{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
595 visninger | Oprettet:

Muslimske kvinder kan ikke blive skilt {{forumTopicSubject}}

Det er yderst skræmmende at læse, hvordan nogle muslimske kvinder, der har indgået ægteskab med en muslimsk mand, ikke kan komme ud af deres ægteskab, selvom de officielt er blevet skilt her i landet.

Artiklen her fortæller det vi fleste allerede vidste :
https://www.bt.dk/samfund/muslimske-kvinder-i-danmark-fastholdes-i-aegteskab-jeg-er-bange-for-min-mand

Jeg sidder og funderer over, hvorfor Dansk lovgivning ikke har nogen særlig betydning her i Danmark for muslimer, hvorfor kvindeundertrykkelsen får lov at fortsætte, og hvorfor bliver der ikke gjort noget ved det.
Det er da at sammenligne med at mændene holder slaver, når de fastholder en kvinde i muslimsk ægteskab, på trods af at de er blevet skilt.

Kommentarer på:  Muslimske kvinder kan ikke blive skilt
  • #1   15. jan Det er nok derfor flertallet op krisecentrene, er udenlandske kvinder, Claus...

• #2   15. jan Madonna, det har du ret i. Men hvorfor pokker stopper man ikke den slags slavehold her i Danmark? Det må da være i de flestes interesse.

• #3   15. jan Man får indtrykket af, at det er noget politikerne ikke tør røre ved...

• #4   15. jan Ja, men jeg tænker da lige så meget at de muslimske medborgere må da gøre noget ved det, frem for at lade stå til. Vi kan selvfølgeligt ikke hjælpe folk der ikke vil hjælpes, men jeg mener da at der er en del menneskerettigheder der overtrædes, når jeg læser den artikel.

• #5   15. jan Man kan ikke lovgive sig ud af folks religions vanvid og kultur. Den er også svær da man ikke kan forvente at forældre skifter den type kultur ud og accepterer danske lov. Man kan hellere ikke forvente skolen skal gøre noget - for det er ikke deres opgave.

Så jeg forstår godt politikere, som ikke vil røre ved det problem med en ildtang.

• #6   15. jan Men man kan lovgive efter menneskerettigheder, og det bliver så ikke opretholdt eller håndhævet her.
    Det er åbenbart sjovere at fokusere på dem der ikke lige har brug for det.

• #7   15. jan Mon ikke politikerne vil røre ved problemet, men de kan måske ikke.
    Ironisk nok så findes der danske mænd, der opfører sig på samme måde. De blæser på polititilhold og bliver ved med at opsøge de kvinder, de mener at have ret til.

Er der børn involveret bliver det ekstra vanskeligt.

Spørgsmålet er hvilke løsninger der er muligt. Hvis hun flytter til en hemmelig adresse, hvad så med børnene, der måske gerne vi se deres far.
    Hvad hvis der er risiko for at han bortfører dem?

Iflg. dansk lov er hun skilt, og dansk lov gælder her i landet, men lovgivning får ikke altid folk til at opføre sig ordentligt. Og lad være med at tro, at det kun gælder for muslimer.

• #8   15. jan Alis

Sikke et selvmål....

Her tales ikke om etniske danskere, som ikke bruger deres kultur eller religion at fastholde kvinder. - de begår bare en kriminel handling.

• #9   15. jan Alis, jeg ved såmænd godt at nogle kristne opfører sig på samme måde, og dræber i grumme tilfælde deres eks (ja kvinder gør det også). Forskellen er bare, at der er det ikke religionen der fastholder ægteskabet og kravet på kvinden, som det er i de her muslimske tilfælde. Og DÉT er jo slaveri, og det skriger til himlen eller Allah om at det er forkert.

• #10   15. jan Polysl

Det drejer sig ikke om hvilke undskyldninger mænd bruger for at opføre sig på den måde. De bruger de undskyldninger, der er tilgængelige.

• #11   15. jan Kultur og religion er ikke en undskyldning men en livsopfattelse om at tvinge, banke, deres hustru på plads som den underlegne. Du vil gerne koble danskere ind i den ligning - Men der er forskel på tro og bare være ulykkelig over ikke at kunne se sin hustru og børn og begå en kriminel handling.

Danske kvinder er gode til at bruge systemet - det er muslimske kvinder ikke - da hele deres netværk står på spil og gør at de i flere tilfælde retter ind.

• #12   15. jan Claus

Ja, det er forkert. Jeg går ud fra, at det også kun er bestemte muslimske retninger at de regler gælder. Næppe i alle.
    De gælder ikke her i landet. Her er hun beskyttet af dansk lovgivning. Problemet er hvis han ikke vil rette sig efter det.
    Der findes horrible historier også om danske kvinder, hvis børn blev bortført af faderen til et muslimsk land. Desværre er der vist ingen international lovgivning, der kan hjælpe dem.
    Der er grund til at træde varsomt og prøve at undgå en katastrofe.

• #13   15. jan Alis, der er vel en lovgivning om menneskerettigheder og slaveri. Intet menneske må gøre krav på et andet, heller ikke selvom deres religion påbyder muligheden.

• #14   15. jan Polysl

Jeg er sikker på at de fleste muslimske mænd opfører sig ordentligt!! Lad være med at skære alle over en kam.

• #15   15. jan Claus

Jeg synes også at kvinden er i en urimelig situation i tilfælde som dette.

• #16   15. jan Alis, jeg bryder mig ikke om det, for religion bør dælme ikke have så meget magt kontra rettigheder. Stakkels kvinder siger jeg bare!

• #17   17. jan Det er jo skøre æresbegreber der fastholdes i flere af disse kredse hos indvandrere.

https://ekstrabladet.dk/112/32-aarig-kvinde-broed-forlovelse-ekskaereste-haevnede-sig-paa-familien/7960562

• #18   17. jan Claus # 16

Enig - jeg siger også "stakkels kvinder" og efter indlæg fra Cris7 åbenbart også stakkels familie.
    Gid man kunne gøre noget ved det, men for tiden kan der nok ikke gøres andet end det, der allerede bliver gjort. Det er jo religionsvanvid at opføre sig på den måde, og vanvid kan man ikke diskutere med.

• #19   17. jan I en leder fra dagens BT, metro udgave, omtales dette emne.

Her fortælles om at der i flere miljøer her, er det KUN manden som kan opløse et ægteskab, kvinden har ingen rettigheder.

Samt udtaler Mustafa Sayegh, som selv har oplevet trusler i forbindelse med en skilsmisse at: Det er fædrene, brødrene, onklerne, som har nogle forkvaklede forståelser og æresbegreber, som bør bekæmpes.

Desuden: Hvor er de forargede feminister?

Feminister der normalt står klar med fakler og høtyve, hvis et supermarked formaster sig til at klade en blå flyverdragt med dinosaurer for en flyverdragt til drenge, eller hvis et piktogram i et tog hos DSB ses en baby sidde på morens arm, og ikke en fars arm?

Hvor er feministernes støtteerklæringer, deres foragelse over den måde som flere muslimske kvinder behandles på?

De har sikkert berøringsangst, og viser et kujonagtigt svigt, af ting som de virkelig istedet højlydt burde kæmpe for.

• #20   17. jan Spot on Cris. Men hvorfor får det ikke konsekvens for de mænd, før end de har begået vold eller mord, det undrer mig.

• #21   17. jan Denne tråd og dette emne kunne lige så godt være skrevet for 35 år siden desværre.

Hvorfor går integration og assimilering af muslimer stadig ad helvede til efter 40 år ?

Årsagen er som bekendt ligetil og tydeliggøres på bedste vis (og ikke overraskende) af Alis indlæg der er identisk med skiftende politisk korrekte berøringsangste regeringer der stadig den dag idag sætter kultur og religiøse hensyn højere end lov og ret.

Det er så beskæmmende og anti demokratisk at det skriger til himlen og konsekvensen er desværre at Sharia lovgivning i muslimske kredse står over den danske grundlov.

Menneskerettighedskonventionen har derved haft den effekt at svage vestlige regeringer har ladet stå til i så mange år at hele Vesteuropa er havnet på et mellemøstligt niveau hvor klaner, bander, sekterisme og antisemitisme er blevet sørgelig dagligdag og udviklingen er kun gået så stærkt fordi den yderste venstrefløj agerer 5. Kolonne.

Det gamle ordsprog “skik følge eller land fly” har nu fået den betydning at det ikke mere gælder de indvandrede, men derimod de oprindelige.

“Tak” til vore folkevalgte landsforræddere der i bedste radikale stil ofrer sit eget folk på bekostning af hensynet til en ultravoldelig og intolerant religion som islam smiley

• #22   17. jan Cris

De her lilla bleer er blevet satte, med villa, vovse, og volvo, alt det de hadede dengang elsker de i dag. Så de gider ikke støve bleen af - og kæmpe for det som betød noget engang. Den datid er erstattet af den i nutiden med MeToo, og andre spelt personer som ikke som regering vil rage sig ind i muslimske tvister.

Hvorfor ikke?

Jo De har et enormt netværk som kan gøre det problematisk at være imod - med trusler, vold, overfald, selv borgerservice skal ikke have klinket noget og bare lade dem være - og så har vi jo også udgiften til tolke, og ordene - ike forstå - selv efter 25 år i Danmark. Jeg håber at regeringen vil gøre som de siger at det skal være slut for at de kutteklædte bare kan gå og fede den af ved at føde ustandseligt for ikke at være til rådighed for arbejdsmarkedet eller opkvalificering eller andet.

• #23   17. jan I sommers hørte jeg et program på 24/7.

Her var formanden, (hæ forkvinden), for feministerene inde for at fortælle om deres sager de kæmpede for. (Trods jeg er kvinde, var jeg dybt uenig.)
    Men her, blev der faktisk spurgt til, om hun ikke mente at der skulle kæmpes for de muslimske piger og kvinder, der blev kontrolleret, blev udsat for vold, tvangsgift, ikke måtte arbejde, især hvis der var mænd på en arbejdsplads?

Dét nægtede hun simpelthen at svare på, selvom spørgeren virkelig forsøgte at få et svar, og også spurgte om grunden var berøringsangst?

Denne 'forkvinde' blev lidt mopset, men vidste også hvordan hun med anden snak og gentagelse af deres sager kom udenom.

• #24   17. jan Så skete der lige præcis det, vi er mange, der frygter - så snart vi er nogen, der gerne vil løse et problem i den muslimske verden her i Danmark, så kommer hele flokken af islamofober væltende og forlanger bål og brand.

Hvad i alverden vil i gøre? Hvordan udrydder man syge ideer fra folks hoveder? Hvis nogen har et svar kan de sikkert blive indstillet til nobelpris.
    Jeg voksede op med en mor med religionsvanvid, så jeg ved at den slags kan man ikke snakke fornuft med.

Den bedste mulighed ville være om de mennesker følte sig velkomne i det danske samfund og frivilligt havde lyst til at forstå vores normer og lære dem, men på det punkt er det netop islamofoberne, der står i vejen. Vi bør gøre det samme som i Sverige, hvor man ikke nævner folks etniske oprindelse i avisen, men benævner dem alle som svenskere. Så ville vi ikke få den diskriminerede gruppe.
    På facebook har jeg set flere gøre opmærksom på at alt for mange danske mænd også opfører sig som om deres ægtefæller er deres ejendom, og det er også min erfariing.

Da jeg skulle skilles havde jeg en kæmpe fordel - vi havde velfærdssamfund. Jeg havde min egen selvangivelse og ret til en uddannelse, og var ikke økonomisk afhængig af min mand. Vi havde også fuld beskæftigelse på det tidspunkt. Idag har man gensidig forsørgerpligt og det er et skridt baglæns for kvindernes frigørelse og ligebettigelse. Det er ikke kun religion, der hindrer de muslimske kvinder i at fortælle stodderen, at han kan skabe sig som han har lyst til, men de tager sig ikke af det, for det er de nødt til.

Hvis der er børn i sådan et forhold bliver det endnu mere kompliceret, for så kan de også bruges imod hende, og det kan kvinder ikke holde til.
    Prøv lige at forstå virkeligheden rigtigt før de autoritære normer sidder løst igen.

• #25   17. jan #24 Alis

Så skete der lige præcis det, vi er mange, der frygter - så snart vi er nogen, der gerne vil løse et problem i den muslimske verden her i Danmark, så kommer hele flokken af islamofober væltende og forlanger bål og brand. jvf Alis

Der er noget galt med din forståelse Alis! Og, 'Jer mange' kan proppe jeres tankegang op hvor solen ikke skinner!

Rigtig mange respekterer andres kultur og religion, sålænge det ikke begrænser en persons frie vilje.

Der er mange muslimer, som er kommet her for at kunne leve et mere frit liv. Opdrage deres drenge og piger til at være ligeværdige, uddanne sig, m.m.

Men så er der den mørke side af det, nemlig dem som bruger trusler mod dem. At de skal rette ind, ellers..............

Er du/I helt blind for hvad der sker rundt om i Europa?

Netop, at der ER et problem med mange muslimer, og den måde som de opfører sig på.

Det er så tarveligt at kalde os her islamfober, racister og hvad du eller kalder os.

• #26   17. jan Alis

Du har helt ret.....vi skal gøre som Sverige hvor de kun har 200 bombe eksplosioner om året, et utal af voldtægter, overfald, røveri - Sverige er et mønsterbryder hvor man kalder alle mennesker for "HEN" for at gøre dem kønsløse. Politiet i Sverige siger selv de ikke kan klare den overmagt af kriminalitet og beder EU om hjælp til at håndterer det.

Alle jøder er flygtet ud af Malmø - det er også noget vi burde tage til os - vi er kun nået til at få jaget grønlændere ud af parker -

Det har klart ikke hjulpet at kalde en skovl for et graveredskab med skaft - måske vi skal lære at gøre som Sverige og stoppe med at kalde det en skovl. Man skal bare skjule problemerne ved at kalde det noget andet - som de tåbelige mennesker som fandt på at kalde problemer for udfordringer- for så er det slet ikke så slemt.

• #27   17. jan Cris7 # 25

"Det er så tarveligt at kalde os her islamfober, racister og hvad du eller kalder os. "

Tænk, jeg lagde ikke mærke til, at du opponerede imod at vi, der tror på lige værdighed for alle uanset religion blev kaldt landsforrædere. Der må være noget, jeg har overset.
    Og du kan selv proppe din tankegang op hvor solen ikke skinner. Det vil ikke gøre den store forskel.

"Men så er der den mørke side af det, nemlig dem som bruger trusler mod dem. At de skal rette ind, ellers.............. "

Har jeg ikke netop talt for at dansk lovgivning skal beskytte de kvinder?

Når man taler med dem, der angriber muslimer og påstår at de er ens alle sammen, så ser man tydeligt billedet af at se tornen i andres øjne, men ikke bjælken i sit eget. Hold op med at diskriminere dem!! Der er brådne kar mellem dem ligesom der er blandt vores egne. Problemerne skal løses i stedet for at blive brugt til skyttegravskrig, men den debat kan man ikke få igang.

Dansk lovgivning står over religion, og de, der skal administrere det gør hvad de kan. Det er bare et meget kompliceret problem, og det ville være en god ide at gøre sig selv til en del af løsningen, i stedet for at blive en del af problemet.

• #28   17. jan Alis

Det er slet ikke værst at blive kaldt racist eller islamofob - det som er værre er at dem som kalder folk de navne, er folk som er offer for strudseeffekten og de 3 aber - folk som ser det gode i dem som lige har myrdet ens forældre. Sverige er på grund af den massive indvandring af kriminelle skiderikker endt som et nyt mini Mellemøsten hvor deres kampe forsætter og hvor klaner og krimineller grupperinger kæmper om at være den afgørende faktor.

• #29   17. jan Polysl

Du ved ikke hvem det er, der laver al den ballade i Sverige. Det kan lige så godt være danske islamofober, der ikke vil finde sig i at det kan lade sig gøre at respektere andre kulturer end ens egen.
    Det er meget mærkeligt at så få af de forbrydelser kan opklares. Mig bekendt er det svenske politik lige så effektivt som det danske. Men hvis de kriminelle kommer fra udlandet og over broen så har de ikke de samme muligheder.

• #30   17. jan "Det er så tarveligt at kalde os her islamfober, racister og hvad du eller kalder os. " Jvf. Cris

Tænk, jeg lagde ikke mærke til, at du opponerede imod at vi, der tror på lige værdighed for alle uanset religion blev kaldt landsforrædere. Der må være noget, jeg har overset.
    Og du kan selv proppe din tankegang op hvor solen ikke skinner. Det vil ikke gøre den store forskel.jvf Alis.

DU og dine tilhængere er fjolser, fordi I ikke forstår at der SKAL være balance i ting. I, nægter at se at der ting som er nødvendige at ændre på.

I nægter, ligesom Sverige at anerkende at der er et problem. Derfor kan et problem IKKE løses.

Men se hvordan der hersker lovløse tilstande i Malmø. Selv etniske svenskere flytter væk, fordi det er blevet for slemt.

I tosser er en del af problemet, fordi I nægter at se hvad der sker!

• #31   17. jan Cris7

Har jeg benægtet at det er et problem at muslimske kvinder holdes fast i et ægteskab, de gerne vil ud af?

• #32   17. jan Du manipulerer, Alis

• #33   17. jan Jeg må indse at Alis er så blind at jeg frygter hun har brug for en førerhund - som kan hente avisen ude i førerbunkeren.

At påstå at det ligeså godt kan være danske islamfober som laver al terror som bomber, voldtægt, tyveri, røveri, mord og narkohandel - så skal man afgjort se sig om efter en optiker på et gude niveau. Når man kommer med sådan en melding - så er der ikke langt til at erklære at jorden er flad og månen hænger i en ståltråd og er lavet af Gamle Ole. Problemet med isolation er at personer bliver resistent overfor fakta, de opbygger deres egen virkelighed omkring den virkelige verden. Et Vakum verden en Matrix, som er afskærmet hvor alle render rundt i bedste jehova stil og leger med løver og tigre.

Jeg kunne godt lide en verden der ikke bestod i at tjene penge men om at erhverve sig viden - hvor mad, tøj bare er noget man kan hente gratis - som er pointen i den buddiske lære.

• #34   17. jan Alis #24

Jeg voksede op med en mor med religionsvanvid, så jeg ved at den slags kan man ikke snakke fornuft med.

Skide godt Alis - så langt så godt, men så knækker filmen igen her:

Prøv lige at forstå virkeligheden rigtig inden de autoritære normer sidder løst igen

De kan ikke snakkes til fornuft - enig - men hvad er det så lige for en virkelighed vi skal forstå først ???

Jeg har for længe siden opdaget at den venstreradikale “virkelighed” overhovedet ikke har bund i virkeligheden !

At du overhovedet kan få den tanke at Sveriges mega problemer skyldes andet end indvandring bekræfter fuldt ud hvilken forskruet “virkelighed” du og de venstreradikale bilder jer selv ind smiley

• #35   19. jan Cody # 34

"“Jeg voksede op med en mor med religionsvanvid, så jeg ved at den slags kan man ikke snakke fornuft med. ”

Skide godt Alis - så langt så godt, men så knækker filmen igen her:

“Prøv lige at forstå virkeligheden rigtig inden de autoritære normer sidder løst igen”

De kan ikke snakkes til fornuft - enig - men hvad er det så lige for en virkelighed vi skal forstå først ??? "

At de ikke kan snakkes til fornuft!!! Altså må man en anden vej rundt. Mine forslag er at sørge for uddannelse og arbejde til de kvinder, så de kan blive uafhængige af deres mænd, samt at man sørger for at muslimerne føler sig velkomne i Danmark, for så får man fat i nogle af dem, der kan snakkes til fornuft, og de vil påvirke de andre. Desuden skal de kvinder, der er i fare, have politibeskyttelse. Kan man bruge millioner på at beskytte en idiot som Paludan, så kan man vel også beskytte forsvarsløse kvinder.

"At du overhovedet kan få den tanke at Sveriges mega problemer skyldes andet end indvandring bekræfter fuldt ud hvilken forskruet “virkelighed” du og de venstreradikale bilder jer selv ind"

Måske skulle du skrue lidt på din egen virkelighedsopfattelse! Hvis du tror at mennesker, der ikke giver dig ret, de har problemer med deres virkelighedsopfattelse viser nemlig, at der er noget galt med din.
    Islamofoberne her i Danmark har meget travlt med at sprede den opfattelse, at muslimer skal være umyndiggjorte og fuldstændigt under kontrol for at være tilpasset vores behov, og så kan man naturligvis ikke acceptere hvis Sverige er i stand til at bevise, at andre metoder kan give meget bedre resultater.
    Muslimer er ganske almindelige mennesker ligesom alle andre, og det skal være grundlaget for hvordan man behandler dem. Deres og vores hjerner er fuldstændigt ens, de er bare vokset op en anden kultur, men det kan den ensporede del af den danske befolkning ikke forstå.

• #36   19. jan //citat
    og så kan man naturligvis ikke acceptere hvis Sverige er i stand til at bevise, at andre metoder kan give meget bedre resultater.
    //citat slut

Syntes du at Sverige er en rolle model for hele verden? Jeg vil mere sige de er en rollemodel for Mellemøsten hvor klaner og kriminelle prøver at få kontrol.

• #37   19. jan Hvad ved du om, hvad der foregår i Sverige, Polysl?

Det er påfaldende at så få af de sager kan opklares, så man ved ikke hvem det er, der laver al den ballade. Men nogen går ud fra at muslimerne automatisk får skylden.

Det var et godt projekt Sverige havde igang og brandærgerligt at det også skulle saborteres. Sverige havde masser af plads til at have flygtninge boende, men resten af Europa fortrækker Tyrkiet, som ikke kan komme ind i EU p.g.a. deres problemer med menneskerettighederne.

• #38   19. jan Alis

Hvad ved du selv?, min subjektive mening er vel ligeså god som din subjektive mening. + at jeg ikke er "låst" inde i en lejlighed men kommer ud - både i Danmark og EU og Mellemøsten.

• #39   19. jan polysl

Jeg har hele tiden givet udtryk for at min holdning til hvad der sker i Sverige er subjektiv, men du bruger Sverige som afskrækkelse og som om din holdning er objektiv.
    At du bruger min psykiske lidelse som argument i sagen om muslimer viser hvilket plan du er på.

Jeg følger med i pressen, og jeg har gjort meget for at finde ud af, hvordan mennesker kan leve fredeligt sammen, og hvorfor de altid slås.

• #40   19. jan Alis

Din lidelse rager mig en papskid samt andres lidelser - at du selv mener at du er objektiv ved at være inde 24/7 siger en del om din objektivitet. Så jeg vil da mene jeg er mere objektiv end dig - da jeg har rejst i verden imens du har set fjernsyn og læst aviser og mener du er bedre underrettet.

Så hvis man sidder indendørs 24/7 og kan være bedre underrettet end folk som er ude i samfundet så kan du blive milliardær med den påstand - for så skal alle de kloge blive meget klogere hvis man sidder indendørs 24/7. Det ville i sandhed være en kioskbasker og en verdenomspændende gennembrud at bare folk er inaktive så er de bedre underrettet. WOW.

Jeg vil ikke anbefale dig at gå udenfor døren for det bliver man dummere af.

• #41   19. jan Polysl

Du har øvet dig i mange år på, hvordan man jorder andre i en debat, ikke sandt? Jeg lagde mærke til dig første gang på TV2-bloggen.

Selvfølgelig rager mine psykiske lidelser dig en skid. Bortset fra at du kan bruge det imod mig. I det hele taget tror jeg at andre menneskers følelser rager dig en skid.

Men når svenskerne brænder 22 flygtningecentre af, og danskerne derefter råber op om at det er muslimernes skyld, de vil ikke bo i flygtningelejre de vil bo på hotel og vardes op, så skal man være mere end normalt dum, hvis man ikke kan analysere det rigtigt.

• #42   19. jan Næ Alis andres følelser rager mig ikke en høstblomst, men eftersom jeg ikke kan helbrede så bruger jeg ikke tid på andres sygdomme. En meget klogt menneske sagde engang: Brug tid på det du kan gøre og ikke tid på det du ikke kan gøre.

Men hvis du er så klog så forstår jeg ikke du har et hjemmearbejde som er meget normalt for 10 år siden og nu. Jeg mener ikke at lime julekalender og stoppe slik i lågerne, men et rigtigt analytisk arbejde - mange talknusere arbejder hjemmefra og er i video konference med medarbejdere.

At sidde alene 24/7 og tulle rundt er ikke sundt for et menneske - det "dør" indvendigt af mangel på kontakt som dog kan afhjælpes med et eller andet arbejde som kan laves hjemmefra.

Så har vi teksten som er et paradoks fra Rammstein..."Ohne Dich"

Ohne dich kann ich nicht sein
    Ohne dich
    Mit dir bin ich auch allein
    Ohne dich
    Ohne dich zähl' ich die Stunden
    Ohne dich
    Mit dir stehen die Sekunden
    Lohnen nicht

Go Søndag.

• #43   19. jan Polysl

Hvis du mener at kontakt med andre mennesker er meget vigtig, så gør en indsats for at mennesker med angst får den nødvendige hjælp, i stedet for at bruge det imod os. Det er nedskæringer og besparelser der er årsagen til at jeg er endt i denne situation.

Med hensyn til ikke at bruge tid på noget, man ikke kan gøre noget ved, så hold op med at blande dig i problematikken i Mellemøsten.

• #44   19. jan ALIS #43

Hvorfor skulle jeg blande mig i hvordan kommuner spare og prioriterer - der ville jeg ikke have en jordisk chance for at blande mig i. Andre blander sig ikke i den måde jeg laver mit arbejde - Men kritik er godt, bare det følges op med konstruktive løsninger.

Skulle vi følge den tankegang så skulle man lukke alt hvor folk bruger deres subjektive kommentarer - og hvor skulle du så "leve" Du vil blive endnu mere isoleret.

Det jeg har lært af dig siden tv2 er at du stadig har flygtige meninger som i bund og grund ikke giver mening.

Det svarer til at folk har et problem...og du svare, at man skulle gøre noget. Ikke den dybere mening eller noget som helst.

Jeg har en rigtig god løsning på kriminelle indvandre og flygtninge i Danmark, Dem som begår kriminalitet og har dobbelt statsborgerskab skal have det danske fjernet og eksporteret ud af Danmark - så kan Tyskland sende dem videre. Hvad er baggrunden for den mening? jo - for alle dem som får statsborgerskab skriver under på at overholde dansk lov. Den var ikke svær vel?

• #45   19. jan Men tilbage til emnet, så har du jo også lagt et sigende opslag op polysl, der blot understøtter mentaliteten iblandt nogle af dem der er hjernevasket af religionen. Det bunder alt sammen ud i at religionen, som iøvrigt er tyv stjålet fra andre religioner, og sammensat af lidt fra kristendom og lidt af alt muligt andet, er fællesnævner for sindssygen. Både at ihjelslå, men også fastholde kvinder i slaveægteskab imod deres frie vilje.

Jeg spørger så, hvor er de "ægte" muslimer henne her, går de stadig og rydder op på Rådhuspladsen efter nytår?

• #46   19. jan Claus

De ægte muslimer går og passer sig selv og gør social arbejde som du nævner med Rådhuspladsen.

Ægte muslimer kaster ikke med sten, bruger våben, knive, og skræmmer hjemmehjælpere, politi, brandvæsen og Falck. Ægte muslimer har respekt for andres folks forskellighed.

Alt det andet er bare et affaldsprodukt som skabes af folk som har en iq som en brosten.

Ægte muslimer sprænger ikke bomber alle vegne, men hygger sig at være i et frit land, hvor ens mening ikke gør at man mister hovedet.

• #47   19. jan I mit seneste arbejde, der var nogle af mine tætteste kollegaer og venner muslimer. Så jeg er hverken islamofob eller racist, men vil hellere betragtes som realist.

Jeg har gode venner fra træning centeret der er muslimer, og vi har det mega sjovt sammen.

Det jeg vil ind på, er hvorfor pokker kan Danmark ikke stoppe den acceleration af tåbelige og fanatiske muslimer, og hvorfor hjælper "de gode" ikke med det. Man må gå ud fra, at de besøger den samme imam til bøn og rådgivning? Der er et eller andet råddent.

• #48   19. jan claus
    Mon ægte muslimer besøger imamer som er radikaliseret? Det ville være i modstrid med det de flygtede fra. Det kan også være at de ægte muslimer slet ikke går i moske eller taler med en imam - på lige fod med at kristne ikke tager hen til deres præst for råd - men klare det selv. Jeg har også muslimske venner som spiser svinekød og drikker alkohol og er total ligeglad med at noget er halal.

• #49   19. jan Ps...claus

Hvorfor skulle de gode muslimer være anderledes end kristne? Kristendom er for størstedelen ikke noget som har effekt på hjemmefronten eller ens liv - faktisk er de kun "kristen" når der er dåb, bryllup, konfirmation, død, begravelse. Det vil jeg da mene at det har ægte muslimer også ret til at være ligeglad.

• #50   19. jan Du har ret i det Steen. Hvorfor skulle det være anderledes. Men jeg synes bare, at ekstreme kristne ofte er blevet kritiseret af "alm" kristne. Men måske bare at nogle vælger kampe med omhu. Jeg synes det er svært. Jeg ville gøre alt for at hjælpe dem der har behov, uanset religion, men det kræver også at de vil hjælpes jo.

• #51   19. jan Claus

vores familie har for mange år siden lavet en Fond som et slags netværk, hvis nogen i familien skulle komme i en økonomisk krise. Alle har igennem tiderne bidraget til kontoen både voksne og børn. Det var min mor som har stiftet fondet, da hun selv har oplevet den totale fattigdom samt mig selv.

Ideen er at det gør at det at låne penge ikke eksisterer, og vi ved jo at låne penge af familie kan give ballade - og man undgår at familien bruger de her ublu låne grippe som kan få 1000 kr. til at blive 20.000 kr på et år.

Bare nogle flere gjorde det - måske små penge, men samlet kan det give et godt beløb, hvis en kom i udføre.

• #52   19. jan Steen, muslimer gør jo det samme. Der er det ikke tilladt at stifte lån uden for familiens rammer.

Jeg har ALDRIG lånt en krone af familien, aldrig. Jeg har altid klaret det selv. Skaffet penge hvis jeg var på røven, hvilket er få gange det er sket i livet, men jeg har også lånt ud når nødvendigt, da jeg havde penge til det.
    Men den slags hjælp er sku røv og nøgler, i nogle kredse.

• #53   20. jan Alis #35

Mine forslag er at sørge for uddannelse og arbejde til de kvinder, så de kan blive uafhængige af deres mænd,

Dit indlæg viser jo tydeligt en total mangel på indsigt for netop arbejde og uddannelse er no-go i disse familier fordi det jo indebærer at kvinden risikerer at møde mænd !

Det hjælper ikke med de venstreradikale luftkasteller Alis når virkeligheden er en anden og du er fuldstændig useriøs hvis du mener at svenskerne gør noget som helst bedre end Danmark.
    Hvis du gad følge med ville du opdage at Sverige rangerer nede blandt banan republikker når det gælder vold og mord.
    En nylig Pisa undersøgelse viser at elevernes færdigheder er blandt de laveste i Europa.
    Flere kommuner er ved at gå bankerot på grund af indvandrerbyrden og mange politifolk forlader korpset af samme årsag.
    Sverige har det næst største antal no-go zoner(områder hvor myndigheder skal have politibeskyttelse), Frankrig og Tyskland er nr. 1 og 3.
    Præcis disse tre lande har det højeste antal muslimer i Europa, men det er vel også blot tilfældigheder hvis man er venstreradikal.

Jeg har lyst til at omskrive det ordsprog du selv plejer at bruge og konkludere at du ser splinten i øjet på de indvandrerkritiske, men du ænser ikke den bjælke der stikker ud af øret på dig selv og de venstreradikale smiley

• #54   20. jan Cody # 53

Du tager sammenhæng mellem årsag og virkning meget lemfældigt. Hvorfor kommuner er på vej til at gå bankerot kunne have mange andre årsager end indvandring. Akkurat som her i Danmark, hvor man også giver muslimerne skylden for konsekvenserne af politikernes administration.

At muslimske kvinder ikke må arbejde skal også vendes en ekstra gang. Der har været en hel del problemer i supermarkederne fordi kunder ikke ville betjenes af en tørklædeklædt kvinde ved kassen. Det er en konsekvens af den hetz man har ført imod muslimer. Hun havde fået lov til at arbejde af sin familie, men danskerne ville ikke lukke hende ind på arbejdsmarkedet.

Undersøgelser af karakterer i skolerne her i Danmark viser, at muslimske piger klarer sig endog meget fint. Giv dem en chance, så skal de nok vide at benytte sig af den.

Angående Sverige og Sverigesdemokraterne, så er der en sag i øjeblikket i Norge, der har lukket fremskridtspartiet ind i regeringen. En muslimsk kvinde, der havde tilknytning til IS er rejst ind i Norge sammen med sine to børn. Det ene af børnene er syg og har brug for lægehjælp. Det truer med at koste regeringen magten fordi Fremskridtspartiet truer med at melde sig ud af regeringssamarbejdet og dermed vil vælte regeringen.
    Man skal lade være med at give så primitive mennesker magt. Svenskernes holdning på det punkt er sundere for befolkningen.

• #55   20. jan Alis.

Du glemmer en ting i dit sidste afsnit, og det er at fremskridspartiet i Norge gerne ville lukke det syge barn ind, men ikke moderen.
    Hvorfor mon?

Hvorfor skal du altid lege djævlens advokat?

• #56   20. jan “Salig er den enfoldige i sin tro”

Det skriver jeg om dig Alis fordi du aldrig forholder dig til de fakta som undersøgelser viser, men blot udbreder hvad du selv tror og det er sku useriøst !

Til din orientering har det norske Fremskridsparti allerede trukket sig ud af regeringssamarbejdet og det er fuldt ud forståeligt da aftalen var at ingen IS medlemmer skulle hjem til Norge.
    At hendes unge er syg er sku ingen undskyldning og stod det til mig blev IS yngel omgående tvangsfjernet fra deres hjernedøde forældre.

Tilbage til emnerne.

1. Det er faktuelt at udgifterne til underhold af indvandrere er årsagen til at flere svenske kommuner er ved at gå bankerot.

2. I Sverige er tørklæde personale mere reglen end undtagelsen og svenskere bliver omgående anklaget for racisme hvis de ytrer at de ikke vil betjenes af en (hættemåge) så lad være med at blande din erfaring fra Danmark ind i den sammenligning !
    Sverige er langt langt bagud med job krav til muslimske kvinder og der er voldsomt mange ubeskæftigede muslimske kvinder fordi manden ikke vil lukke dem ud.

3. Du fremhæver at Sverige gør det bedre end Danmark og jeg henviser til deres bundplacering i Pisa undersøgelsen hvorefter du fremhæver danske skoleelever - hvad fanden sker der ?

Det er svært at debattere med dig når du ikke forholder dig til det der bliver spurgt om !

I bund og grund handler det om at du mener Svenskerne er et foregangsland udi integration af muslimer, men desværre for dig går det rent ud sagt ad helvede til på alle parametre hvad muslimer angår i Sverige så forhold dig venligst til det og kom med et bud på hvorfor dette “foregangsland” er ved at gå til grunde i vold og mord ???

• #57   20. jan Markgreven

Der stod ikke noget i de tekster, jeg læste, om at det kun var moderen, man ikke ville lukke ind.
    Men hun er sigtet for at have arbejdet for iS, og her i Danmark ville hun så have ret til en retssag for at afklare, hvad der er sket ... medmindre Tesfaye har fået ændret det også.
    Desuden er der et mindreårigt barn mere.

"Hvorfor skal du altid lege djævlens advokat? "

Vi vil gerne leve i et retssamfund, og ikke i et samfund, der bliver styret af gadens parlament. Jeg bryder mig ikke om de selvretfærdige mennesker, der deler befolkningen op i dem, der har rettigheder, og dem man bare kan sparke til.

• #58   20. jan Alis.

Men så må du jo til at se noget NEWS.
    Det norske Fremskridsparti, har sagt ja til barnet og nej til moderen.
    Da regeringen så ikke overholdt "denne aftale", som de åbenbart havde omkring IS, brød Fremskridspartiet med regeringen.

• #59   20. jan Cody # 56

Er du i stand til at forholde dig til et emne og argumentere for det uden at blande en masse personangreb ind i det også. Det er meget trættende at skulle forholde sig til i stedet for at argumentere omkring et emne.

"1. Det er faktuelt at udgifterne til underhold af indvandrere er årsagen til at flere svenske kommuner er ved at gå bankerot. "

Hvem har undersøgt det? Du kommer med en påstand, og jeg godtager ikke bare påstande, jeg vil gerne se noget dokumentation.
    I Danmark påstår højreekstremisterne også at indvandrerne er skyld i alle de sociale nedskæringer, selvom sandheden er en ganske anden.

"2. I Sverige er tørklæde personale mere reglen end undtagelsen og svenskere bliver omgående anklaget for racisme hvis de ytrer at de ikke vil betjenes af en (hættemåge) så lad være med at blande din erfaring fra Danmark ind i den sammenligning ! "

Det burde man også gøre i Danmark. Det er en uanstændig måde at opføre sig på.

"3. Du fremhæver at Sverige gør det bedre end Danmark og jeg henviser til deres bundplacering i Pisa undersøgelsen hvorefter du fremhæver danske skoleelever - hvad fanden sker der ? "

Du roder tingene sammen. Jeg har ikke taget stilling og jeg ved ikke bestemt hvad Pisa undersøgelser viser, men jeg ved de har været kritiseret, og at de ikke bør bruges som målestok.

"I bund og grund handler det om at du mener Svenskerne er et foregangsland udi integration af muslimer, men desværre for dig går det rent ud sagt ad helvede til på alle parametre hvad muslimer angår i Sverige så forhold dig venligst til det og kom med et bud på hvorfor dette “foregangsland” er ved at gå til grunde i vold og mord ??? "

Så kommer du med en påstand igen!! Det er ikke mit indtryk at Sverige er ved at gå til grunde af nogen som helst årsag, og angående de problemer de har (ligesom alle andre lande) så håber jeg de undersøger kendsgerningerne og ikke forfalder til fordomme, overfladiskhed og hårdere straf som vi har set det i Danmark de sidste 20 år.

Jeg forstår ikke svensk, så jeg kender kun Sverige fra den danske presse, men hvis noget er vigtigt så kan jeg bruge Google translate

• #60   21. jan Jeg har sagt det før og gentager gerne.

Politisk korrekthed i medierne frasorterer alt negativ omtale af indvandring i Sverige, men efter en del søgning fandt jeg denne artikel som beskriver kommunernes problemer som følge af flygtninge og indvandrere.
    Jeg har ikke høje forventninger til at du læser og kommenterer indholdet, men jeg er naiv og tager chancen endnu engang.

https://nxt.kristianstadsbladet.se/hassleholm/satter-all-tilltro-till-staten-i-ekonomiskt-krislage/?fbclid=IwAR1_QSW3HyT5ge4GFG0bbHkWdoVhaO3qWoGeeWE_rdEcWbqQH4p2ckxLjNM

Og hvis du tvivler på at Sverige er ved at bryde sammen i vold og mord så læs denne artikel hvor den svenske politichef foreslår militær indsats som hjælp til politiet i indvandrertætte områder.

https://archive.md/MvSC0#selection-691.0-707.148

• #61   21. jan Uanset hvilken dokumentation eller synlige beviser der blev stukket i hænderne på Alis, så vil hun benægte dem, for det er KUN hendes 'viden' der er den rigtige.

Hvis man nægter at anerkende et problem, så kan det heller ikke blive løst! Kun blive størrere.

• #63   21. jan Sikke de hygger sig i Sverige - men det er nok nogle danske nynazister som bomber i Sverige or not - det kan aldrig være de ristede. Nogen har et stærkt tilknytning til Sverige og ikke kan se problematikken - Men fred med det, for uanset hvad de beskytter så kan man ikke komme udenom fakta.

Som sådan tror jeg ikke alle de terrorangreb er rettet mod svenskere, nok mere en sekterisk vold, samt klan baseret vold om kontrol i et område. Klart man skal sætte militær ind for at genskabe tryghed - men tror at det eskalerer når man sætter hæren ind, men i det mindste så er soldater ikke af samme stof som politi og er meget mere kontant i deres reaktion overfor idioter - hva? skyder du mod mig - så skyder jeg bærret af dig. Jeg ser gerne en klan og sekterisk vold udrensning - for de er i realiteten bare banditter som har set sit snit at etablerer deres lille stat i staten og det skal stoppes med vold og ikke en rundbord samtale med kage og kaffe.

• #64   21. jan Cody # 60

Den første artikel er om kommunernes problemer med at få indvandrere i arbejde. Mange af dem har ikke en høj uddannelse, og et af forslagene er at oprette flere stillinger til lavt uddannede. Det synes jeg er et godt forslag, også til Danmark. Der er opgaver nok at tage fat på. Det kuldsejler åbenbart begge steder med at man ikke vil betale skat for at flygtninge kan få en god løn.
    Et andet forslag, som jeg også synes er rimeligt er, at staten skal afholde en del af udgifterne til flygtninge, i stedet for at nogle kommuner belastes ekstra hårdt.
    Og så denne
    citat "- Ja, frygt for at diskutere spørgsmålet har været ødelæggende. Det er uheldigt, at vi ikke har været i stand til at diskutere nøgternt uden, at det racistiske kort kom ud, siger Lars Johnsson (M)." citat slut. Samme problem som i Danmark. Det er umuligt at diskutere noget nøgternt, det køres omgående over på nedvurderinger af muslimer, så man må forsvare dem i stedet. Har jeg påpeget i årevis.

Anden artikel handler som hvorvidt man kan sætte millitæret ind i gråzoneområder og det betænkelige i at bruge millitæret i fredstid. Den siger ikke noget om at problemerne er værre i Sverige end de er andre steder.
    Sverigesdemokraterne er sikkert lige så effektive til at piske negativ stemning op som de danske DFere.

• #65   21. jan Cris7 # 61

"Hvis man nægter at anerkende et problem, så kan det heller ikke blive løst! Kun blive størrere. "

Helt rigtigt - men det er islamofoberne, der er problemet. De nægter at forstå, at de skaber splid og had og hvad konsekvenserne af det er. Hvordan kan du og I forvente at mennesker ikke reagerer på at blive udsat for nedvurderinger og diskrimination? Jeg tilhører også en diskrimineret gruppe, og jeg ved hvad de føler. Ind imellem får jeg også lyst til at banke et par hoveder sammen, for det nytter ikke noget at bede pænt om at blive behandlet med respekt.

• #66   21. jan Alis

Første artikel....

Nu har kommuner ikke en udgift de første 2 år, hvor ideen er at de har tiden til at få dem aktiveret for derefter hviler ansvaret kommuner. God ide så kommuner ikke bare fedter deres dovenskab af på staten - men at de her et ansvar for at der sker noget.

Og nej - man skal ikke lave stillinger for lavt uddannede - man skal opkvalificere dem til at kunne varetage en stilling på normale vilkår.

• #67   21. jan Polysl

Opkvalificere dem??
    Og så sætte kontanthjælpsmodtagere gratis tage sig af de andre opgaver. Nul! Det bliver brugt til løntrykkeri.

• #68   21. jan Alis

Ville da svare til at lave nudansk ordbog om til folk der ikke kan stave.

Sgu da ingen der gider ansætte nogen som dårlig kan stave deres navn, OG det hjælper ikke at oprette stillinger for folk som ikke kan stave til deres navn eller tale dansk. Hvilke stillinger ser du der kan oprettes for folk som ikke engang kan stave deres navn eller tale dansk?

• #69   21. jan Alis #64

Jeg er slet ikke overrasket over at du finder det helt naturligt at den svenske statskasse skal betale gildet hvis kommunerne skal bestå, men du glemmer at det på den lange bane medfører at Sverige ender som de lande indvandrerne kommer fra.
    Hvorfor er det så svært for venstreradikale at forstå at indtægter og udgifter skal hænge sammen ?

Er det med vilje du fuldstændig misfortolker det du læser eller hvad ? Læs lige nedenstående igen !

Det er uheldigt, vi ikke har kunnet diskutere nøgternt, uden at det racistiske kort kom ud

Hvis ikke du har fattet det endnu er det altså DIG og de venstreradikale der hentydes til smiley

Det var sku noget af et selvmål du scorede der Alis smiley

• #70   21. jan Nej Cody, det var ikke et selvmål. Hvorfor tror du at rascismekortet kommer ud? Det ville det ikke gøre medmindre nogen opfører sig rascistisk, og så bliver det et problem i stedet.

• #71   21. jan Sidste udvej er altid racismekortet, impelmenterings, kortet, islamfobi kortet, de rige kortet, Alle de andre kortet - så har vi det elskede kort - de neoliberalistiske som flere mener skal have et rødt kort.

Jeg kunne godt lide man opfandt et "vis min bare røv kortet!" en rød bavian røv som ligner noget som er fremstillet i et laboratorium - fuld af bylder og væsker der oser ud af røven.

er man imod så trækker man trumfet "racisme" kortet selv om det ikke handler om, eller kan betegnes som en race. ???? - så er det man tænker, at de må have tabt sutten og leder efter den i deres forkvaklede hjerne.

• #72   21. jan Åh klap i Polysl. Du er den i dette forum, der er mest flittig til at dele navne ud.

Det er rascisme når man generaliserer medlemmer af en hel gruppe, og religion hører også under rascisme.
    Man kan ikke diskutere noget problem, som f.eks om nogle bestemte kommuner må bære en alt for tung byrde for at integrere flygtninge, uden at det slår over i nedvurderende generaliseringer.

• #73   22. jan De er da godt igang med at sende Sverige til himmels, med alle de eksplosioner der har været det seneste stykke tid. Så jeg vil ikke just mene at Sverige er at betragte for foregangsland.

• #74   22. jan I det ene af de links som Cris7 satte ind står følgende

citat "Eksplosionerne bliver ofte tilskrevet en stigende bandekriminalitet i Sverige, som politiet har svært ved at bekæmpe. Kun ti procent af sprængningerne bliver opklaret af politiet, skrev Svenska Dagbladet sidste år." citat slut

Kun 10 % bliver opklaret. Mig bekendt er det svenske politi lige så effektive som det danske.
    Alligevel beslutter danske islamofober at det hele er muslimernes skyld.

Det er sådan noget der får mig til at spekulere på, om nogle af de, der sprænger bomber og laver ildebrande i Sverige de i virkeligheden kommer fra udlandet og forsvinder tilbage til udlandet bagefter, så de er væk.

• #75   22. jan Alis.

Jeg tror faktisk at PET og FET, er mere effektive end det svenske SÆPO.
    Mange attentater er blevet forhindret i Danmark, medens de bare bomber løs i Malmø og andre steder i Sverige.
    Hvis du spørger mig hvorfor det forholder sig sådan, må jeg blive dig svar skyldig. - Men skal jeg komme med et gæt, virker det som om at PET har flere kontakter end SÆPO.

• #76   23. jan Markgreven

Tror ikke at Sæpo smider fortrolige papirer på Rådhuspladsen som det der legetøjs politi man kalder PET - PET kan ikke se en rød ladeport selvom de står foran den. De fleste ting de har reageret på er info fra andre lande., som Sverige og Norge, England osv....De er også gode til at få et fæ til at melde sig til IS, for at få en agent inden for deres rækker, som så snuppes og fæet er så helt alene fordi PET fraskriver sig al viden.

PET er tæt på at være et byldebefængt røvhul - som ikke engang kan mærke de har skidt i bukserne.

• #77   23. jan Alis #70

Du er sku noget tung at danse med må man sige.

Når man trækker racismekortet er man løbet tør for argumenter og det er netop hvad der hentydes til i forrige indlæg.

De venstreradikales åbenbare berøringsangst og mangel på modargumenter gemmes væk bag en mur af politisk korrekthed hvor bekymrede borgeres protester mødes med anklager om inhumanitet og racisme.

Dette er desværre virkeligheden i dagens Sverige, men heldigvis ikke i Danmark hvor DF udfordrede den politiske korrekthed og berøringsangsten.

I et lille land som vores havde en venstreradikal “svensk” udvikling været katastrofal, men gud ske tak og lov fik de radikale og venstrefløjen ikke held med at ødelægge Danmark smiley

• #78   23. jan Cody # 77

"Når man trækker racismekortet er man løbet tør for argumenter og det er netop hvad der hentydes til i forrige indlæg. "

Har du indtryk af at jeg er løbet tør for argumenter? Det er jeg ikke! Problemet er at få højreekstremisterne til at forstå, hvad et er, de laver. I mangel af bedre at få resten af befolkningen til at indse det, så man ikke stemmer højreekstremistiske partier til magten.

Det er ikke muslimerne, der ødelægger vores samfund, det er højreekstremismen, og specielt den voldsparate del af højreekstremismen.

Iflg denne udsendelse er Sverige desværre hårdt ramt.

https://politiken.dk/udland/art7493769/I-Sverige-har-nazismen-vokset-sig-st%C3%A6rk-%E2%80%93-nu-venter-Norden?fbclid=IwAR0-dSWpalauHrOt96Yr7BdxD_xowgumf19xt5GkUlW5E13STKARZs7ctcc

Det er om nynazister, og jeg har indtil videre kun set det første kvarter af udsendelsen, for jeg har beskæftiget mig meget med højreekstremisme, så der er ikke noget nyt for mig. Skift jøderne ud med muslimerne, så vil man se, at det er samme billede. Tankegangen er den samme i alle højreekstremistiske partier - men ikke i normal højreorienteret tankegang. Det er "ren race", men DF har omdøbt det til kamp for danske værdier, den glider bedre ned. Mange overser højt og flot at religionsfrihed er en del af de danske værdier. Ytringsfrihed er også en dansk værdi, men DF har oparbejdet diverse metoder til at lukke munden på alle, der siger dem imod.

Da Venstre med Fogh Rasmussen kom til magten, ville de privatisere - nedbryde de offentlige sektor og samle magten hos dem, der sidder på pengekassen. Det var ikke danskernes ønske, så Venstre havde brug for muslimerne som syndebukke. Så kunne man pege på dem og få folk til at gå til angreb på dem, mens man ubemærket nedbrød den offentlige sektor efter salamimetoden, en skive ad gangen.

DF som er et ultraliberalt parti, blev afgørende støtte for Venstre i den proces. Mens de påberåbte sig at beskytte de svage i samfundet, stemte de for den ene nedskæring efter den anden. Folkepensionisterne, som blev holdt frem som DFs hjertebarn, fik afgørende barberet deres rettigheder væk i nullerne, mens de fik en ældrecheck til at bortlede opmærksomheden fra, hvad der egentlig skete.

Gad vide om det er fordi svenskerne har set faren, at de holder sverigesdemokraterne væk fra regeringsmagten?

Hvis vi skal have demokrati og folkestyre tilbage, så skal befolkningen blive opmærksom på, hvad det i virkeligheden er, der sker. Det er ikke muslimerne, der er fjenden, det er højreekstremisterne.

• #79   23. jan Jeg fik ikke TV-programmet med. Det kommer her

https://www.dr.dk/drtv/program/racekrigerne-i-norden_64815

• #80   23. jan Polysl-

Du er noget forkert på den.
    Det er ikke meget terror vi har haft i Danmark, heldigvis.
    PET er dygtigere end du tror, og har forhindret mange ting.

• #81   23. jan Alis #78

Hvis vi skal have demokrati og folkestyre tilbage, så skal befolkningen blive opmærksom på, hvad det i virkeligheden er, der sker. Det er ikke muslimerne, der er fjenden, det er højreekstremisterne.

Vil du seriøst påstå at de 1000 danskere der lever under politibeskyttelse er på grund af truslen fra højreorienterede ?

Vil du påstå at koranklodserne foran gader og stræder er sat op som forsvar mod højreorienterede ?

Vil du påstå at bandeskyderier og bilafbrændinger m.m. skyldes de højreorienterede ?

Vil du påstå at social kontrol, æresdrab, indvandrer fyldte kvindecentre, indvandrer fyldte fængsler, indvandrer fyldte kriminalitets statistikker og indvandrer fyldte arb.løsheds statistikker m.m. skyldes højreorienterede ?

Vil du påstå at ghettoer og no-go zoner er de højreorienteredes skyld ?

Vil du påstå at den stigende utryghed blandt danskerne skyldes højreorienterede ?

Jeg har ikke påstået at muslimerne er fjenden, men jeg vil til hver en tid påstå at det er muslimerne, og ikke de højreorienterede, der er årsag til ovenstående

Det er voldsomt tiltrængt at du og resten af de venstreradikale åbner øjnene for den samfundsnedbrydende effekt den muslimske indvandring har istedet for at skyde skylden på en ikke eksisterende højrenational trussel smiley

• #82   23. jan Cody # 81

Som svar på alle de eksempler, du nævner, vil jeg sammenligne med Paludan. Han hævder at bare fordi han brænder koraner af og tramper på hvad der er helligt for muslimer, så er det ikke hans skyld, hvis de svarer igen og bliver voldelige.

Du ser ikke sammenhængen i det, der sker! Ser ikke at hvis man nogen lægger muslimer for had og diskriminerer dem på arbejdspladser m.m. at så en dag får man måske svar på tiltale når bægeret er fyldt og folk ikke kan klare mere.

De mennesker skal opdrage deres børn i et land, hvor de værsågod skal lære at se ned på sig selv.

Men du mener altså at det er for stort et forlangende at højreekstremisterne skal lære at opføre sig ordentligt og respektere deres medmennesker?
    Og hvad med alle os, der ikke vil leve i et land, hvor der er forskel på mennesker?

• #83   23. jan Cody

Dette er hvad muslimer må finde sig i i Danmark. Jeg er ikke længere stolt over at være dansker, men jeg er stolt over at jeg kan sige fra.
    Billedet fandt jeg 2 steder på Twitter fra andre, der også siger fra.

profilbillede
  • #84   23. jan Det er jøder må finde sig i Danmark...

profilbillede
  • #85   24. jan Alis #82

I over 40 år har Danmark og Vesteuropa forsøgt at integrere hovedsagelig arabiske muslimer og det går stadig helt ad helvede til og du og de venstreradikale giver stadig højreekstremisme skylden på trods af at det er helt almindelige mennesker der i stigende grad siger fra overfor denne voldelige muslimske kultur.
    Sverige og Frankrig er nok de bedste beviser på at højreekstremisme intet har med sagen at gøre fordi begge lande er centrum for omfattende uroligheder blandt arabiske klaner og bander der bekriger hinanden.
    I flere og flere vesteuropæiske lande har man disse områder der lokalt benævnes som “lille Mellemøsten” hvor myndighederne ikke vover sig ind så det er sku trættende at høre på venstrefløjens grundløse beskyldninger.
    Mord og overfald på kritikere af islam har intet med højrefløjen at gøre - det har alene med muslimsk intolerance at gøre.
    Salman Rushdie og Lars Hedegaard er vel nok de bedst kendte danske tilfælde, men både homoseksuelle, kristne og jøder myrdes og forfølges i stort antal verden over.

https://images.app.goo.gl/H8LbmTMuymvecFzFA

https://www.berlingske.dk/ledere/vestlige-nationer-boer-raabe-op-om-forfulgte-kristne

https://synopsis-olsen.blogspot.com/2019/03/kristne-forflges-og-myrdes-medierne.html

Mere end 200 mio. kristne er i livsfare verden over og hvor end muslimer slår sig ned stiger intolerance, særkrav og kriminalitet i takt med antallet muslimer.

Dette er indiskutable fakta som hverken politisk korrekthed, medier eller venstreradikale kan benægte eller give højreekstremisme skylden for smiley

• #86   24. jan #85

Al ære og respekt, Cody, for dine solide forsøg med flertallets opfattelser fra det virkelige liv og link til medierne, men desværre er det vist 'spildte ord på Balle-Lars', når modtageren er en person med en forvrænget livsopfattelse, der har levet en isoleret fra omverdenen i en snes år eller mere. smiley smiley

• #87   24. jan Ja Madonna, men man er jo en barmhjertigt sjæl der gerne vil hjælpe de vildledte smiley

Kommentér på:
Muslimske kvinder kan ikke blive skilt

x