{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
81 visninger | Oprettet:

Halal kylling markedsføres med Dannebrogsflag – men halal har aldrig været dansk og bliver det forhåbentlig aldrig {{forumTopicSubject}}

https://denkorteavis.dk/2019/halal-kylling-markedsfoeres-med-dannebrogsflag-men-halal-har-aldrig-vaeret-dansk-og-bliver-det-forhaabentlig-aldrig/

Det er næsten blasfemisk, at danske supermarkeder som COOP, Fakta, Føtex, Bilka og Netto markedsfører halal kylling som dansk med Dannebrogsflag.

Halal har aldrig været dansk og bliver det forhåbentlig aldrig.

Det er en grov hån mod Danmark og Danmarks befolkning. De burde skamme sig, og man burde sætte en stopper for sådan udansk skik. Det er misbrug af dannebrog og danskernes tillid. Derfor burde det stoppes at misbruge dannebrog på den ynkelige måde, at bruge dannebrog til at fremme noget, som ikke er dansk.

Hos udenlandske supermarkeder som Aldi og Rema 1000 i vores by fik jeg at vide, de ikke vil føre halal slagtede varer. I deres kølediske fandt jeg intet med det lille halal mærke.

Slagterierne siger halal slagtning er nødvendigt for eksport til mellemøsten, men eksporten er kun 2 %. Det er et uholdbart argument, men det er billigere ikke at sortere halal og ikke halal, men det er næmt at manipulere “die dumme danen”.

Om nødvendigt de kan bare slagte halal en gang om ugen og holde det adskilt. Man beder til islamisk gud over halalslagtet kød. Hvis man spiser halal, indrømmer man indirekte islam. Det er reguleret blasfemi. Halal er besudlet religiøs føde.

Hvad mener du, er det en hån mod Danmark og danskerne og misbrug af vores flag at sætte Dannebrogs-flag i halal-slagtet kylling/kød?

Det vil jeg nu ikke hverken mene eller påstå, at det er, men jeg ser heller ingen grund til, at vi understøtter islam's regler ved at kendetegne dem med et Dannebrogs-flag, kunne man i stedet ikke bare markere halal-slagtet kød med et flag med et billede af Profeten på smiley ?

Kommentarer på:  Halal kylling markedsføres med Dannebrogsflag – men halal har aldrig været dansk og bliver det forhåbentlig aldrig
  • #1   8. nov Det er faktisk svineri at forbrugere ikke oplyses og kan fravælge at støtte en terror organisation som det muslimske broderskab, hvor milliarder vælter ind om året i Halal certifikationer.

Regeringen vil ikke gøre noget i frygt for at en stor del af befolkningen fravælger halal produkter. Det sjove er at muslimer faktisk er med på at alt som er halal mærkes som også gør deres indkøb nemmere. Så fik man lige det segment lagt i graven om uvilje fra muslimer - det er jo noget lort at regeringen ikke kan bruge det argument - så i mens lægger man alle forslag i graven fra partier. Det er også lidt morsomt at da DF stillede forslaget blev det vel modtaget i den muslimske verden i Danmark.

• #2   8. nov For at få stoppet balladen med Dannebrogsflaget og undgå mere ballade og utilfredshed, vil jeg foreslå, at supermarkederne kendetegner deres halal-varer med dette billede:

profilbillede
  • #3   8. nov Det vil nok sikre at 30% af deres kunder ikke handler der. Men så er jeg også sikker på at der ikke er en butik om få dage, da den vil være sprunget i luften.

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 7 Følgere: 18 Emner: 7 Svar: 296
    #4   8. nov "Det vil nok sikre at 30% af deres kunder ikke handler der. Men så er jeg også sikker på at der ikke er en butik om få dage, da den vil være sprunget i luften."

Enig med Polysl her, det ville nok foranledige, at man ville bestille varer hjemmefra og helt undgik de butikker, man ved hvordan det opfattes i visse kredse.

Men det danske flag hører ikke hjemme i forbindelse med halal.

• #5   9. nov Måske kyllingen skal erstattes med en mærkat med krumsabel og et koranvers, så bliver man da ikke stødt.

Mærkaten skal være i grøn så er den jo uskadelig - ik?

• Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 3 Følgere: 24 Emner: 13 Svar: 809
    #6   9. nov Halal slagtet kyllinger. Dvs der er bedt en bøn før slagtningen, right?
    Så kunne man i stedet sælge en dansk kylling med en dåse bønner. Så får køberen alle de bønner som der ønskes. Jeg er ret sikker på kyllingen er kold, om den får bønner eller ej.

Halal slagtet kyllinger bør ikke være noget vi skal bryste os med. Det er ikke noget vi efterspørger som kristen majoritet, som landet jo er. Ok til eksport. Men vil man absolut have halal, så må man gå til halal supermarked.

Vi skal ikke sætte et Dansk flag på noget så udansk som Halal.

• #7   9. nov #6
    Caus G

Halal slagtet kyllinger. Dvs der er bedt en bøn før slagtningen, right?
    Så kunne man i stedet sælge en dansk kylling med en dåse bønner. Så får køberen alle de bønner som der ønskes. Jeg er ret sikker på kyllingen er kold, om den får bønner eller ej.

profilbillede
  • Claus G
    Claus G Online Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 3 Følgere: 24 Emner: 13 Svar: 809
    #8   10. nov Når vi snakker om Halal....

profilbillede
Kommentér på:
Halal kylling markedsføres med Dannebrogsflag – men halal har aldrig været dansk og bliver det forhåbentlig aldrig

x