{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

for og imod {{forumTopicSubject}}

hej til jer...
nu har der været en masse om kamp/muskelhunde osv og bla bla..
men er du for eller imod dem?? fortæl hvorfor..
og så lige det her... hvad enten folk er for eller imod er deres meningen respekter dem for deres meningen så ladvære med at skyde dem ned fordi de ikke mener det samme som dig..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  for og imod
  • #1   2. sep 2009 Virkelig elendig overskrift du har smidt på der, og emnet har været diskuteret utallige gange herinde før.

    Jeg er imod, ser dem kun som sørgelige potensforlængere, selvfølgelig er der nok nogle der kan styre dem. Men desværre så er dansk lovgivning sådan at den indpasser sig efter laveste fællesnævner, og dem er der sgu mange af i det her tilfælde.


  • #2   2. sep 2009 Jeg er FOR hundende, jeg er IMOD at folk der er uegnet til at eje og tage ansvar for dem.

  • Annika .
    Annika . Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 136
    #3   2. sep 2009 Jeg er fuldstændig enig med GB-125,
    man skal sq være ansvarsbevidst inden man anskaffer sig sådan en hund som kræver ekstra meget opdragelse og konsekvens..


  • Simon S
    Simon S Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 12 Svar: 185
    #4   2. sep 2009 Jeg er imod, efter min mening bliver hundene købt af forkerte grunde og desuden er de stærkere og dermed kan forvolde større skade, udover det kommer de også tit fra racer der tidligere har været brugt til hundekamp i et eller andet omfang, derfor vil disse hunde også nemmere angribe andre hunde i forhold til andre racer, da de tidligere har været fremavlet til dette.

  • #5   2. sep 2009 jeg synes at den liste som er lavet over kamphunde skal revurderes... eg har selv en Engelsk Bulldog og den er med på listen... den sover 20 timer i døgnet og gider ikke engang løbe uden for grunden.. det farligste i den er sgu at den altid ligger i vejen så man risikere at falde over den og brække benene...

  • Annika .
    Annika . Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 136
    #6   2. sep 2009 King Of Nothing:
    Lyder som en fantastisk hund, men nu er jeg ikke så meget inde i engelske bulldogs men er det ikke meget typisk for dem? smiley


  • #7   2. sep 2009 Jeg synes der skal gøres noget.. men et forbud er ikke køsningen.. jeg går ind for 'kørekort' til hund, så hundeejere bliver vuderet.. det skal de tjekke op på vie dansk hunderegistring som jeg mindes er lovpligtit??

    Så gør man noget ved de ejere som er uegnede.. det er for alle.. muskelhunde, som chier i tasker..


  • #8   2. sep 2009 Nårh ja.. det med engelsk bulldog er med er jo latterligt.. den er jo bare en skygge af den kamphund den var engnang heh

  • #9   2. sep 2009 jeg venter bare på de siger at grav hunde os skal forbydes smiley de er da os nogle arrige små sataner smiley hehe.. Det kan sige klik for alle, både mennesker og dyr osv..

  • #10   2. sep 2009 Jeg er hel sikket for, en hund er en hund når man har sat sig ind i hvad den kræver af en og hvad der skal til for at stimulere den både psykisk og fysisk!! Ser dem ikke kun som potens forlængere for mange almindelige mennesker/famlier har hunder der går ind under (muskelhund) og der fungere de som ganske almindelige familie hunde, hvis en hver hund kan blive hvis du opdrager den til det!! smiley

  • #11   2. sep 2009 Annika - jo de er simpelthen så godmodige og glade for både børn og dyr... min bulldog slikker min datters kanin og han tror han er dens mor og skal passe på den... Det er bestemt ikke en farlig muskel dræberhund som Venstre gerne vil gøre den til...

  • #12   2. sep 2009 jeg sys at hvis man skal eje sådan en kamphund/muskelhund, skal man ha et "hundekort" hvor man har været til nogle test, så de kan se om man er egnet til sådan en hund, eller om den højst sandsynligt vil blive brugt som kamphund smiley

  • Annika .
    Annika . Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 136
    #13   2. sep 2009 King of nothing:
    Jeg fatter simpelthen ikke hvad det er de har gang i.. Det lyder da også til at være en utrolig dejlig hund. Synes da det er noget pis de har gang i. De skulle sq selv forbydes her i landet!


  • #14   2. sep 2009 Annika - ja kan kun give dig ret... håber sgu snart vi får en anden regering selvom de andre sikkert vil være lige så latterlige... Der var ingen politiker som skulle have lov at sidde mere end 8 år eller 2 valgrunder så skulle de være tvunget til at gå af... de som har en mening idag har jo ikke fået en anden mening om 20 år...

  • Annika .
    Annika . Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 136
    #15   2. sep 2009 King of nothing:
    Neeej det har du ret i, men det er jo også tydeligt at ingen af politikerne har haft en hund af en af de racer som er nævnt på listen, for hvis de selv har haft positive erfaringer, såeh ville de nok ikke gribe det an på denne måde. Men synes også bare det er ret latterligt at de skyder skylden på dyrene, når de jo egentlig kan opdrages til at opføre sig pænt og ordenligt, hvis ejeren gider tage ansvar for dyrets ve og vel ..


  • #16   2. sep 2009 Annika - Ja der skulle helt sikkert indføres "hunde kørekort" vis man vil anskaffe sig sådan en hund og alle hunde skal registreret lige som et person register... og vis folk så lære om at opdrage deres hund og er tvunget til at gå på hundekole med hunden så kunne det være folk automatisk fravalgte disse hunde i større grad...

  • Annika .
    Annika . Tilmeldt:
    sep 2008

    Følger: 10 Følgere: 9 Svar: 136
    #17   3. sep 2009 King of nothing:
    Det tror jeg du har fuldstændig ret i, men det mener politikerne sikkert bare er en dårlig løsning, de er så bange for at gå ordenligt ind i problemet og kigge på problemstillingen for at finde den bedst mulige løsning, såh vælger de bare at tage den nemme løsning og sige, de skal forbydes her i Dk, hvilket joh er noget pis at sige ..


  • #18   3. sep 2009 jeg er neutral.. jeg har kender nogle muskelhunde som bare er guld værd..
    og så ja så har jeg læst om dem som ikke er så søde, men igen det er dem der ejer dem...


  • #19   3. sep 2009 Annika - Ja sådan er det hele vejen igennem lige meget hva de foretager sig... men flere af de hunde har faktisk været ulovlige siden 91 men der har aldrig været så mange som nu...

  • #20   3. sep 2009 Jeg er helt klart for at de hunde skal have lov til at være lovlige.

    Kan ikke se hvorfor de skal forbydes når alle andre hunde så ikke skal.
    Alle hunde racer kan bide, nolge har måske en grund, andre gør det af dårlig opdragelse.
    De blæser det desværre bare sindsygt op for tiden. for er garanteret mange der bliver bidt af andre racer for tiden os. men dem høre vi selvf ikke om, og derfor kommer muskelhunden virkelig til at fremstå som en ond hund.

    Jeg er for man finder en smart løsning. registrerer alle hunde der bliver solgt fremover. alle hunde skal være tvunget til hundetræning minimum det første år af deres levetid. Går man ik til hundetræning, skal hunde tages fra dem igen. uanset race. også må man lave noget med man skal til noget kontrol engang om året eller ligne....
    men vil nok koste dem for mange penge, og derfor bliver det desværre nok et forbud mod nogle racer.
    kan bare ik se hvad det hjælper. for så går det jo bare ud over en anden race eller noget andet bagefter.


Kommentér på:
for og imod

Annonce