{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
531 visninger | Oprettet:

EB {{forumTopicSubject}}

Nu er det sjovt at kigge rundt på EB, hvor skribenter må have gået ud af 1 klasse, for man skal lede længe efter et medie hvor der er så mange stavefejl og manglende ord så sætningen giver mening. Det er som om at man på Journalist højskolen kun lære at Google Translate for meget at det giver simpelthen ingen mening. Ok den kan smutte en gang imellem, som på fyensk.dk, avisen.dk - men de kan slet ikke komme op i den klasse som nærmer sig analfabeter.

Af kommentar sporet at læse er der konstant kommentarer omkring tegnsætning, stavefejl eller manglende ord i en sætning så det hele giver en mening, Jeg er normalt en smule ordblind og ser som sådan ikke flere af de fejl men det er der mange der gør - og det er tilbagevendende i hele kommentar feltet på den enkelte nyhed hver dag.

En havde bemærket og skrevet at der var 45 stavefejl i en større artikel.

En anden ting er fakta - hvor journalister ikke undersøger validteten og bare smider en artikel som er total fakta forkert i indhold.

De har også en musikanmelder som kaldes Treo som stort set kun kommer med negative skriverier - i den korte tid jeg har læst EB har jeg ikke oplevet en eneste positiv udtalelse fra Treo - men det kan jo være at staklen er tonedøv.

Nå men så har vi det generelle kommentarspor som er enorm underholdende hvor det hele ender i hat og briller og muslimer - selv i et indslag om hvidkål blev der flettet en muslim kommentar ind. Men generelt er kommentarer mere underholdende at læse end det som indlægget drejer sig om, og man mister helt orienteringen.

Jeg ved så ikke hvordan den trykte udgave af EB er omkring stavefejl og utallige fakta fejl for jeg har ikke kigget i en avis i mere end 20 år. De giver jo sorte fingre - så det gider jeg ikke.-


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  EB
  • #1   12. jul 2019 polysl jeg er heller ikke god til at stave og jeg kigger heller ikke efter andres fejl så fik jeg travlt smiley

  • #2   12. jul 2019 Det samme gælder romaner, men 2-3 manglende bogstaver i en bog på 400 sider er ikke så slemt, men før i tiden var der ingen fejl, korrekturlæserne er nok fyret...

  • #3   13. jul 2019 Ja, der er masser af 'horeunger', i det skrevne idag.

    Det er frygtelig trist at se, og burde ikke forekomme så meget som det gør.

    En sætning kan få en helt forkert betydning, hvis der er byttet om på få ord.



  • #4   14. jul 2019 Mon ikke det er et resurse spørgsmål (læs økonomispørgsmål) Ikke at forveksle med ordblinde mennesker (som ikke kan gøre for det). Det er simpelthen dårlig stil at lade så mange fejl passere i korrekturlæsningen, sjusk. Svært at tage indholdet alvorligt efter sådan en omgang.

Kommentér på:
EB

Annonce