{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
120 visninger | Oprettet:

Græs på gaflen? I fremtiden skal du spise som en ko {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/nordjylland/graes-paa-gaflen-i-fremtiden-skal-du-spise-som-en-ko

I et nyt projekt skal græs bearbejdes til brug i fødevarer. I landbruget er man positiv over for idéen.

Som de fleste voksne ved, kan den menneskelige mave nemlig ikke tåle græs – men det vil en gruppe danske forskere og andre initiativtagere i projektet 'Innograss' nu ændre på.

Græs er en usædvanlig god proteinkilde, og hvis vi kan udnytte proteinerne direkte fra græsset i stedet for først at sende det gennem koens fordøjelsessystem, vil det give en række fordele for klimaet og miljøet.

Prøvede du også at plukke en håndfuld græs, proppe det ind i munden og tygge lidt på det, da du var lille?

Så har du formentlig fået skældud af din mor?

Ja da jeg prøvede at spise græs som barn, alt hvad jeg kunne finde i naturen af bær, grøntsager og andet spiseligt og uspiseligt puttede jeg i munden, beskidte gulerødder hevet op af jorden, roer fra markerne, kartofler hevet op af jorden, mælkebøtteblade m.m. jeg kan ikke huske, jeg blev syg af det eller har lidt varig skade, og jeg elsker den dag i dag f.eks. at spise en rå kartoffel.

Jeg mindes ikke at have fået skældud hverken af min mor eller far.

Kommentarer på:  Græs på gaflen? I fremtiden skal du spise som en ko
  • #1   10. jan Rå kartofler var min hofspise som barn, når min mor stod og skrællede dem.

Men ligefrem græs...hmm.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #2   10. jan Jeg kan ikke huske hvad jeg har spist som barn, men har da nok prøvet både jord og græs
    Rå kartoffel har jeg aldrig prøvet. Men spise et helt rå løg, hvis jeg kunne slippe afsted med det

Men det lyder som noget veganere har fundet på, det med græs. Mon det er en skjult agenda, for at få køerne udryddet

• #3   10. jan Men det lyder som noget veganere har fundet på, det med græs. Mon det er en skjult agenda, for at få køerne udryddet

• #4   10. jan Rå kartoffel har jeg aldrig prøvet. Men spise et helt rå løg, hvis jeg kunne slippe afsted med det .

Igit igit Claus, det minder mig med det samme om min niece, hun kan spise en citron, som andre spiser appelsiner.

• Claus G

#5   10. jan Ja samme gjorde min bror. Han fik altid vores citroner når vi fik fisk eller schnitzel Når vi havde klemt saft ud på vores mad, så åd han resten.

• #6   10. jan Vi bliver nok sat på græs, og det er sikkert et påfund fra veganerne,,

• Claus G

#7   10. jan Så får vi da i det mindste frisk luft når vi spiser mad
    Forestil dig lige når der er frokostpause på arbejdspladsen. Får direktøren så sit eget private spot på græsplænen?

• #8   10. jan Græs ja måske men ellers rigtigt mange andre ting så som ror - regneorm OSV

• #9   10. jan Kommer vi på græs så finder de nok på en lov hvor vi skal betale co2 afgift af vores prutter. Den gik ikke med køerne så måske med mennesker, når koen og svinet helt er fjernet fra landbrug og Danmark er blevet grønne af misundelse(syg) så er der jo nogen der skal betale for den manglende indtægt.

Men som alternativ er det en god ide, der er jo også mange andre mærkelige ting folk putter i munden som snotklatter fra østers, snegle, myrer, kakerlakker,

Men det lader jeg de alternative om og deres tilhængere. <Jeg har ingen lyst til at klippe plænen og lave en salat af den....

• #10   10. jan Ja jeg m jo sige at når vi tager koens mad sker der jo noget et eller anden sted og måske mangel på græs eller en prisstigning til dem der bruger græs - landmanden OSV.

Kommentér på:
Græs på gaflen? I fremtiden skal du spise som en ko