{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Selvmord og selvmords forsøg generalt. {{forumTopicSubject}}

Ja, efter der var blevet en laang tråd i en af trådene. som jeg desværre ikke kan finde, blev der udvekslet mange meninger omkring medicin og selvmordsforsøg..

Derfor dette indlæg....

For lissom at skabe en debat om hvem, hvorfor, hvornår osv osv. Jeg synes at det kunne være spændene at skabe en debat om det og høre de forskellige meninger, omkring det at forsøge selvmord og evt. efterlade mennesker bag sig.....

Hvad mener i ??

Og er der en der kan finde det indlæg jeg taler om, så må i meget gerne sætte et link ind..

Hilsen Bettina.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selvmord og selvmords forsøg generalt.
  • #1   7. mar 2007 http://www.baboom.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=2853

    Fandt det selv, det var jo slet ikke så svært...:o)

    Det jeg snakker om står mest tilsidst...


  • #2   7. mar 2007 Der er jo ikke noget selvmord i det hun har skrevet ? Hvor vil du hen med det ?

    Det er sgu da bare at springe ud foran et tog så er det da overstået


  • #3   7. mar 2007 Hmm.... Jeg har da ikke sagt noget som helst om at jeg vil begå selvmord, synes at det er interresant fordi at det er blevet så 'populært' at æde nogle piller, og tro at man dør af det, uden at vide hvad der sker ved det..

    Og jeg syns bare at tråden som der er linket til, begyndte at handle om noget der slet ikke var relevant for hende der havde oprettet den tråd....


  • #4   7. mar 2007 Men nu er din mening ihvertfald kommet til syne....

  • #5   7. mar 2007 Okay hør her .

    Da jeg var yngere og kedede mig tog jeg sammen med en kammerat 37 panodil 500mg så stoppede jeg fordi jeg fik ondt i maven så 37 kan man nemt ta. smiley og det er vel og mærke 500 mg

    Og hvorfor oprette en tråd uden mening ? hmm
    Hvis man vil ta skidt så ta coke eller amf det er sjovere og man har det meget federe . smiley


  • #6   7. mar 2007 Jeg syntes det er forfærdeligt at nogen har det så psykisk dårligt at de ser døden som den eneste måde at dulme den smerte de går rundt med på....
    mange der "prøver" på at begå selvmord, prøver jo bare at råbe om hjælp... En meget dramatisk måde på det, men kan man ikk sætte ord på sin smerte er det måske den eneste løsning de personer kan se for at få noget hjælp.


  • #7   7. mar 2007 Det er lige netop dét jeg mener... At du tog piller fordi 'du kedede dig'....

    Hvad hvis du var kradset af dengang.... Og vidste du godt at du kunne risikere at dø....???


  • #8   7. mar 2007 Jeg ser det også sådan at det er et råb om hjælp...., men hvis man så dør af det, bare fodi man ønskede hjælp.. Det syns jeg er en frygtelig tanke...

    Og hvis man virkelig virkelig virkelig vil dø og har et inderst ønske om det, så er jeg overbevist om at man virkelig sørger for at dø første gang... Men der er jo så mange der gør et halvhjertet forsøg, og måske ikke altid for den hjælp de mangler..


  • #9   7. mar 2007 Hmmm... idag kan man os kun blive syg af at ta panodil ikk? der er da et brækmiddel i så man kaster op hvis man prøver at ta livet af sig selv med dem.??

    Rene: Nok ikk særlig smart at sidde og sige man skal ta coke eller amf. da der er meget unge folk herinde.. De kan opfatte dit indlæg som om det er pisse fedt at ta stoffer...


  • #10   7. mar 2007 Men man kan heller ikke generalisere mht. medicin.. Det er så forskelligt hvor meget man kan klare... Selvom at jeg måske kan klare én dosis og en anden så bare kradser af på den... Vores kroppe er forskellige og de kan klare forskellige doser medicin.

    Men hvis der så er en der sidder og siger *Ej, når min veninde nu tog 15 hovedpinepiller, så kan jeg sku tage 20'.. Måske fordi hun kedede sig, eller måske fordi hun 'bare skulle prøve det'.... Og hun så dør af leversvigt eller en anden død efterfølgende....


  • #11   7. mar 2007 Ja, jeg har også hørt at der er brækmiddel i medicinen, meen hvis man er besluttet om at leveren skal tage skade af paracetamolet (det virkesomme stof i hovedpinepille), så tror jeg på at man kan få en leverskade af det...

    Men generalt, stoffer, medicin og andre ting der kan tage livet af en.. Man skulle bare lige prøve fordi sidekammeraten også prøvede...... og ja, så dør man sku af det. Risikoen er der ihvertfald.


  • #12   7. mar 2007 Jeg tror man ubevist ikk ønsker at dø - hvis man laver noget pis for at "prøve" at ta livet af sig selv... Men man "tror" det er det man vil... men en del i hjernen siger det er forkert - og derfor går det galt for mange. (går galt, ved at det ikke lykkes)

    jeg kan kun gætte mig frem til det - da jeg heldigvis aldrig har været så psykisk nede at jeg ønskede at dø...

    Nogle får også tips fra andre hvordan man kan gøre det... Jamen hvordan kan de folk sidde og give råd om det, det er jo åbenbart ikk lykkes for dem der sidder og deler tips ud... :o/


  • #13   7. mar 2007 Hmm... Jeg tror nu at der er nogle mennesker der kan have et oprigtigt ønske om at dø... Men nogle kan måske også være så syge at det er en indbildning i deres hoved, at de ønsker at dø, men når/hvis de så engang bliver raske så kan de se at det var godt at de ikke døde af det.

    Men det er et svært spørgsmål... Men selvom der er masser af halvhjertede forsøg, så er der jo en mulighed for at det rent faktisk lykkedes at tage ens liv mens det har bare har været et råb om at råbe nogle op...


  • #14   7. mar 2007 Bettina: Ja - jeg tror da os der er nogen der virkelig ønsker at dø.... Men ønsker de det, er de jo os psykisk syge på et eller andet område... Ingen burde da ha et ønske om at forlade denne dejlige jord. :o))

  • #15   7. mar 2007 Dejligt med sådan en livsglæde.... Håber du kan få bragt lidt ud til alle dem der har brug for det ;o)

  • #16   7. mar 2007 Bettina: Det kan jeg nok ikk... ved ikk lige hvor jeg skulle finde disse personer... og jeg blir meget trist når jeg tænker over det... Det må virkelig være forfærdeligt at ha det så skidt.... Phuuu.... Så ser de ingen håb, hvis de ønsker at dø....
    Hvor er det entelig skide synd for dem de skal gå og ha det sådan....




  • #17   7. mar 2007 Anna - Det er godt at det ikke gik helt galt og at du kkan se at livet er værdigfuldt.

    Morten - Jamen nogle mennesker er så dårlige til at kommunikere så de slet ikke får udtrykt deres følelser andet end igebnnem deres handliger...
    Det er ikke alle der kan handle som mere 'normaltfungerende' mennesker kan..
    Så hvorfor mener du at man skal gøre det rigtigt første gang...

    Hvis man så om få tid bliver klogere og virkelig værdsætter sit liv.


  • #18   7. mar 2007 Morten: Ikk alle KAN be om hjælp og det er så deres (ja meget dårlige) måde at skrige om hjælp på.....

  • #19   7. mar 2007 Ja, det er skide syndt... Men så kan man sige at det er jo deres eget problem, man kan sige at de er syge, man kan sige at de lærer af deres fejltagelser (hvis de ikke dør af det). Ja, man kan sige så mange ting om det..

    Men ingentvivl om at man kan have ondt af dem, om at de ikke bare kan nyde det liv som der er tildelt dem. Og det er da skide ærgeligt, men jeg tror ikke der er så vanvittigt meget at gøre. Man kan forsøge, men hjælpen man skal have er jo inderst inde.. Man kan få hjælp til at tænke anderledes, men vil man bare ikke dette liv, ja så er muligheden jo fri for alle. Desværre nogle gange.


  • #20   7. mar 2007 Og nogle ber ikk om hjælp - for de ved ikk hvorfor de har det så dårligt, så de aner ikk hvor de skal gå hen med deres problemer.... Idag har børn så travlt med at blive voksne og deres forældre travlt med deres eget liv at de ikk ser tegnene fra deres børn/unge - og når det så stiger dem over hovedet og ikk kan komme ud af det igen - ender det tit i noget rigtig lort for dem. som f.eks. at prøve at slutte det, på den eneste måde de ser som en løsning....
    DET er sqi da sørgeligt...


  • #21   7. mar 2007 Hmm.... Jeg er ked af det, men jeg skal desvære videre... Skal på sygehuset og besøge en veninde, der er indlagt med lungebetændelse.... Skod..

    Men jeg vil kigge forbi når jeg kommer hjem igen og håber at der er skrevet en masse....

    Vi skrives ved og hygge trods alt. :o)


  • #22   7. mar 2007 Christian: Ja, self. er man svag på et eller andet område, hvis man ikk magter at kæmpe mod sine problemer... Men man kan da ikk tillade sig at sige sådan.... Nogle mennesker er bare ikk så heldig at få tildelt et godt liv - og kan måske ikk selv finde ud af at opbygge et godt og stabilt liv....

  • #23   7. mar 2007 Jeg syntes man er mere svag - hvis man gemmer sig bag stoffer for bedre at kunne li sig selv eller for at føle sig bedre tilpas......

  • #24   7. mar 2007 ja muligt men vil gætte på mange har haft tanken engang og hvis det kan hjælpe at skrive sådan en tråd som hun har gjort for at få trøst syntes jeg det fint nok hvis det kan hjælpe .... ligemeget hvad ... så kan folk der ikke syntes om det holde snotkassen fra det indlæg
    og dem som vil hjælpe kan jo skrive


  • #25   7. mar 2007 Jesper: det er da bare helt rigtigt. :o))))

  • #26   7. mar 2007 Selvfølgelig får man da leverskade af at tage mange piller på en gang.. Det er en af de mest smertefulde måder at dø på og "giften" bliver i din krop meget længe.. Min moster var ved at kradse af fordi hun havde spist 75 den ene dag, 50 dagen efter og omkring 40 på 3. dagen..sådan et fjols! Synes det er noget af det mest egoistiske man overhovedet kan gøre.. kan da godt være man slipper for sine problemer - men at man bare giver dem videre til dem man holder af, det er der ikke mange der tænker over..

  • #27   7. mar 2007 giver martin N ret smiley

  • #28   7. mar 2007 Man dør ikke af at spise panodil, men af følgevirkningerne - hvis man spiser nok! Leverskader, på længere sigt... Dette er dog så svært at det praktisk talt er umuligt, da man bliver dårlig og kaster op!
    Dem som spiser piller gør det oftest som et råb om hjælp.
    Jeg synes personligt at det r forkert at begå selvmord eller forsøge på det - men kan samtidige godt se at nogles livssituation kan være så svær at man ser det som eneste udvej! Og her ikke de psyliske, med de fysiske - altså svært uhelbredelige sygdom..
    Dog er det de efterladte der i disse situationer lider størst overlast...


  • #29   7. mar 2007 Hvorfor opretter i sådanne emner ??
    Husk dog på hvor mange småpiger der sidder herinde og læser med.... Fedt og give dem ideer til hvordan de kan tage en endepå det hele..........tsk tsk....
    Brug da den øverste.......


  • #30   7. mar 2007 Synes faktisk denne tråd skal slettes...

    Der må da være andre emner i kan snakke om ??????

    (en måbende majse)


  • #31   7. mar 2007 ~Majse HA of SGGTK ~
    Kan på sin vis godt give dig ret! Men samtidig kunne de "små piger" måske finde ud af det ikke er skide sejt at gå hen og æde en masse panodil... Man bliver så syg at men ikke ved hvor man skal gøre af sig selv - men dør ikke... (har arbejdet på AMA, akut medicinsk modtageafdeling - og det er her alle de unge piger lander)


  • #32   7. mar 2007 Man kan ikk stoppe problemer ved at tie dem ihjel - så self. er det da iorden at snakke om.....
    og fordi nogen mener det er et latterligt emne, er det bestemt ikk latterligt for andre, der måske har prøvet det - eller kender en der har været så langt ude.... kan man ikk li hvad man læser er man ikk tvunget til at sidde og læse med. :o)


  • #33   7. mar 2007 Sandt nok Heidi - men mange unge piger bliver desværre påvirket.....

  • #34   7. mar 2007 Majsa: Jeg tror ikk en tråd som denne ligefrem opfordre nogen til at prøve det - måske de i stedet godt kan se og læse der er nogle problemer der skal løses på anden vis.

  • #35   7. mar 2007 Jeg kan ikke forstå at det stadig er i noges interesse at lade dette blive et tabuemne, og uanset hvad, så er der ikke kun forkus på det i denne tråd.

    Ja, jeg mener også at ved at der kommer en del fokus på emnet selvmord, så vil det forhåbentlig løsne op omkring det tabu, at søge hjælp og ikke gå med det til bægert ligepludselig flyder over....

    Ja, der er mange meninger, og joh, jeg kan da godt give ret i at et emne som dette kan henvise til det at tage sit liv, og hvilken mening der er om livet, men jeg er af den overbevisning om at det er vigtigt at lave en oplysningskampagne om at det ikke er smart at tage sit liv eller forsøge...

    Giver dette så anledning til at forsøge.... Muligvis, men det giver også anledning til accept omkring at man måske har nogle problemer, og i stedet for at ty til løsningen om at tage sit liv, måske burde søge hjælp.... Ved evt. tlf.linier, kommuner, psykiatrisk akutmodtager afd., skadestuen, psykologer osv..

    Ved at oprette denne tråd er det selvf. ikke meningen at jeg skal få flere folk til at tage deres liv, men et råb om at der skal noget oplysning til at hjælpe dem der tyr til selvmord... Og ikke dem der virkelig gør det, men dem der halvhjertet gør et forsøg... Dem der råber om hjælp, men alligvel ikke bliver hørt... At de skal hjælpes, ikke kun af systemet, men også af vennerne, der må acceptere at det ikke er alle der har det godt, og at selv den lykkeligste person kan have sine dæmoner at kæmpe imod,..


    Jeg ser det også sådan, at vil man dø, jamen så ved man sku også hvordan man skal gøre det, for VIRKELIG at dø.... Men vil man 'råbe om hjælp', jamen så er der mange muligheder for at gøre det, og det er ikke alle muligheder hvor man bliver reddet, eller hørt for den sags skyld...

    Jeg prøver samtidig at gøre opmærksom på at selvom man tror at ved at man eks. tager piller eller andet livstruende og vågner op på sygehuset sammen dag, jamen så er det sku ikke sikkert at man vågner igen, som en del regner med.

    Der skal fokus på alvoren af at forsøge et halvhjertet selvmord, som man egentlig godt ved ikke lykkedes. om det er skide egoistisk eller ej.

    Men chancen for at dø er der altså stadig, og det håber jeg på at unge kan indse og blive opmærksom på... Ikke kun med medicin, receptpligtig, mem også men stoffer generalt.


  • #36   7. mar 2007 anna K

    Siger du jeg er fed ? :S jeg er 183 og vejer 69 kg . Så er du blandt verdens fedeste piger med de håndtag du har


  • #37   7. mar 2007 Rene - jeg tror anna k's mening var at siden du kunne tåle så meget, så må du have haft en speciel bygning, men igen så er det enormt forskelligt, hvor meget man kan tåle... Ikke at du nødvendigvis har været overvægtig, men det er nok det nemmeste at tro, men jo der kan nok have været mange grund til at du lige har kunnet tåle så mange...

    Men igen der er ingen forklaring på at lige netop nu har været en af 'de heldige*


  • #38   7. mar 2007 Kan lige så godt være at din lever er hurtig til at nedbryde ting..det ved jeg da at min er efter jeg stoppede med nogle meget vanedannende piller jeg havde fået på sygehuset...

  • #39   7. mar 2007 Ja, det er korrekt, men tør man tage chancen....?? nogle gør, og de lever videre, som du, og andre tør også, men dør senere hen...

    Det er jo den Russiske roulette om igen.... :o(


  • #40   8. mar 2007 Som mig? hehe, de piller jeg tog var på recept mod min sclerose? hvis jeg endelig ville slå mig selv ihjel valgte jeg bestemt ikke den måde at gøre det på...

  • #41   8. mar 2007 Kamilla V

    Det lyder som lykke piller .

    Nå men jeg er på ingen måde fed (: Nej og de piller var der intet problem med at spise og jeg er sund fra top til tå jeg har ikke haft en sygedag i 11 år kun pjæk dage smiley Jo jeg fik fjernet min blindtarm fordi den sprang i 7. klasse ellers har jeg aldrig været "syg" sådan rigtig smiley


Kommentér på:
Selvmord og selvmords forsøg generalt.

Annonce