{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
217 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 6 Følgere: 10 Emner: 20 Svar: 1.201

Økologi boomer {{forumTopicSubject}}

Hørte i radioen her i morges, at Dansk økologi boomer i øjeblikket, faktisk så meget at der er efterspørgsel på flere økologiske fødevarer, mere end hvad der kan produceres lige pt. Derfor vil regeringen og DF nu gå ind og investere ca 1 milliard kr de næste par år, så vores landbrug kan omlægge til økologisk landbrug.

Jeg synes det er fint. Men gad vide der får folk til at købe mere økologisk, i forhold til feks bare 10 år siden? Er det mon eksport?
Hvad tænker du? Er det penge der fyldes i et tomt hul, eller er det en bæredygtig investering?

Kommentarer på:  Økologi boomer
  • #1   13. apr Jeg går ikke så meget op i det. og køber hvad jeg syntes ser bedst ud.
    Men jeg bryder mig ikke særlig meget om at fylde giftstoffer i kroppen.
    i Forgårs var der sprøjtning overalt i vores område. Og det har jeg frabedt mig. da vi har en del krydderurter. Og så har jeg ikke noget problem med insekter og lignende. Det kan jeg selv klare. uden gift.
    Og så er der 13 skud på vores rabarber.

• #2   13. apr Som jeg ser det findes der kun en form for ægte økologi og det er når du går ud i haven og henter en grøntsag el. frugt og æder dem rå.
    Alt andet kræver transport, indpakning og tilberedning.
    kødprodukter kan aldrig blive økologiske da dyrene gennem hele livet har feset hul i ozonlaget og efter slagtning skal de ligeledes pakkes, transporteres og tilberedes.
    Så med mindre du er vegetar og dyrker selv er økologi en narresut

• #3   13. apr Nu har økologi intet med ozon og prutter fra grise eller kvæg, men om at foderet er økologisk og at de ikke har adgang til sprøjtede områder.

Selvforsynende veganere er udsat for ozon og prutter, det kan være naboen som af hensyn til konen går ud og laver en ordenlig bralder skid så naboen grønne gulerod toppe bøjer sig for overmagten.

Hvorfor har økologi en kortere levetid i butikker? måske fordi de ikke er fyldt med gasser som chips i poser, kylling uden de er pumpet med saltvand og andet møg.

Jeg elsker at partere en kylling til en masse retter og ikke købe noget pakket med gasser eller pumpet med en masse whatever. Økologi deler Danmark, dem for og imod men der må være mange for siden at efterspørgslen er stigende.

• #4   13. apr Også her kan vi få store friskslagtede kyllinger, det overvejer jeg også. for jeg er træt af se hvad jeg laver bliver til det halve. især efter kogning.
    det er blot et problem hvis jeg skal bruge 20 lår..

• #5   13. apr ja der er ikke meget tilbage når man koger en kylling med kort levetid til forskel for en fritgående som lever længere.

Men igen kan man i Bilka få 5 kyllinger til 100 kr så køber man det, men folk har så bare ikke forstået at smag ikke kommer af mængden.

dem fra>Bilka har ingen kød på vingerne, næsten ingen kød på lårene, et tyndt bryst og resten er kun skin og ben. Så ville jeg da hellere købe en som dækker ligeså meget som 5 skaldede kyllinger.

• #6   13. apr Nu sidder vi to gudskelov ikke med hver en stor sulten familie.
    Gracias el Senor. hihihi

• #7   13. apr #3
    Hæ hæ Polysl, sådan en nabo har min nabo også
    Iøvrigt har økologi en hel del med CO2 og klima at gøre:
    https://www.mx.dk/penge_erhverv/nyheder/story/20015313

https://landbrugsavisen.dk/mark/alternativet-dumper-%C3%B8kologi-er-ingen-fordel-klimaet

• #8   13. apr cody

Den holder jo ikke en meter, nå man påtænker at landbrug får støtte til at braklægge deres marker, så det er da ikke nødvendig med at rydde skov ????

//citat

Kort fortalt vil en dansk forbruger altså udlede markant mindre C02 ved at vælge både et lavere kødforbrug og at spise konventionelt producerede fødevarer fremfor økologiske
    //citat slut

ok vi skal fylde os med kemi fra konventionel produceret fødevarer som ud fra linket er bedre både for dig og miljøet....meget besynderligt...

• #9   14. apr Ja det ser sku ikke for godt ud med økologien Polysl, selv økologisk øl belaster klimaet
    https://www.information.dk/indland/2008/04/oekologiske-varer-kan-vaere-co2-syndere

Det er fuldstændig absurd at folk betaler det dobbelte for økologiske varer og dermed bliver klimasyndere, det var derfor jeg kaldte det en narresut
    https://fodevarewatch.dk/Landbrug_Fiskeri/article8613147.ece

Jeg holder fast i mine buræg og og billig bajere

• #10   14. apr Jeg tror ikke, jeg forstår det helt, men har tænkt på hele min afdøde familie, at de har levet godt og sundt, hvor der ikke var noget, der hed økologi, for det hele var økologisk.

Men der er stor forskel i smagen på dyr, der har haft en godt liv og dyr, der har haft det modsatte.

Jeg holder fast i mine stalddørs æg, frilands dit, dat dut. Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor der er et valg

• #11   14. apr Hej Jetset.
    I de gode gamle dage spiste man det man dyrkede og på de årstider der passede dertil.
    I dagens Danmark vil man have jordbær, gulerødder, frugt og grønt hele året rundt og defor kører store erhvervsgartnerier året rundt for at producere dette.
    Derudover importerer vi enorme mængder frugt udenfor den danske sæson hvilket kræver lange transporter.
    Oveni dette har vi sundhedskrav der bevirker indpakning (af især kødprodukter) som vi ikke kendte til i gamle dage.
    Alt dette gør at økologiregnskabet har svært ved at hænge sammen både økonomisk og klimatisk

• #12   14. apr Ja, det var sådan, det var og det smagte, som fuglene synger - jeg synes ikke om alle slags frugt og grønt året rundt. Jordbær smager ikke af ret meget i februar, men derimod i højsæsonen i DK, MUMS, jeg kan godt undvære alt det, som ikke lige er sæson, for det er ikke lige så kraftfuldt uden for sæsonen.

Men jeg tror heller ikke, at der er så mange, som tænker over økologiregnskabet, som sådan, det der tænkes over er, om det er sprøjtet eller ej

• #13   14. apr Og jeg køber ikke Oksekød/Bøffer mere i de store supermarkeder. Vi bliver snydt så vandet driver. for det er ikke blod der driver. De er store flotte meget røde- svulmende.
    det er klart at det har en årsag. og seje som bare helvede er de også. Vi fik 2 i går. indkøbt hos vores slagter. de er hverken svulmende eller højrøde. han skærer dem når jeg kommer. . de får et ordenligt knald på panden. og derefter simrer de i få minutter.og så er de møre, jeg kan kun få det hos ham.. og smagen jamen jamen. tilbehør er slisede kartofler med løg.. så er den hjemme.- til det bruger jeg ikke grillen, for de skal ligge og syppe.

• #14   14. apr Det eneste oksekød jeg efter hånden spiser, er til simremad, det bliver mørt, jeg er træt af seje bøffer, det kan være det bedste af det bedste, men det er det slet ikke. SLUT

• #15   14. apr søppe skulle der stå. nogen gange går det for stærkt. men gør det noget.

Så har kritikerne noget at lave hihi

De ligger også og søpper

• #16   14. apr Forkert billede. gid fanden havde denne Acer. det værste lort i mands minde. Må jeg lige bede om min egen. Det er kun for at jeg kan sidde her ude på Terrassen hos Bente at jeg bruger den.

• #17   14. apr Nej, det gør ikke noget. Jeg har en acer skærm, den fungerer perfekt, jeg kan da se, hvad jeg skriver - giv Bente et lørdagsknus fra mig

• #18   14. apr tja jetset

Var på restaurant i Fåborg for år tilbage og skulle have en tysker schnitzel dog uden kapers og havde bedt om ekstra ansjoser for dem elsker jeg...ha da maden kom ingen ansjoser, fik fat i tjeneren og bad om ansjoser og lidt ekstra , kom med en lille skål med 2 ansjoser.

ærterne var gode, brasekartofler var gode men hulens tørn for der var intet smeltet smør...

Gik i gang med schnitzelen og tænker tilbage til da man brugte en motorsav - den var smadret...

Ikke alene har man været usikker på om den nu var helt død og banket livet ud af den samt æg og rasp og stegt resten af fornuften ud af den. Jeg gav ikke udtryk for min mistillid til deres evner i et køkken for jeg skulle ikke betale ellers havde jeg.

Det kræver ikke ret megen hjerne at lave en schnitzel for dem har jeg fået mange af i Tyskland lige langet over disken i en serviet....

• #19   14. apr Ja skærm Jetset. men dette er en bærbar. helt ny.dvs. Bente fik den lige før det skete med hende. Det kunne vi havde undgået . sådan er livet

• #20   14. apr Der skal også citron, høvlet peberrod, kapers og benfri sild på, men ja, de kan desværre også være seje

Jamen, så kunne du jo ikke sidde ude ved Bente nu, men kan du i det hele taget se noget i den stærke sol I har

• #21   14. apr Ja jeg sidder i skyggen. og med kasket på skygger jeg for Himlen. ellers er det sgu svært.
    solbriller på i haven og ovenpå. Ja den er stærk.

• #22   14. apr Ja, det er om at beskytte sig, det er også på denne her tid, vi skal smøres os ind i høj solfaktor, men jeg bliver endnu mere skør, når jeg sidder udenfor og prøver på at skrive noget, det gider jeg ikke, så jeg går ind og er kun lidt småskør

Kommentér på:
Økologi boomer