{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
379 visninger | Oprettet:

En frihedskæmper {{forumTopicSubject}}

Gid man kunne sige "nej tak" til den slags chok. Yahya Hassan død? Jamen han er da kun i midten af tyverne!
Men i løbet af de næste par timer kom der flere bekræftelser.

Når man så skal til at finde ud af, hvad man mener om ham, så opdager man at han kan ikke indfanges. Han var for selvstændig og for levende. Jeg har kun læst uddrag af hans digte på Nettet, men stødte ind i ham hele tiden, så jeg har et meget godt billede af ham alligevel.
Han voksede op i en palæstinensisk familie i Danmark. Altså født ind i indbyggede konflikter. I hans første skriverier skældte han ret godt ud på sine opvækstbetingelser. Det var populært hos islamofober og rascister, men han var også en ærlig og blændende god skribent, så han vandt også mange andre for sit usædvanlige talent. Desværre blev han også upopulær hos visse dele af den muslimske befolkning.
Så vidt jeg kan se, så var det disharmoniske opvækstbetingelser han havde, og det har han lov at skælde ud over uden at man skal generalisere af den grund.

Herefter kom oprøret mod danske politikere og de forhold, danskerne skabte for muslimer og palæstinensere. Så blev han også uvenner med den politiske fløj.

For en ung "knajt" har det været en ordentlig opgave at tackle al den opmærksomhed og ravage, han blev midtpunktet i.

Slagsmål og stofmisbrug skaffede ham til sidst en behandlingsdom.

Uden at vide det vil jeg tro, at han kun blev løsladt med tvangsmedicinering. Jeg kender andre, der har haft kontakt med retspsykiatrien, og det plejer at være standarden. Den måde Yahya Hassans ansigtsudtryk ændrede sig på, tyder også på det.

En ung, godt begavet og selvstændigt tænkende dansk palæstinenser, der forlangte ret til at være den han var, og mene det, han mente. Det skal der en stærk ryg til, og er man en følsom ung fyr, hvilket han helt sikkert var, så kunne man have undt ham en bedre skæbne. Vi kunne have haft meget gavn af en mand med et ben i hver lejr - både den danske og den muslimske.

Jeg håber han har det godt nu. Det fortjener han for sit mod.

Kommentarer på:  En frihedskæmper
  • #1   1. maj Jeg synes det var perfekt at han selv indså hvad han var værd og hvad han ville. Jeg har hverken ondt af ham eller medfølelse. Jeg har haft kendskab til ham før han mente at han var poet. Han var ikke vellidt, ikke engang ved sin familie. Og ja, ikke engang i de kredse jeg tidligere befandt mig, var han vellidt.
    Han var en snylter og et stort svin der ville udnytte piger, og han kneppede en af hans lærer også. Han snød, tog rockernes indtægt, svindlede, røvede, stjal og slog folk ihjel eller prøvede. Hvordan kan man tilbede sådan en idiot. Han voldtog piger, og prøvede endda at slå politiet ihjel i en narkorus. Han havde skarpladte våben på sig, stjal biler, skred fra b&b regninger og smadrede andres egendom.
    Han svindlede. Og han kostede vores samfund millioner.
    Hvor kan nogen tænke at det er synd for ham? Med mindre man er ignorant, så er det provokerende at have medfølelse for den idiot. Hans exit skal blive glemt som den kujon han var.
    Hilsen en der desværre nåede at kende idioten personligt.

• #2   1. maj Han har ALDRIG været tilnærmelsesvis frihedskæmper Alis.
    Han har aldrig kæmpet for frihed. Han har kæmpet for sit eget ego.
    Jeg ville ønske du m.fl havde kendt ham personligt. Men dit opslag bærer præg af du kendte ham ud fra hans bøger, og så har ignoreret alt andet.
    En dreng der forsøgte at brænde sin bolig af i tidlig alder, hvor han senere mente det var pga han ville aflive sin far.
    Den idiot fortjente ikke at leve med hans løgne og syge holdninger. Han var en straf for islam, og en kæmpe straf for Danmark. Og jeg har så ondt af de der har medlidenhed med ham, og ikke forstår hvad han var.
    Man skal ikke være ret stor Einstein for at se hvad hans mission var. Desværre var der nogle tåber der hoppede på hans manipulation.

• #3   1. maj Jo, Claus, han var en frihedskæmper. Han kæmpede for at befri sig fra de miljøer, han var opvokset i, og som han levede i. Kæmpede for retten til sin egen selvstændige mening og identitet.

Information idag: https://www.information.dk/debat/2020/04/soeren-ulrik-thomsen-yahya-hassan-rasende-talentfuld-stor-digter

Citat "Med sin baggrund og de miljøer, han færdes i, formulerer han nogle meget vigtige nye erfaringer i dansk litteratur. Ingen tvivl om, at hans verden er så langt fra min, som tænkes kan. Men det er jo netop det virkelig magiske ved kunst, at den kan overskride de vilkår, den er blevet til under, og tale til mennesker, der befinder sig helt andre steder i samfundet og i verden." citat slut

Danmark ville netop have godt af mere litteratur fra den verden.

Og så vil jeg sige noget om sladder. Det har jeg hele livet set meget af og oplevet meget af på egen krop, og det undrer mig at sladder har så stor magt. De mest usandsynlige sladderhistorier bliver til sandhed, når de bliver kørt gennem sladremaskinen. Jo flere der gentager de samme usandsynligheder, jo mere vil det lyde som sandhed. Utroligt få mennesker gør sig den ulejlighed at undersøge kendsgerningerne.
    Jeg har da hørt lidt om de ting, Yahya skulle have bedrevet, men skrevet det ind i glemmebogen, da jeg ikke fandt det umagen værd at undersøge det nærmere. Han har haft en traumatisk opvækst, og børn, der lever med store smerter, handler ikke altid hensigtsmæssigt.

Når jeg læser hvad han skriver, så virker han meget iagttagende og ærlig, så det er i alle tilfælde en del af hans karakter.

• #4   1. maj Alis han kæmpede for penge, absolut intet andet. Han kæmpede for at få folk til at tro på hans løgne.
    Frihedskæmper var og bliver han aldrig. Han kæmpede for sin ret til at lave penge på kriminalitet.
    Jeg nåede desværre at kende ham personligt og ganske kort. Og heldigvis. Han var på intet tidspunkt en man kunne stole på, og han var aldrig stabil.

• #5   1. maj Alis, hvis du vil læse om nogle der VIRKELIGT ville befri sig og gjorde det, og havde mod til det og havde lysten, så er din poet ikke en du skal læse om. Han er en gummirocker og har aldrig stået ved hans fejl.
    Du burde feks læse om Brian Sandberg, hvis du er pjattet med folk der har været i dårligt miljø og er kommet væk fra det.
    Jeg kender også Brian personligt. Så jeg kan kun konkludere at din holding til ham "perkeren" YH, den er set ud at du overhovedet ikke aner noget om ham eller hans baggrund.

• #6   1. maj Han agiterede imod ikke at kunne gøre som han vil. Med sin omgang med psykologer har overbevist ham om at han er et offer - og som offer er man ikke ansvarlig for sine handlinger.

• #8   1. maj Er det modigt at forsværge islam?

Jeg ville nok være mere på skideren end ham, da jeg ikke har et netværk at personer som ikke er kede af at skyde folk. Den respekt har nok været der, fra andre muslimer som kunne risikerer repressalier hvis de angreb ham.

Samme metoder bruges også af en del muslimer, som i det offentlige truer medarbejdere. De er faktisk årsag til at man for år tilbage begyndte at få vagter hos borgerservice og andre steder hvor de bastarder huserer.

Hans forældre må så også være syge i roden - og igen er forældre jo offer for deres oplevelser og dermed forståeligt de afreagerer på deres børn - ik?

Imens at samfundet gør alle gerningsmænd til offer, så sanktionerer man blidt med en masse betingede udvisninger og selv udvisninger som ikke bliver til en skid. Der er altid en kolbøtte der finder det forkert at udvise og kæmper helt ud i det latterlige EU system som sådan bare sidder og leger verdens herre og skider på de virkelige ofre.

Imens så sidder alle de kultur idioter og laver nekrologer over at han næsten er en guddom - man kan næsten ikke få armene ned uden at skele til at han bare er en forbryder som er forklædt som en helgen. Jeg ville have mere respekt for ham hvis han havde lagt sin kriminalitet bag sig, og ligesom prøve at viske tavlen ren.

• #9   2. maj Han var på ingen måde bare i nærheden af at være frihedskæmper.

Bindegal, ja det var han. Ikke noget tab at han ikke er mere.

• #10   2. maj Polysl # 8

Det hører med i billedet, at Yahya Hassan også var stofmisbruger. Når smerterne fra barndommen bliver for store og ikke til at bære, så prøver børn og andre at styre deres humør med illegale stoffer, og det er nok at vælge imellem.
    Nogle af de stoffer bedøver de sociale evner og evner til hensyn. Man ændrer karakter og bliver det, der med et dansk udtryk hedder "kold i røven".
    Når jeg læser om den måde, Yahaya Hassan ind imellem opførte sig, så virker det som om han var påvirket af stoffer.

"Jeg ville have mere respekt for ham hvis han havde lagt sin kriminalitet bag sig, og ligesom prøve at viske tavlen ren. "

Det var vel det, han prøvede på med sin første bog - men det gik jo også galt. I stedet for at forstå en ung mand, og alt det, han måtte kæmpe med, så var der for mange, der udnyttede den bog til egen fordel. Jeg tror ikke det var hans mening at udstille den muslimske verden negativt, kun at prøve at gøre sig fri af hvad der havde ramt ham selv.

Hans forældre var palæstinensiske flygtninge, og netop i 80erne og 90erne rasede velbjergede danskere over at de kom til Danmark og kostede penge. Hvor skulle de ellers flygte hen, når man havde stjålet deres land? I stedet for at hjælpe dem, så blev de ofre for diskrimination.

Det ville være lykken hvis de danskere, der har deres på det tørre, de ville prøve at forstå, og at forstå hvordan de bedst kan tage de rigtige hensyn.

Han prøvede at regulere sine smerter med illegale stoffer. Ironisk nok så gør psykiatrien det samme. Yahya Hassan gjorde det rigtige, da han gav sig til at skrive, og at se sin skæbne i øjnene. Havde han fået ro til det, ville smerterne efterhånden være tonet af. Og vi andre forhåbentlig blevet klogere.

Hans personlighed er så langt fra min, at jeg ikke kan forstå ham, og alligevel er der et eller andet der gør, at jeg er enormt ked af at han er væk.

• #11   2. maj Cris7 # 9

Jo, han var en frihedskæmper. Han kæmpede for at gøre sig fri af alt det, der holdt ham nede.
    Hvad forstår vi, der er vokset op i et velfærdssamfund, af hvad det gør ved mennesker at blive statsløse flygtninge?

• #12   2. maj Wow....Frihedskæmper er så at klaske uskyldige, voldtage, skyde efter uskyldige. Det lyder mere som en terrorist end frihedskæmper.-

• #13   2. maj Polysl

En frihedskæmper er en, der kæmper for sin frihed. Frihed til at tænke og mene, frihed til at arbejde, frihed til at leve.

Underligt at du kalder frihedskæmpere for terrorister. Kalder du også dem, der kæmper for ytringsfrihed for terrorister?

• #14   2. maj Og, bla. bla. bla. Alis!

• #15   2. maj Alis er lige typen, der skriver til de dødsdømte i USA, nogle kvinder elsker de typer, jo værre, jo bedre.

Hun kan slet ikke skelne, så vær glad for din isolation, det er bedre, end hvad livet ellers kunne ha' bragt af ulykker med den slags typer.

Hun kender jo slet ikke forskel på ondt og godt, så forældrene har haft en forgæves mission med at forsøge at opdrage hende.

• #16   2. maj Han har haft samme mulighed for at at tænke som alle andre, det er der ingen som har forhindret ham i - andet nogle grupperinger. Med 4 millioner kr. som han har fået for sine bøger har han haft rigelig økonomisk frihed.

Han har så pisset en stor gruppe af som er muslimer med sine vers - det kunne han bare lade være med på samme måde som Jyllandsposten kunne lade være med. Sjovt nok havde du travlt med at skælde Jyllandsposten ud - som står i skærende kontrast til dine egne ord om frihed til at arbejde.

Alle har frihed - og alle er ansvarlig for sine ytringer/handlinger når de er målrettet speciel muslimer må man forvente en konsekvens. Muslimer har stort set vundet retten til at bestemme folks ytringsfrihed - for ellers kommer alle bastarder ud af deres huller og får folk til at rette ind. Men det er åbenbart den slagt du kalder frihedskæmpere.

Alle komikere - udsendelser som gør sjov med muslimer er fjernet. Samfundet er rettet ind for et mindretal som du åbenbart kalder frihedskæmpere. Er der så danskere som ikke vil finde sig i at muslimer skal være en slags lyttepost for ytringer, så er de racister.

Ingen har forhindret tossen i at arbejde, man har udgivet hans digte - rost ham - givet ham taletid og han forlader vejen hele tiden som en ruin. Som sådan er jeg ligeglad med om han har levet et liv med stoffer - men jeg er ikke ligeglad med at han har så mange ofre på samvittigheden - Men typisk et samfund som du åbenbart tilhøre så taler du aldrig om ofrene. du har mere travlt med at bortforklare hans handlinger som bunder i et lorteliv som barn. Jeg er helt med at med sådan en baggrund hvor han er splittet mellem 2 verdener - den muslimske og den demokratiske - hvor han så vælger en 3 verden hvor der er en masse uskyldige som ikke har fortjent den behandling.

• #17   3. maj En frihedskæmper - han havde bare ikke så meget mod til at konvertere til Kristendommen, for han var jo imod hans forældre og deres opvækst/ISLAM. Han var jo dansker, han var heldig, men han var ikke begavet nok til at være lykkelig for det, istedet valgte han at være kriminel, provokere, træde på det danske samfund, havde ikke lyst til at være en del af det, han var ikke så begavet at han kunne se, hvilke muligheder og heldig han var. Han var negativ overfor alt og jeg mener, han ligger nu, som han har redt.

• #18   3. maj Den kulturelle verden har altid mere eller mindre hyldet outsidere, eller vanvittige personligheder. Få gange er der kommet noget godt ud af det.

Det var jo nærmest grænsende til vanvid, som flere kulturelle hyldede Yahya Hassan's digte.

Jeg må åbenlyst være et fjols, for jeg fattede det ikke! Kommer heller ikke til det!

• #19   3. maj Cris, det kan måske ikke være så meget indholdet i digtene, det er nok lidt af en kunst at kunne smiley

• #20   4. maj Polysl # 16

"Han har haft samme mulighed for at at tænke som alle andre, det er der ingen som har forhindret ham i - andet nogle grupperinger. Med 4 millioner kr. som han har fået for sine bøger har han haft rigelig økonomisk frihed. "

Det drejer sig ikke om økonomisk frihed, det drejer sig om at tilhøre en diskrimineret gruppe samt at have dårlige opvækstbetingelser med i bagagen. Det ikke at kunne bruge sine forældre som rollemodeller men selv må finde ud af det hele, det har jeg også prøvet, og det er værre end de fleste forstiller sig. Man løber ind i mange nederlag, som bestemt ikke gavner en i forvejen lav selvværdsfølelse.

Du kan overhovedet ikke sammenligne det Yahya Hassan gjorde med Jylandsposten. Hassan skældte ud på sine opvækstbetingelser for at gøre sig fri af dem - Jyllandsposten nedgjorde en hel religion. Det er to vidt forskellige ting.

"Alle har frihed - og alle er ansvarlig for sine ytringer/handlinger når de er målrettet speciel muslimer må man forvente en konsekvens."

Så fik du også vendt den rundt til fordel for rascisterne. DF og andre islamofober udnyttede hans digte til som sædvanlig at fremstille det som at sådan er alle muslimer. Det fik de muslimer til at reagere, der ikke kan klare at blive hakket på mere.

"Alle komikere - udsendelser som gør sjov med muslimer er fjernet. Samfundet er rettet ind for et mindretal som du åbenbart kalder frihedskæmpere. "

Hvilke muligheder havde der været for at stoppe dig og andre, der ustandselig nedgør muslimer? Jeg har selv argumenteret i 10 år nu for at stoppe diskriminationen af flygtninge og muslimer, og det er i totalt ligeglade med.
    Jeg tror nu at en del danskere har forstået det. PÅ Facebook er der en del indlæg med "Stop hadpolitik" her på Danmarks befrielsesdag.

"Som sådan er jeg ligeglad med om han har levet et liv med stoffer - men jeg er ikke ligeglad med at han har så mange ofre på samvittigheden"

De var næppe uskyldige alle sammen, han havde da i en periode politibeskyttelse. Hvis du og andre ville stoppe jeres hetz mod muslimer, så ville der ikke være nogen ofre.

https://www.youtube.com/watch?v=ujL-BDKHeWY&fbclid=IwAR1Mxdb8htzwAVFyibYfIpMK8XiBX399cO0Z20HKkTjMrXJN4om6jxQfUZE

Han tænker særdeles godt!!

• #21   4. maj Jetset # 17

"En frihedskæmper - han havde bare ikke så meget mod til at konvertere til Kristendommen, for han var jo imod hans forældre og deres opvækst/ISLAM. "

Hvorfor i alverden skulle han konvertere til kristendommen. Han var muslim og ønskede at blive ved med at være det iflg. hans egne udtalelser.
    At han havde en disharmonisk opvækst har ikke noget med Islam at gøre, men med at hans forældre var flygtninge og også havde store traumer i bagagen.

• #22   4. maj #20 Alis

Som sædvanlig curler du - og mener at de ikke var så uskyldige hans ofre. Dejligt så når man finder nogle som er lidt lunken så er det tilladt at nakke dem, banke dem eller voldtage dem - vi må omskrive straffeloven så den passer på øje for øje.

Jeg ved så ikke lige hvor meget du kender til retssystemet - men der findes ingen grund til at være sin egen dommer - som du hele tiden har påpeget.

• #23   4. maj Det er en anden situation, Polysl, hvis nogen angreb dig, ville du så ikke forsvare dig?

• #24   5. maj alis

Det må du da vist lige give eksempler på at han har forsøgt at forsvare sig i alle de episoder han er dømt for vold.

• #25   5. maj #21 Alis - og fordi han havde en disharmonisk opvækst, hvilket vi kun ved udfra ham selv, så er det undskyldningen for alle hans ubegavede ugerninger, du har en undskyldning for hver en skid han slog, jeg kan ikke forstå, du synes det er helt OK at have sådan en ubegavede opførsel er helt og aldeles acceptabelt, han har aldrig oplevet at være flygtning, det var jo kun historie for ham, og skulle det have haft sådan en stor indflydelse på ham, at hans forældre har store traumaer i bagagen, så skulle han jo have været tvangsfjernet, det ville allerede havde kunnet blive opdaget i skoletiden, han virkede ikke som om, han havde taget særlig meget skade, andet end han var blevet opdraget til at hade det danske samfund, for derom ingen tvivl.

Men omvendt racisme, det findes ikke, når det kommer ud af en muslimsk mund og det er ikke OK eller ??

https://www.dr.dk/nyheder/indland/yahya-hassan-politianmeldt-af-debattoer

• #26   5. maj Han har aldrig været i nærheden af at være frihedskæmper. Han har kæmpet for sin egoisme, og provokatørtilstand, samt retten til at han måtte gøre noget som lovgivningen forbyder.
    Han har aldrig villet være en del af det Danske samfund eller demokrati, tværtimod.
    Hans kriminelle levevis, den har han selv valgt, ingen tvang ham nogensinde til det. Han higede efter spænding, og når provokationerne (ordkriger og tastaturkriger) ikke var foder nok til hans verden, så lagde han sig ud med andre kriminelle, og brugte religion som skyts.
    Han hyldede på et tidspunkt IS, ved at få taget billeder hvor han stod med en ak47 i hænderne, og en isis bandana på hovedet.
    Det har intet med hans barndom at gøre, og intet med at hans forældre var flygtningen. Manden var skingrerende sindssyg, og stofferne hjalp ham ikke til et normalt liv.
    Han er det jeg kalder en elefant i porcelænsbutikken. Opmærksomheden fik han ved at smadre noget for andre.
    Skal man sige noget godt om ham, så var han intelligent (det var Hitler iøvrigt også), og han nåede da at betale en smule SKAT til vores samfund.

• #27   5. maj Polysl # 24

#alle de episoder han er dømt for vold." Kan du ikke komme med et tal i stedet for det diffuse "alle de episoder"

Man kan blive dømt for vold selvom det er selvforsvar. Det er ikke alt, der er tilladt. Når han f.eks. skød en anden person i benet, så er det ikke tilladt, og sandsynligvis havde han heller ikke lov at bære våben.

Han var udsat for dødstrusler, det var derfor han en overgang havde livvagter. Det kan også være årsagen til at han anskaffede sig våben, selvom han sandsynligvis ikke havde tilladelse til det.

• #28   5. maj Jetset # 25

Han blev fjernet fra hjemmet, og det var en af de pædagoger, der tog sig af ham, der opdagede hans talent for at skrive.

Hans forældre var flygtet fra deres fædreland som blev besat af Israel, og det kan have slået forældrene så grundigt ud af kurs at de måske ikke kunne give deres børn tryghed, fordi de ikke selv havde nogen. Jeg ved det ikke, men det ved du heller ikke.
    At han ikke selv har været på flugt betyder jo ikke at han ikke kendte konsekvenserne.

Han er næppe blevet opdraget til at hade det danske samfund. Den del klarede DF alt for godt.

Jeg har flere gange lagt mærke til, at du er ude af stand til at forstå, at menneskers opførsel kan være en reaktion på et eller andet, og at problemet findes i omgivelserne og skal rettes det.
    Han tog kampen op på både det indre plan og det ydre, og hans skæbne afslørede at det var een stor hårdknude, som gik endnu mere i hårdknude hvis man forsøgte at løsne den. Han levede på kviksand, og hvis han gjorde modstand - hvilket han jo gjorde - så sank han dybere og dybere.

Jeg har set masser af indlæg på Facebook, hvor der kun stod "hvil i fred", og det er også mit store ønske. Han havde haft kamp og konflikter nok.

• #29   5. maj Claus # 26

Dit indlæg er ikke andet end dine egne subjektive opfattelser, og ingen konkrete oplysninger, så der er ikke noget at svare på.

• #30   5. maj Alis, desværre, og jeg mener desværre, nåede jeg at kende ham, mellem hans første og anden digtsamling.
    Så jeg vil i stedet sige, at din mening sejler ganske langt væk fra virkeligheden omkring hans liv. Et er hvad han kunne manipulere sig til, noget andet er virkeligligheden.

• #32   12. maj Hans forældre var flygtet fra deres fædreland som blev besat af Israel, og det kan have slået forældrene så grundigt ud af kurs at de måske ikke kunne give deres børn tryghed, fordi de ikke selv havde nogen. Jeg ved det ikke, men det ved du heller ikke.
    At han ikke selv har været på flugt betyder jo ikke at han ikke kendte konsekvenserne. Jr. Alis.

Der er skrevet op til flere bøger om, hvordan araber opdrager deres børn, flygtet eller ej, prøv at læs dem. De er opdraget med vold, stik imod, hvad der er tilladt i DK. "Frihedskæmperen" har selv udtalt sig om, hvordan han selv er blevet opdraget.

Han er næppe blevet opdraget til at hade det danske samfund. Den del klarede DF alt for godt.

Alis, lad nu være med at lukke øjnene for realiteterne, det danske samfund og så palastinensernes er så vidt forskellige, at det er umuligt, at det kan forenes, det er derfor vi har så mange problemer, vi skal ikke indordnes os, da vi ikke er flygtet til eget land, selvom du mener det, og du har konverteret til alt, hvad der er arabisk.

Jeg har flere gange lagt mærke til, at du er ude af stand til at forstå, at menneskers opførsel kan være en reaktion på et eller andet, og at problemet findes i omgivelserne og skal rettes det.

De eneste, som kan rette til, er araberne selv, de har selv valgt DK.

• #33   17. maj Jetset # 32

""Frihedskæmperen" har selv udtalt sig om, hvordan han selv er blevet opdraget. "

Ja, det har han, og efter det, jeg har kunnet læse mig til, så har det ikke været gode forhold. Men hans forældre er flygtninge. Hvis de har været utrygge og traumatiserede, så har de måske ikke haft den tålmodighed, der skal til for at have med børn at gøre. Hvis kræfterne ikke rækker, så sidder øretæverne løst.
    Oven i det så skulle Yahya Hassan finde sig til rette i et samfund, hvor alt for mange mangler respekt for palæstinensere, og han virkede som en type, der kan slå fra sig.

"det danske samfund og så palastinensernes er så vidt forskellige, at det er umuligt, at det kan forenes, det er derfor vi har så mange problemer, vi skal ikke indordnes os, "

Selvfølgelig kan det forenes, men det kræver at man respekterer hinandens forskellighed. Vi skal ikke blande os i hvilken religion, de må have eller hvilket tøj de må gå med, eller hvad de skal spise eller ikke må spise for deres religion. Det kommer ikke danskerne ved! Og det er dårlig stil at lave satiretegninger for at nedgøre dem.

"De eneste, som kan rette til, er araberne selv, de har selv valgt DK."

Ikke valgt, hvis de var flygtninge, så måtte de bare flygte et eller andet sted hen, og at det blev Danmark betyder ikke at de skal underkaste sig vores normer. De skal rette sig efter vores lovgivning, men det gør de fleste også.

• #34   18. maj #33 Alis

Men hans forældre er flygtninge. Hvis de har været utrygge og traumatiserede, så har de måske ikke haft den tålmodighed, der skal til for at have med børn at gøre. Hvis kræfterne ikke rækker, så sidder øretæverne løst.

Stop nu, Alis - flygtninge eller ej, så er det et led i deres kultur at opdrage børn med vold, det er slet ikke til diskussion.

Oven i det så skulle Yahya Hassan finde sig til rette i et samfund, hvor alt for mange mangler respekt for palæstinensere, og han virkede som en type, der kan slå fra sig.

Det er meget svært at vise respekt for dem, som afskyr det danske samfund og ikke ønsker at være en del af det, der har været utallige, som er stået frem fra div. lande fra Mellemøsten og fortalt, de hader os, de har 0 respekt. De ønske slet ikke at deltage i det danske samfund, men de vil gerne have vores goder, men ikke fællesskabet. Jeg lytter meget til div. landsmænd, som ved, hvad de snakker om, det er de få, som gerne vil det danske samfund.

Og nej, det kommer aldrig til at kunne forenes, for dem, som nægter at respektere det danske samfund, de vil altid være en pestilens, så hvorfor er de her, de er rejst igennem så mange lande for at komme til Danmark, hvorfor kunne de ikke flygte til deres eget land, hører de ikke til i Jordan, der har de samme kultur og tro, det ville da være så meget nemmere. Men nej, der får de ikke noget hjælp af nogen art, men det gør man i Danmark, det er desværre det eneste de kan lide.

Og så er det ikke rigtigt, at vi bestemmer, hvad de skal spise, religion, tøj osv., det vi har ret til at bestemme, er, at de skal acceptere vores demokratiske samfund og indordne sig under lovgivningen. Og hvis de ikke kan spise vores mad, så er det sådan det er, så må de selv lave deres mad. Og hvis deres påklædning ikke er passende, f.eks. i forbindelse med job, så er det også sådan det er. Hvorfor synes du lige, at vi skal underkaste os deres kultur og love, vi skal ikke integrere os i eget land.

Jeg kan heller ikke gå klædt, som jeg vil, hvis jeg rejser til de pågældende muslimske lande, der bliver jeg også nød til at lave om på min påklædning med alt respekt for det, sådan skal det også være i Danmark. Der er en del erhverv, hvor der kræves, at du eksempelvis ikke kan bære religiøst tørklæde, sådan er det, og det bør accepteres.

• #35   18. maj Jetset, tænker du ikke også tanken - hvorfor helvede stoppede de ikke før Danmark, hvis de var flygtninge. Der er en bunke af andre lande før vores land. Og det er sku ikke billigt at rejse fra Palæstina til Danmark. Hvor kom de penge fra, og var det i det heletaget nødvendigt at "flygte", når nu de må have haft råd til at rejse verdenen halvt rundt.

• #36   18. maj Alle spekulerer på hvorfor man ikke håndhæver loven om at de skal søge asyl i første sikre land.

Argumenter er at de søger hen hvor gaderne flyder med mælk og honning, Hvor de har familie, hvor de har ligesindede -

• #37   20. maj Jetset # 34

"Stop nu, Alis - flygtninge eller ej, så er det et led i deres kultur at opdrage børn med vold, det er slet ikke til diskussion. "

Du bestemmer ikke hvornår en diskussion er lukket. Hvilke holdninger muslimer har til børneopdragelse bør man diskutere med dem selv. F.eks. hvad de mener om at deres børn iflg. dansk tradition skal opdrages til at se ned på sig selv.

"Det er meget svært at vise respekt for dem, som afskyr det danske samfund og ikke ønsker at være en del af det,"

Jeg tror de fleste gerne vil være en del af det danske samfund, men ikke på DFs betingelser - en rolle, der er ved at blive overtaget af Nye Borgerlige, så skal vi slås med dem også. Jeg frygter hvordan det vil gå, for den dulle der har oprettet partiet har både karisma og mange penge, og det er der desværre nogen, der falder for.

"så hvorfor er de her, de er rejst igennem så mange lande for at komme til Danmark, hvorfor kunne de ikke flygte til deres eget land, hører de ikke til i Jordan, der har de samme kultur og tro, det ville da være så meget nemmere."

Fordi nabolandende til det krigshærgede Syrien allerede er overfyldt med flygtninge. Her i Danmark vises der billeder fra overfyldt flygtningelejre, hvor der hverken er mad, vand eller betingelser for hygiejne.

"Hvorfor synes du lige, at vi skal underkaste os deres kultur og love, vi skal ikke integrere os i eget land. "

Der er jo ingen, der forlanger at du skal gå i samme tøj eller spise den samme kost. Men danske unge kunne muligvis lære noget af deres muslimske medborgere, der ikke må bruge stoffer eller spiritus. Der er lige kommet en ny rapport om hvordan danske unge drikker så det vælter ud af knap hullerne.
    Fordelen ved at blande to kulturer er, at man kan lære noget af hinanden, men skal også blive ved med at respektere hinandens forskellighed.

"Der er en del erhverv, hvor der kræves, at du eksempelvis ikke kan bære religiøst tørklæde, sådan er det, og det bør accepteres. "

Ja, og man må heller ikke være tatoveret i hovedet. Hvis man ikke må bruge tørklæde kan det da kun være p.g.a. folks fordomme. Hvor er de kommet fra?

• #38   20. maj # 37

Ingen går som du med lukkede øjne igennem li***...nå, nej, hjemme i stuen. smiley smiley smiley

"Der er jo ingen, der forlanger at du skal gå i samme tøj eller spise den samme kost. Men danske unge kunne muligvis lære noget af deres muslimske medborgere, der ikke må bruge stoffer eller spiritus."

Hvis vi andre bare besøger muslimske lande, må vi også rette ind rent påklædningmæssigt, og de muslimer der bosætter sig her, skal naturligvis også følge vores skik og brug, og hvad de spiser bag egen dør, blander ingen sig i.

Hvordan var det nu med den unge forfatter, der for nyligt døde, var han stoffri, og hvordan ved du om andre unge fra etniske minoriteter er det???

Men så kommer du nok med de sædvanlige undskyldninger og åndssvage forklaringer, HVORFOR netop de er berettiget til at tage stoffer....haha. smiley smiley smiley

• #39   20. maj Madonna

Nej, Yahaya Hassan var bestemt ikke stoffri, men det er stadig forbudt iflg. Islam.

• #40   20. maj Islam...har nok også en firkantet indelukke kasse som på samme måde som de katolske klaphatte, så de kan få aflad for deres synder ved at sige 3 gange ave maria.

Det er derfor at islam er meget mere udviklet med at tænke ud af kassen, for de har Kablaen (mekka) som en masse muslimer danser rundt om så er de blevet renset for al synd - det er lidt nemmere - for der er ikke plads til alle i den papkasse.

• #41   i går kl. 21:00 Du bestemmer ikke hvornår en diskussion er lukket. Hvilke holdninger muslimer har til børneopdragelse bør man diskutere med dem selv. F.eks. hvad de mener om at deres børn iflg. dansk tradition skal opdrages til at se ned på sig selv. Jr. Alis.

Nej det gør jeg ikke, det er heller ikke det, jeg siger stop til, men blot din fanatisme til din muslimske ideologi, som du synes er helt fejlfri. Jeg behøver ikke at diskutere børneopdragelse med muslimer, det vil ikke nytte noget, de har helt deres egen, og igen sagt, som så mange gange før, så strider den mod dansk lovgivning, da det ikke er tilladt at yde vold på børn. Jeg forstår ikke, hvad du mener med dansk tradition og opdraget til at se ned på sig selv ??

DF's betingelser, ja, det hele ville være så dejligt nemt, hvis de kunne indordne sig og acceptere det danske samfund, det er ikke kun forbeholdt DF, det gælder faktisk alle 5.8 mill indbyggere, sådan er det, vi skal ikke have parallelsamfund og særlove, alle skal deltage og betale til samfundet, herunder moms, skat, afgifter o.lign., sådan er vores samfundet bygget op, og det skal der ikke laves om på.

Nu tænkte jeg slet ikke på Syrien, da jeg fornemmede tråden også handler om Palæstine - hvor jeg mener, palæstinenserne hører til i Jordan. Alle de palæstinenser der opholder sig i DK, det er jo dem med midler.

Og nej, det er ønsketænkning, at vi kommer til at lære noget af hinanden, det gør vi ikke, og ved du hvorfor ??

Jeg ved ikke, om unge drikker mere end de altid har gjort - det er jo de færeste unge, der ender ud i ingen ting. Jeg husker da, fra mine unge dage, at der var visse ting, som skulle fejres, men så var det også det, jeg kender ikke nogen fra dengang, som er endt på bænken, jeg synes de unge får nogle gode uddannelser og kommer videre.

Og mht påklædning, hold nu op, det handler ikke om fordomme, det handler om hygiejne og hvor det ikke er passende, muslimer har fordomme om, at de synes det er passende alle steder i det danske samfund, men sådan er det bare ikke. De vil ikke acceptere, at sådan er det i Danmark, det er det vi kalder upassende manglende integration og respekt for, hvad der kan tillades i Danmark.

Og de tatoverede i hovedet har nok heller ikke så mange chancer, men det har nok også været deres hensigt, hjernecellerne er nok blevet beskadiget ved al den megen blæk.

Kommentér på:
En frihedskæmper

x