{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
288 visninger | Oprettet:

Hellige Gral. {{forumTopicSubject}}

Ja forleden aften sad jeg og så et program om den hellige gral og efter hvad der i programmet blev sagt findes der 199 efterligninger ud af 200 og jeg tænker så i om der findes flere efterligninger - for hvorfor 199 ud af 200 og jeg må som der var en der fortalte om et af de 200 byer som blev omtalt sige - hvorfor skulle sådan hellig gral ikke være i Jerusalem eller i nærheden af Jerusalem og der var nok ikke mange der dengang tænkte i at den hellige gral skulle blive et samle objekt + hvis det var på den lokale kro og der blev drukket den sidste nadver at det træbæger vil det jo nok være blevet taget ud og skyllet som alle andre træbæger på den tid.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hellige Gral.
  • #1   24. aug 2021 999 efterligninger er da meget logisk, da der kun findes 1 som er ægte.

    Nu kunne det tænkes at der ibland de disciple findes en som har tænkt lidt i eftertiden. Et bæger som hummelnissens søn har drukket af - det kunne blive mange penge værd, selv på den tid.

    Men det sjove er at jagten mere går på de falske bægere, for de ved jo ikke hvor det originale er - og står de med det originale, hvordan ved de at det er det rigtige?

    Det er ligesom at høre vejrudsigten.

    Jesus var borgelig politisk, som elskede som de borgelige at sprede rigdom som i templet som han så var forvandlet til et markedsplads.

    Som borgelig skal man ikke søge rigdom men forsoning, selvværd, balance, at tro på en himmelnisse. Han tryllede lidt og byttede vandkrukken ud med en der var vin i. Han bagte brød som lignede granitsten eller han bare var en fandens dårlig bager. Hans største stunt var at undslippe i bedste Hudini stil fra sin grav. Så han lever nok endnu sammen med Elvis. smiley

    Biblen har gives os men masse underholdende film, humor bla. med Monty Python hvor de viste moses kom ned fra bjerget med 2 sten tavler og sagde. Jeg har 20 bud, hvorefter han taber den ene - jeg har 10 bud. Jeg ville give min arm for at vide hvad der var efter det 10 bud


  • #2   24. aug 2021 Polysl din beskrivelser af det skete er himmelsk korrekt smiley

Kommentér på:
Hellige Gral.

Annonce