{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
329 visninger | Oprettet:

EL-cykle. {{forumTopicSubject}}

Ja tænk jeg var hurtigt ude og prøve en EL-cykle i dag og det til trods for at jeg var megatræt og havde sagt nej tak til en kaffeinvitation - fik jeg afprøvet sådan cykle og jeg har altså altid sagt at jeg ikke ønsker en EL-cykle og at EL-cykle høre til dem der føler sig gammel og svag og det var så det og jeg er vildt imponeret over EL-cykle - så jeg må høre til iblandt de gamle og svage smiley


Kommentarer på:  EL-cykle.
  • #1   14. jun 2021 Der er faktisk mange som vælger en el cykel i stedet for bil 2. Den er praktisk i byer hvor man hurtig kommer fra a til b. Selv unge mennesker vælger en el cykel.

    Men man skal passe på det marked, for flere har brændt fingrene, hvis batteri eller motor står af.

    Man skal være sikker på at kunne få reservedele - desværre er flere firmaer gået nedenom og hjem som fremstiller dem. Så står man bare med en tung cykel.

    Det man først skal undersøge er mærket på motor sættet -

    Motor
    Krank sensor
    ledningsnet
    batteri
    bagagebærer/ motor bærer
    Display/styreenhed

    Se om firmaet stadig eksisterer - se om der er importører af motorsættet.

    Man skal gå flere steder hen som sælger el cykler og kigge på om størstedelen bruger samme motor type. Det indikere at man med rimelig sikkerhed kan få reservedele.

    Pas på med ikke at købe en som er restparti - det lugter langt væk af fusk.

    Især skal man passe på T-Hansens el cykler som sælger billige el cykler med en ringe watt som ikke køre ret lang og skal lades op efter kort tid, som slider på batteriet.

    Det er måske mange ting man skal være obs på men i længden vil det spare en for mange problemer.

    Eller man kan springe al det jeg har skrevet over og købe en mærkevarer - dyre ja - men igen det vil spare en for mange problemer i fremtiden.


  • #2   14. jun 2021 Polysl enig man få hvad man betaler for smiley

  • #3   14. jun 2021 For flere år siden kunne man købe et byggesæt så man kunne gøre sin cykel til el, det kostede 4000.- faktisk billigt hvis man kunne lave det selv.

    Faktisk er det ret simpelt at installere, en censor sætte på indersiden på kranken i højre side - en magnet med en strips på pedalen.

    bagagebærer udskiftes som bære batteriet.
    Så monterer man styreenheden på styret og arbejder sig med kabler bagud til at man kan tilslutte dem til connectoren på bagsiden af enheden på bagagebæreret. Når det er gjort og man har tjekket om systemet virker så stripser man alle kabler fast. Voila en elcykel.


  • #4   14. jun 2021 Polysl selv om jeg er "handy man" tror jeg at jeg vil købe en EL-cykle frem for at købe et samlesæt smiley

Kommentér på:
EL-cykle.

Annonce