{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Kristina F
Kristina F
Tilmeldt:
30. aug 2007
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34

Krifa - jeres mening? {{forumTopicSubject}}

Jeg er kommet helt i tvivl - jeg blev uddannet fra TDC som salgskonsulent pr. 1/9 2010, og var medlem af Dansk Metal. Dog valgte jeg i stedet at melde mig ind i Krifa efter endt uddannelse, da det selvfølgelig var lidt billigere. Da jeg meldte mig ind i Krifa lovede de mig at de nok skulle tage sig af mit medlemdsskab hos Dansk Metal.

Nu får jeg så en opkrævning fra Dansk Metal, og står selvfølgelig uforstående overfor dette og ringer ind til dem - Krifa har så glemt at informere mig om de kan IKKE opsige mit medlemsskab hos Dansk Metal, da jeg ikke var medlem af nogen a-kasse hos dem. Så tager jeg fat i Krifa, som så gør en længere sag ud af dette; er bare lidt ked af først at betale 2200 hos Krifa for 3 mdr. også derefter betale 531 hos Dansk Metal, og er sådan set en anelse sur over at Krifa ikke engang har kontaktet mig og sagt de IKKE har meldt mig ud af Dansk Metal.

Derudover har min kommune også sagt at Krifa til tider er.. Tvivlsomme og tit usamarbejdsvillige, når det betyder de skal betale noget.

Jeg googlet op og ned af internettet for at finde "den almindelige danskers" mening om Krifa, men har ikke kunnet finde noget.

Er der andre herinde som måske kunne hjælpe mig lidt? Vil gerne vide andres erfaring med Krifa.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Krifa - jeres mening?
  • #1   4. okt 2010 Du får hvad du betaler for... længere er den sådan set ikke, der er mange af de billige fagforeninger og a-kasser som sutter røv..

  • #3   4. okt 2010 Min kæreste har krifa og han er glade for dem.. de hjalp ham sidste år.. da han brækket ryggen og blev fyret fra sit arbejde.. de ordnet alt og han fik løn i 3 mdr plus alt hans overarbejde blev udbetalt.. så alt i alt er han godt tilfreds

  • Kristina F
    Kristina F Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #4   4. okt 2010 Det er også bare skide træls, for er sådan set sygemeldt fra i går - men min kommune kunne hverken hugge eller stikke i dem, fordi de skulle bruge en dp-200 blanket fra dem af, for at kunne sygemelde mig.
    For at gøre en lang historie kort, så er visitator fra sygedagpenge gået til statsamtet med problemet - og i mellemtiden har jeg modtaget den famøse dp-200 blanket, som skulle være sendt til kommunen.
    Synes også bare det er begyndt at lugte lidt af fisk, og sidder nemlig også og funderer over hvordan det så vil gå, når jeg kommer i rigtige problemer på arbejdsmarkedet :S


  • Kristina F
    Kristina F Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #5   4. okt 2010 Line - det lyder da godt; altså at de hjalp ham, ikke det med ryggen. Men har bare læst om de "gule" fagforeninger og de "røde", og har erfaret at de "gule" (såsom Krifa) i realiteten ikke går ind og gør noget for medlemmet på samme måde som de "røde" (f.eks. Dansk Metal)

  • Kristina F
    Kristina F Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #6   4. okt 2010 Duffman - sidder også og overvejer om jeg ikke skulle få Dansk Metal til at rykke min a-kasse og medlemsskab over til dem, for synes alt i alt jeg har fået en god service af dem i hele det der Krifa-Dansk Metal forløb.

  • Just Me ?
    Just Me ? Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 11 Følgere: 9 Fotoprofiler: 1 Emner: 422 Svar: 1.406
    #8   4. okt 2010 Jeg er nu også meget glad for Krifa.. har været på kursuser ved dem og møder omkring da jeg startede min egen virksomhed osv.-. de har hjulpet godt syntes jeg

  • Kristina F
    Kristina F Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #9   4. okt 2010 Duffman - det er jo nemlig lige det. Og har aldrig hørt noget dårligt om Dansk Metal, kun at de er dyre; men de er jo det værd.

  • Kristina F
    Kristina F Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #10   4. okt 2010 Toby - synes bare allerede der har været så mange problemer med dem, bare indenfor den ene måned jeg har været medlem. Jeg synes så tilgengæld de er utroligt hjælpsomme over telefon osv., men i dag hvor jeg først talte med en utrolig sød hjælpsom kc konsulent, også 5 min. senere får fat i en anden, så er det en helt anden dur også skal man igennem alt muligt mærkeligt bare for at få en forklaring på hvorfor jeg ikke er blevet kontaktet, da de fandt ud af at de IKKE kunne afmelde mit medlemsskab hos Dansk Metal.

  • Kristina F
    Kristina F Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #12   4. okt 2010 Det er jo lige det; der skal jo også være penge til at drive det, ellers er der ingen idé om det smiley

  • Kristina F
    Kristina F Tilmeldt:
    aug 2007

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 34
    #14   4. okt 2010 Gigi - jeg læste godt at du havde fået en arbejdsskade, det er sgu surt.
    Men det er nemlig også det, for hvad nu hvis man kommer i en rigtig lorte situation på arbejdet, også er de der bare ikke.

    Men godt at du fik hjælp fra 3F :)!


Kommentér på:
Krifa - jeres mening?

Annonce