{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
140 visninger | Oprettet:

Polysl
Polysl
Online Tilmeldt:
4. dec 2014
Følger: 10 Følgere: 235 Emner: 869 Svar: 10.861

Migranter {{forumTopicSubject}}

Mere end 600 afrikanske "aber" forsøgte at erobre en by i Italien, med sten, voldtægt,

For mig at se er det forståeligt, de var løbet tør for bananer, og det er jo frustrerende når der ikke er banan træer i Italien.. Så de smadre en by, butiksruder, pissede overalt. Man skal prøve at forstå dem, at indvandring er en god ting. Jeg er meget i Tvivl - når man ser hvordan de opføre sig.

Kommentarer på:  Migranter
  • #1   20. jun Nu har du ikke helt gengivet begivenhederne, som fandt sted:

Det hele startede den 2. juni, Italiens Nationaldag " Festa della Repubblica . Omkring 2.500 unge mennesker fra Milano, Brescia, Bergamo og andre byer tog den torsdag til en ulovlig "Afrika-festival" i Peschiera del Garda, mange med alkohol i bagagen og i aggressivt humør.

De chikanerer og stjæler badende, bryder ind i 'Butterfly Camping Village', slås med hinanden, nogle trækker knive frem, og flere mennesker bliver såret. Grupper af unge mænd kan ses på billeder og videoer, der cirkulerer på internettet,hvor de tramper på biler på gaden, råber af passagerer i turisttoget, tromler på taget og vifter med marokkanske flag.

Der er også slørede billeder af politibetjente at se midt i optøjerne, de løber forbi fortvivlede badegæster i Lido ai Pioppi og skubber uromagerne tilbage til søpromenaden mod togstationen.

"Det var en katastrofe, ligesom i krigen," siger Giannantonio Fratucello, "jeg har aldrig oplevet noget lignende." Fratucello driver en kiosk i Lido ai Pioppi og udlejer liggestole til turister, der tilbringer dagen med at ligge fredeligt i solen. Mens de unge hærgede på stranden så Fratucello til hvordan uromagerne brugte liggestolene som skjold mod carabinieri.

Den offentlige anklagemyndighed i Verona-provinsen efterforsker i øjeblikket, hvad der præcist skete den 2. juni. Gerningsmændene er hovedsageligt fra Nordafrika. De fulgte opfordringer på det sociale netværk om at "erobre" Peschiera - og nogle opførte sig som besættere: De råbte slogans som "Her er Afrika!" eller "Dette er vores område!".

Flere kvinder, hvoraf nogle er mindreårige, bekræfter, at de var omringet af deltagerne til "festivalen" i toget fra Peschiera til Milano, blev seksuelt chikaneret og racistisk fornærmet bl. med utalelser her er nogen plads til hvide kvinder. Seksten kvinder har indgivet klager.

Borgmesteren i Peschiera del Garda, Maria Orietta Gaiulli, har været efterspurgt i de italienske medier siden hændelserne. Det er tydeligt for dem, at der er tale om et landsdækkende problem, der hidtil hovedsageligt har vist sig i de store byer, men nu også i mindre samfund. Gaiulli er blevet anklaget for at være racist, fordi hun påpegede uromagernes kulturelle oprindelse.

"Det handler om unge migranter, der er voldelige og ser kvinder som handelsvarer," siger hun. "De kommer her for at stjæle, slå og ødelægge." Medierne taler ofte om småkriminelle kaldet "babybander". Ifølge Gaiulli kom flere hundrede medlemmer af urbane babybander til Gardasøen i 2020 og 2021, skræmte gæster, ødelagde bl.a. cykler og motorcykler på vejen ned til Lidoen.

Alene det faktum, at 2.500 unge overløber et turisthotspot, er en nyhed, der bør spredes hurtigt. I det sidste år før Covid havde Peschiera del Garda næsten 2,4 millioner besøgende, hvoraf et betydeligt antal kom fra tysktalende lande.

Derudover minder de seksuelle chikaner på toget til Milano om lignende hændelser, der vakte stor diskussion nord for Alperne: Nytårsaften i Köln i 2015 og nytårsaften i Milano i år, hvor bl.a. to tyske turister blev omringet og befamlet af mænd. I begge tilfælde kom mange af de mistænkte og de anholdte fra nordafrikanske og arabisk-muslimske lande.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#2   20. jun annella - nej

Det har jeg ikke men det har du så som bare understreger "aberne" mangler bananer. Har de ikke en bananmarked i byen?

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 78 Svar: 905
    #3   20. jun Jeg synes beskrivelsen passer fint på en almindigt dag med Brøndby fodbold tilhængere på besøg i vores by , de hænger også i alt muligt, råber og skriger som aber og de kan sende en DSB tog på pension i kort tid. smiley

• #4   21. jun #3
    jojo

Det har du sikkert ret i, men det hjælper jo ikke italienerne, at fodbold tilhængere i Danmark opfører lige sådan vel - og en undskyldning er det heller ikke højest en sammenligning.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#5   21. jun Annella

Eneste forskel for mig er at Brøndby bøller ikke er aber, at kalde de sorte for aber tager alt seriøsitet fra debatten og bliver behandlet derefter. smiley

• #6   21. jun #5
    jojo

100% enig med dig, jeg foragter al omtale af andre mennesker med øgenavne og som i denne tråd at kalde mennesker for aber.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#7   21. jun Her fra sproget.dk

Man kan bruge anførselstegn for at vise at man bruger ord eller sætninger som er hentet ud af andre tekster og sammenhænge (citater). Det er netop derfor jeg bruger "aber" i stedet for aber.

Men hvad kan man kalde den primitive adfærd som smadre en hel by? er de helte, som kan drikke uden at vælte? det rimer sgu.

Hvad skal man?

Stryge den sorte krølhårede på hovedet og sige stakkel, og tildele ham en FTP?

Jeg ville fandme ikke finde mig i det, og stod jeg med en pistol så skød jeg dem lige i bærret.

Hvordan skulle man ellers forklare den adfærd som en gang "aber" der går amok. Vi har netop set den adfærd i Thailand (2020) med makakaber som går amok.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#8   21. jun Jeg ved godt hvad vi skal Poly.

Og du kunne lære noget fra mig, det er noget som kaldes godt og anstændigt opførsel

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#9   21. jun jojo

Anstændig opførsel er at fjerne et problem....sværere er det ikke. Jeg ved godt at min retorik kan være hård til tider, men det er mig, jeg siger tingene som jeg tænker. Jeg vil ikke sige ting hvad andre tænker man skal tænke og sige - for så er man en kludedukke, en Lemming.

Jeg vil ikke stoppes i en kasse så jeg er firkantet så jeg kan stables sammen med alle de andre Lemminge som lever i en kasse. Jeg vil ikke være politisk korrekt sproglig for at være firkantet. Hvis man falder for det så er man en firkantet Lemming, en søvngænger som bare følger massen ud over skrænten. Jeg er en original, en ener som siger og gør som jeg vil inden for lovens rammer.

• #10   21. jun #8
    jojo

Jeg ved godt hvad vi skal Poly.

Og du kunne lære noget fra mig, det er noget som kaldes godt og anstændigt opførsel

PSSSSTTT jojo - det er fremmedord for polysl Fupski så bær over med ham, han forstår dem alligevel ikke.

• #11   22. jun Ingen kildeangivelse ?
    Hvor kan historien læses?
    er det fra en avis tilknyttet pressenævnet
    eller fra en blog ?

Kommentér på:
Migranter

x