{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
323 visninger | Oprettet:

Claus G
Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 5 Følgere: 13 Emner: 38 Svar: 1.504

Flagdage {{forumTopicSubject}}

Har tit undret mig over at der er officielle flagdage, som feks 9 april m.m. Men rigtig mange Danskere flager ikke disse dage, det er primært kun statslige og offentlige instanser der flager. Er Danskerne ligeglade, betyder flagdage ikke noget mere for os, eller har vi bare lykkeligt glemt dem?

Er det en tradition der er på vej væk, eller er det kun os selv og vores nærmeste familie vi gider at flage for?

Jeg ejer ikke selv en flagstang, men i mit job kører jeg rundt og sætter flag for bla SKAT m.fl. Så derfor bemærker jeg også at den private sjældent har hejst flag på flagdage.

Kommentarer på:  Flagdage
  • #1   16. apr Ikke 9 April .. Men 5 Maj vil jeg tro. jeg gjorde hjemme. for jeg oplevede det jo.
    Men jeg tilhører en uddøende race. De unge i dag er sgu ligeglade.

• Claus G

#2   16. apr 9 april flages der jo på halvt frem til kl 12, hvor flaget hejses til tops.

Jeg tænker at idag, som er dronningens fødselsdag, ville jeg ikke hejse flaget. Jeg vil ikke flage for monarkiet, da jeg som sådan er ligeglad med om de er der eller ej
    Men særlige flagdage, dem ville jeg nok følge så vidt muligt, hvis jeg havde en flagstang i haven

• #3   16. apr Nej Claus jeg tror ikke, vi danskere har glemt flagdage, måske har de officielle flagdage ikke den store interesse, i min familie bliver der flagret, når et familiemedlem har fødselsdag eller en anden mærkedag.

Men vi har det alle lige som dig, vi flagrer skisme heller ikke hverken for dronningen eller andre kongelige, men jeg kan ikke sige, at vi er ligeglade med dem, for alle som een i min (meget store) familie så vi gerne monarkiet afskaffet hellere i dag end i morgen, men bortset fra det, er Dannebrog for mig verdens smukkeste flag. Når vi kører fra færgen i Gedser og jeg ser det første Dannebrog flagre i vinden, udløser det hos mig glæde og mange forskellige følelser, som jeg ikke kan beskrive.

Tillykke med dit nye arbejde som hjælpeadministrator her på BB, jeg har lige set det stå under dit profilbillede.

• #4   16. apr Den dag hvor folk på tålt ophold og gratister sparkes ud med en god dansk mega tung sko udformet som et dansk flag så skal du se flagning.

Men alt andet flagning rager mig en høstblomst. Hvorfor bruge tid om morgenen på at hive et stk stof op og ned igen om aftnen - det gider folk ikke. Madpakken er mere vigtig at smøre end at fejre monarkiet.

33 mere eller mindre er sgu mange dage at holde rede på så op i med det, folk gider ikke så hellere fejre podens fødselsdag eller bryllup, konfirmation, og andre personligheder.

Så lader man andre om at dåne foran tv når de vinker på balkonen eller er der personligt....

Om jeg ville komme?

Så hellere tælle knopperne på savsmulds tapetet og gange op hvor mange gange jeg har fået karbonader i år...

• #5   16. apr Jamen, så skal vi da flage for Claus, tillykke med det, Claus og ja, vi flager på halv/hel den 9.4. og også i dag, hvor vores dronning har fødselsdag.

Jeg har desværre ikke en rigtig flagstang, havde jeg, var der også flaget, jeg har en stor respekt for Dannebrog, elsker at se, når Dannebrog går til tops, uanset hvilken begivenhed, men nogle har bare ikke respekt, det er dem, som ikke kender flagreglerne, kan bare ikke klare det

Dannebrog er festlig og gør glad og så synes jeg også, det er bare verdens smukkeste flag, som de kan understå sig i at brænde af

• Claus G

#6   16. apr Der ligger absolut meget ære i at hejse Dannebrog.

Respekt for Dannebrog har jeg bestemt også. Synes absolut det er et af de pæneste flag der findes, og det er ikke bare fordi jeg er Dansker, at jeg synes det.
    Jeg har stor respekt for andre landes flag, uanset hvilket land det drejer sig om.
    Men, de officielle flagdage, dem lærte vi om i folkeskolen, og var der skoledag på en flagdag, så blev der gjort meget for at vi blev oplyst om hvorfor man netop flagede den pågældende dag.
    Idag husker jeg de færreste af dagene, måske fordi jeg ikke har holdt det ved lige

• #7   16. apr I min skole havde vi en flagstang og der blev hejst flag, de dage, der skulle hejses flag, det husker jeg tydeligt, og jeg tror også, det var der, jeg fik et forhold til Dannebrog, jeg ved ikke med de dage, hvor skolen var lukket pga af helligdage, men på skoledagene husker jeg tydeligt, min søn har en flagstang og der blev flaget også hejst for et par måneder siden, hvor han havde fødselsdag, det var bare så festligt

• #8   16. apr i min ungdom brugte jeg en flagstang til at hejse det brugte juletræ op i....eller proppe det op i skorstenen

• #9   16. apr Ja, du har været noget af en spøjs uvorn unge

• #10   16. apr De kostede kun en på singdadusen....så det var billig sluppet.

• #11   16. apr Ja, der var du heldig, du skulle nok have haft 20 år bag tremmer

• #12   16. apr Havde i mange år flagstang i haven, den fulgte med villaen, husker kun få gange vi hejste flaget og det var ikke for de kongelige. I dag kom en lille varevogn masende med to flag blafrende, grunden var at bilens ejer var Kgl. Hofleverandør af et eller andet....

• #13   16. apr Helt klart det smukkeste flag i Verden.

• #14   17. apr Jeg synes også godt om vores nationalsang ved sport og andre nationale begivenheder, jeg har stor respekt

https://www.youtube.com/watch?v=3chUVA1rZRY

• Claus G

#15   17. apr Ælsker vores nationale stolthed. Eller den størstedelen af os har

• #16   17. apr Ja, endnu, men hvis vi holder op med at formere os og lader de andre få en 5-8 stk så bliver de flertallet på et tidspunkt, jeg vil have Dannebrog med i min 1-værelses

• Claus G

#17   17. apr Jeg tager uanset hvad, Dannebrog med mig 7 fod under. Det er mit sidste ønske.

• #18   17. apr Jeg har to. et meget gammelt slidt af brug, fra mine forældre, og et helt nyt, som jeg brugte i mit første hus. i mit andet,fik jeg aldrig sat nogen flagstang op. vi havde så mange store træer.

• #19   17. apr Ja, jeg vil også have Dannebrog som underlag

• #20   17. apr Selvom min stang er rimelig stor, kan der ikke sættes flag i.

• Claus G

#21   17. apr Men rød og hvid er gennemgående tema ha!

Kommentér på:
Flagdage