{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Distræt
  • #1   19. jun Jojo jeg måtte ind og Google det og har nok mødt det på min vej igennem livet men ikke været opmærksom på det og dets betydning.

• #2   19. jun Jeg kender godt ordet distræt og bruger det også, om andre gør, og hvor meget det bliver brugt i Danmark, aner jeg intet om.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 235 Emner: 869 Svar: 10.861
    #3   19. jun Distræt er faktisk et spændende ord, som for mig betyder afledning kreativitet som en situation, som f.eks en kunstner bliver distraheret som bygger noget op. Jeg kan huske til en fest at en talte, og pludselig blev jeg distraheret af et ord, som en løsning i et program som jeg har kæmpet med at få færdig. Så det er at være distræt er ikke negativ men positiv.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 78 Svar: 905
    #4   19. jun Tak Poly

Jeg synes bestemt ikke at ordet er negativt, jeg er meget ofte distræt og jeg varsler andre om at de skal råbe op når det sker.

Jeg opfatter ordet som at være i sin egen måske lille verden hvor man filosoferer om noget smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 235 Emner: 869 Svar: 10.861
    #5   19. jun jojo

Jeg elsker at være distræt, jeg har lave mange digte netop baseret på at være distræt, som også er fraværende. Distræt er ens indre verden hvor man tænker, og udfolder sig. Det kan lyde højtravende, men det er sådan jeg tænker. Jeg har været på et besøg hos en programmør som pludselig som i en slags tåge forsvinder, for at sidde med sin pc og er helt væk for omverden. Hans kone var meget irriteret over det - men det er fordi hun ikke forstår den øjeblikkelig kreativitet. Samme har vi set med Steve Jobs, og Bill Gates.

Omverden er lukket ned, du kan ikke høre andet end ens taste tryk. For mig er det en dejlig tilstand.

Kommentér på:
Distræt

x