den seneste uges tid, er jeg blevet kaldt en ’dum kælling’, en ’idiot’ og en ’landsforræder’ af mennesker, der syntes, at jeg burde ’lukke i’ eller ’få en kugle for panden’ på baggrund af publiceringen af min klumme ’Helt ærligt Hr og fru Danmark, hvad er det egentlig, i er bange for?’.

Det siger ENNA SOFIE VENDELBO PETERSEN til BT - https://www.bt.dk/blogs/23-aarige-enna-stillede-et-provokerende-spoergsmaal-jeg-er-blevet-kaldt

Nu vil jeg ikke tilslutte mig nogle af de nævnte udtryk om skribenten, jeg vil mere kalde hende for naiv, uvidende og lidt dum.

• Ronald G
    dec 2015

#25   20. mar Siden findes ikke. Så nu må du ud i en længere gengivelse. du gør os jo nysgerrig..hihi

• #26   20. mar Det er ikke så vigtigt med siden, det jeg har sat ind i kursiv, er det, det drejer sig om.

• Ronald G
    dec 2015

#27   20. mar Ja det kan sgu ikke være bekendt. man har lov til ikke at bryde sig om en person. Men dette er for meget.

Kommentér på:
'Helt ærligt, hr og fru Danmark? Hvad er det egentlig, I er bange for?'