{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
243 visninger | Oprettet:

Annella
Annella
Online Tilmeldt:
7. nov 2016
Følger: 1 Følgere: 92 Emner: 334 Svar: 1.842

"Ofte god efter." {{forumTopicSubject}}

https://fodevarewatch.dk/Drikkevarer/article11456560.ece

Sådan skal der fremover stå ved siden af holdbarhedsdatoen på Arlas mælkekartoner frem for ord som "mindst holdbar til". Det skal få de danske forbrugere til at tænke sig om en ekstra gang, inden de smider en mælk ud, der reelt stadig kan drikkes.

Hvordan har du det med holdbarhedsdatoen på drikke/fødevarer?

Jeg er en af dem, der er ret hysterisk med en holdbarhedsdato og må ærligt indrømme, at jeg smider alt ud, der har overskredet mindst holdbar til' datoen, det er sikkert ikke rigtigt, hvad jeg gør, men jeg føler mig bedre tilpas ved ikke at spise/drikke noget, der har overskredet den angivne holdbarhedsdato.

Kommentarer på:  "Ofte god efter."
  • #1   21. jun Har det på samme måde Annella, men da vi har hunde går maden ikke til spilde smiley

• #2   21. jun

# 1 Cody

"Har det på samme måde Annella, men da vi har hunde går maden ikke til spilde"

Så kan vovserne få racermave i stedet for jer... smiley smiley smiley

Spøg til side, men jeg bruger lugtesansen, og mælk og æg er jeg ikke så hysterisk med, derimod sild og det øvrige pålæg....

• #3   21. jun Ja jeg er også som i ikke særligt glad for madvare der ikke tåler dagens lys og ej lugter godt så jeg tager intet der er over dato det skulle da lige være æg som jeg ved kan holde sig en måned efter den sidste dato smiley

• #4   21. jun Jeg er også ret hys med det. Pålæg får hønsene. Madrester får hønsene. Mælk bruger vi ikke meget af, det er kun til havregryn om morgenen og til sovs.
    Æg kan holde sig laaaaangt tid, og vi er selvforsynende der, og har derfor datomærket alle vores æg.
    Kød der har været for længe på frost, det koger vi og giver til vores høns smiley
    Noget jeg IKKE køber tæt på udløb af holdbarhed, er hakket oksekød og kylling. Røget varer kan tit holde sig væsentligt længere end angivet smiley
    Særligt her i de varme måneder er jeg påpasselig med kødvarer, og kigger grundigt efter om de er gaspakket, og om pakken er svulmet op.
    Så ja, jeg er også meget bevidst om udløbsdatoen på meget af det jeg køber smiley

• #5   21. jun Der er helt sikkert opstået et hysteri omkring datomærkninger.

Brug dog den sunde fornuft!
    Fersk kød skal man dog altid være varsom med.

• #6   21. jun Datoen for holdbarhed er ikke særlig vigtig hvis man lever vegetarisk / vagansk.
    Bruger man frost boksen er det næsten ligegyldigt hvad dato der står på varen.
    Der kan naturligvis komme mug på en del fødevarer i køleskabet hvis de er langt over mindst holdbar til..., dem har man jo lov til at kassere.
    I øvrigt er det utroligt hvor længe fødevare i køleskab kan holde, hvis man er omhyggelig med et få tingene hurtigt tilbage i køleskabet.
    Hvis man holder sig fra kødvarer, kunne man sådan set godt nøjes med en dato for hvornår varen var fremstillet.

Kommentér på:
"Ofte god efter."

x