{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
456 visninger | Oprettet:

Dovne kællinger {{forumTopicSubject}}

Odense Kommunes Beskæftigelses- og Socialforvaltning Mette Nicolaisen fortæller om det særlige beskæftigelsesprojekt, der skulle få kvinder fra denne gruppe i arbejde, men som måtte lukke fordi flere af kvinderne simpelthen ikke ønskede at arbejde.

undskyldningerne var der mange af.

Jeg rører ikke ved medisterpølse
Jeg er vegetar og rører ikke kød
Jeg skal til læge
Jeg Rører ikke spiritus
Jeg rører ikke mennesker
Mit barn er blevet syg for 7 gang i denne uge.
Jeg må ikke arbejde for min mand

NU er undskyldningerne jammerlige da man ikke rører grisekød for den er indpakket, spiritus er imbelaleret,.

Det er på tide der gøres op med alle de dovne kællinger som bruger deres religion som en undskyldning for at gå og fise den af hjemme. Alene i Odense render der 25% kællinger rundt som er jobparate men altid kan finde en undskyldning for ikke at blive sendt i job.

Drop bistanden og gør det til et retskrav om at alle skal i uddannelse eller arbejde - det vil luge ud i de værste tilfælde af dovenskab og dårlige undskyldninger.

Alle de dovne kællinger er gode til at tørre røven på samfundet, så de vil være guld værd som SOSU - hvor de kan tørre røv hele dagen.

Imens at alle de dovne kællinger render rundt og dovner den så kalder man Arne uden ben og arme for en simulant, og finder ham et job som tunge trykker på elevator knappen imens han ligger på ryggen på sengen med 4 hjul. Imens at man skriver til syge på den terminale afdeling på OUH at hvis de ikke kommer til samtale så trækker man i bistanden. Selv døde har fået breve fra kommunen for flere år siden.

Men alle de dovne kællinger som er jobparate freder man af frygt for at blive kaldt racister- berøringsangsten er så udbredt at det skriger til himlen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dovne kællinger
  • #1   21. jul 2020 Hvorfor fjerner man ikke bistandshjælpen fra de "prinsesser"?

    Jeg er sikker på, at den trussel kan virke lige så effektiv på dem, som på alle danskere.


  • #3   21. jul 2020 Alis

    Har du dokumentation?


  • #5   21. jul 2020 Alis

    Hvis et jobcenter har samme love, hvorfor er det så nødvendigt at oprette et project for muslimske udfordrede?


  • #7   21. jul 2020 Sikke en gang vrøvl..

    Hvad kommuner gør har intet med folketinget at gøre - det er deres vurdering. Folketinget har heller ikke sagt at der skal være en nyrer læge tilknyttet jobcenter på lærkevej som skal vurderer syge som ikke har noget problem med at pisse eller noget problem med deres nyre.


    De har heller ikke noget med at gøre at man ansætter en sygeplejerske som skal vurdere syge- som hun ikke har hjemmel i da hun ikke er læge. Det er heller ikke folketinget som bestemmer at jobcenter skal gøre psykiske syge mere syge. Så lad være med at fedte den af på folketinget.


  • #9   21. jul 2020 Alis

    At de er dovne udleder jeg i at den gruppe ikke ønsker at arbejde som var årsagen til at det særlige beskæftigelsesprojekt måtte lukke ned. De ønsker åbenbart ikke at samarbejde med jobcenteret om at komme i arbejde som jeg tolker som dovenskab.

    Der er også skrevet om det som kan læses på dr.dk, jyllandsposten, Hvor 10 kommuner har sagt at ikke vestlig kvinder hellere vil gå hjemme end tage et arbejde...

    //citat
    Efter halvandet år lukkede kommunen dog programmet, da man konkluderede, at det ingen effekt havde.

    »Der var ringe fremmøde og motivation. Så skulle de til tandlægen eller til lægen. Det var påfaldende.

    Selv om flere af kommunerne beskriver økonomiske sanktioner som et vigtigt redskab for at få de hjemmegående kvinder i aktivering eller job, er det ganske få, der faktisk bliver trukket i ydelse.
    //citat slut

    Link kan du selv finde for det tog mig 1 min at finde ret mange artikler om netop det problem.


  • #11   22. jul 2020 Det har ikke noget med etnicitet at gøre da mange etniske danskere også bliver udsat for vold som hjemmehjælpere.

    Masser skifter job pga. mobning som heller ikke har noget med etnicitet at gøre.

    Ingen skal udsættes for vold eller mobning på et job uanset etnicitet. Hvis en chef ikke gør noget ved det så burde de ikke være chef men gadefejer. Må dog indrømme jeg ikke har set arabere på alle de arbejdspladser jeg har haft, men japanere, indere, kinesere, tyskere, israelere - og her har ikke været nogen problemer.

    Det danske arbejdsmarkedet speciel supermarkeder ansætter i stor stil piger med tørklæde - så de er absolut ikke i bagerste række for et job. Jeg kender en som er bestyrer i et supermarked som gerne ansætter piger som kassemedarbejder da han erfarer de er en stabil arbejdskraft - flere er på deltid da de studerer ved siden af.

    Der hvor det halter er pigernes mødre som hænger fast i gamle traditioner og familie mønster om at de skal gå hjemme - så det er nok der man skulle sætte ind.

    Det er en ærlig sag at de vil gå hjemme, men så må deres mand forsørge dem. Vi skal ikke forsørge en gruppe som af kulturelle grunde ikke vil arbejde.


  • #13   22. jul 2020 Kitty

    SOSU uddannelsen flygter folk fra, specielt nu med alle de sager om svigt - det er heller ikke lige noget som hjælper på at lokke folk til. At være SOSU tror jeg ikke man kommer sovende til. Jeg kunne godt lide at læse en som fortæller hele forløbet af en SOSU uddannelse - erfaringer, og de ulemper der er.

    Man kan ikke sammenligne SOSU uddannelsen som det nye "fabriksarbejder" den type arbejde er det samme dagen lang - og det kan jeg dårlig forestille mig at en SOSU er.

    Men det er ikke ok at en del spiller det kulturelle kort ud for at slippe for at være en produktiv del af samfundet. Man skal heller ikke gøre dem til ofre -

    Lige pt. sagde en centerleder at de i stor stil bruger ufaglærte da de ikke kan få nok sosu assistenter. Det er så heller ikke nemt når flere ældre ser rødt når de ser et tørklæde som skal vaske dem i røven. Ældre er låste i rutiner og vaner og det kan godt give gnidninger.


Kommentér på:
Dovne kællinger

Annonce