{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
168 visninger | Oprettet:

Jojo
Jojo
Online Tilmeldt:
31. dec 2021
Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.136

Det er snart slut for mælk produktion fra køer {{forumTopicSubject}}

Om det er rigtigt må tiden vise, men der er allerede mange producenter som producerer mælk produkter som Is, Ost, Fløde som kommer fra en fabrik som producerer mælk kopier.

Jeg køber selv mælk til kaffe som er kunstig lavet, ikke fordi det smager bedre, men fordi det har en meget højt Calcium % og det sidste er vigtigt for gamle mænd.

Hvad er din mening om fabrik lavet mælk, eller nu også kød.

Kommentarer på:  Det er snart slut for mælk produktion fra køer
  • #1   12. mar Noooooh!

Det var da en sindssygt ubehagelig tanke.

Min mor voksede op på en gård med køer. Dagens læskedrik var uhomogeniseret, lunken mælk. Og hun hadede det!
    Alt det der med at skumme fløden fra, før man kunne trække en kop op af jungen, fyldte hende med kvalme.

Hun tog hævn ved at opfostre min søster og mig med skummetmælk! Arggh!
    Grålig, vandet og smagsløs substans, der hver morgen blev sjasket over havregrynene.

Som voksen: Yes! Bio-organiske mælkeprodukter i enhver form.

Behold både ko, kød og mælk.

Og få så gjort noget ved metangasseriet!

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#2   12. mar Sjovt
    Jeg er også vokset op med køer, mælk og alt muligt andet, og jeg kunne ikke fordrage mælk, især frisk.
    Efter pasteurisering så gik det smiley

Efter læsning om mælk fra fabrikken er jeg ikke blevet negativt indstillet.
    Hvis vi skal overleve, er det måske fremtiden. smiley

• #3   12. mar Kunstig fremstilling af fødevarer er i mine øjne et tilbageskridt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#4   12. mar Brok
    Kunstig fremstilling af fødevarer er i mine øjne et tilbageskridt.

Jeg er lidt enig med dig Brok

Men jeg læste lidt om processen, og der er flere vinkler som jeg aldrig har tænkt på.
    Hvad med Penicillinen. Er du imod det.

Hvad med almindigt hovedpine medicinen.

De tomater du køber i butikken er IKKE vokset op i jorden, men på rockwool, samme er de fleste jordbær og mange andre grøntsager

Vi har altid været vand til at gå rundt med bomuld tøj.
    Alt tøj du har på idag er lavet i en fabrik.

Jeg tror at vi er overhalet indenom af teknikken smiley

• #5   12. mar jojo

Hvad er din mening om fabrik lavet mælk, eller nu også kød.

Nej tak fra mig til begge dele, mælk elskede jeg som barn og teenager, som voksen bruger jeg kun lidt magermælk i min kaffe og kød har aldrig haft min store interesse, jeg er mere til fisk og fjerkræ men gerne af og til vildt.

Hvor kommer penicillin, hovedpinetabletter og bomuldstøj ind i billedet ?

• #6   12. mar Det spises ( in ) Canada.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#7   12. mar Pointen kære venner

Er at snart alt er fabriks lavet, inklusive din tøj, din mad, din mediciner og intet du køber, eller næsten intet, er IKKE pakket ind i plastik, er berørt af plastik eller er dyrket ved hjælp af plastik, og også in Canada Brok. smiley

• #8   12. mar I Danmark spiser vi ikke hverken tøj eller indpakning.
    Det overdrevne brug af plastik har dog ikke rigtig noget med kunstige fødevarer at gøre.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#9   12. mar Anella
    Nej tak fra mig til begge dele, mælk elskede jeg som barn og teenager,

Jeg kan godt forstå at du skriver nej tak.

Men tror du at du har indflydelse om hvordan fremtidens produkter er lavet inklusive din mælk smiley

• #10   12. mar Jeg ved ikke hvorfor nogen misforstår JoJo’s med vilje, men kunstigt fremstillede fødevarer vinder frem overalt og det samme gør syntetiske tøj produkter.

https://landbrugsavisen.dk/ekspert-i-forandring-dansk-landbrug-b%C3%B8r-engagere-sig-i-kunstige-f%C3%B8devarer

https://www.katoni.dk/blog/toejmaterialer/

• #11   12. mar Ja jeg husker som barn hvordan mælk der dog var kørt igennem et køleanlæg uden fløden var taget fra og det smagte himmelsk - jeg husker som barn hvordan der blev plukket jordbær fra marken og med fløde på og det smagt himmelsk og ny opgravet kartofler det var bare mums eller en tomat lige fra planten i haven eller for den sagsskyld et stikkelsbær fra busken i haven og jeg nøjes da også gerne med en blomme fra mit blommetræ og nyder da også gerne mine nøder fra mine nøddetræer så jeg vil gerne forsætte med at spise ting der bare er naturlige - så spiser i bare alle de fabriksfremstillet frugter smiley

profilbillede
  • #12   13. mar #10 Cody,
    Måske vi er lærenemme.

• #13   13. mar Jeg elsker et koldt glas mælk, og det vil jeg blive ved med. Ikke noget med 'kopimælk'.

Man skal stoppe massehysteriet omkring traditionel landbrug. Det er ikke problemet!

• #14   13. mar #7
    jojo

Pointen kære venner

Jeg er ikke en af dine kære venner smiley

Men bortset fra det, så er jeg slet ikke enig med dig i, at alt det du citerer er pakket ind eller indeholder plastik, tøj af bomuld, silke og uld er der ikke et spor af plastik i, hos os er meget medicin gået fra at være pakket ind i plastik/kunstoff til at være i glas, fødevarer for det meste pakket ind i papir eller pap, plastikposer så godt som bandlyst i alle forretninger, vil du have eller købe en pose er den af papir.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#15   13. mar Anella
    Men bortset fra det, så er jeg slet ikke enig med dig i, at alt det du citerer er pakket ind eller indeholder plastik, tøj af bomuld, silke og uld er der ikke et spor af plastik i, hos os er meget medicin gået fra at være pakket ind i plastik/kunstoff til at være i glas, fødevarer for det meste pakket ind i papir eller pap, plastikposer så godt som bandlyst i alle forretninger, vil du have eller købe en pose er den af papir.

Hvis du ikke har forstået hvad jeg skriver må jeg have skrevet det forkert.

Jeg skrev et eller andet sted, at alt vi spiser eller handler er pakket ind i plastik eller har været in berøring med plastik, ergo PFAS in alt mad vi spiser og drikker.

Mht. tøj er ALT vi har på til dagligt et Kemisk produkt, ergo har næsten ALLE børn allergier.

Pointen ,ikke kære ven smiley at vi er på vej til et samfund hvor flest produkter ikke er lavet eller dyrket traditionelt mere

• #16   13. mar jojo

Pointen ,ikke kære ven smiley

Tak for et skraldgrin!!!!!!

Hvis dog blot alle mennesker havde din herlige humor og slagfærdighed, så tror jeg nu nok verden for mange uden den mindste gnist af humor ville være et bedre og måske endda et tilfred sted at leve i.

profilbillede
  • Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#17   13. mar Cris
    Jeg elsker et koldt glas mælk, og det vil jeg blive ved med. Ikke noget med 'kopimælk'.

Og det kan du fortsætte med resten af livet håber jeg.
    Men nu skrev jeg om mere generelt, der er mange lande som ikke har den luksus af fritgående køer til mælk.

Det har industrien opdaget, og nu satser hele den store fødevare industrien massivt ind om at skaffe kunstig mælk, og alle store aktører er med.
    Allerede nu køber jeg erstatnings mælk med tilsat calcium og det smager udmærket, plus er det langtids holdbar, og det er åbenbart noget du unge mennesker godt vil købe, ligesom mange unge går væk fra kød og køber plantebaseret kød.:'(

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#18   13. mar Cody
    Jeg ved ikke hvorfor nogen misforstår JoJo’s med vilje, men kunstigt fremstillede fødevarer vinder frem overalt og det samme gør syntetiske tøj produkter.

For nogen kommer det naturligt at gøre nar med alt der bliver skrevet smiley

• #19   13. mar Ja jojo, som altid den store uskyldighed, mesteren i hykleri.

Nogen gange burde du bare kigge i spejlet.

• #20   13. mar Brok - du er virkelig et opløftende bekendtskab må man sige smiley

• #21   13. mar Tak det glæder mig, at uskyldighederne er velset.
    Det er svært, at være glad for indpakningen, selv om den er kunstig som alt det andet.

• #22   13. mar Men har været

profilbillede
  • #23   13. mar Kunstigt fremstillet tøj er fint, men ikke kunstigt fremstillede fødevarer.

Vores fysik er bygget op af celler, og naturlige fødevarer er bedst at hente de celler fra. De har en bedre styrke, og desuden er dyrkning med til at forbedre klimaet.
    Jeg er også vokset op på landet, og jeg kan ikke fordrage mælk, det kunne jeg heller ikke dengang. Men bortset fra det, så var det sundt at se naturen råde.

Kunstigt tøj har jeg det sådan set fint med - bortset fra at jeg får problemer med statisk elektricitet, så jeg køber helst med så meget naturlige stoffer i som muligt. For tiden går jeg dog meget med en badekåbe, der er fremstillet kunstigt, den holder bedre på varmen end noget andet jeg har prøvet.

Kommentér på:
Det er snart slut for mælk produktion fra køer

Annonce