{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

Vores hunkanin puler vores hunmarsvin? {{forumTopicSubject}}

ja der er ikk et forum der hedder Kæledyr

Men hvorfor i alverden gør hun det, det er da en mærkelig adfærd,

Kom gerne med Seriøse svar, ved godt det er baboom det her, og det sikkert ikke lige lykkedes første gang, men er der nogen her der har oplevet det samme og ved hvorfor hu
hun gør det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vores hunkanin puler vores hunmarsvin?
  • #1   20. mar 2009 Dominans..

  • Jannie
    Jannie Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
    #2   20. mar 2009 Jeg oplevede præcis det samme med vores hunkanin og hunmarsvin... Det viste sig så at være fordi vores kanin var en han, selvom vi købte ham som pige. Så er du helt 100% sikker på det er en hunkanin du har? ;o)

    Ellers så prøv www.gnaverforum.dk der er også om kaniner (selvom de jo IKKE er gnavere) :o)


  • #3   20. mar 2009 Vi så da vi fik hende at det var en pige, .. man kan hurtig se ved marsvin om det er hanner eller hunner da hanner somregel har overdreven kugle sæk, ved ikk om det er det samme ved kaniner, for sådan en har hun ikke

  • #4   20. mar 2009 haha min chinchilla puler også mit marsvin smiley

  • Jannie
    Jannie Tilmeldt:
    feb 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 14
  • #6   20. mar 2009 Den dominere bare. Det samme er det med hunde, katte og andre dyr smiley

  • #7   20. mar 2009 vores kanin har spalte, det så vi allerede da vi fik hende eller ham Men jeg vil ogå mene det kunne være dominans når jeg læser lidt om det, hvis det er dominans hvor længe vil det vare, og er det skadeligt for marsvinene

  • #8   20. mar 2009 maaske er det ford hun aldrig bliver pulet.. saa derfor bliver hun jo nödt til at pule et eller andet...

  • #9   20. mar 2009 eller maaske er det bare en lebbe kanin

  • jimmy p
    jimmy p Tilmeldt:
    mar 2009

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 176
    #10   20. mar 2009 så længe at de er/går sammen vil kaninen dominere marsvvinet for den har fundet ud af at den er den stærkeste... så lad dem ikke være sammen for længe af gangen da marsvinet lider psykisk under konstant dominans....

  • Brian L
    Brian L Tilmeldt:
    jun 2008

    Følger: 1 Svar: 150
    #11   20. mar 2009 Det er ikke helt godt at have marsvin og kanin sammen , pga kaninens størelse og små hopperi er der stor risiko for at den kan skade marsvinet hvis at den rammer den på ryggen . Et marsvin er ikke bygget til hop og spring og har ikke krop til de belastninger som kaninen kan udsætte den for.

  • #12   20. mar 2009 Det kan der være noget om Brian, Så de går ikke sammen mere, det var lidt for voldsomt og se på og vores marsvin er 3år gamle nu,

  • #13   24. mar 2009 3 år er jo ingen alder for et marsvin.

    Men generelt bør man aldrig blande dyrearter. Det kan gå, men det tager en del år af dyrenes liv grundet stress. Der ud over er deres madvaner ofte meget forskellige. Kaniner skal have speciel kanin mad, marsvin skal have specielle marsvine piller, og det er ikke så heldigt hvis de får spist hinandens, fordi man så kan risikerer at de ikke får alt hvad de skal have. Sådan er det faktisk med alle mindre kæledyr, også derfor de der "all round" gnaverblandinger er noget man skal holde sig langt fra.
    Ud over det kan de slet ikke forstå hinanden. De lever ikke engang de samme steder i naturen. Så kan de være nok så meget tamdyr, men det laver stadig ikke om på at deres sprog ikke er det samme, og det er som regl her den kikser.

    Det er ikke en opsang, og skal ikke forstås som sådan. Det er bare lidt info, da rigtig mange sætter flere arter sammen, og man kan jo kun finde ud af de her ting, hvis man får det fortalt smiley


  • #14   25. mar 2009 vores marsvin får gnaverblanding med kanin musli, og vores kanin får kanin musli



  • #15   25. mar 2009 Marsvin har behov for ekstra c-vitamin.
    Hop over på rigtige marsvinepiller ASAP.

    Gnaverblandinger tilgodeser ikke gennemsnits gnaverens foderbehov.


  • #16   25. mar 2009 Pia N

    Vores Marsvin har nu levet af den blanding i over 3år, og der er både piller, og vitaminer, og diverse andre lækkerier, Så de lider bestemt ikke, derimod synes jeg det er tamt og fodre sine marsvin KUN med piller, ville du bryde dig om og spise det samme hver dag?


  • #17   27. mar 2009 Tillykke med det.
    Det er da fint nok at den har haft det godt i 3 år, men vil du ikke gerne have at dit marsvin bliver 8 eller der over?
    Du har det måske fint med at den kun bliver 4-5 år, grundet forkert foder?

    Marsvin har behov for ekstra c-vitamin, hvilket der ikke er i en almindelig gnaverblanding.
    Jeg er selv stor tilhænger af varieret kost, men derfor behøver man ikke proppe dyret med usunde ting. Du kan sikkert også opnå en fornuftig alder ved kun at leve af McD mad, men det behøver ikke at betyde det er sundt for dig, og det er lidt det du har gang i, med dit marsvin.

    Marsvin er jo også et af de heldige dyr, der bestemt ikke tager skade af frugt og grønt, så det er en lidt dårlig undskyldning at holde den på gnaverblanding.

    Marsvinet er desuden en af de få gnavere (bemærk at kaninen ikke er en gnaver), der lever udelukkende på vegetabilsk foder. Så hut jeg visker, er der en del animalsk protein i gnaverblandinger, da det jo også skal kunne bruges til dyr som mus og rotter.

    Mine kæledyr hører til nogle af dem der ikke må få store mængder frisk frugt og grønt, og skal have særlige piller, alligevel er jeg i stand til at finde 2-3 forskellige piller jeg kan blande (forskellige mærker, men alle er lavet specifikt til disse dyr). Her ud over har jeg efterhånden et rimelig godt kendskab til hvad de ellers kan tåle at få indenbords på daglig basis, så jeg har nogle tørrede ting jeg blander i pille-blandingen.
    Det du har gang i, er simpelthen et spørgsmål om dovenskab, og mangel på lysten til at sætte sig ind i ens dyrs behov.

    Info sider:
    (link fjernet)
    http://forum.mutterne.dk/


  • #18   27. mar 2009 Der er C vitamin i det foder vi køber, i øvrigt får de friske grøntsager som Suppler op, 4-5år lyder ganske lovende, så har de ihvertfald haft et godt liv hos os, Kender til eksempler hvor marsvin KUN lever af de såkaldte triste ensartede piller, Som heller ikk blir ældre,

    Og Dovenskab vil jeg ikk kalde det vi køber vores foder i dyredomme i et grovvare center, hvor vi fik det tilbudt af en der har avlet marsvin i nogle år efterhånden hun bruger det selv, og hvis det er dovenskab og gå med 2 x 20kg, ja så er vi dovne, Jeg gider simpelthen ikk mine marsvin skal æde det samme dag ud og dag ind, de skal kunne ha noget og vælge imellem, og der er somsagt allerede C vitamin i foderet, der er dog ikk i kanin muslien, men hun bliver jævnligt suppleret med gulerødder og salat og en smule agurk, det samme gør vores marsvin, dog ikk for meget agurk da de kan få tynd mave,

    Iøvrigt har vi vores marsvin til sundheds tjek hos en dyrelæge, og vores Marsvin er sunde og raske, Det samme siger ham der klipper deres negle når de er blevet lidt for lange,

    Men foder du dine marsvin med det du gerne vil gi dem så fodre jeg mine med det jeg synes mine skal ha

    Hvor tit får du dem tjekket ved en autoriseret dyrlæge, ??Det koster 125pr marsvin, og kan godt betale sig,


  • #19   28. mar 2009 Jeg har ikke marsvin, men nogle dyr med en del større foderbehov, og jeg får mine dyr checket når der er behov for det...
    Det koster ca. 300 hver gang jeg får checket op på mine dyr, og jeg gør det som sagt kun når der er behov for det. Der er ingen grund til at stresse dyrene unødigt, bare for at bekrafte sig selv i at de har det godt.
    Mine dyr har det ganske udemærket. Min ældste bliver 12 i år.


Kommentér på:
Vores hunkanin puler vores hunmarsvin?

Annonce