{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.522 visninger | Oprettet:

TÆNK AT VI TROR AT VORES BØRN IKKE LÆRE AT MOBBE - DE VOKSNE KLARE DET JO FINT. {{forumTopicSubject}}

Ja der findes jo nok ikke ret mange der ikke har prøvet at mobbe andet/andre personer og jo jo det forgår jo også inden på Christiansborg og det hvor de laver lovene, lovene der eksempelvis skulle gøre det strafbart at mobbe andet menneske, men hvordan kan vores folkevalgte politikere lave mobbelove når de selv mobber eller har gjort det og der findes jo mange måder at mobbe på og eksempelvis kunne det være chikane ved at lægge ting i en persons postkasse og hvor der så sker som en dagligdags ting eller at smide æg i en persons have, endog har jeg hørt om hvordan en persons dør var blevet ødelagt (desværre måtte jeg intet fortælle, da personen var bange for nogle af naboerne), men den stakkel døde på det nærmeste helt alene i verden, så nu kan jeg ved at kommunikere med jer fortælle sådan historie.
Jeg sagde selv fra, da jeg som ung gik i skole og hvor jeg var med til at mobbe to andre drenge, men en dag sagde jeg at nu var det nok og da jeg gjorde det blev de to faktisk ikke mobbet længere, jeg tænker stadigt på hvordan de to blev mobbet og hvor ondt det gjorde, ja mit hjerte græd når jeg så dem græde, så ja det skulle stoppes og det skete så.
Jeg har set og mærket mobning - både af mig selv og andre, men jeg var måske bare heldigt (for jeg fandt et godt fredeligt våben imod mobberne) så i den sidste ende slap jeg nådigt og nu til dags afskyger jeg mobberne, da mobberne ikke forstår den psykiske skade de gør ved dem de mobber, så ja hvorfor lave mobbelove når de ikke håndhæves.
Men hvad siger i til alle mine bamser smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  TÆNK AT VI TROR AT VORES BØRN IKKE LÆRE AT MOBBE - DE VOKSNE KLARE DET JO FINT.
  • #1   2. maj 2016 Ja Leon, det er forfærdeligt at mobbe andre, det kan gøre så ondt på den mobbede at han/hun vælger at tage sit eget liv. Det virker som rendyrket ondskab, men er mange gange et afværge middel. Mobberen vender, af frygt for selv at blive mobbet, opmærksomheden på et andet "offer".
    Der bliver gjort alt for lidt for at stoppe dette problem, ofte bliver det bagateliseret i skolerne, det skal tages i opløbet.
    Hvis der blev holdt foredrag af en professionel, og gået ind til ondets rod så kan børnene bedre forstå hvor stor skade de kan forvolde.
    Det skulle på skole skemaet, mindst en gange om måneden, så kunne det diskuteres for eksempel i klassens time, måske kunne der lægges anonyme sedler i en kasse som man så skal tale igennem. smiley


  • #3   2. maj 2016 jeg glemte sådan set halvdelen af mit indlæg,
    På voksen området sker der lige så meget mobberi som i skolen, mange arbejdspladser har mobbere gående løs.
    Det er uhyggeligt at mennesker er så tanke tomme og ondskabsfulde at de skal nedgøre andre. De burde være klogere. smiley smiley smiley


Kommentér på:
TÆNK AT VI TROR AT VORES BØRN IKKE LÆRE AT MOBBE - DE VOKSNE KLARE DET JO FINT.

Annonce