{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
956 visninger | Oprettet:

Samfund i krise? {{forumTopicSubject}}

Jeg kan huske et samfund uden at det er nødvendigt at have vagter overalt - er folk blevet skrupskøre så man dropper dialogen og bare klasker løs.?

Syge medarbejdere hos bistands kontoret som siden hen hedder Borgerservice - jobcenter får vagter, flere kommuner følges ad eller har i tanker en lign. afværgelse af brutale overfald.

Gik i Gågaden i Odense Lørdag nat og fik et slag på skulderen og fik fat i armen og et par fingre og fik vredes personen ned. Andre kom til og hjalp med at få fjolset fikseret - politiet kom og det var en kending - hvorfor skal jeg føle mig utryg i min egen by? Jeg slap heldigt men tror at personen som angreb mig nok har et par brækkede fingre.

Jeg gik alene og nok af den grund jeg måske var et let bytte, men det er jeg så ikke for jeg er ligeglad - angriber nogen mig så kommer de til at fortryde det - men hvad bliver så resultatet?

Jo næste gang jeg møder de fjolser så er de over en igen og det er nok grunden til at mange ikke forsvare sig eller vil være med til en opstilling.

Hvorfor er politiet ikke synlig de steder som er brændpunkter som vi ser i Aalborg hvor politiet er i nærheden og dog synlig i bybilledet - men ikke i Odense...bare 4 til at dække området er rigeligt og gør at jeg ikke behøver at ty til vold. Vi kan ikke komme udenom at vold skaber vold - set politisk så er det den med de bedste kort som har føringen - Jeg har set knive så store at Dundie fra Australien godt kan gå hjem og skamme sig.

Hvad fanden sker der?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samfund i krise?
  • #1   27. nov 2016 Ja det er forfærdeligt at man ikke kan gå ud i nattelivet og føle sig tryg, men det er oceaner af år siden at man kunne det.
    Dengang kom folk også op og toppedes, når spritten gled ned. men i modsætning til nu, så var det en kamp hvor der var rimelighed i volden.
    Nu om dage står der op til flere og sparker på offeret og helst i hovedet, så der er fare for hjerneskader eller død. smiley smiley
    Det er så fejt det der foregår, der jages i flok, og fuldkommen sagesløse mennesker bliver overfaldet, bare sådan der, fordi de er der og som nogle af overfalds mændene udtrykte, det var grinern. Så afstumpet er det blevet. UF. smiley


  • #2   27. nov 2016 Jeg var til julefrokost i går, og endte på det mørke Nørrebro, nærmere bestemt på det lyssky Cafe Louise. - Det skulle efter sigende være sidste gang værtshuset havde åbent, der var i hvert fald også serpentiner ballonner og et hav af mennesker...... Jeg tog en taxi hjem kl. 6.00, stiv som en bryllupspik.

    Det jeg vil sige er, at jeg lader mig ikke kyse af det rå natteliv, og jeg overlevede også i går.


  • #3   27. nov 2016 Markgreven

    Det gør jeg heller ikke for så har de vundet.


  • #5   27. nov 2016 Alis

    Nu gider jeg ikke lave analyser når jeg angribes så hellere brække et par fingre på fjolserne og så kan de så selv analysere hændelsen og komme til det resultat at det gør vi da bare igen når fingrene er helet. Næste gang bliver det fire fingre eller et helt håndled så går der ca. 8 -12 uger før det er klar og så de må gerne komme før for så snakker vi om 6 mdr.


  • #7   27. nov 2016 NU er der ingen der brækker noget på mig det er mere omvendt, med min træning - men kedeligt at det er nødvendigt. Og jeg er stadig ligeglad med de fjolser som har en dårlig oplevelse i vores samfund - det kan jeg ikke bruge til en prut.

    Men samfundet bliver mere og mere fyldt op at idioter og deres baggrund rager mig en papskid.


  • #9   27. nov 2016 Hvordan hvis man blir omringet, er det nok at kunne karate, når man er een mod 10 i kamp?

  • #10   27. nov 2016 Kirstine

    Ligegyldig at der er 10 du tager fat i den som kæfter op og klasker ham for det er altid lederen så smutter de andre..
    Simpel analyse i et split sekund.


  • #11   27. nov 2016 Håber du har ret polysl.

  • #12   27. nov 2016 Kirstine

    Det er simpelt....hvis man kigger på bande struktur...du får nok nogle bank men spark i skridtet giver gode point og så har du tid til at brække et par fingre


  • #14   27. nov 2016 polysl, du virker skråsikker, bandemedlemmer går også til karate og udtænker strategierne, ved jeg. Pas hellere lidt på dig selv, og bliv under dynen når det er mørkt, som jeg. smiley

  • #15   27. nov 2016 # 8 ,---Jamen er det ikke fordi de stakkels mænd har været udsat for vold selv, at de voldtager kvinderne, Men den undskyldning dækker måske ikke etniske danskere. smiley

  • #17   27. nov 2016 Alis, når jeg skriver de stakkels voldtægts mænd, er det selvfølgelig sarkastisk ment, fordi netop du har forsvaret , denne art, ved at fortælle at de af anden etnisk herkomst er nogle individer der ikke kan gøre for det, det er på grund af at vi danskere er så onde imod dem.

  • #20   27. nov 2016 Det er ikke min overbevisning, men hvis du ikke selv ved hvad du har skrevet er det jo lidt ærgerligt. Slut herfra, mine tanker er rene nok,

  • #22   27. nov 2016 Etniske danskere kan også vokse op med vold Kisser.

  • #24   27. nov 2016 ja kirstine smiley det er jeg klar over, har selv gennem mit arbejde hjulpet disse ofre.
    det er heller ikke det jeg mener,
    det er skævheden i forsvaret af de kriminelle jeg diskuterer med Alis, men det er svært at forstå, Åbenbart, er lidt dårlig i dag så jeg gider simpelthen ikke fortsætte.

    Ja Ron det er et virkeligt godt råd, meget at man ikke bliver klogere.


  • #28   27. nov 2016 Kisser det var blot en kommentar til #15.Jeg følger slet ikke med i hvad du diskuterer med Alis...

  • #29   28. nov 2016 Det er godt, du kunne forsvare dig, Polysl.

    Det kunne hun ikke Jr. Alis.


    Jeg synes, det er forfærdeligt, ingen skal være i tvivl om det, men når det så er sagt, så synes jeg hun er mere end dum, at hoppe ind i en bil med 2 fyre, som hun slet ikke kender og tro, at de ville køre hende hjem, en naiv 29-årig kvinde, vil jeg tillade mig at skrive, jeg har slet ikke nogen undskyldninger for de unge mænd, de er nogle svin, så kort kan det skrives og håber, de får deres straf.


  • #30   28. nov 2016 Ole S

    Jeg reagere bare på at blive overfaldet - det gør mig ikke til voldsmand, og at folk sætter sig til nødværge kan måske have en effekt så personer betænker sig næste gang.

    vi kan bare tage et eksempel fra min skoletid hvor der var en som blev ved at chikanere mig i skolegården - lige indtil jeg så rødt og fik ham ned og lagde mine ben rundt om hans bryst og klemte til han besvimede - siden dengang kunne jeg gå i fred.


  • #43   29. nov 2016 Jeg vil på det grundlag give Alis ret at alles kommentar skal respekteres, uanset hvor langt de er fra ens mening - så må man bare bruge lidt tid på at over argumentere - men det skal så gælde begge veje - Jeg er faktisk træt at sidde og åbne for kommentarer som faktisk rager mig en pind fordi det er en ping pong mellem 2 eller 3 personer.

    Vi er ikke ret mange tilbage som faktisk aktivt går ind i dialog med indlæg, og begynder man at "rense" ud i dem som man absolut ikke deler samme mening eller kan være enige om nogle ting så ser det sort ud for det sidste sted så man kun har, Twitter, Instagram, Facebool og de sidste ender i patter, tisser, og andre billeder af tvivlsom herkomst.

    Samfundet bliver fattigere og fattigere rent dialog mæssigt, bare tag Facebook hvor der i stor stil svindes til samt nogle af de andre som er nævnt ovenstående.

    Jeg elsker dialog - og jeg elsker at tage fejl, jeg elsker når andre får ret, det er den ping pong som jeg savner - respekten. Tænk på at blive klogere i et indlæg med kommentarer som siger at det jeg mener er forkert - ok jeg flyttes måske ikke, for jeg tror på det jeg mener, fint nok, og så stopper man så bare i stedet for at begynde at kalde folk navne, latterliggøre dem.

    Man har ikke lært af historien at alle de sociale sider jeg har været på så ender de, mest på det økonomiske og så som rosinen i pølseenden balladen.

    vi har personer som med et årelangt historik med et brugernavn sletter sin konto eller omdefinere sine oplysninger så de fremstår som en anden. For mig er det synd at det skal komme til det - jeg vil nødig komme så langt at polysl lukker ned og kommer tilbage som en anden -og hvad gavn har man af det? du bliver genkendt på få timer for skrivestil meninger og kommentarer er som et fingeraftryk af den du er.

    er det ikke sjovere at finde materiale som beviser ens påstand? at kunne bevise at modparten tager fejl - se det er dialog, på den sjove måde, den her skakmat dialog giver da flere sjove timer end bare at kæfte op og nedgøre andre for deres meninger.

    Nå nu gider jeg ikke mene mere men bare lige mit åbne mavesår der lige skulle på plads.


  • #44   29. nov 2016 Jeg synes heller ikke, at det er et nederlag ikke at have ret, når der findes en dokumentation, vi bliver ikke mindre af at have taget fejl. Jeg synes heller ikke, at det gør noget, en debat ryger op i det røde felt, bare det bliver ved emnet, men det er en kunst af de svære.

    Men når der er nogen, som kalder mig idiot, så bliver jeg SUR smiley smiley smiley smiley


  • #45   29. nov 2016 Jetset

    der er en større dialog ved ikke at have ret, og enig det er ikke et nederlag at tage fejl- at tage fejl betyder at du bliver klogere - vi har samme problematik som før reformationen hvor alle med andre meninger end den regerende kirke har udstukket bliver brændt på bålet. Græske filosoffer er blevet dræbt for deres meninger bare fordi de var for ekstreme - men set i verdens historien så har det dannet grundlag for et samfund senere hen.


  • #52   29. nov 2016 Alle mennesker har deres egne værdier, og vi ville blive et rigt samfund på værdier, hvis vi påskønnede det. Jr. Alis.

    Det er jeg enig med dig i. Og alle mennesker har en selvstændig mening, som skal respekteres uden at nedgøre den, vi har et politisk ståsted, dog har vi for mange politiske partier at vælge imellem og som efterfølgende gør det vanskeligt at få noget gennemført i Folketinget.

    Spærregrænsen skulle sættes op til 5% og det vil stadig være demokratisk.


  • #53   29. nov 2016 Rolig Alis

    Jeg taler i generelle vendinger så godt må du da kende mig. Men det er også som en reprimande som får det hele til at lige trolde... lad være med at hoppe på vognen og lad trolden uddø...


  • #58   29. nov 2016 #54 - hvad mener du om de hjemløse, de får tilsendt et valgkort til deres postadresse.

    Det er stemmespild at stemme på et lille parti, som der stort set har det samme program, som de partier, der er lidt større.


  • #59   29. nov 2016 Alis - ikke for at jeg skal blande mig i, hvad du mener om Fedtes skrivemåde, men hvis du lægger mærke til det, så er det en skrive måde Fedte har, hvorfor kan du ikke bare se bort fra den, jeg er også en kær ven sammen med alle de andre kære venner, du tager det alt for bogstaveligt, det er ikke for at genere dig.

    Off topic.


  • #60   29. nov 2016 Ja...allerede nu flygter de fra deres kerne værdier - gratis storebælt, for mig er det ligegyldigt for jeg har ikke noget at gøre der ovre - men for andre som har set det - fup og gamle aviser er dagligdagen på borgen...ministers udsavn lever ikke længere at som en politiker sagde engang - man har en mening til man tager en anden.

  • * Fjordside *
    * Fjordside * Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 31 Følgere: 33 Emner: 117 Svar: 862
    #64   29. nov 2016 Jeg beder om at der bliver holdt en go og ordentligt tone i denne debat. Og IKKE at køre personligt på nogle folk.
    Vær enige om at være uenige istedet for at køre på hinanden.


  • #65   29. nov 2016 Nej, et fint profilbillede du har fået Fjordside, har altid vidst du så godt ud, men nu overgår du sgu min vildeste fantasi. smiley smiley

  • * Fjordside *
    * Fjordside * Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 31 Følgere: 33 Emner: 117 Svar: 862
    #66   29. nov 2016 Markgreven - har altid tænkt at jeg ville se godt ud med rottehaler smiley

  • #70   29. nov 2016 #61 - Du er urokkelig og for dig, er der KUN din mening, lige meget hvor meget jeg prøver på at få dig på andre tanker, der er lysere, lige meget nytter det.

    Og ang DF, så nævn mig lige et politisk parti, der ikke har nogen facade ??


  • #72   30. nov 2016 Alis, jeg kan altså ikke bestemme, hvad andre skal mene og skrive, jeg ytrer mig bare om din væmmelse ift at blive tiltalt af Fedte på den måde, som han nu gør over for os alle, det kan du læse i div. tråde, jeg vil stadig mene, at det er en tiltale/skrive måde og ikke andet og det synes jeg også selv, at han giver udtryk for.

    Men jeg kan ikke rokke ved din mening om den sag. Så ikke mere om det fra min side.

    Og ja igen pointerer jeg, at vi har for mange partier i Folketinget, dengang der kun var 5 partier i Tinget, kunne de arbejde og fuldfører deres program, det er ikke muligt nu, da ingen har flertal og de skal spørge pænt rundt i salen, det er ikke holdbart og en stemme på et lille parti er spildt stemme.


  • #77   30. nov 2016 OCD...så må samlebånds arbejdere have den lidelse for det er et tilbagevendende problem hver morgen at skulle på arbejde og lave det samme hele tiden smiley

  • #79   30. nov 2016 ja og de stiger i takt med alderen - det trygge, en hverdag som er ens for dem som ikke kan lide forandring - jeg elsker forandring for ellers er det jo svært at kende forskel på mandag til Søndag smiley

  • #80   30. nov 2016 #75 - hvem er det 4. parti - den 3-kløver regering har mig bekendt ikke flertal.

  • #81   30. nov 2016 ja den lurede jeg også jetset - måske man regner DF med som en sidegevinst.

    Men jeg glemte det for at se Indiana Jones.


  • #86   30. nov 2016 Jeg skal heller ikke kloge mig på noget i psykiatrien, for der findes mange forskellige slags grene. Men jeg ved, at angst ikke er nogen sygdom, men en følelse.

  • #87   30. nov 2016 Alis, jeg oplever DF + S, som den samme politik, lad os se, hvad de hopper med på.

  • #90   30. nov 2016 Når der lægges låg på angst, så kan det gå hen og blive invaliderende, angst kan ikke behandles med medicin men med terapi smiley

  • #91   30. nov 2016 >>>>>>>>>>>>>Jeg anbefaler en 3 ugers ferie i Kibbutz 10 km fra Haifa så kan alle blive kureret for angst -pivvvv granater ind over os - pivvv 24 timer i døgnet med lidt ro når røvhullerne skal måtte sig og vende røven den rigtige vej.

    Når man har oplevet det så er alt som sker i Danmark det rene svir. Uden søvn i 3 uger - altid opmærksom når du bevæger dig rundt i Jerusalem eller haifa for man ved ikke om en idiot med granaten i turbanen ikke er tegnet i Danmark.


  • #93   1. dec 2016 #89 - DF + S er mere end nogensinde før stort set enig om alt smiley

Kommentér på:
Samfund i krise?

Annonce