{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
149 visninger | Oprettet:

Under coronavirussen bør mænd handle ind, da kvinder er for langsomme. {{forumTopicSubject}}

Sådan lyder det fra borgmesteren i Osaka.

https://www.dagens.dk/udland/borgmester-maend-boer-handle-ind-da-kvinder-er-langsomme

I de fleste lande opfordres folk i øjeblikket til at handle ind enkeltvis, da det vil mindske risikoen for smittespredning af coronavirus.

Der bliver hele tiden gjort flere tiltag for, at vi smitter færre og færre, men nu er en borgmester i Japan kommet med et særligt opsigtsvækkende forslag.

Jatak til borgmesteren, DET forslag går jeg ind for, da jeg altid har hadet at skulle ud og handle ind.

Meeeen så ville vi sulte, vis min mand skulle handle ind, det har han slet ikke forstand på - forvænt og tillige forkælet som han er af sin kone smiley

Hvordan har i andre det med at handle ind? og

hvad synes i andre om forslaget?

Kommentarer på:  Under coronavirussen bør mænd handle ind, da kvinder er for langsomme.
  • #1   25. apr Mænd går som regel kun efter det, der står på sedlen, de har med, men min blev alligevel fristet indimellem, og handlede nok ind 2 gange ugentligt, mens jeg var med den 3. gang.

Han elskede at komme i byen og handle, efter han blev pensioneret, for han løb altid på nogen han kendte... smiley

Og efter mange år syntes kvinderne ikke, især ikke hvis man har gået hjemme, mens ungerne var små, at det er så spændende at handle mere.

• #2   25. apr Jeg hader at handle ind, så når jeg endeligt handler ind, så er det kun impulskøb jeg laver, og køber kun bajere:)

Spøg til side, jeg kan godt lide at være struktureret og målrettet når jeg er ude og handle ind. Nok derfor min kone hader at handle ind sammen med mig. Hun vil gerne rundt i HELE butikken og se om der er noget vi spontant ikke kan undvære. Jeg dominerer når vi handler ind sammen, og går bare videre, hvis hun stopper op og kigger på noget vi ikke har på indkøbslisten (ja vi laver indkøbslister hehe).
    Lidt som da jeg opdragede mine børn da de var små. Ikke noget med at stå og glo på alt muligt, vi skal have det der står på min seddel, og intet andet. Mine børn har tidligt lært, at det hjælper ikke at tigge eller lave en scene i forretningen. Min kone er så småt ved at lære det også smiley

• #3   25. apr Jeg kan ikke forstå de hjernedøde som slæber hele familien med på indkøb i disse tider, specielt i sommerhusområder. Det værste er så at hele familien soder kassen til - de kan ikke bruge hjernen og gå udenfor - næ nej - de skal blokere det hele. De blokerer også hylder med varer så man må bede dem om at flytte sig så jeg kan komme til.

Jeg handler ind 2 gange om ugen alt efter tilbud - ellers 1 gang. Men logisk at kvinder bruger mere tid på at handle ind - men har aldrig analyseret hvorfor.

• #4   25. apr Polysl.

Forklaringen er her.

profilbillede
  • #5   25. apr Jeg mener også at mænd er hurtigere til at handle smiley

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 9 Følgere: 22 Emner: 39 Svar: 1.152
    #6   26. apr God beskrivelse hr.Greve den passer perfekt på min hustru også smiley

Meeen - hvad sker der så hvis vi skifter dagligvarebutikken ud med et byggemarked smiley smiley

• #7   26. apr Lige nøjagtig cody - selv om jeg ikke er handyman så kan jeg få timer til at gå i byggemarkeder - Har stort set alt i håndværktøj/elværktøj, noget mere brugt end andre ting. Det kunne være der var kommet en ny dims på marked som jeg ikke kan undvære.

• Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 9 Følgere: 22 Emner: 39 Svar: 1.152
    #8   26. apr He he samme her Polysl, men jeg er dog handy til fingerspidserne og ordner alting selv.

Kun tre gange har der været fremmede håndværkere i vores hus.

Den fjernaflæste el-måler måtte jeg desværre ikke skifte selv.
    Fjernvarme Unit måtte jeg heller ikke installere selv.
    Ny vandmåler måtte jeg heller ikke skifte selv.

Ingen af delene udgjorde en udgift så det kunne jeg leve med smiley

Kommentér på:
Under coronavirussen bør mænd handle ind, da kvinder er for langsomme.

x