{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
289 visninger | Oprettet:

Et spørgsmål om velfærd. {{forumTopicSubject}}

Hej. smiley

Jeg har et spørgsmål der lyder sådan her:

På hvilke områder er velfærdsstaten udfordret nu og i fremtiden?

Jeg har skrevet noget ned som jeg syntes var værd at tage op, men hvad syntes i ?

Truet ved sundvæsnet.

Grunden den økonomiske krise har vi nu ikke samme midler til at opretholde et godt velfærd.
Vi har ex. Ikke længer råd til at holde sygehusvæsnet på samme standpunkt, og er nød til at ligger sygehuse sammen, dermed er der længer imellem sygehuse. Det andet er at vente tiden for behandling tager til.

Private hospitaler -> Ligestilling.?

Kommentarer på:  Et spørgsmål om velfærd.
  • #1   10. okt 2011 Den er vel udfordret økonomisk, hvilket leder til fyringer og besparelser?

• #2   10. okt 2011 Ja det er rigtigt..

• #3   10. okt 2011 Privathospitaler har ikke noget med ligestilling at gøre... Har folk penge er det da fint at de selv betaler for det de nu skal have lavet.. Så fylder de heller ikke på ventelisterne til de offentlige sygehuse...

Og i sidste ende kan det også bedre betale sig at have eksempelvis 2 store sygehuse frem for 6-7 små i en landsdel.. Det er da bedre at have ekspertisen samlet frem for spredt udover mange små sygehuse... Og det vil også være billigere i administration og vedligeholdelse... Og ja desværre er der jo så nogen der får lidt længere til hospitalet, men hellere bruge lidt længere tid på at komme frem til et godt veludstyret sygehus, end komme hurtigt frem til et mindre godt...

• #4   11. okt 2011 thomas S

mange forsikre sig imod alt. de betraler for privat hospitaler og ja, de vil ikek dele seng med dem der er "under dem" svært at forklare.

ang længer til sygehus er et MEGET stort problem, bare hvor jeg bor er der MEGET langt til sygehus, og det kan altså være forskel på liv og død

og bare fordi de bliver slået sammen betyder det ikke de bliver bedre

Kommentér på:
Et spørgsmål om velfærd.

x