{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
447 visninger | Oprettet:

Religion – hvem har ret? Eller ... {{forumTopicSubject}}

Der findes mange forskellige religioner i verden, men så vidt jeg ved kun to monoteistiske religioner – Kristendommen og Islam, der begge har ”Det gamle testamente” som fundament.
Monoteisme er religioner med kun én gud. Alle de andre religioner, jeg har læst om, har flere guder.

For mig repræsenterer religion vores opfattelse af den metafysiske verden og hvilke regler, der gælder der, og som også har indflydelse på den fysiske verden.

Man kan ikke blande sig i hvordan andre mennesker skal opfatte den metafysiske verden, i alle tilfælde ikke med tvang. Man kan argumentere for sine egne synspunkter og komme med forslag, som andre frivilligt kan tage til sig, hvis de vil. Men ellers har vi alle sammen lov til at have vores egen opfattelse, og eksperimentere med hvad vi tror på, og skifte mening, hvis vi ændrer holdning.

Mange gange hænger religion og kultur uløseligt sammen, og det kan være svært at skelne hvad der er hvad. Det er f.eks. ikke rigtigt at Islam er en lovreligion, og det benægter de selv. Det er en påstand, der er opfundet af mennesker, der ikke har sat sig ind i fakta. Der findes en del udgaver af Islam, hvis tilhængere fortolker koranen forskelligt fra andre grupper. Fuldstændigt ligesom der findes forskellige grupperinger af kristne. Der findes endda grupperinger af muslimer, der er pacifister.

Det er en samfundsopgave at forsvare religiøse mindretalsgrupper.
Vi har religionsfrihed her i landet, og det er der nogle vigtige grunde til. Hvis man ikke har forstået det, så har man ikke forstået de danske værdier!

Kommentarer på:  Religion – hvem har ret? Eller ...
  • Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 5 Svar: 152
    #1   24. mar "Vi har religionsfrihed her i landet"

Det har vi, men det bortforklarer ikke, at vi ikke har religionsLIGHED iflg. Grundloven, og det måtte bl.a. selv Prins Henrik erkende.

• #2   24. mar >Jeg syntes det er mere vigtigt at forsvare holdninger som grupper har, man kan på samme måde med religion argumenterer - dog er det lettere med holdninger end det religiøse for det er baseret på at tro på noget som ikke er der.

Delos B. McKown:
    "Det usynlige og det ikke-eksisterende ligner hinanden til forveksling".

I Danmark er man mere over holdninger end over religiøse, hvor man straks griber til "våben" bare fordi et svensk parti vil afholde møde på Radison - det mener demonstranter ikke man kan tillade sig.

Det er sjældent at man laver demo overfor religiøse- dog var der lige en lille pip fra en håndfuld da muslimer hold fredags bøn foran borgen.

For mig rager religion mig, hold det hjemme og lad det ikke påvirke samfundet på nogen måde -

Der spørges hvem har ret?

Alle har ret.....til at udøve deres fantasier, men ingen har ret i deres fantasier.

• #3   24. mar Religionsfrihed ja og det tænker jeg så lidt mere over og tog lige denne her nogle muslimer løber efter jøderne der så ikke kan gå i fred og ro og det syntes jeg ikke er ok smiley

• #4   24. mar Det kunne være en verdens sensation at man samlede alle religioners ledere i et rum for så at debatterer hvis er den rigtige - der skal selvfølgelig lægges beviser på deres påstande om at deres er den eneste rigtige.

Den debat på tv vil nok vare mit liv ud.....

Jeg kunne for kort tid siden se på nettet en debat med en imam som blev interviewet som påstod at alle nyere terror var fra kristne - for åben skærm???? manden må da være total blød i bolden, for der har ikke været kristen terror siden Irland, nyere terror har ikke været lavet af kristne men af folk med en agenda ala hitlers om race renhed, ikke engang det seneste skud drama i en moske var lavet ud fra en kristen agenda.

Så kunne man spørge hvem bruger mest religionen som trussel element og som terror? den er dælme ikke svær at svare på.

• #5   24. mar Polysl #2

Religion er meget mere end fantasi. Menneskers etiske normer knytter sig ofte til deres religion. I næste omgang er religion også en del af menneskers identitet. Vores forestillinger om hvad der sker på det metafysiske plan er den del af vores identitet.

” I Danmark er man mere over holdninger end over religiøse, hvor man straks griber til "våben" bare fordi et svensk parti vil afholde møde på Radison - det mener demonstranter ikke man kan tillade sig.”

En antimuslimsk svensk gruppe holdt møde i Danmark fordi ingen svenske hoteller ville lægge lokaler til. Der blev demonstreret mod antimuslimske holdninger og alt det negative, det fører med sig.
    Muslimer holdt fredagsbøn foran Borgen i anledning af den terrorhandling, der havde kostet så mange livet på New Zealand. Jeg opfattede det som en demonstration for at gøre opmærksom på, at de er en troende religiøs gruppe! Først og fremmest!

Hvis vi vil have fred i verden – og det vil vi – så må vi lære at respektere dem, der er anderledes end vi selv er.

Polysl #4
    ” Jeg kunne for kort tid siden se på nettet en debat med en imam som blev interviewet som påstod at alle nyere terror var fra kristne - for åben skærm????”

Ligesom mange af os opfatter alle arabere som muslimer, så er der også mange arabere, der opfatter alle hvide som kristne. Faktum er, at der udøves lige så meget terror af hvide som af arabere, så manden har ret.

Personligt så ville min verden blive en hel del fattigere, hvis jeg kun opfattede livet som det, man kan tage og føle på, og som kan købes for penge. Verden er meget mere end det.

• #6   24. mar Leon #3

Enig! Alle religiøse grupper skal respektere hinanden.

Hvis muslimer angriber jøder kan det også være politisk - fordi Israel har besat Palæstina og behandler de oprindelige indbyggere meget dårligt.

• #7   24. mar Alis C det hvad der sker i Palæstina skal vel ikke gå udover jøderne i Danmark det vil være det samme som hvis blondinerne blev jagtet af de rød håret smiley

• #8   24. mar Enig igen, Leon. Hvad der sker i Palæstina bør ikke have indflydelse her i Danmark. Desværre er det menneskelige følelsesliv bare noget mere kompliceret. Hvis muslimer har været mishandlet i Palæstina og derefter har problemer med at få en ordentlig tilværelse i Danmark, så kan raseriet være stærkere end fornuften.

• #9   24. mar #5
    Faktum er, at der udøves lige så meget terror af hvide som af arabere, så manden har ret.

Den må du godt føre bevis for....i øvrigt snakker jeg ikke om hvide men om kristne som udføre terror.

• #10   24. mar Ails C det må ikke være nogen undskyldning for så trækkes konflikterne jo op i Danmark og det syntes jeg ikke om og folk der kommer til Danmark som flygtning eller andet må respektere Danmarks lov og ret ellers må de finde sig anden græsgang smiley

• #11   26. mar Alis, grundloven er jo ganske tydelig vedr religion. Så jeg forstår slet ikke der er tvivl?

• #12   26. mar Alis

Hvorfor i alverden skulle jeg forsvare mindretals religioner? Det kan da aldrig være en samfundsopgave - De må da forsvare sig selv.

Når du skriver "forsvare sig selv" hvad er det for religioner som er forfulgt her i Danmark?

• #13   26. mar Polysl jøderne er forfulgt i Danmark smiley

• #14   27. mar Det er f.eks. ikke rigtigt at Islam er en lovreligion, og det benægter de selv. Det er en påstand, der er opfundet af mennesker, der ikke har sat sig ind i fakta. Jr. Alis.

islamisk lov

Det islamiske retssystems hovedkilder er Koranen og profeten Muhammads sædvane (sunna). Tilsammen udgør disse skrifter islamisk lov. Dertil kommer islamiske retslærdes kommentarer til disse skrifter, herunder analogislutninger og konsensus blandt retslærde.

https://www.religion.dk/leksikon/islamisk-lov

• #15   27. mar Polysl #9
    "Den må du godt føre bevis for....i øvrigt snakker jeg ikke om hvide men om kristne som udføre terror. "

For mange muslimer er hvide det samme som kristne. Du ved jo heller ikke hvor mange mennesker fra mellemøsten, der faktisk er muslimer.

At der er lige så mange hvide terrorister som muslimer er blevet undersøgt. Navnlig i Amerika er der en del eksempler på hvide, der er gået amok. Der er mig bekendt ingen, der har samlet beviserne sammen på samme måde som man her i Danmark samler beviser til bunke for at muslimer er terrorister, som f.eks. Denkorteavis. Muslimerne har ikke brugt den samme energi på at mistænkeliggøre de hvide.

• #16   27. mar Leon #10

Der er ikke tale om undskyldninger, der er tale om mennesker hvis rygsæk er fyldt langt ud over grænsen for hvad mennesker kan bære. Så ryger sikkerhedsventilerne.
    Hvis de så her i Danmark bliver mødt med nedladende holdninger og en masse regler, de ikke kan overskue, så kan raseriet eksplodere for dem.

Det kan være mennesker, der har mistet både familie og statsborgerskab, og som måske oven i købet har levet i måneder eller år i en bomberegn, uden at vide, hvornår den næste ramte. Når vi får dem som flygtninge, så er det Danmarks opgave at være opmærksom på, at de er meget pressede.

Vi må sætte vagt om de jødiske institutioner, for ingen har lov at gøre jøderne fortræd, men vi skal også behandle muslimerne med respekt, så vi kan få afmonteret de bomber.

• #17   27. mar Claus G #11

Når grundloven er meget tydelig angående religionsfrihed, så kan det undre, at der er så mange, der ikke forstår det.
    Det nytter jo ikke at sige regligionsfrihed, når man så samtidig nedgør og diskriminerer en mindretalsgruppe som muslimerne. Det er dobbeltspil.

• #18   27. mar Jetset #14
    "Det islamiske retssystems hovedkilder er Koranen og profeten Muhammads sædvane (sunna). "

De kristne har også regler. F.eks. må man ikke bande, så det lader man være med, når man er sammen med kristne.
    Man hævder ikke, at jeg siger kra... ed.. hvad der passer mig, for jeg har ytringsfrihed. Ryger der en finke af panden ind imellem, så bliver der nok båret over med det. Hensyn går begge veje.

Muslimerne har ingen regler, der ikke kan gå sammen med dansk lovgivning. Måske bortset fra burkaen, der er visse steder her i Danmark, hvor man ikke må tildække ansigtet, men så må de kvinder lade være med at gå ind i en bank.

• #19   27. mar Alis C nu er det jo fordi der tales om religion og der findes mange gode muslimer og kun få dumme ekstreme muslimer ligesom der findes mange gode kristen og der findes få dumme kristen og sådan kunne jeg blive ved med de mange religioner - men stadigt væk skal folks afmagt da ikke gå udover andre - fordi jeg ikke få is dagligt skal det vel ikke gå udover min naboer - det var en ret simpel måde at sige det på smiley

• #20   27. mar #18

Ingen må gå tildækket ind i en bank, eller andre offentlige steder, og det problem er så løst via maskeringsloven. Så jeg forstår ikke lige det du skriver:

//citat

men så må de kvinder lade være med at gå ind i en bank.

//citat slut

Du svarer heller ikke på hvad jetset spørger om men taler om at kristne også har regler - og jo islam er en lovreligion, uanset hvad muslimer påstår. Beviser hober sig op i massevis, med No Go zoner - England har 700 zoner hvor bowlerhatten kunne få en bule hvis man forvilder sig derind. Sverige har lige opjusteret No Go zoner til 23. Hvor alle er i indvandre kvarterer - hvor islam hersker, med imamer som rådgiver - indgår ægteskaber, opløser ægteskaber, helt uden om det svenske demokratiske system.

Man skal da være total naiv hvis man tror at islams lov kan køres på demokratisk vis som der er masser af eksempler af rundt i EU. Islam er det mest modbydelige der findes på jorden. Folk flygter fra islamiske lande pga. at den islamiske lov ikke er retfærdig, og når de kommer ind i eu så begynder de gu dødme at prøve at lave det til det de flygtede fra.

I Danmark er der steder hvor posten ikke kommer fordi det er for farligt, På Nørrebro bliver der spyttet på kvinder som er let påklædt, I Kerteminde var der en del indvandre drenge som spyttede på strandgæster fordi de lå uden bh.

Så jeg tror du skal opjusterer din opfattelse om at islam kan køres sidestillende med et demokrati.

• #21   27. mar Alis

Metafysiske er bare en teoretisk filosofi - noget som er ud over det fysiske. Igen noget som ikke kan bevises men bare en forestilling.

• #22   29. mar Leon

Nej, folks afmagt bør ikke gå ud over andre, men følelser kan være stærkere end fornuft. Hvis mennesker har levet i krigshærgede lande, som f.eks. palæstinenserne, har været vant til bomber og ydmygelser, til fysisk vold, og som måske har været udsat for vold og voldtægt, eller har set deres familiemedlemmer blive udsat for det, så kan der være talte om så alvorlige traumer, at de har mistet kontrollen.
    Hvis de så her i Danmark også bliver udsat for nedvurderinger og ydmygelser, eller bliver diskrimineret både i selskabslivet og på arbejdsmarkedet, så kan det ske, at bægeret flyder over.
    De husker udmærket at det er jødernes skyld at de er her.

Vi kan sagtens blive enige om, at det må ikke gå ud over danske jøder, og de skal beskyttes, men der er tale om muslimer med meget alvorlige traumer. Det er nødvendigt at forstå det rigtigt.

Kan du huske krudttønden? hvor en ung muslim gik amok fordi en svensk Lars Vilks skulle holde foredrag om, at man bare skal trampe på muslimerne så meget, man har lyst. Den unge muslim, der reagerede så kraftigt, havde i flere år vist tegn på at være psykisk helt ude af balance. F.eks. havde han stukket en mand ned i et tog, som han slet ikke kendte. Han kom i fængsel, og videre til isolationsfængsel, fordi han var voldelig over for andre fanger. Man kan ikke gøre noget værre end at sætte et menneske, der er så traumatiseret i isolation, hvor de vil være prisgivet deres egne indre traumer. Fra dette løslod man ham uden opfølgning og opsyn og uden at han havde nogen at støtte sig til. Det kunne kun gå galt!

• #23   29. mar Polysl #20
    ” Du svarer heller ikke på hvad jetset spørger om men taler om at kristne også har regler - og jo islam er en lovreligion, uanset hvad muslimer påstår.”

Jo, det svarer jeg på. Islam er ikke mere lovreligion end alle andre religioner. Man skal vogte sig for at tro på alle de hjemmefabrikerede beviser, der findes rundt omkring. Computermanipulerede billeder o.s.v.

” Folk flygter fra islamiske lande pga. at den islamiske lov ikke er retfærdig, og når de kommer ind i eu så begynder de gu dødme at prøve at lave det til det de flygtede fra.”

Folk flygter ikke fra de islamiske lande p.g.a. religion, men p.g.a. fattigdom. Det arabiske forår drejede sig heller ikke om religion, som islamofoberne var så ivrige med at påstå, det drejede sig om fattigdom og om demokratiske valg. Havde det dejet sig om religion var det dog mærkeligt, at man i Ægypten valgte en islamisk præsident.

Jehovas Vidner har nogle meget strenge religiøse regler, men retter sig efter loven i de lande, hvor de bor, medmindre de strider imod deres egne regler, som f.eks at modtage blodtransfussion.
    Islam kan sagtens fungere sidestillet med danske love. Det gør det for mange af dem.

Polysl #21
    ”Metafysiske er bare en teoretisk filosofi - noget som er ud over det fysiske. Igen noget som ikke kan bevises men bare en forestilling.”

Følelser kan heller ikke bevises, alligevel ved vi alle hvad vi taler om, når vi bruger ord som godt humør, næstekærlighed, had o.s.v.
    Hvis man træder på menneskers religion, så træder man på noget dybt i deres sind og deres identitet. Religionskritik er i orden, men det er ikke i orden at nedgøre eller diskriminere nogen p.g.a. deres religion.

Husker jeg rigtigt når jeg mener, at din far var præst? I så fald må du vide, hvor vigtigt religion er for dens tilhængere.

• #24   29. mar Jo min far var præst hvor jeg havde lange diskussioner med hvor han til sidst opgav at diskuterer fordi jeg kom med så mange modsigelser som han ikke kunne forklare. Hans prædiken var som flest - kedelig en gang smøre fra biblen til forskel for Johannes som var mere jordnær som tog nutid, fortid, fremtid i sin prædiken - selv lokale ting.

Følelser kan bevises med kemiske processer som forgår i hjernen til forskel for gud som ikke kan forklares på nogen måde videnskabeligt.

Men bliv bare i din omtåge om at islam godt kan køre sidestillende med demokrati - for der er masser af beviser på det modsatte.

• #25   29. mar Alis hvad er det for kvinder som må undlade at gå ind i en bank? det fik jeg ikke svar på.

• #26   29. mar Alis C ja men det giver vel ikke en flygtninge lov til at voldtage fordi de har oplevet at se eller mærke det på egen krop - religion eller ej.

• #27   29. mar Og så skriver jeg lige igen... Hvordan harmonerer det med vores grundlov? Jeg har en fornemmelse af at de færreste debattører har læst den?

• #28   31. mar Jo, det svarer jeg på. Islam er ikke mere lovreligion end alle andre religioner. Man skal vogte sig for at tro på alle de hjemmefabrikerede beviser, der findes rundt omkring. Computermanipulerede billeder o.s.v. Jr. Alis.

Nej, du svarer ikke på spørgsmålet, men benægter at Islam ikke er en Lovreligion, det er også OK, hvis du kan bevise det, det vil jeg gerne se et link på, men det kan du ikke bevise, jeg vil også gerne se et bevis på, at kristendommen er en lovreligion, på ligefod med Islam.

• #29   31. mar Jetset #28

Du beviser ikke selv noget! At en magister i religion påstår noget, er ikke et bevis. Spørg muslimerne selv, om de mener, de kan skelne mellem religiøse og verdslige love.

I Kristendommen er der en beretning om Abraham, der er parat til at slå sin søn ihjel, fordi Gud forlanger det. Vil du tolke det som at kristne er parat til at slå deres børn ihjel, hvis det bliver forlangt?

Både den kristne bibel og koranen er fortællinger, der skal tolkes.

• #30   31. mar Ganske enig Alis.
    De færreste forstår religion. Desværre endnu færre den danske grundlov. Grundloven siger jo helt tydeligt hvad der accepteres mht religion.

• #31   1. apr Alis, nu påstår du, at Islam ikke er nogen lovreligion, så er jeg sikker på, at du også kan bevise det. Men her er beviser på, at det du påstår, ikke holder vand.

https://kulturkamp.blogs.berlingske.dk/2016/02/29/islamisk-lovreligion-i-danmark/
    https://www.djoefbladet.dk/artikler/2008/8/islam-er-en-lovreligion.aspx
    https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/kristendom-er-stik-modsat-islam
    https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/rettroende-muslim-i-et-ukristeligt-samfund
    https://islamimedierne.systime.dk/index.php?id=157
    https://www.leksikon.org/art.php?n=1236

islam, en af verdens store religioner. Islam betyder på arabisk underkastelse eller hengivelse, nemlig til den ene sande Gud, Allah, der har skabt verden, og som alene ved, hvornår den skal gå til grunde. Personer, der antager islam, kaldes muslimer; det anslås, at der findes ca. 1,57 mia. muslimer i 2015.31. mar. 2017

• #32   1. apr Jetset #31

Det er jo alt sammen artikler skrevet af danskere.

En enkelt refererer dog til en muslims udtalelser, og der fandt jeg dette

https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/rettroende-muslim-i-et-ukristeligt-samfund

"- Når der netop er så meget kriminalitet blandt unge etniske minoriteter, skyldes det ikke, at de er muslimer, men tværtimod, at de er rodløse. De står mellem to kulturer og bruger ofte det værste fra både den danske og den mellemøstlige kultur. Men det har intet med islam at gøre, siger Fatih Alev, som tværtimod mener, at en større religiøs bevidsthed hos de unge kunne holde dem væk fra problemer."

Det er netop den pointe, jeg forsøger at fremhæve. For religiøse mennesker er deres religion en del af deres identitet, og hvis man driver en så massiv hetz imod en religion, som nogle danskere gør, så rammer man dem meget dybt. Man risikerer endog at deres etiske normer går i opløsning, og at de ikke kan finde ud af, hvem de selv er.

Det er nødvendigt at forskellige religiøse mennesker kan leve fredeligt sammen og respektere hinanden.

• #33   1. apr Alis

Prøv lige at sige det til dem der laver No Go Zoner overalt i EU, det er ikke en ide fra alle der andre ikke muslimer. Hvorfor må jeg ikke gå med en dåseøl i mit eget land? hvorfor må kvinder ikke gå lette påklædte i en No Go Zone? Hvorfor skal muslimer bestemme at visse områder er deres i et demokrati?

• #34   2. apr #32 - OK - jeg synes, du går en stor bue uden om, at jeg længere oppe i debatten beder om en dokumentation på, det du påstår, nemlig at Islam ikke er en Lovreligion og det har jeg ikke fået endnu. Der er så mange sider/leksikoner, der giver info om, at Islam er en Lovreligion, se til muslimske lande, hvad er deres leveregler, Koranen er Lov, den er hævet over alt andet og det ved du også godt.

• #35   3. apr Nej, jeg går ikke uden om noget, det er din påstand, ligesom det er din påstand at Islam er en lovreligion, der vil forandre samfundet.

Det bedste bevis på, at muslimer kan leve efter dansk lov, har du i alle de muslimer, der allerede gør det. Kan du forlange nogen bedre dokumentation end virkelighedens verden?!

Der er mange islamiske normer, der ikke praktiseres her i Danmark, for her lever de efter dansk lov. De praktiseres også forskelligt i forskellige muslimske lande. Mere rigide er deres love ikke.

Det er visse danskeres modvilje imod at lade dem tro hvad de selv vil, der er rigid. Den er praktisk taget umulig at rokke, selvom vi, der ønsker at leve fredeligt sammen med muslimerne og i gensidig respekt, vi er i flertal.

• #36   4. apr Alis

Jeg fik ikke svar på #25

hvad er det for kvinder som må undlade at gå ind i en bank?

• #37   4. apr Mht spørgsmålet i emnet - hvem har ret :

§ 66
    Folkekirkens forfatning ordnes ved lov.

§ 67
    Borgerne har ret til at forene sig i samfund for at dyrke Gud på den måde, der stemmer med deres overbevisning, dog at intet læres eller foretages, som strider mod sædeligheden eller den offentlige orden.

§ 68
    Ingen er pligtig at yde personlige bidrag til nogen anden gudsdyrkelse en den, som er hans egen.

§ 69
    De fra folkekirken afvigende trossamfunds forhold ordnes nærmere ved lov.

§ 70
    Ingen kan på grund af sin trosbekendelse eller afstamning berøves adgang til den fulde nydelse af borgerlige og politiske rettigheder eller unddrage sig opfyldelsen af nogen almindelig borgerpligt.

• #38   4. apr Nej, jeg går ikke uden om noget, det er din påstand, ligesom det er din påstand at Islam er en lovreligion, der vil forandre samfundet. Jr. Alis.

Det er ikke min påstand, at Islam er en lovreligion, det er FAKTA. Men nu har jeg givet dig mange chancer for at dokumentere, det du påstår, nemlig at Islam ikke er en lovreligion. Du går flot udenom og snakker om noget helt andet, mit enkelte spørgsmål, kan du selvfølgelig ikke dokumentere, det vidste jeg godt.

• #39   6. apr Polysl #36
    "hvad er det for kvinder som må undlade at gå ind i en bank? "

Det fremgår af min tekst. Hvis muslimske kvinder vil gå med burka, kan de ikke gå ind i en bank, for det har i årevis været forbudt at dække ansigtet i en bank. Det kan muslierne udmærket godt forstå.

Men den kamp for at genere muslierne har antaget helt groteske dimensioner

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/syd/niqab-klaedt-kvinde-skulle-holde-oplaeg-blev-bortvist-af-skoleleder

At det tildækningsforbud havde til formål at genere muslimerne kunne vi alle sammen godt gennemskue. Det er helt ramt ved siden af normale danske værdier at en burkaklædt kvinde ikke kan holde et foredrag på en skole uden at risikere straf.

• #40   6. apr Jetset #38
    "Men nu har jeg givet dig mange chancer for at dokumentere, det du påstår, nemlig at Islam ikke er en lovreligion."

Islam er ikke mere lovreligion end alle andre religioner. Den bedste dokumentationer du kan få er virkeligheden. Der er masser af muslimer her i Danmark, der lever i overensstemmelse med vores vedtagne love!

I de 15 år, jeg har fulgt debatten om integration her jeg mange gange lagt mærke til, at islamofober nægter at forholde sig til virkeligheden.

• #41   6. apr #39

Nu startede maskering loven ikke for at genere muslimer for de var ikke omfattet dengang.

Man kan så også udlede at din tekst at loven er lavet for at chikanere dem som køre motorcykel eller knallert for de må heller ikke gå ind i banken med hjelmen. Mon loven også er lavet for at chikanere dem som går med halstørklæde som dækker ansigtet, elefanthuen?

Maskeringsloven er udelukkede lavet for at kunne se hvem der færdes i det offentlige rum.

• #42   6. apr Maskeringsloven omfattede oprindeligt de situationer, hvor det var relevant. Det kunne alle forstå.
    Senere blev der lavet udvidelse og tilføjelser, der tydeligt var beregnet på muslimske kvinder, og der blev tilføjet straf, som var helt urimelig i forhold til "forbrydelsen".
    Så tilbød en muslimsk rigmand at betale bøderne for de burkaklædte kvinder. Det bragte Martin Henriksen helt ud af fatning.

Det nytter ikke at benægte det, vi alle sammen kan se. Der findes omkring 200 kvinder, der bruger burka, og det er religiøst betinget. At forbyde det ville være diskrimination, og det må man ikke. Så finder man på noget andet, der også rammer dem, der dækker underansigtet med et tørklæde i frostvejr, eller mænd med et kunstigt skæg m.fl. Det er latterligt.

Jeg bryder mig ikke om den burka, men jeg er et frihedselskende mennesker og det omfatter også andre menneskers ret til frihed.

• #43   6. apr Islam er IKKE en lovreligion. Det er og har den aldrig været. Men som kristendom og afgrening heraf kan den jo blive styret af ekstremer. Så det er direkte dumt at påstå at islam ubetinget er en lovreligion. Det fortæller kun om dem der tror, men ikke om dem der ved.

Kommentér på:
Religion – hvem har ret? Eller ...