{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
209 visninger | Oprettet:

Plast {{forumTopicSubject}}

Frankrig er begyndt med at forbyde plast indpakning for 30 produkter,

Ideen er god, men problemet er at holdbarheden forringes, og man så får et større madspild. Så hvad er bedst - undgå plast eller madspild.

Men samtidig er man også nød til at undgå kontaminering af folk som rager på en varer som ikk er indpakket. Jeg skal ikke nyde noget med en stor bakke med vindruer som folk har raget i. De er dermed kontamineret - og dermed en fare.

På det marked som er 2 gange om ugen, her hos mig, har de handsker på, og man rager ikke selv i varerne, man beder om det og det så man er nogenlunde sikre på at de ikke er kontamineret.

Jeg elsker det marked, da man ikke som i Netto er nød til at købe 20 gulerødder, her kan man vælge det man skal bruge lige i dag, og på den måde undgår man jo madspild. Ok - lidt dyre, men igen det er dyrere at smide mad ud. Jeg hader at smide mad ud- for det er som at smide mine penge ud. Når jeg køber Porre beder jeg jeg dem om at beskære dem, på den måde undgår jeg organisk affald.

Folk køber 12 æbler i Netto, og spiser 8 og resten er så runken at de ikke gider spise det - så ud med dem. Mad køb er logistik, en balance af behov og lyst. Det handler også om at være kreativ med rester. Mange knalder rester ned i en stinkende spand og får bananfluer over det hele når de åbner dem.

Jeg nægter at sorter madvarer, jeg vil ikke have en stinkende spand i mit hjem. Jeg har stort set ikke affald af organisk karakter. Skulle det ske der er en rest, så ryger det ud af vinduet, så klarer mågerne det.

Skrælle kartofler - nix det gider jeg ikke køber kun bestemte kartofler som jeg kan spise med skræl - husk på at vitaminer sidder i skrællen.

Så faktisk kan jeg kun samle skrald en gang om måneden i en pose.


Kommentarer på:  Plast
  • #1   6. jan 2022 Polysl plast er noget lort og det siger jeg fordi det findes over alt på jorden og ku man finde en middelvej er plast godt smiley

  • #2   6. jan 2022 Leon

    Vi skal bare der hen at man bruger bioplast, baseret på sukkerroer, Det skal nok komme for vi kan ikke undvære en indpakning - mere af hygiejne grunde.

    Jeg hader at folk rager rundt i nye kartoffel sække i Brugsen for at finde den størrelse de vil , man gider ikke engang tage engangs handsker på. Her er det nej tak. Man aner ikke hvor de fingre har været - eller hvad sygdomme de bære rundt på.

    er jeg hysterisk?

    Nej tiderne er efterhånden at man kan rage sygdomme til sig som ikke var kendt fra min barndom hvor hygiejne var mere lemfældig. Dengang var man mere rustet - i dag skal det hele være sterilt - og en god grobund for nye sygdomme som sender folk i graven. Forstået på den måde at ens immunsystem ikke på samme måde udfordres. Så beder man om at det går galt.


  • #3   6. jan 2022 Polysl ja tak til bioplast og syntes nu heller ikke om at folk gramser for meget på mine frugter smiley

Kommentér på:
Plast

Annonce