{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.090 visninger | Oprettet:

hmm skal hun ik bare tage min jakke retur? {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en jakke sidste lørdag, den er gået i stykker både i lynlåsen og der er faldet en knap af ved lommen .. har kun haft den på få gange , og ik lavet noget som den eller hvilken som helst anden jakke ik kan holde til....

jeg går ned i butikken med den , har kvit osv og forventer hun sender den ind eller giver mig en ny eller pengene tilbage... istedet tager hun kopi af kviteringen og tager jakken og siger hun først skal snakke med firmaet der har lavet jakken for at se om de vil tage den tilbage eller refundere eller så var det mit eget problem... ....

altså er det ik et problem mellem hende og firmaet hun har købt den af ? og ik mellem mig og det firma.... de er jo hende der har solgt den til mig så må hun jo tage ansvar for købsloven , eller hvad det nu hedder?`

er jeg forkert på den?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm skal hun ik bare tage min jakke retur?
  • #1   16. feb 2012 det er noraml kortume. De skal tjecke om den er reklamations berettigt. Men det lyder som en dyrer jakke.

    Da jeg arbejde i Jysk skulle vi også gøre det med senge og dyner. Så ja folk skulle leve uden deres madrasser/dyne.



  • #2   16. feb 2012 Hvis det er præcist som du skriver, så skal hun tage den ind til reparation.
    Hun kan ikke bare give penge retur eller give dig en ny. Hvis hun har problemer med leverandøren - er det hendes eget problem.

    Hvor er den købt? For hverken jeg eller folk jeg kender skal handle sådan et sted.


  • #3   16. feb 2012 A hva for noget? Hvis det er sandt, så SKAL kunden informeres om det INDEN købet!


  • #4   16. feb 2012 Nej kunden skal ikke medeles om dette. Og ja det er meget normalt. Sådan er det også inde for dyrt rideudstyr. Jeg blev nød til at sende min sadel ind til leverandøren for at få den reklamations godkendt.

    De skal tjecke om DU har lavet skaden eller om det er reklamation sag.


  • #5   16. feb 2012 tak for svar .. nej det er ikke en specielt dyr jakkoe den koster 1200 kr... men stadig lidt træls at den går istykker flere steder efter 3 gange smiley

    må jo se hvad hun siger , og hvornår hun har tænkt sig kontakte mig ,

    forstår slet ik det hænger sammen , jeg køber noget , det virker ik , self. skal det laves eller refuderes :S sådan hænger det da sammen i min verden?


  • #6   16. feb 2012 min kone har også en rigtig dyr jakke.. den har hun haft i godt 1år men lynlåsen gik også i stykker og vi gik ned i butikken for at høre om de på vores regning kunne sætte en ny lynlås i men damen tog jakken og gik ud bagved og ringede til firmaet.. 10-15min sener fik vi bare en helt ny jakke... det er satme service så det batter....

  • #7   16. feb 2012 ja det er sådan et sted man har lyst til at handle igen smiley

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 243
    #8   16. feb 2012 Er der ikke altid 14 dages reklamationsret på ?

  • #9   16. feb 2012 jo , men det kan jeg ik finde ud af hvad indebærer`?

  • Morten H
    Morten H Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 5 Følgere: 3 Svar: 243
    #13   16. feb 2012 Ja mente returret.. Ved ikke lige hvad jeg tænkte på da jeg skrev..

  • #14   16. feb 2012 hallo spasser menneske , jeg har behandlet den som man behandler en jakke normalt... der er ikke andet af mig tøj der sådan lige går i stykker... og joooo historien fortæller noget om hvordan jeg har behandlet jakken .. så læs igen ....

  • #15   16. feb 2012 mit tøj skulle der stå


  • #16   16. feb 2012 Du har ALTID 2 års reklamationsret, og så er det pisse ligemeget hvad de prøver at bilde dig ind i butikken. Og de første 6 måneder er det dem der skal bevise at fejlen ikke var der ved salget

  • #17   16. feb 2012 martin ,,, tak smiley

  • #18   16. feb 2012 (link fjernet)

  • #21   16. feb 2012 mmoderator, bare pis ud af den tråd her... du har jo ik noget fornuftigt sige?

  • #22   16. feb 2012 kan forøvrigt sige denne type for reklamation er også typisk for mærke vare og elektronik i inspiration og imerco. Det var samme procces at det blev sendt ind til leverandøren og de kiggede på om det er noget kunden har forvoldt eller om dte er fabrikations fejl.

    Men med lidt høfflig atitude kommer man også meget lang.


  • #23   16. feb 2012 ja det gør... men men skal heller ik beskylde nogen for noget uden ane hvad der er sket , eller ha læst indlæget ordenligt først ...... men tak for svar alle sammen smiley go dag smiley


  • #25   16. feb 2012 taget fra Louise L link
    Dine valgmuligheder er:
    Du kan få manglen afhjulpet, fx få varen repareret
    Du kan få varen byttet til en ny vare
    Du kan få et afslag i prisen
    Du kan få pengene tilbage – hæve købet


Kommentér på:
hmm skal hun ik bare tage min jakke retur?

Annonce