{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når arven splitter os.
  • #1   20. sep 2021 Arven splitter - ja, men problemet er at hvis man ikke opretter et testamente så har men et problem.

    Man skal også gøre rede for i testamentet hvorfor man lige vælger personen til en arv eller en delarv.

    Testamentet skal være retsgyldig af en notar, så er der ikke så meget at gøre, men derfor kan folk godt blive sure på hinanden - men dem om det.

    Selvom jeg ikke lige står med fødderne nede i graven så har jeg allerede "uddelt" mine ting som jeg syntes på en fair måde- altså til dem som vil værdsætte den del af arven.

    Jeg har ikke alverdens rigdom, men en del designlamper, som jeg igennem tiderne har fået til en billig pris. Bordlamper af PH med metalskærme som jeg elsker. Dejlig lys nem at rengøre, PH5 tager man bare med i bad så er den ren. Design lamper i Danmark har den fordel at man kan tage skærmen af og vaske den. Prøv lige det med en fra Ikea... ha ha.frem med boremaskinen.


  • #2   20. sep 2021 Polysl ja men kan det ikke være fordi det kan være dyrt at gå til en advokat og hvis man nyser koster det hurtigt et par 1000. kr og det kan være mange penge og jeg regner med at blive ved med at være i live lidt endnu og jeg har kun genbrugsguld smiley

  • #3   21. sep 2021 Leon

    Jeg ser design ting som genbrug, de kan bruges igen og igen, design er livsvarig, den overlever både dig og mig, og igen så bliver den genbrugt. Alt andet skrammel fra Ikea, ryger til genbrug og det er det, her ender de deres genbrug.

    Problemet med folk er at de tænker kortsigtet, de køber skrammel som varer 2-3 år så ryger det ud og man køber nyt.

    Jamen vi har ikke råd til design møbler - sikke en gang bavl, tålmodighed og spare sammen til en ting værdsættes højere. Min sofa er 30 år gammel, dog har jeg fået en pude ordnet som kostede 2000 kr.

    At købe design er at man altid kan få det lavet.

    Tag min gamle Mokkamaster kaffemaskine som jeg har lavet med ny vandbeholder, knapper, vandkande, låg. Andre havde bare smidt det ud. Design ting er nemmere at lave end skrammel.


  • #4   21. sep 2021 Leon, hvis du går på Ældre Sagens website, kan det hele ordnes over nettet, ved at søge på "Testamenter" til 2.750 kr. hvis du er medlem af Ældre Sagen, og ellers 500 kr. mere til 3.250 kr, hvis der er nogen du vil sikre, men det er korrekt, det skal underskrives hos en notar efterflg.....

    Men det er en rimelig pris, siger dem, der kender til det.

    Hvis du kender et yngre menneske, du har tillid til, kan du også få vedkommende indsat som fremtidsfuldmægtig i en Fremtidsfuldmagt, fremfor at ukendte fra kommunen skal involveres, som ikke har kendskab til dine ønsker.

    Advokaten har også været på tv...


  • #5   21. sep 2021 Polysl jeg er helt enig i at der er forskel på kvalitet og kvantitet smiley

  • #6   21. sep 2021 Madonna M nu er jeg jo en fattigrøv men tak fordi du lige gav den ide smiley

  • #7   21. sep 2021 Leon: Der kunne skrives tykke bøger om familie tragedier som følge af arve stridigheder og det vil nok aldrig ændre sig smiley
    Polysl: Vi købte 2 stk. Mokkamaster maskiner for 16 år siden og den ene står stadig ubrugt i kælderen smiley


  • #8   21. sep 2021 Cody N jeg har været så heldig ikke at havde oplevet sådan arvestridigheder og ja det er en god kaffemaskine smiley

Kommentér på:
Når arven splitter os.

Annonce