{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
549 visninger | Oprettet:

Forvist fra Gudshus - jeg er målløs og vred. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg læste lige om en mand der som altid kom i sin kirke og da han ikke er godt gående kørte han som altid ind på din handicap ellert og nu kan det godt være at der var konfirmation den dag men alle er vel velkommen i Gudshus - det var desværre ikke tilfælde den dag og den kære mand fik så besked på at der var konfirmation de næste 3 søndage så sagt på en pæn måde var han ikke velkommen i 3 uger.
Jeg må som medlem af den danske folkekirke sige at dette her aldrig bør kunne ske og når sådan noget sker forstår jeg godt hvis folkekirken og dens medlemmer er på retur - jeg forbliver dog endnu - da der skal være nogen der kæmper imod sådan dårskab.
Det var alt fra det lille univers der siger god nat smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forvist fra Gudshus - jeg er målløs og vred.
  • #1   4. maj 2019 Leon

    Man skal lige tage en dyb indånding og gå mere i dybden hvorfor....

    Jeg tror som Kristeligt Dagblad skriver at det er af sikkerheds mæssig begrundet..

    Dog skuer det fælt i mine øjne at læse.....

    //citat
    -Vi arbejder hele tiden på at forbedre det, men det kan være svært at lave faste ramper, fordi det skal forenes med kirkens arkitektur, siger Leif Arffmann.
    //citat slut

    Så kirkens arkitektur er mere vigtig end handikappede???? - ja så har man hørt det.

    https://bit.ly/2DQsBmi


  • #2   4. maj 2019 Manden er åbenbart blevet for gammel, til at tænke på andre end sig selv.

    En ældre (PHD) med "stok og slæbesko" kom hver dag kl. 14.10, og skulle med bussen hjem fra ældrecentret. Den afgang var altid overfyldt, da der var mange skoleelever, der skulle hjem. Manden beklagede sig over, at han skulle stå op i bussen, på den korte tur, han skulle med.
    Jeg forklarede ham flere gange, at afgangene en halv time før, eller en halv time senere, altid havde siddeplads til ham. - Det fattede han aldrig. Det var altid på det tidspunkt, at han syntes, at han ville hjem.

    Jeg havde ikke lyst til, at bede nogen om at rejse sig for ham. Han havde jo alternative muligheder, og tiden til at ændre sine rejsetider.

    At komme i kirken, når der er tre barnedåb, eller konfirmation, er ikke spor rart, med den larm der er. Den slags kirkegængere, fatter sjældent, at kirken er et sted, man bør kunne forvente ro og stilhed.


  • #3   4. maj 2019 Er medlem i en af Folkekirkens klubber, hvor vi bli'r behandlet fortræffeligt, men de har besvær med at forklare alle, hvoraf nogle i højt oppe i alderen, hvor rollatorer og kørestole skal være i tilfælde a brand o.lign. hvor man skal hurtigt ud.

    Og desuden er der begrænset plads, men mht. konfirmationssøndagene, bli'r det altid påpeget, at der er mange pårørende til konfirmanderne, så pladsen er trang, men der bli'r aldrig sagt, at de ikke må komme, selvom der er utallige arrangementer i løbet af ugen.


  • #4   4. maj 2019 polysl så må folkekirken forny sig så vores handicappet kan komme ind i Gudshus smiley

  • #5   4. maj 2019 Leon

    Det vil de jo ikke når æstetik står over besøgende.


  • #6   4. maj 2019 Busmann jeg kan nok godt forstå den tale om bussen men jeg syntes at alle har ret til at komme i Gudshus barnedåb eller konfirmation skal ikke være nogen hindring smiley

  • #7   4. maj 2019 polysl jeg syntes at huske at det dersens ord står for flere ting så som at behage smiley

  • #8   4. maj 2019 Tjah, hvad skal man mene?

    Jeg synes nu der bliver gjort meget for handicappede i dag, ifht for 30-40 år siden, men naturligvis kan det blive bedre. - Men personalet i en kirke, præst, kordegn og hvad der ellers måtte være, kan jo ikke bruge tid på handicappede når der er konfirmation, her bør den handicappede vise lidt konduite, og måske besøge en anden kirke om muligt, ellers er jeg sikker på at Gud ikke glemmer ham, fordi han misser et par gudstjenester.

    Måske skal de handicappede efterhånden også vise hensyn til andre, jeg oplever snart dagligt at de fræser rundt på gangene i deres 3 hjulede motor køretøjer i Kvickly. De kører på fortovene, selvom der er cykelsti, ja der er intet der er dem helligt, for nu at blive i termen.


Kommentér på:
Forvist fra Gudshus - jeg er målløs og vred.

Annonce