94 visninger
|
Oprettet:
Få ting kunne få pulsen oppe som Brexit dengang {{forumTopicSubject}}
Lidt de samme med Covid 19, og nu med at være pro Zelensky
Da Brexit var i højsædet og børsnoteret var GB godt for ca, 11.5% af verdens børsnotered værdi.
I dag, har GB, eller England omregnet samme værdi på ca. 4%
I de gamle dage havde Rusland en værdi af ca. 7% af verdens økonomien, i dag ligger det på ca. 4%
Og hvad kan vi lære af det.
Personligt synes jeg at England skal med in EU igen og Rusland stoppe krigen imod Ukraine, samtidigt at indsatsen imod Covid19 skal bibeholdes eller udvides
Er du Pro Brexit
dec 2014
Følger: 136 Følgere: 154 Fotoprofiler: 1 Emner: 1.348 Svar: 7.011
nov 2017
Følger: 8 Følgere: 41 Emner: 100 Svar: 1.929
EU er på ALLE områder blevet for dominerende overfor medlemslandenes selvbestemmelse.
Du kan stort set ikke finde et eneste område hvor EU lovgivningen ikke har noget at skulle have sagt.
Nu har vi kun to væsentlige forbehold tilbage overfor EU og det er sku sørgeligt at befolkningen ikke kan gennemskue at det hele handler om stormagtsdrømme i lighed med det vi ser hos Putin.
Gensidige handels og fiskeri aftaler a’la den oprindelige EF traktat ville være det optimale i modsætning til nutidens uorden hvor alle Europas folkevalgte blot fungerer som EU ansatte embedsmænd.
Samme EU liderlige embedsmænd vil uden tvivl fortsætte med at kæmpe for at slippe af med både Euro og retsforbeholdet og en naiv befolkning tror desværre stadig på det gylle politikerne hælder ud.
Den danske krone har siden Euroens opfindelse stået lige så stærk og ofte stærkere end euroen og vores retssystem og politimæssige samarbejde fungerer fint med retsforbeholdet.
Desværre har vi ikke forsvarsforbeholdet mere fordi disse EU liderlige embedsmænd fik overbevist befolkningen om at Nato medlemskabet skam ikke var nok til at sikre Danmark og nu tales der om en EU hær 😤 latterligt med tanke på alle de penge der blev investeret i Frontex der ikke har formået en skid hvad angår sikring af de ydre grænser og som har kostet især Vesteuropa dyrt på indvandringsområdet.
EU mastodonten er en ren politisk opfindelse der på ingen måde gavner nationalstaterne, tværtimod har det udviklet sig til et tvangsophold i spændetrøje uden mulighed for national indflydelse fra de mindre lande.
Danmark har hvert år et enormt underskud ved EU medlemskabet grundet bl.a., Brexit, flygtninge situation og øst udvidelser.
Jeg har stemt nej til alt hvad der havde med union at gøre og er til hver en tid varm tilhænger af Danexit selv om det ikke er oppe i tiden 😅
dec 2021
Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.166
Jeps, Brexit kan stadigvæk få pulsen op.
Men nu var det ikke så meget din jeg hentydede til, men den Britiske.
De ville ligesom dig ud af EU fordi alle dine fremførte argumenter som især kom til overfladen via personer som La Farge og Boris Johnson.
Den lovede rigdom og selvbestemmelse er aflyst af fattigdom, arbejdsløshed,, stor strejker in sundheds sektorer, mangel på fødevare, udflugt af finansielle topposter og service virksomheder, og Punden er i frit fald.
Den lovede øgede kontrol på indvandring er fejlslaget og så sent som sidste uge betalte England et kæmpe stort beløb til Frankrig for at få styr på illegale immigranter.
Nu føler den Britiske befolkning sig ført bag lyset af deres regering og opportunister såsom LaFarge.
Jeg er stort EU tilhænger og glad for at DF ikke fik lov til at bestemme over Danmark.
Vi ville muligt være endt som England
feb 2023
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 325
dec 2021
Følger: 7 Følgere: 22 Emner: 232 Svar: 2.166
Du har fuldstændigt ret, Nigel Farage er hans navn og jeg bliver ved og ved med at kalde ham La Farge, og jeg gør stort set de samme med Ergodan om hedder Erdogan.
Det er en indbygget fejl hos mig Weena. jeg beklager og jeg synes bestemt ikke at du er en pain in the ass for påpege min fejl.
Jeg synes du er dejligt og du skal bare fortsætte med at korrigere mig eller påpege
feb 2023
Følgere: 3 Emner: 13 Svar: 325
På en eller anden måde er La Garge (Garage) og Ergodan simpelthen så sjovt ... Og egentlig også lidt passende.
Den Britiske regering lovede, i øvrigt, op til afstemningen om udtrædelse af EU, at såfremt det blev til et "ja", så ville NHS (Det britiske sundhedsvæsen) blive tilført 335 mill. kroner allerede ugen efter.
Det blev et ja, men blev sundhedsvæsenet tilført de mange gode Sterling Pund?
Nope!
Få ting kunne få pulsen oppe som Brexit dengang