{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
428 visninger | Oprettet:

Regnbuefarvede fodgængerfelter {{forumTopicSubject}}

http://nyheder.tv2.dk/lokalt/2018-08-18-borgmester-vil-have-regnbuefarvede-fodgaengerfelter

De hvide striber i fodgængerfelterne ved Rådhuspladsen skal erstattes af alle regnbuens farver fra næste år.

Det foreslår kultur- og fritidsborgmester Niko Grünfeld fra Alternativet i anledning af Copenhagen Pride og i anledning af en historisk lovgivning, der fejrer jubilæum i 2019.

I 2019 er 30 år siden, at Københavns Rådhus skrev historie ved at være det første sted i verden, hvor to af samme køn indgik registreret partnerskab.

Hvad mener du om at få regnbuefarvede fodgængerfelter i København?

Jeg er faktisk ligeglad med hvilken farve(r) fodgængerfelter har bare jeg kan komme helskindet over gaden.

Kommentarer på:  Regnbuefarvede fodgængerfelter
  • #1   18. aug hmm var det ikke kun registreret partnerskab og ikke en juridisk arveret og lign. på lige fod om et ægtepar for 30 år siden. Er det juridiske ikke senere kommet til?

Den borgmester har vist for meget fritid til at komme med sådan tåbelig ide. Hvorfor skal man gøre rådhuspladsen til en slags BonBon land og et cirkus.

Jeg vil hellere forslå at han maler sit hus slikfarvet så kan han selv fejre indgåelse af partnerskab imellem bøsser og lebber.

• Ronald G
    Ronald G Online Tilmeldt:
    dec 2015

Følger: 9 Følgere: 30 Emner: 39 Svar: 2.055
    #2   18. aug Det er stadigvæk til at brække sig over -- og det ser ud til at blive værre.
    Det er så lille en del af Jordens befolkning der er afvigere. Det er da ikke noget at gøre så stor ståhej ud af. .
    Det er syge mennesker, og de fleste dør sgu også af det.
    Nu skal pigerne hernede på stranden jo passe på. for de fleste af alle disse meget flotte -brune og muskuløse fyre. er ikke til en skid andet end Røvhuller. Men det er jo også blevet moderne.
    Som en sagde . har du nogensinde prøvet at tage hende i det andet hul.
    Nej for satan da --- tror du jeg skal have unger.
    Og det lugter og smager sikkert stadigt dejligt. hæhæhæ

• Ronald G
    dec 2015

#3   18. aug Det her er for øvrigt en ny ispind i anledningen af Pride dagen
    Og sikkert også Papes fortrukne

• #4   18. aug Den ville være populær i Afrika.

• #5   18. aug Jeg bliver dårlig af alt det bøsse fokus, kan de ikke bare leve som os andre?

De er jo blevet accepteret, hvorfor så skilte med sin sexualitet?

Det er som om bøsser og lesbiske føler sig utrolig specielle, men var det egentlig ikke det modsatte der var meningen?

• Ronald G
    dec 2015

#6   18. aug Jo Greve .. Men det er jo netop beviset på at der er noget galt på tagetagen.

• #7   18. aug Ron

Er det ikke sødt?

https://www.youtube.com/watch?v=D6Hndsyfn6M&app=desktop

• Ronald G
    dec 2015

#8   18. aug Johh. hæhæhæhæ . Dem kender jeg ikke.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 18 Svar: 340
    #9   18. aug Altså, Alternativet.....

• #10   18. aug I radioen idag, blev det sagt at NU skulle også virksomhederne på bane, så der blev talt mere omkring dét at være bøsse eller lesbisk på arbejdspladserne.

What the ----!

Undskyld men jeg blev vred.

DE er accepterede. Menneskers eventuelle sex- præference er totalt ligegyldig i forhold til et job, så længe de opfører sig normalt og kan bestride deres job.

Man har så travlt med at sige at folk som er religiøse skal holde deres tro privat, politiske overbevisninger osv., mens bøsser og lesbiske skal have lov til at udbasunere deres privat-sexliv?

• #11   18. aug ja cris

Sikke en ballade der vil blive hvis muslimer gik på gaden og viste deres engagement til krig i Mellemøsten.

Så at være bøsse eller lebbe kan være en politisk holdning, og nåde trøste hvis muslimer viser deres politiske holdninger. Det er et paradoks så stor at ikke engang Einstein kan beregne den.

Bøsser og lebber valser rundt til karneval i" RIO" for at fortælle os de er som os andre, jamen det er de da, for i behøver ikke at lukke det halve kbh ned for at vise det. Kolbøtter....

Her har vi det store paradoks at bøsser og lebber vil accepteres af samfundet og vise de er som alle andre - på samme måde vil de med parader vise de ikke er -eh? er det kun mig som er forvirret.?

• #12   18. aug Næh, for så er vi flere som er forvirrede.

Jeg kan ikke helt se et paradoks mellem bøsser/lesbiske og så muslimer der viser deres engagement omkring krig i Mellemøsten. Det er to helt vidt forskellige ting.

Bøsser/lesbiske vil uanset hvor utréet de opfører sig eller ser ud, anerkendes for deres mangfoldighed og 'omfavnende kærlighed'.

Hvorimod muslimer har en helt anden agenda, som er meget religiøst og kulturelt motiveret.

• Ronald G
    dec 2015

#13   18. aug Jeg nøjes med at have medlidenhed med de arme stakler. som ikke længere ved hvad der er for eller bag.. Altså de fleste bøsser kreperer før tid, det ved vi jo. og måske også lebberne. Så problemet løser sig selv. for de kan jo ikke nære sig. Det skal være ubeskyttet
    Og den minoritet de udgør på verdensplan, tror jeg bliver ved det -
    Men at vi så har flere politikere der faktisk går forrest. bliver det jo ikke bedre af.
    Nu bruges kindkys jo mere og mere.. Hvem vil have et kindkys af en Bøsse, vel vidende at han lige har suttet naboen af. Jeg betakker mig-

• #14   18. aug Nu bruges kindkys jo mere og mere.. Hvem vil have et kindkys af en Bøsse, vel vidende at han lige har suttet naboen af. Jeg betakker mig-

Altså Ron du kan da også dramatisere

• #15   18. aug #10
    Cris

I radioen idag, blev det sagt at NU skulle også virksomhederne på bane, så der blev talt mere omkring dét at være bøsse eller lesbisk på arbejdspladserne.

DE er accepterede. Menneskers eventuelle sex- præference er totalt ligegyldig i forhold til et job, så længe de opfører sig normalt og kan bestride deres job.

• #16   18. aug Ronald G 3# jeg vil nu godt spise sådan is bare det er en flødeis

• #17   18. aug Annella

NU må virksomheder ikke spørge ind til seksualitet, så det giver ingen mening

• #18   18. aug #13#
    Ron, så enkelt er det nu ikke. Nogle mænd som ikke er bøsser eller har de tilbøjeligheder, er nysgerrige, eller føler ikke de får nok derhjemme, så de prøver de det lige af. Så går de hjem til konen, og smitte breder sig.

#17#

Poly, det har du fuldstændig ret i. Men det er jo ikke dét som menes. Bøsser og lesbiske, ikke alle, men nogle, mener at det er vigtigt at fortælle en arbejdsgiver at sådan står det til med dem.
    Pride eller stolthed, er det ikke det som går forud for fald?

• #19   18. aug Tænk busserne i København flagede i dag, det ene flag var Dannebrog og det andet homoernes regnbueflag.

Deres agenda ender med at gå modsat, jeg vil ikke se Dannebrog og bøsseflaget side om side.

Hvad ender det med, skal man bolle chefen i røven, før man får arbejde?

Den Pride Parade er simpelthen ulækker!

• Ronald G
    dec 2015

#20   18. aug Cris jeg tror sgu de mænd der skal afprøve den slags, er mere eller mindre hjernedøde. det er sgu ikke mænd efter min opfattelse. Og da slet ikke hvis de går hjem og smitter konen. fy for fanden da.

Og ja det kan godt være at jeg dramatiserer en lille smule. men det er altså ikke mig der har bragt dette emne på banen .Vil du Annella gerne have et Kindkys af fede Pape. og tænke på at han lige har haft en stor negerpik i gabet. det er jo også det det drejer sig om .

skal vi gå videre. når alle ser med milde øjne på den slags. hvorfor i alverden har i så - så meget imod dyresex. - der er jo de hunde der kan lide det

• #21   18. aug Jeg mener også at det er gået alt for vidt.

Selv Christiansborg mente nogle, at der burde flages med regnbueflag. Men heldigvis skete det ikke. Tak formand for Folketinget.

Da jeg var på vej hjem tidligt i eftermiddags, på cykel holdt for rødt, fik jeg stukket et lille regnbue flag, hvilket jeg pænt sagde nej tak til. Jeg blev spurgt hvorfor? Sagde ganske enkelt at jeg ikke støttede den form for mangfoldighed det stod for.

Personen, ham, så ret knotten ud. Men det må jo så være.

• #22   18. aug #20
    Ron, kære ven, måske er du ikke helt heldig med udtalelse samt billede. Det er måske lige i overkanten?

• Ronald G
    dec 2015

#23   18. aug Cris Det vil jeg godt give dig ret i --- Men jeg føler mig provokeret.
    Havde jeg personligt den slags følelser, vil jeg holde dem for mig selv.
    Jeg tror i alle kender mig.

• Nasty
    Nasty Online Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 1 Følgere: 18 Svar: 340
    #24   18. aug Har jeg forstået det ret, at nogle i denne tråd mener, at mennesker, der dyrker oralsex, skal afholde sig fra at kindkysse andre?

Det minder mig om en scene i en krimi, jeg så for flere år siden, om en familie tilhørende den italienske Mafia. Nogen vovede på et tidspunkt at spørge familiens Overhovede om, hvorfor han havde en elskerinde, når han så åbenlyst elskede sin kone, hvorfor han dog ikke bad sin kone om at opfylde de behov, han måtte have. Svaret lød: These lips kiss my children good night?

• #25   18. aug For at vende tilbage til trådens emne, kulørte striber ved fodgængerovergange.
    Det var dog det mest idiotiske forslag jeg længe har hørt, afstribningen skal være tydelig og neutral i gadebilledet ikke et hav af forvirrende kulører, og hvorfor skal vi mindes om bøsser og lesbiske's sex ved alle lyskurve....

• #26   18. aug elizabetta j #25 enig og jeg vil nu give dem jeg syntes om bøsse - lesbisk eller hetero og jeg spøger sku ikke mine venner/veninder om deres seksualitet før de får et kys på kinden ej heller et knus

• #27   19. aug #19
    Alan

Tænk busserne i København flagede i dag, det ene flag var Dannebrog og det andet homoernes regnbueflag.

Det er da ingenting med flaget, i Göteborg er sporvogne fra Göteborg Spårvägar, der driver sporvogne for Västtrafik blevet malet i regnbuefarver for at vise sympati og understøtte LGBT'er's rettigheder.

Billede Spiegel.de/Västtrafik

• #28   19. aug #10
    Cris

I radioen idag, blev det sagt at NU skulle også virksomhederne på bane, så der blev talt mere omkring dét at være bøsse eller lesbisk på arbejdspladserne.

40 procent af de danske LGBT-personer skjuler, hvem de er, på deres job :

https://www.information.dk/debat/2018/08/40-procent-danske-lgbt-personer-skjuler-hvem-paa-job?lst_dbt

Det er da også deres gode ret, det vel ikke alle LBGT'er, der offentlig vil tale om deres seksualitet.

• #29   19. aug Hvor længe skal de sporvogne køre rundt med den reklame, det er måske for evigt,
    det virker nok som en rød klud for de mange muslimer der er havnet i Sverige, afbrændingen af biler fortsætter, hvad sker der????

• #30   19. aug Hvis nu hetro gik på gaden mon så at sporvogne blevet malet euro pipfarvet?

Hvad med kvindernes frigørelse her kunne man lave plakater til bussen som viser kus med bus. Den skal naturligvis have stoppested lige foran Kbh råddenhus.

Man kan så se hvad det også bliver brugt til...

https://bit.ly/2ORFKP9

• #31   19. aug elizabetta j muslimerne skal ikke bestemme hvordan busserne ser ud ikke i Sverige og ikke i Danmark

• #32   19. aug #29

Syntes at man skal begynde at afbrænde alle mussernes bmv.....

Kommentér på:
Regnbuefarvede fodgængerfelter