{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.065 visninger | Oprettet:

Uretfærdigt eller ikke? {{forumTopicSubject}}

Jeg var til køreprøve den anden dag og dumpede, jeg føler at det er meget uretfærdigt, men er det mig der tager fejl? det er til trailer

Jeg kommer kørende op af en forholdsvis stejl bakke, der holder flere biler parkeret i højre side. Jeg kigger op af bakken og ser at der ikke er nogle modkørende, så jeg trækker ud til venstre. Idet jeg køre ud på siden af den første parkerede bil, kommer der en modkørnede længere oppe af bakken, jeg konstatere at det er for sent at holde tilbage for ham og køre videre, han ser mig og holder stille ud for en tom parkeringsbås, så jeg passere ham lige så stille, da der ikke er ret meget plads, jeg kommer fint forbi ham og køre videre.
Den motorsagkyndige påstår at jeg kunne se bilen inden jeg passerede den første parkerede bil. Det skal så lige siges at jeg er 164cm høj og knap kan se hen over rattet på bilen, mens han har været en del højere end mig.

Til køreprøven gik det ikke ret godt med at bakke, det lykkedes for mig i tredje forsøg. Den motorsagkyndige har set mig bakke før, hvor det gik rigtig godt.

Jeg skal til at overhale en cykellist, jeg ser at der er rødt forude og ombestemmer mig, så jeg bliver bagved ham, jeg kommer til at holde tæt op af midter stregen.

Disse 3 ting nævnte den motorsagkyndige da jeg lod mig dumpe køreprøven til tailerkort.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Uretfærdigt eller ikke?
  • #1   19. aug 2010 Nej synes heller ikke det er uretfærdigt, hvis du knap kan se over rattet kan du jo medbringe en pude næste gang smiley

  • #3   19. aug 2010 Uden at tage stilling til om du skulle ha' bestået eller ej. Jeg er 161cm og jeg kan sagtens se over rettet, mange biler har en funktion, hvor du kan hejse sæddet lidt.

  • #4   19. aug 2010 ingen biler er ens .. men en pude.. den med hvor du holder lidt for tæt på midten , burde han ikke kommentere.. men de 2 andre er ok at sige NO GO ..til , op på hesten igen

  • Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 150
    #5   19. aug 2010 Havde du kun lavet en fejl var det sikkert gået fint , men sagkyndig har set 3 fejl og det er nok derfor at han har dumpet dig. Op på hesten og prøv igen , trøst dig med at der ikke også er en teori prøve du skal bestå smiley

  • #6   19. aug 2010 helt iorden.. Syntes du har dårlige undskyldninger.. Som de andre siger, er det helt din egen skyld at du måske ikke kan se over rettet.. Og hvad angår at bakke. Du skal jo kunne gøre det til prøven, nytter ikke noget at han har set dig gøre det før..

    For mig lyder det til du ikke engang skulle have selve kørekortet .. når du kører rundt uden at kunne se noget..


  • #7   19. aug 2010 du skulle nok bare ta og blive i koekkenet, saa sker der ikke saadan noget!!

  • #8   19. aug 2010 Mads K - Du er sku da ikke for smart og høre på!

    Og jeg må give de andre ret i du nok har fået en meget fair behandling. Han kan jo kun bedømme dig på det du laver i den givende situation. Og ikke hvad du har gjort. For at sætte det meget groft op; så bliver en mord dømt heller ikke dømt lettere fordi han før i tiden ikke har begået mord (ved godt jeg er ude i ekstremer, men pointen er den samme). Han (motorsagkyndig) kan kun bedømme dig på den prøve du lavede den dag. smiley

    /JK


  • #9   19. aug 2010 Tak for besvarelserne, det er nok bare fordi jeg er pisse træt af, at jeg dumpede at jeg føler det er unfair
    Jeg har desværre ikke råd til at prøve igen, så ingen kørekort til mig smiley


  • #10   19. aug 2010 eller sælg hesten.. smiley

  • Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 150
    #11   19. aug 2010 Koster det ikke kun omkring 250.- at gå op til b/e ? det må du da kunne skrabe sammen

  • #12   20. aug 2010 Det koster 750 kr. at gå op igen

  • Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 150
    #14   21. aug 2010 750.- det forstår jeg ikke. Her står der det koster 260.- (link fjernet) Er det måske fordi at kørelæren vil have at du skal have nogle flere køretimer ?

  • #15   21. aug 2010 jeg tror det er for en extra køretime oveni... jeg vil give kørelæren en del af skylden,

  • Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 150
    #16   21. aug 2010 Samba>> det passer nok. Men så er det forhåbentlig 2 timer, for næsten 500 for 1 lektion med trailer det er da dyrt.

  • #17   21. aug 2010 750 er uden ekstra køretimer, du skal lige ligge diverse gebyer og moms oveni.

  • Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 150
    #18   22. aug 2010 Karen >> det lyder mystisk at der er gebyr for 490 kroner, køreprøven koster 260 med moms. og man kan få både teori og køreprøve til bil for 580 . Jeg tror der er en kørelære der tager røven på dig. Men det er selvfølgelig kun min mening.

Kommentér på:
Uretfærdigt eller ikke?

Annonce