{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
190 visninger | Oprettet:

Egern lasagne {{forumTopicSubject}}

Storbritannien har i mange år lidt af en egernplage. Gnaverne er næsten overalt. Nu gør man i London dyd ud af nødvendighed - og tilbyder egern på menuen.

Egern smager næsten som kanin, sværmer den engelske kok, Ivan Tisdall-Downes, kødet er lækkert og meget magert.

Hans kødleverandør bringerne egerne og hjælper dermed til med udryddelsen af gnaverne, fortæller kokken. Kødet fra gnavernes bagben er det bedste, fortæller kokken videe.

Er det noget for dig at spise egern lasagne?

Ikke for mig - absolut ikke - når jeg ser mit lille egern - Hugo - løbe rundt i haven eller springe fra træ til træ, så ville jeg aldrig kunne få en bid egern lasagne ned.

Hugo er næsten tam, han kommr tæt på os og tager f.eks. en valnød fra hånden, når vi rækker den frem mod ham.

Kilde: Die Welt/Getty Images/500px/Kenichiro Matsuo

Kommentarer på:  Egern lasagne
  • #1   7. feb Jeg er ikke kræsen og spiser alt med en puls, min mis sidder og kigger med og hoppede ned da jeg skrev alt med en puls - klog mis.

• #2   7. feb Bvadr.....

søde og sjove er de, men de tilhører gnaverfamilien, dvs. de er en slags rotter. Ellers tak....

• #3   7. feb Elena

Det sagde man jo også om kaniner at de var søde og ikke kunne forstille sig at spise dem, når de er pelset og hoved af så er det bare mad. Folk som holder høns eller andre mad dyr skal lade være med at gøre dem til venner for de skal i sidste ende lande på middags bordet speciel når bæstet er holdt op med at lægge æg

Næste gang man skal kåre dansk national ret så vælg hønsekødsuppe - elsker det og med små sprød ristede brødstykker gnedet med hvidløg....jummmmm...

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 8 Svar: 299
    #4   7. feb Hvis de er i familie med rotten, så snager de jo i alt, hvad de kan kommer i nærheden af...?

Så nej tak, især rotter holder jeg mig langt væk fra.

Min kollegas bror blev dødssyg engang, og lægerne kom først på sporet, da han kom til at tænke på, at været i sin kloak uden handsker.

• #5   7. feb Madonna

Nu hiver man ikke egernet lige ned fra træet og smider den på panden, så kunne man godt forstille sig at man kan blive syg. Nu er englændere stok konservative og svær at bevæge som man også kunne opleve i udsendelser med Anthony Bourdain som jo døde som 61 årig. Har nydt hans udsendelser samt andre engelske kokke som viser hvor svært det er at banke ind i flæske hovederne at den vej de bevæger sig på er vejen til enden. Englændere er ligeglade de forsætter bare på trods af at man ser den ene fed efter den anden.

• #6   7. feb Ja, det billede af den egern som er sat ind her koster 280 kr. hvis man vil købe det.

• #7   7. feb #3 Polysl,
    i mine unge dage har jeg lært at slagte og plukke kyllinger, for mine bedste boede ude på landet . Ikke at jeg specielt kunne lide det, men jeg vil klare mosten hvis det igen sku blive nødvendigt...

Hønseskødsuppe er en af mine favoritter, men min yndlingsret er stjerneskud... mums.

• #8   7. feb Elena

Min aller meste ynglingsret er gratis mad..

• #9   7. feb #8

Ja, det er lige dig Polysl

• #10   7. feb Nej tak. det er så en af mine grænser. men det drejer sig vel egentligt om at være sulten nok. Jeg ville da heller ikke spise min kat. De spises jo også rundt omkring plus vovser.
    Men rigtigt hovedet af . så er der nok ikke så meget forskel.

Hvad med sådan en. var det noget . det er en stor delikatesse hernede, bare ikke for mig. og den smager ikke af en skid.

• #11   7. feb Ikke den store kulinariske oplevelse. de smager jo af ingenting men at det man tilføre.

• #12   7. feb Nemlig polysl ligesom calamares, Der er ingen smag i de dyr. På Grønland kaldte vi dem for ringmuskler fra Griserøvhuller.

• #13   7. feb me

Ja, det billede af den egern som er sat ind her koster 280 kr. hvis man vil købe det.

det er sgisme dyrt, hos Die Welt er det gratis godt nok kun for abonnenter.

• #14   7. feb Ron

Hvad med sådan en. var det noget . det er en stor delikatesse hernede, bare ikke for mig. og den smager ikke af en skid.

rigtigt den smager virkelig ikke af en skid, jeg har spist sådan en krabat flere gange i Spanien altid med hvidløgssovs, og det smagte må jeg sige, meeeen jeg skulle altså også overtales til at spise den første gang, anden og de efterfølgende gange var med glæde helt på frivillig basis uden overtalelse.

• #15   7. feb Nix for mange sugekopper. og så hænger den sig fast i drøbelen.

• #16   7. feb Sludder Ron - du skal bare spise ordentlig uden at sluge

• #17   7. feb Nej tak det er rigeligt det jeg får i Paella.
    Så skulle du se når der kommer friturestegte børn på bordet. det ligner sgu edderkopper. værsgo at spis.

• #18   7. feb Ron

Nej tak det er rigeligt det jeg får i Paella.

Paella smager dejligt.

Så skulle du se når der kommer friturestegte børn på bordet. det ligner sgu edderkopper. værsgo at spis.

Hvad i alverden er friturestegte børn?

• #19   7. feb Spruttebørn, de er søde levende. men stegte ligner de altså 8 armene edderkopper. De sidder og æder dem lige som chips. . Men ok smag og behag, mennesker er mærkelige, så er der veganere og kannibaler, alt kan ædes.

• #20   7. feb #6

me

Ja, det billede af den egern som er sat ind her koster 280 kr. hvis man vil købe det.

Bare for en god ordens skyld

Regler for annoncering
    Alene reelle annoncer må oprettes på Heymates hjemmesider. Alle annoncer, der oprettes skal være for varer man selv ejer. Annoncer med varer der sælges på vegne af andre vil blive slettet.

• #21   7. feb Ron

Spruttebørn kender jeg heller ikke, det eneste jeg kender er børn, der strutter

• #22   7. feb Hvad skal det sige . skal jeg sende en hjem til dig levende., Små blækspruttebørn ikke større end en gammeldags 5 krone. De bliver altså født meget små. hæhæ

• #23   7. feb Tak Ron nu ved jeg så endelig hvad spruttebørn og friturestegte børn er

• #24   7. feb hos Die Welt er det gratis godt nok kun for abonnenter.

Bare for en god ordens skyld.

Abonnerer Baboom på Die Welt?

• #25   8. feb #24

Abonnerer Baboom på Die Welt?

Spørg Baboom.

Kommentér på:
Egern lasagne