{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
472 visninger | Oprettet:

Rasmus B
Rasmus B
Tilmeldt:
28. okt 2008
Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181

Fradrag. {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg været inde og ændre mit fradrag fordi jeg har fået arbejde noget længere væk. Jeg startede igår, så er det ikke korrekt at jeg derinde har indtastet "fra dato: 26-05 til dato: året ud".

Jeg har derudover lige meldt mig ind i fagforening og A-kasse og spurgte en på fagforening "hvad med fradrag"? Hun sagde jeg selv skulle gå ind og ændre det på borger dk. Det kan jeg dog ikke - Derinde står der, at det er fagforeningen der skal melde det til skat, medmindre man har en udvidet selvangivelse.

Hvad har i gjort? Og hvorfor fanden ved sådan en fagforeningsdame ikke hvad hun snakker om?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fradrag.
  • #1   27. maj 2011 da jeg kom i a-kasse var det fagforeningen der meddelte det til skat, jeg rørte ikke en finger selv

  • tom a
    tom a Tilmeldt:
    feb 2007

    Følger: 2 Emner: 47 Svar: 496
    #2   27. maj 2011 fradrag hvad er det , ?? jeg ligger på et nul .intet . zero , og det er ganske rigtig siger de når jeg spørger ,

  • #3   27. maj 2011 Vrøvl. Alle har et standard person fradrag.

    Ud over det er der fradrag for bla rente udgifter, befordring, pensions opsparing, gaver til foreninger (nødhjælp og den slags)



  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #4   27. maj 2011 Blackic E >> Hvis du har gæld som du ikke betaler, eller hvis der er større ændringer i din indkomst, så kan de faktisk godt fjerne fradraget, for at sænke din trækprocent.

    Rasmus B >> Fradraget for dit fagforeningskontingent er blevet begrænset, jeg mener det er 3000 kr/år eller noget i den stil.
    Du kan selv indberette det med tastselv på skat.dk, men du behøver ikke bekymre dig om fradraget for fagforeningskontingent, da fagforeningen normalt selv melder det ind ved årets slutning.


  • Rasmus B
    Rasmus B Tilmeldt:
    okt 2008

    Følger: 1 Emner: 177 Svar: 1.181
    #5   27. maj 2011 Brian D: De melder det ind ved årets slutning? Det vil sige at jeg sådan set bare får penge tilbage i skat til næste år?
    Btw. Er der nogle der ved hvad det koster at melde sig ind (hvis det altså koster noget). Har været 6 mdr på sygedagpenge og havde ikke meldt mig ind før for nylig (super dumt). Nå men havde så brug for fagforeningen hjælp og hende jeg var til møde med fortalte mig at det ville koste mig 300 kr, også tilvalgte jeg forsikring på 75 kr. IALT 375 kr om måneden.

    Jeg fik i forgårs så en regning på 418 kr fra dem som jeg har betalt, men i dag er der kommet ENDNU en regning på hele 836 kr?! Den har jeg på ingen måde råd til at betale smiley Har skrevet en mail til hende jeg var til møde med, men vi går ind til en weekend nu, så får nok først svar mandag!


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #6   27. maj 2011 Der er nogle gebyrer og lignende der kommer oveni beløbet, og du skal nok betale for tre måneder forud. Derfor de to regninger.

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #7   27. maj 2011 Eller fordi det muligvis er dyrere når du er i arbejde.

  • #8   28. maj 2011 Brian > Så fjerner de vel heller ikke dit fradrag, men gør udlæg i den for at få deres tilgodehavende ind.

  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #9   29. maj 2011 Blackic E >>> For de fleste vil det se ud som om at dit fradrag er fjernet, idet det vil stå som 0 kr på dit skattekort.

    Forskellen er at de kan justere det på baggrund af at du har betalt for lidt i skat, eller har gæld, og ja, så gør de udlæg i den, men du kan umiddelbart ikke se det som andet end at det er væk.


  • Brian D
    Brian D Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Emner: 2 Svar: 749
    #10   29. maj 2011 Der er så også nogen der bruger hele sit fradrag i starten af året, så er der intet tilbage til resten af året, det er så bare dumt, medmindre man kun har indkomst de første par måneder smiley

Kommentér på:
Fradrag.

Annonce