{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

Nød bryder alle love. {{forumTopicSubject}}

Ja da jeg var barn lærte jeg at nød bryder alle love og det forstod jeg lige med det samme og tænker i hvordan det vil lyde hvis en bil som gik i brand og der kom hjælp til og de først skulle bede systemet om at måtte hjælpe før de tog fat og fik bilisten ud af bilen og ja jeg tænker på om bukraterne er bureaukratiske at den tid der så bruges på det bureaukratiske Demokrati koster x-antal mennesker livet før bukraterne i den sidste ende blev enig om noget de var enig om i forvejen - en vær bukrats værste marridt - enighed.


Kommentarer på:  Nød bryder alle love.
  • #1   9. nov 2020 Nød er ikke at udslette et helt erhverv i Danmark - specielt når man ikke har loven til det.

    Tænk på hvis man sagde at man ikke må bruge hat på cykelstien - hov det kan man ikke, så laver man lige en hastelov der siger det er ulovligt. Den slags agering ser man nu, og der er ikke grænser for hvad der kan besluttes så vi til sidst ligner et perfekt kopi af Nordkorea.

    Af hensyn til den folkelige sundhed så forbyder man brug af kritik af folketingsmedlemmer - hov det må man ikke - så laver man da bare en lov der forbyder det. Kan du se billedet?


  • #2   10. nov 2020 Polysl dog at sammenligne Danmark med Nordkorea vil jeg mene gør at du skal have dine skolepenge tilbage og jeg kunne jo tage fugleinfluenza som et eksempel eller kogalskab der bliver fugle og køer jo også aflivet - dog i mindre mængder - men de fik jo også erstatning og hvad er forskellen på fugle - køer og mink - det må du fortælle mig - for landmandens erhverv er jo ligeså vigtigt og der var vel ligeså meget hjelm til at slå de fugle og køer ihjel og vi er helt enig om at det må være hårdt at miste enes livsværk - men det kunne være meget være - man kunne miste livet - ens kære og jeg ved godt hvad jeg vil vælge.

  • #3   10. nov 2020 Leon

    Nu var det få besætninger dengang der blev aflivet, hvis du forestiller dig at man sagde at alle køer og fugle skal aflives i Danmark - så står man i et ret stort dilemma, da man hermed har brudt fødevarer kæden.

    Nemt med mink, da de ikke er en fødevarer men bare en unødvendig produktion som kun smider milliarder i statskassen. Samt at der er partier som helst så mink udslettet i Danmark.

    Som sådan bryder jeg mig ikke om minkproduktionen, Hvad med kyllinger? æg producenter? Her har de også elendige forhold. Hvad med grise som lever livet i en bås, på 4x1 meter.

    For mig er det hykleri på første klasse...

    Hvis man har prøvet at spise en kylling som er fritgående så vender man ikke tilbage til de her til 35 kr. Der er ikke mere kød, men densiteten er meget større. Farven er også anderledes - mere gul en bare bleg. Skroget er meget mere robust, prøv lige at dele en billig kylling og en fritgående - der skal fandme en godt kniv til.

    Jeg prøver ikke at være hykler i mit valg af kød, men til tider er det nødvendigt når prisen er der. Men generel køber jeg mit kød i gårdbutikker hvor man kan se hvordan dit kød lever og under hvilke forhold.

    Nå de kyllinger er færdige med at lægge æg så bliver de solgt til supermarker til uhørt lave priser, for år tilbage så man 4 kyllinger til 100 kr i Bilka. Altså du betaler 100 kr for nogle skrog og folket hopper på joken.

    I dag er jeg af den mening at hellere meget lidt kød - og af god kvalitet. Når jeg skal have lam så køber jeg det i den lokale terror butik for at sikre lortet ikke er sprøjtet med en masse lort som skal hæver vægten.


  • #4   10. nov 2020 Polysl nu var det eksempler jeg satte op og at skulle lave hele Danmarks kød om til et stykke dyrevelfærdskød tror jeg ikke i den sidste ende vil holde nogen steder - da der bliver flere og flere mennesker på jorden og mange køber kød efter deres pengepung - men jeg er helt enig med dig i talen om mindre og bedre kød smiley

Kommentér på:
Nød bryder alle love.

Annonce