{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
474 visninger | Oprettet:

Politi bevogtning {{forumTopicSubject}}

Nu bor jeg op til Odense politi gård som har fået en 260 grader bevogtning for tanken at man måske laver en koordinering af skud mod politi.

Jeg kan se fra min baghave at politiet render rundt med skudsikker vest i deres egen gård - jeg kan så ikke lige tage billeder af det da det ikke er tilladt men her er nogle billeder udenfor hvor man har sikret tilkørsel ind til politigården.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Politi bevogtning
  • #1   6. dec 2016 Og her



    profilbillede
  • #3   6. dec 2016 Ingen anelse - det er ikke pt. oplyst,

  • #4   6. dec 2016 En betjent er blevet skudt i hovedet ved en anden politigård, og de er bange for at der er noget koordineret angreb.


  • #6   6. dec 2016 Kan nu se at bevogtningen er indstillet eller de skal ind og have kaffe....i baggården er der heller ikke aktivitet så det ser måske ud til at alt er indstillet.

  • #8   6. dec 2016 Opsummering:

    en politimand er blevet skud i hovedet men er nu ude for livsfare . pyha og mine tanker går til familien.

    den formodede gerningsmand er pågrebet en 26 årig som er kendt af politiet i forvejen.


  • #9   6. dec 2016 Jeg kunne forestille mig at skuddet var fra en 22 cal...ellers er jeg sikker på at personen ikke havde overlevet. Men man kan også gøre en 22 mere farlig ved at ridse et dybt kryds på patronen dvs at i stedet for en skade får man 4 skader.

    I fortiden havde alle i politiet en 22 cal. som stor set ikke kunne stoppe nogen, de har så opgraderet til cal. 9 Heckler & Koch som er en tysk våben fabrikant.

    Men jeg foretrækker nu Glock som på samme vis som en ak47 virker under alle forhold. I Israel gned vores våben kyndige (Shlomi) en glock 30 ned i sandet og den virkede alligevel - ikke mange våben kan tåle sand.


  • #10   6. dec 2016 Danmark er desværre blevet til et WW land, så råt så råt. Skudsikre veste og noget skudsikret på hovedet bliver det næste ......, sørgeligt og ellers mangler jeg ord.

  • #11   7. dec 2016 Nu er personen efter forlydende pløk åndssvag hvor han tidligere har affyret en luftpistol og en hardball mod politiet.

    Om han er gerningsmand kan man kun gisne om da vidner er meget uenig i forløbet og personen.

    Han hader politiet fordi han i en færdsel sag følte sig dårlig behandlet af politiet og det har så naget ham til at skyde med latterlige våben - indtil nu hvor han så er sigtet for drabsforsøg med en 22 cal. som han har stjålet fra sin skydeklub.

    22 Cal. er som sådan et udmærket våben i nærkamp ellers er det som at skyde med ærter mod en tyr med pusterør.

    22 Cal. ammo findes dog i forskellige udgaver med en større mundings hastighed men som standard som bruges af skytteforeninger. Mest farlig er de kappede 22 cal. som mest bruges til at skyde ræve. 22 cal. kan i en større udgave bruges i standard pistoler bare med et andet bundstykke. det at bruge ikke autoriseret patroner kan sode det til så en rensning er påkrævet efter brug.


  • #13   7. dec 2016 Mere kontrol med skydevåben, mange kan ikke administrere dem!

  • #14   7. dec 2016 Dammm.

  • #15   7. dec 2016 Jeg synes, det er simpelthen så sørgeligt, tænk bare fordi man passer sit arbejde, kan man miste livet på sådan en spedalsk måde af en psykisk syg, jeg er bedøvende ligeglad, han skulle selv skydes, MØG DYR smiley smiley smiley

  • #16   8. dec 2016 Kirstine

    Jeg skyder selv 2 gange om ugen i min skytteklub, her er der både pistoler og rifler i cal. 22 - når man er færdig skal våbnet afleveres med magasinet ud og testes ved ind indlevering at der ikke sidder en patron i kammeret - her i klubben er der ekstrem kontrol så ingen kan gå derfra med et våben andet hvis man er ejer af det. er man ejer så gælder samme sikkerhed med at aflade det så man ikke forlader klubben med et ladt våben.

    Det er sjusk når en kan forlade en klub med et våben uden kontrol. Så i det her tilfælde vil jeg mene det skulle have konsekvenser for klubben - pga. manglende opsyn.


  • #17   8. dec 2016 ja jetset

    det er dybt tragisk at det kan lade sig gøre - men man kan ikke sikre sig imod psykisk syge eller idioter.

    Det vi nu kan håbe på at han for en behandlingsdom på ubestemt tid som alle frygter for så kan de faktisk være der for evigt. Det var en helt bevist handling og overlagt.


  • #18   8. dec 2016 Jeg er tilbøjelig til at mene, at man ikke skal lege med mordvåben, uanset kontrol, polysl, sorry. Der er mange andre hobbyer, man kan have.

  • #19   8. dec 2016 #17 - det er mange år vi skal brødføde på en person som burde have en kugle for panden smiley smiley smiley

  • #20   8. dec 2016 Kirstine

    Nu er der flere tilfælde med knive end der er med skydevåben, jeg ved godt at et skydevåben er langt mere farligt da dets fordel er afstanden til forskel for en kniv.

    Det er ikke våbenlovgivningen i Danmark som fejler noget men personer som en klub eller person ikke tager den alvorlig.

    Uanset hvor stram en lovgivning er så kan man nemt få sig et våben og bruge det - der hvor jeg mener det burdes strammes op på det er at alle som skyder i en klub skal have våbentilladelse, det sikre i det mindste at personen ved hvordan et våben håndteres.

    Nu leger man ikke med våben i klubber men forbedre sin træfsikkerhed så man kan deltage i stævner - her får du ikke lov til i bedste wild west stil at tømme pistolen for så er den helt ude af kontrol.

    Vi kan så også kigge på full contact sports, her kan man fuld lovligt smadre den anden til de bliver liggende.

    Vi kan så også i den forbindelse nævne sten og betonklodser som kastes ned fra broer så der er masser muligheder - at bandemedlemmer så skyder på hinanden er jeg faktisk ligeglad med, det er da en fin måde at udrydde hinanden på.


  • #21   8. dec 2016 Jeg er også bedøvende lige glad med, hvor meget bandemedlemmer skyder på hinanden, bliv endelig ved og så når der er en tilbage, kan det være, du får jobbet Polysl smiley smiley smiley

  • #22   8. dec 2016 hæ....det er jeg blevet for gammel til - nu skal jeg bare nyde mit otium og som nogen siger: sutte på samfundet - hvordan det ellers kan lade sig gøre med en selv finansiering pension.

  • #23   8. dec 2016 Det bliver i Portugal du skal sutte smiley smiley smiley

    Men jo, det kræver faktisk en rigtig god kondition at være en topskytte, så du skal nok lade de unge om det smiley


  • #24   8. dec 2016 Hæ...Man får ikke noget foræret i Portugal for deres social system er mindre udviklet end det danske - samt en del brugerbetaling. Selv om Portugal er som Danmark med hensyn til EU så har de en meget strammere social lovgivning

    Ingen kan bare dappe ind i landet og få bistand, for her kræves det en vis selvforsørgelse - så lær lidt af det Danmark.


  • #25   8. dec 2016 Ja Polysl, verden er farlig, men jeg synes stadig vi skulle udfase skytteforeningerne for sjov. Gi dem 5 år til at afvikle feks. Men jeg får nok ikke gennemført mit forslag.

  • #27   8. dec 2016 Njarh, FHHH, jeg fast holder mit forslag.
    Der kan jo også blive indbrud i foreninger, er våbene sikret ordentligt?
    Foreløbigt er en betjent død, og det er en for meget imo.


  • #28   8. dec 2016 Kirstine

    Det er store pengeskabe og ikke bare alm våbenskabe, så chancen for at de kan bryde dem op er ikke ret stor.


  • #30   8. dec 2016 Jægere behøver heller ikke skyde noget, undtaget for evt. at holde bestande nede.
    Ingen våben ingen krig.
    Bortset fra atomvåben og kemisk krig 🙂


  • #32   8. dec 2016 Men er det ikke mest for sjov jægerne skyder? Og på dyr der er lokket i en fælde og forfulgt af gale hunde, det er da sygt at have sådan en sport.


  • #33   9. dec 2016 Kirstine

    Jeg kender ingen jæger der gør det for sporten skyld, lidt er der men det har et formål - alt er nøje reguleret så man ikke bare plaffer løs for det kan blive en meget dyr affære. Er man flere så er det alfa omega at vide hvor alle er inden man skyder.

    Jeg er absolut imod at man bruger hunde til at jage et bytte hen imod sig. Det kalder jeg ikke sport men unødvendig drab som en fornøjelse. Men det er rimeligt at skyde en ræv med skab.

    Jægere skyder og spiser det nedlagte, og om de er blevet gasset eller skudt kan vel i grunden være det samme.

    Jægere sørger også for balance i en natur hvor man ikke henter sin føde i samme grad som i datiden og derfor er nød til at regulere en bestand.


  • #34   9. dec 2016 Polysl, jo men jeg har da hørt at dyrene blir sat ud kun for at jægerne skal hygge sig med at skyde dem. Kongelig jagt med masser af hunde, der stresser dyrene.
    Så er det vel bedre med halal metoden, som nogen dyreetikere faktisk går ind for.


  • #35   9. dec 2016 Det er også det jeg er imod den kongelige jagt på ræve, eller fasaner som piskes hen imod jægeren - den type jagt er jeg absolut imod for det har ingen praktisk funktion - men en slags put and take...

    Tænk hvis man var lystfisker og bare hiver op fra et bassin - det giver ingen mening. Det er sjovere at være på stranden lave et bål og hygge sig - om man fanger noget betyder ikke det store men mere hyggen, fisken er bare en bonus ellers har man altid en plan b. smiley


  • #37   9. dec 2016 Nå ja vi nærmer os hinanden, går ihvertfald ind for at minimere våbenmisbrug.
    Ingen skoleskyderi hos os, selvom vi importerer USA's traditioner i rigelig mængder 🤐


  • #38   9. dec 2016 Det er lidt uretfærdigt. Jægere i DK er dem, som bevarer vores natur på bedste måde, modsat skovsvin. De sørger for, at sygt vildt bliver aflivet, ingen jæger med respekt for sig selv, vil gå på jagt uden en veldresseret jagthund, en veldresseret jagthund vil altid kunne finde anskudt vildt.

    Ang. Godsjagter, ja, det er korrekt, at der bliver sat vildt ud, men de er nu ikke indhegnet i noget bur, de har alle chancen for at slippe fri og flyve væk, alle jægerne har stående jagthunde med, disse jagthunde jager altså ikke vildtet, men viser deres herre, at de har en Fasan, Agerhøns i næsen, jægeren giver ordre til revanche - det får fuglen op på vingerne og først derefter må der skydes. Så der er ikke noget med at bare skyde løs.

    Ligeledes gælder veldresserede hunde, som kan gå i Rævegrave. En veldresseret jagthund er alfa omega ift at gå på jagt. Og dernæst, så har vi fredningstider i DK, hvilket betyder, at ikke noget vildt vil risikere at uddø. Med denne lov sikrer vi os et vildt uden sygdom og lignende, hvilket er et stort plus.


Kommentér på:
Politi bevogtning

Annonce