{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
368 visninger | Oprettet:

Medie opvågning - kontra racisme. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg så den unge dame der sammen med sine to små børn var blevet udsat for et verbalt overfaldet og jeg tænkte at der åbenbart var tid til at optage det på mobilen - og nej det så absolut ikke er ok at overfalde andet menneske også kom jeg til at tænke på hvordan det gik i racisme og nej racisme er ikke i orden.
Men det gælder jo begge veje og hvis det nu var 15 unge (nydansker) der gik på gaden og kedet sig en lørdag nat for så at slå folk ned på gaden - altså hvor de selvføleligt var 15 imod en (lyder det så bedre) og mindre racistisk.
Og på det indsatte billede sidder der en pære dansk mor med sin lille søn og vil de kunne få den samme medie opmærksomhed.
Jeg har stillet spørgsmålet og jeg er altså ikke racist - det ved alle og en vær.

Kommentarer på:  Medie opvågning - kontra racisme.
  • Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 9 Følgere: 226 Emner: 728 Svar: 9.026
    #1   26. maj Når man kigger på politirapporter rundt om i politi kredse så er der markant flere "nydanskere" som overfalder end etniske danskere, selvom det er påfaldende at der stort set aldrig skrives om farve. Men det kan så kobles sammen med når politi efterlyser en person så er det sgu svært at skjule farven. Ellers skal man være en fandens god grafiker - he he.

• #2   26. maj Polysl enig og det ved vi jo godt - men der for er racisme stadigt noget lort og jeg ved godt at det er ønske tænkning - men tænk hvis hele verden kunne leve i fred og ro - uden krig - ja det er måske kun mig men Gud hvor vil jeg nyde en verden fyldt med god energi.
    Men ja Polysl folk skal opføre sig ordenligt uanset køn - farve og religion smiley

• #3   27. maj Jeps Leon racisme ER noget lort:

profilbillede
  • Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 43 Emner: 89 Svar: 4.424
    #4   27. maj Leon: indledningen

"og nej det så absolut ikke er ok at overfalde andet menneske også kom jeg til at tænke på hvordan det gik i racisme og nej racisme er ikke i orden.
    Men det gælder jo begge veje og hvis det nu var 15 unge (nydansker) der gik på gaden og kedet sig en lørdag nat for så at slå folk ned på gaden"

Hvordan der gik rascisme i den? Det gjorde der fordi danskerne gennem de senere år er blevet så hjernevasket med modvilje imod muslimer, at et kvajhoved bare ryger i hovedet på en mand fordi han er af arabiske herkomst. Vi er simpelthen blevet bearbejdet med dråbe for dråbe af antimuslimsk propaganda, så mange nok ikke engang har lagt mærke til hvordan de har forandret sig. Det er sket lidt ad gangen.
    Jeg vil lige nævne at den mand, der overfusede familien, har givet en uforbeholden undskyldning.
    Det var rigtigt kvikt af den muslimske hustru at tage sin mobiltelefon frem og filme det verbale overfald. Familien har været overfaldet før, men folk tror ikke på det, medmindre der kommer et konkret bevis som denne video. Det er mig ubegribeligt hvordan danskerne kan lukke øjnene for den tiltagende rascisme - det er allerede så galt at man vil sende syrere tilbage til et land, hvor de risikerer at blive behandlet som landsforrædere fordi de protestede imod en diktator.

Og nu vi er ved syrere - Naser Khader er idag blevet frikendt for rascisme fordi han kaldte en kvindelig immam for islamist. Naser Khadar ved hvem man skal solidarisere sig med, hvis man vil frem i verden i Danmark.

At undskylde et overfald som det, der blev filmet, med at muslimerne overfalder også danskere er umodent, og det forplumrer debatten. Jeg har ikke læst mandens undskyldning idag, for jeg har ikke haft tid, men jeg tvivler meget stærkt på at årsagen er at han selv har været overfaldet, og hvis han har, så i alle tilfælde ikke af denne familie. Det er meget mere sandsynligt at han har ladet sig hjernevaske af antimuslimsk propaganda.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#5   27. maj Polysl #1

"Når man kigger på politirapporter rundt om i politi kredse så er der markant flere "nydanskere" som overfalder end etniske danskere, selvom det er påfaldende at der stort set aldrig skrives om farve."

Grunden til at man ikke skriver om hudfarve er netop at få stoppet rascismen!

Jeg kender ikke de statistikker, men jeg har sagt det før og jeg vil sige det igen - diskriminerede grupper vil altid optræde oftere i retsvæsenets statistikker og det har de altid gjort. Løsningen er at holde op med at diskriminere!!

Hvordan ville du selv have det med at blive diskrimineret alene på grund af dit navn eller din hudfarve? Sidst i køen til arbejde eller bolig eller en hvilken som helst kø.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#6   27. maj Alis

Ingen Diskriminering stopper ikke alle de enklaver som opstår både i England og især Frankrig, hvor ingen myndighed kan færdes uden at få en halal sten lige i fjæset.

Jeg kan ikke se en logisk grund at det er pga racisme at hjemmehjælpere, brandvæsen, politi ambulancer ikke kan køre ind i danske ghetto parker.

Jeg kender til 2 personer som ikke får den hjælp de har krav på fordi, ingen tør gå ind i Vollsmose - sidst var der en hjemmehjælper som blev truet og hendes bil ødelagt af stenkast osv.

Det er de røvhuller du beskytter. Du har slet ikke set at årsagen er at det hele er som i Mellemøsten - som når man bor i området så er man herre i området. Den tankegang kan ikke reddes ved at stoppe diskriminering eller rundbord samtaler eller alle de fjolser som kalder sig psykologer.

• #7   27. maj Alis C sikken en gang forvrøvlet sluder ingen bliver hjernevasket og det kan godt være at jeg ikke kommer ud - men du skulle se at komme ud af hulen så du kan se hverdagen hos andre mennesker og det pisser mig af at du finder alverdens undskyldninger for folks ugerninger og jeg gentager gerne at ingen skal stå model til overfald uanset hvilken køn - tro eller farve.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#8   27. maj Polysl #6

Jo, kom man rascismen til livs, så ville de fleste af de voldsepisoder stoppe, både her og i udlandet.

"Jeg kender til 2 personer som ikke får den hjælp de har krav på fordi, ingen tør gå ind i Vollsmose"

Så INGEN tør gå ind i Vollsmose?? Jeg har set en del udsendelser i TV om mennesker, der færdes frit i Vollsmose. Du får det til at lyde som om det er en bevæbnet rockerborg det drejer sig om, og du kommer ustandselig med den slags udtalelser, der pisker aggressionerne mere og mere op. Hvorfor er det så vigtigt for dig at skabe stridigheder?

"Det er de røvhuller du beskytter"

Nå, skal det nu hedde sig at jeg beskytter dem. I modsætning til dig, så stoler jeg på det danske politi, og det er deres arbejde at gribe ind over for voldsepisoder, uanset om det er etniske danskere eller nydanskere, der er årsag til dem.

"Du har slet ikke set at årsagen er at det hele er som i Mellemøsten"

Pjat - du har ingen ide om hvad jeg har set. Selvfølgelig ved jeg hvad der er af krige i Mellemøsten, og jeg har spekuleret ret meget over hvorfor. Sandsynligvis Europas og USAs forsøg på at påtvinge resten af verden vores levevis, hvorved vi slår andre kulturer i stykker og skaber kaos. Jeg har også spekuleret på hvorfor den hvide race tror den er alle andre racer overlegen. Det er vi ikke.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#9   27. maj Leon #7

" sikken en gang forvrøvlet sluder ingen bliver hjernevasket "

Da har du ellers tydeligt nok lært hjernevaskersproget.

"men du skulle se at komme ud af hulen "

Mere af samme slags! Jeg går ud fra at det giver dig en slags fællesskabsfølelse at være med til at angribe og nedgøre andre.

"det pisser mig af at du finder alverdens undskyldninger for folks ugerninger"

Der var sandelig en til! Jeg har forklaret op til flere gange, at det at prøve at forstå hvorfor folk opfører sig som de gør, ikke er at finde på undskyldninger. Det er forsøg på at prøve at forstå kendsgerningerne, for det er den første forudsætning for at man kan løse problemerne.

Når du skriver at det ville være skønt hvis alle mennesker kunne enes, så giver jeg ikke noget for det, når du samtidig bakker op omkring dem, der bliver ved med at hælde benzin på bålet og skaber mere ufred.
    Skal jeg undskylde dig med, at du bare ikke forstår det?

• #10   27. maj Alis C det findes altså ikke undskyldninger for alt og hvis tror jeg at jeg kender op til flere som godt kunne gøre brug af sådan en undskyldning smiley

• #11   27. maj Alis C fællesskabsføle har jeg nu haft hele livet - at løfte i flok er godt - jeg må altså sige at det der med hjernevaskersproget ikke er noget jeg kender til da jeg ikke er sådan at hjernevaske - så den stå for din egen regning smiley

• #12   27. maj Uanset hvem man møder på sin vej skal man tale pænt til dem, det modsatte fører ingen steder hen, gælder også hvis det tilfældigvis skulle være en Islamist, der måske lige netop var på vej hjem efter en ferie i hjemlandet, man møder.

• #13   27. maj Hej Ole S længesiden og ja selvføleligt smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#14   27. maj Ja, hvis man skal fortælle folk at de er nogle store idioter og helt igennem værdiløse, så skal man gøre det i en pæn tone. Og så er det i orden?!

• #15   27. maj Alis C folk kan godt være store idioter og have egenskaber de så bare bruger forkert - du ved der findes den gode energi og den dårlige energi - hvilken en vil du selv vælge smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#16   28. maj #4 alis

Hvorfor går du ud fra de er muslimer som overfalder folk?

Uanset hvordan folk føler sig behandlet, så kan de rette den imod dem som gør det, og ikke bare tilfældige. Det er derfor at ordet "terrorist" er opstået.

Kan du forklare hvorfor muslimer bomber deres egne som markedspladser? for jeg kan ikke se logikken i det for der er ikke en kæft fra udlandet - kun deres egne muslimer.

Men din logik er at hvis man føler sig forskel behandlet så knalder man bare alle ned i opgangen i håb om at ramme bare en som potentiel er skyldig - det er en slags Hamas tankegang - når de fyre deres primitive kakkelovns rør af mod Israel. De har ikke en kæft viden om hvem de rammer - faktisk kan de ramme deres egne som bor og arbejder i Israel.

Men som jeg ser det har Hamas ikke været dem som score i en IQ test. De er så ubegavede at hadet til Israel gør, at de ikke er bleg for at ofre kone og børn - så skal man godt nok være syg i bøtten.

Det verbale overfald er så latterlig kørt op på regerings plan, som er sjælden i Danmark, sjovt nok kommer alle de andre overfald fra perkere, ikke op på regerings plan om at man tager afstand - men det er nok fordi de er etniske danskere.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#17   28. maj #15

Jeg kan huske en reportage om autister som IT firmaer ansatte fordi de kunne behandle en mase info som:

00001100111000 osv..

De ved med det samme hvad tallene repræsenterer. Dvs. at de kan dybde programmerer helt uden om et programmerings program. Det kan ikke engang erfarne programmører gøre -

Så du har ret at selvom de anses som idioter så har alle en hylde de kan fylde -wow det rimede. smiley

• #18   2. jun Der er desværre racisme i Danmark men racisme går begge veje men der bliver forskel behandlet, racisme mod hvide bliver kaldt diskrimination og ikke racisme og det kan ikke være rigtigt uanset farve, religion eller kultur er det racisme.
    Men vil sige hvis jeg havde været hende havde jeg skyndt mig at beskytte mine børn fra ham og se at komme væk. Børnene måtte stå og høre på hvordan manden og forældre råbte det syntes jeg var mest forfærdeligt
    Hvem har ikke prøvet at få tilråb og blive antestet på gaden af fulde folk om hudfarven er hvid eller brun. Fulde folk er nogen gange dumme men livet går videre

• #19   2. jun Mus det var kloge ord og helt enig smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#20   2. jun mus

Jeg tror at de fleste har oplevet tilråb af den ene eller anden art, brækkede engang tommelfingeren og fik gips på - da jeg på cykel forlod skadestuen, var den en der råbte - så kan du fandme lære det. Han var også på cykel og jeg kunne nemt havde indhente ham og klasket ham. Men ingen grund til at tage tilbage får at få tilset mulige skader. Så jeg ignorerede tilråbet.

Når man har børn så er den første prioritet at beskytte børnene - det gjorde hun så ikke - hun eskalerede situationen ved at råbe på arabisk - som vil pisse mange af. Så jeg var glad at dommen ikke lød på racisme - men bare en fuld stodder på rulleskøjter.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#21   2. jun Hvad med alle de overfald på muslimer, som ikke bliver filmet? Der er mange - rascisme er et konkret problem i Danmark, og der er brug for en konkret indsats for at få det stoppet. Desværre tøver regeringen meget, og det er heller ikke helt ligetil at finde ud af, hvordan man stopper det.
    Men der bliver flere og flere, der arbejder på sagen. Håber det giver resultat.

• #22   2. jun Alis C jeg oplever ikke racisme i min verden så den må være god - dog tænker jeg i at måske skulle kigge imod begge lejre fremfor kun at kigge til den ene side smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#23   2. jun Leon - De to lejre har ikke noget tilfælles, så det er forskellig medicin, der skal til.

• #24   2. jun Alis C racisme og diskriminering er i min verden en og samme ting.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#25   2. jun Nej - der er helt forskellige årsager. Danskerne bliver inddoktrineret en meget negativ opfattelse af muslimer og nydanskere. Derfor er der nogen, der angriber dem - de tror at det har man lov til.
    Når muslimske drengebander angriber danskere er det mere en trodshandling. De viser at de ikke lader sig tryne. Kæmper sikkert også for at bevare selvtilliden.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#26   2. jun alis

Har du et link til alle de overfald i Danmark på muslimer?

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#27   3. jun Der er et link mere her, men der er masser af oplysninger på Facebook

https://www.bt.dk/samfund/aeldre-kvinde-overfuser-familie-paa-video-saa-skrub-ad-helvede-til-hjem-til

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#28   3. jun Alis

Nu kan du stoppe det Facebook op et vis sted, der står også på facebook at jorden er flad og månen er lavet af ost. og at solen kredser om jorden. Facebook er ren fake news.

Masser er taget i svindel og fup videoer de linker til som er på youtube.

Det som er mest morsomt at du afviser seriøse aviser og bruger facebook som et seriøst medie. Selv dka kan du ikke accepterer når de skriver med link til seriøse dagblade. Generel læser jeg ikke på dka uden der er et link så man kan validere seriøsiteten.

Kommentér på:
Medie opvågning - kontra racisme.

x