{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
534 visninger | Oprettet:

Påsken er på trapperne {{forumTopicSubject}}

Som glemsom pensionist er det rart med en flok børnebørn der kan minde en om højtiderne og dennegang var det påsken smiley
Da vi blev pensionister brød jeg familiens mangeårige tradition om påskefrokost i vores hus da familiekomsammen efterhånden kræver en omfattende omflytning og udflytning af vores alt andet end sparsomme indbo smiley
Beslutningen blev ikke vel modtaget, men da farmand jo har det sidste ord smiley blev det sådan og ikke mindst fordi den lovede hjælp til omflytningen som regel udeblev smiley
Påskefrokosten går nu på skift hos børnene som stadig bebrejder mig at jeg brød traditionen smiley
Det ansporede mit nysgerrige væsen til at høre jer andre hvor og hvordan i skal holde påsken iår smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Påsken er på trapperne
  • #1   10. apr 2019 Jeg har stort set ikke nogen familie tilbage, de er døde alle sammen, en søster og et par nevøer, som jeg stort set aldrig ser, så Påsken fejres i stilhed, og er dage som alle andre. - Dog pynter jeg nok lidt op med nogle kyllinger som min kone lavede i perler.
    Men jeg har da drukket den første Kylle Rylle. smiley


  • #2   10. apr 2019 Påsken's oprindelse nedstammer fra fertilitets gudinden Ishtar(Easter), men som alle de andre såkaldte "hellige dage", har de alle astrologiske allegorier tilknyttet til dem, og påsken er ingen undtagelse.. Grunden til påskedag falder på forskellige datoer hvert år, er fordi den først må fejres ved den første fuldmåne efter jævndøgn(21 marts).. Påsken i år falder d.19 April, og der er pudsigt nok fuldmåne samme dag.. God påske:)

  • #3   10. apr 2019 Flemming.

    Kan du svare mig på dette:

    Juleaften fejrer vi grundet Jesus fødsel d. 24 december, selvom det ikke er helt klarlagt hvornår han er født, men nok om det.
    Hans dødsdag Langfredag, flytter sig hvert år, mener den kan ligge på 3 eller 4 forskellige datoer, men manden må jo være død på en bestemt dato.
    Altså hvis jeg dør i dag, d. 10 april, så vil min dødsdag vel også være den 10 april næste år, og ikke den 17 eller 14 april......


  • #4   10. apr 2019
    Cody det var så godt at læse dine ord, vi har for første gang gjort det samme som dig, Vi har bedt alle de unge væsener vi har tillagt os om at "overtage" det , og ikke kun påsken men også Pinse og <Jul. Vi orker ikke mere at lægge hus til 20 personer, Vi har kun 2 gæsteværelser. Vi plejer at leje et sommerhus her på kysten, som ligger i nærheden af os, men de er her i huset alligevel hele tiden. Så i år vil vi nyde det og slappe af. De har også godt af at få nye traditioner.


  • #5   10. apr 2019 Ja når familien er stor syntes jeg tit jeg høre hvordan der klynkes den ene vil ikke den anden + der så tales om hvor hårdt det er at holde de forskellige højtider og jeg nøjes for det meste med mit eget selvskab smiley

  • #6   10. apr 2019 Tillykke med beslutningen Kisser og ja man kan jo ikke blive ved så det bedste må jo være at sige stop mens man stadig har mulighed for at hjælpe traditionen videre i nye rammer smiley
    Vi holder dog stadig jul og 2 juledag fast hvert år smiley

    Ja Leon der er nok mange familier hvor nogen ikke kan være i stue sammen, men det er endnu ikke forekommet hos os heldigvis smiley


  • #7   12. apr 2019 Min familie er i restaurationsbranchen og arbejder i påsken. Vi samles ikke. Jeg selv nyder stilheden og slapper af med god tid til et par venner. Julen er blevet alternativ mere og mere. Prøver nye former som : Hos venner, foreninger, højskole. Blev også træt af de sædvanlige ensartede traditioner. Er gladere nu og ikke så anspændt mere ift familie diskussioner etc.

Kommentér på:
Påsken er på trapperne

Annonce