{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
265 visninger | Oprettet:

Sladder - historier {{forumTopicSubject}}

https://www.berlingske.dk/kultur/har-du-hoert-det-derfor-elsker-vi-sladder

Der findes to slags mennesker: Dem der indrømmer, at de læser sladder og så de andre. Men sladder spiller en vigtig rolle i samfundet, når vi skal afprøve hinandens moral og normer. Vi har forsøgt at blive klogere på, hvorfor vi sladrer og har bedt to eksperter udpege årets vigtigste sladderhistorier.

Når hele Danmark går på juleferie, tilsiger traditionen, at salget af kulørte blade stiger. Fordi vi lige skal opdateres på, hvad de kendte og kongelige går rundt og laver, og hvordan det går med Grevinde Alexandras sangkarriere.

Det er en del af den menneskelige natur at sladre. Og det er langt fra et nyt fænomen at interessere sig for, hvad andre mennesker laver. År 44 før vores tidsregning sendte den romerske kejser Nero sine folk ud for at finde ud af, hvad folk sladrede om på torvet.

Mange tusinde år senere startede Benjamin Franklin i 1730 en sladderspalte indrykket i Pennsylvania Gazette, hvor folk betalte for at blive orienteret om de nyeste rygter.

I 2018 er sladder en integreret del af medierne. Vi læser om Medinas, Grevinde Alexandras og Nicklas Bendtners kærlighedsliv i ugeblade som Se & Hør, Billed-Bladet og Her & Nu eller i frokostpausen på mobilen på eb.dk, realityportalen.dk, TV2.dk eller bt.dk. For ikke at nævne alle de amerikanske sladdermedier som TMZ, Entertainment Online og People.com.

De fleste af os læser sladder - uanset om vi indrømmer det eller ej. I første kvartal af 2017 lå det samlede læsertal for Billed-Bladet, Se og Hør og Her & Nu på ca. en million danskere. Så hvis ikke du selv læser sladder, så gør din ven eller nabo helt sikkert.

De mest læste historier fra bt.dks underholdnings-sektion er i skrivende stund, at Caroline Fleming er blevet single, og at grevinde Alexandra springer ud i en ny karriere som foredragsholder.

Jamen så må der da være noget om det, at 'vi' elsker sladder - eller?

Næh jeg elsker ikke sladder, men jeg vil da ikke tale mig fri for, at selv jeg sladrer eller lytter til en sladderhistorie.

De i artiklen citerede: Billed-Bladet og Se og Hør kan jeg ikke huske, hvornår jeg sidst har læst eller bladret i, det må ligge årtier tilbage, Her & Nu kender jeg ikke, Caroline Fleming ved jeg slet ikke, hvem er og grevinde Alexandra har aldrig haft min mindste interesse.

Kommentarer på:  Sladder - historier
  • #1   22. dec 2018 Jamen det har du da ret i - Vi både læser og deltager i sladder alle sammen. vis mig en der vover at påstå. jamen det gør jeg aldrig . -- Så har du en dugfrisk Løgner.
    At det er populært som aldrig før. Er helt sikkert. og Medierne hjælper skam godt til.
    Har man fundet ud af noget nyt sladder om en kendis. er det sten sikkert . de næste 5 dage , er der mindst 5 artikler om vedkommende på forsiden af alle sladderaviserne.
    Og så er det altid gode samtale emner. Når man er løbet tør for de daglige strabadser.
    GoDav mand økseskaft.
    Foråret nærmer sig, og så bliver humøret nok bedre, her skinner Solen for fuld hammer

• #2   22. dec 2018 Aiiijjj Ron det ER et flot billede.

• Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 1 Følgere: 15 Emner: 12 Svar: 636
    #3   22. dec 2018 Tror at sladder er kommet for at blive.
    Jeg personligt pløjer div online medier, både nyheds og sociale, igennem flere gange om dagen. Om det er direkte for sladderen, dertil kan jeg svare nej. Det er primært for at lade mig underholde og min nysgerrighed på hvad der sker omkring mig.
    Jeg er ikke typen der løber med sladder, men selvfølgeligt ryger der af og til en finke af panden
    Og selvfølgeligt ryger der sladderhistorier med ind i den daglige søgen efter nyheder. Jeg læser dog ikke sladderblade, eller ser de der åndssvage udsendelser som paradise hotel osv. Jeg er mere en masterchef type, der ser oplysende serier, eller dokumentarer

• #4   22. dec 2018 sladder nej det komme vi ikke uden om men der er forskel på sladder og hvis jeg skulle give dem navne må det være den gode den uskyldige og den ondskabsfulde sladder

• #5   22. dec 2018 jeg synes at det efterhånden er ret kedeligt og uinteressant at læse, jeg skimmer det bare og tænker ikke videre over det, Jeg har andet at gå op i,

• #6   22. dec 2018 Min hotmail har en nyhedsside og den ser jeg lige om der er noget interressant,
    det er der som regel, men sport, kendisser og Alexandra gider jeg ikke.
    Kongehuset er gab så kedeligt.....i alle lande.....
    Men tag ikke fejl jeg er ikke hellig....
    .

Kommentér på:
Sladder - historier