{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

torben k
torben k
Tilmeldt:
8. jul 2007
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 120

Rugemødre. For eller imod? {{forumTopicSubject}}

Jeg er selv imod ideen med rugemødre.
Syntes ikke det rigtigt over for barnet.
Ville personligt adoptere, hvis min kæreste ikke kunne blive gravid ,eller min sæd ikke fungerede.

Kom gerne med jeres meninger.

Torben---


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rugemødre. For eller imod?
  • #1   9. jan 2008 Jeg syntes sq det er fint nok.

    Hvis der er nogen som ønsker og være gravide 24/7, så er det vel deres egen sag.
    Men ville da selv gerne have en kæreste som ønsker selv og bære barnet.


  • torben k
    torben k Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 120
    #2   9. jan 2008 Ninja-- ja det da helt deres egen sag men er det rigtigt.??
    De tjrner jo penge på handel med børn..


  • #3   9. jan 2008 kan sku ik se det store problem i det ?

  • torben k
    torben k Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 120
    #4   9. jan 2008 Nej lige præcis.
    Tænk også på alle de millioner børn i verden der kunne adopteres.

    meget svært og tage stilling til når man ikke står i situationen selv..


  • torben k
    torben k Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 120
    #6   9. jan 2008 Philip l. Ville du ikke have noget som helst problem med at få et barn der er kommet til verden med en rugemor.??


    ---Torben.


  • torben k
    torben k Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 120
    #7   9. jan 2008 Simon L.
    Lige præcis, ville adoptere helt sikkert, selvfølgelig hvis konen er med på den. det kan jo blive et ligeså godt barn ligegyldig hbilken kulør barnet har..


  • #8   9. jan 2008 torben - nej ikke mere end hvis det var adopteret..

  • Ricco l
    Ricco l Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 5 Følgere: 4 Svar: 5
    #10   9. jan 2008 syntes det er okay, det er jo kvindens æg og mandens sæd så har jo ikk noget a gøre med rugmoren udover hun skal bære barnet

  • torben k
    torben k Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 120
    #11   9. jan 2008 Kammien >> Nej.. Adoptivbørn og rugemoderbarn er to vidt forskellige ting, der efter min mening ikke kan sammelignes. Hos et adoptivbarn "redder" du barnet fra en skæbne på børnehjem, og ind og ud af plejehjem, i værste tilfælde død, hvorimod et rugemoderbarn bliver skabt, bevidst for at komme en familie "til nøds". Et rugemoderbarn bliver produceret, solgt/købt, som var det en ting i Aldi. Jeg synes det er selvisk at føde et barn for at tilfredstille vores egen behov for at mærke forældrerollen. Hvis et barnløst par gerne vil have et barn, hvorfor så ikke "bare" (forstå mig ret) adoptere? Her redder du et barn fra en skræmmende skæbne, du producerer ikke et for at tilfredstille dig selv. Ja, begge tilfælde koster penge - men ifht adoption er det for at dække udgifterne, hvor det ved rugemoder-løsningen er "løn". Det er en meget svært etisk debat, som jeg tror betyder mere for rugemoderen end man udmiddelbart går og tror. Jeg tror næppe at en kvinde kan bære et barn i 9 måneder, føle livet i maven, knytte sig til det, mærke det vokse, uden at få sår i sjælen når barnet kort efter fødsel skal udleveres til et 'fremmed' par. Skrevet af "Fruen i Huset" smiley

  • torben k
    torben k Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 120
    #12   9. jan 2008 Philip- Kunne jeg godt nok ikke forestille mig, men det jo det gode ved vi mennesker er så forskellige.

    Torben


  • Engstedet .
    Engstedet . Tilmeldt:
    jul 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 71
    #13   10. jan 2008 Det må da virkelig være forfærdeligt for mødre i meget fattige lande, at den eneste måde at tjene til føden på, er som rugemor. Og hvad endnu værre er, at meget sjældent får de ret mange penge ud af det, fordi der sidder nogle idioter på de forskellige bureauer som tjener kassen på de stakkels menneskers bekostning

  • #14   10. jan 2008 nemlig rigtig natascha smiley

  • #15   10. jan 2008 Det er da super hvis et forældre par bliver enig m ikke at adopterer og kan klarer det på den måde, at jeg så ikke forstår "rugemoren" er noget helt andet..

Kommentér på:
Rugemødre. For eller imod?

Annonce