{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
172 visninger | Oprettet:

Er Dannebrog et symbol der samler eller splitter Danmark? {{forumTopicSubject}}

Gennem 800 år har Dannebrog været vores nationale symbol, der ikke blot har samlet os om et sprog eller et geografisk område. Det er også et symbol på det at være dansker. De seneste år har flaget været omdrejningspunkt for en værdipolitisk debat.

Er Dannebrog et symbol der samler eller splitter Danmark?

For mig hverken eller.

Kommentarer på:  Er Dannebrog et symbol der samler eller splitter Danmark?
  • #1   12. jun Hvis man kigger på forskelligheden mellem folk udefra så er Dannebrog ikke noget de går synderlig op i når det afbrændes fordi man har den frækhed at have forskellige meninger.

for mig er flaget ligegyldigt, men dertil at være mere Europrædisk og samle EU under et samlet flag bryder jeg mig ikke om. Skal man til et land i >Mellemøsten så er der vist ikke mange der skal nyde noget at have det danske flag på ens tøj - det er så politikere som har ødelagt den danskhed med deres krigsførelse på total forkvaklede præmisser. Men det er så noget vi kan takke Fjoget for.

Jeg var engang stolt over at være dansk, stolt over at Danmark stod forrest i at hjælpe i udlandet, stolt over at danskere var velset i udlandet.

Men det har nu ikke noget med flaget at gøre, men hele verdens forstilling om at Danmark ikke mere er dem som er humanitær.

Om det Danske flag samler? På verdensplan splitter flaget.

• #2   12. jun Jeg er faktisk ret enig med Poly.

Jeg synes vores flag er smukt, og absolut bedre en et EU flag.

Jeg tror også at de senere generationer som er vokset op, og som aldrig har set krig på nært hold, som nogle af vores forældre og bedsteforældre, ikke kan sætte sig ind i betydningen det er for dem.

Ikke mindst det mulikulturelle samfund vi har idag, ser nogle unge det som en 'krænkelse' af de fremmede hvis de vifter lidt for meget med det.

• #3   12. jun Jeg synes vi har verdens smukkeste flag, at se Dannebrog veje mod en blå himmel, er bare så smukt.
    Det skal ikke byttes ud med et EU flag, til gengæld kunne jeg godt tænke mig en anden nationalsang, nemlig "I Danmark er jeg født", men måske er den for provokerende i dag.

• Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 9 Emner: 33 Svar: 233
    #4   12. jun Syntes det er smukt, og det pynter på mærkedagene og i kolonihaverne.

Dog syntes jeg, det var for meget, da min yngre fætter blev konfirmeret sidst i '60erne blev konfirmeret, og et stort flag prydede væggen i stuen der var ryddet til middagen...

• #5   12. jun #3

uha ha det er alt for nationalistisk.. så kommer de radigale efter dig.

Kommentér på:
Er Dannebrog et symbol der samler eller splitter Danmark?